ks. Marek Jawor - biblista
W Ewangelii wg św. Marka zasadniczym terenem cudotwórczej działalności Jezusa jest obszar dookoła Jeziora Galilejskiego. Natomiast ziemia judzka, która w historii narodu wybranego odegrała rolą zasadniczą pozostaje niejako na uboczu misji Syna Bożego.
W Ewangelii wg św. Marka zasadniczym terenem cudotwórczej działalności Jezusa jest obszar dookoła Jeziora Galilejskiego. Natomiast ziemia judzka, która w historii narodu wybranego odegrała rolą zasadniczą pozostaje niejako na uboczu misji Syna Bożego.
ks. dr Marek Jawor - biblista
Życie wieczne to jest ostateczne przeznaczenie człowieka. Życie na ziemi jest bardzo istotne, gdyż decyduje o jakości wiecznej egzystencji. Można sobie wmawiać, że wystarczy przeciętność, aby się dostać do nieba. Program nakreślony przez Jezusa jest jednak radykalny. Konieczny jest i radykalny wybór. Biblijnego "jednego" przed radykalizmem wyboru powstrzymywał ogrom posiadanych dóbr. Co mnie powstrzymuje?
Życie wieczne to jest ostateczne przeznaczenie człowieka. Życie na ziemi jest bardzo istotne, gdyż decyduje o jakości wiecznej egzystencji. Można sobie wmawiać, że wystarczy przeciętność, aby się dostać do nieba. Program nakreślony przez Jezusa jest jednak radykalny. Konieczny jest i radykalny wybór. Biblijnego "jednego" przed radykalizmem wyboru powstrzymywał ogrom posiadanych dóbr. Co mnie powstrzymuje?
ks. Marek Jawor - biblista
Niekiedy w interpretacji tekstów biblijnych niebagatelną rolę odgrywa geografia Świętych Stronic. Z jednym z takich urywków mamy do czynienia dzisiejszej niedzieli. Święty Marek raczy nas opisem uzdrowienia głuchoniemego. Cały wstępny wers sceny to topografia przemieszczania się Jezusa z miejsca na miejsce.
Niekiedy w interpretacji tekstów biblijnych niebagatelną rolę odgrywa geografia Świętych Stronic. Z jednym z takich urywków mamy do czynienia dzisiejszej niedzieli. Święty Marek raczy nas opisem uzdrowienia głuchoniemego. Cały wstępny wers sceny to topografia przemieszczania się Jezusa z miejsca na miejsce.
ks. Marek Jawor - biblista
Kobieta, która ma wieczne prawo nazywać się Matką Boga. Była przy Synu, kiedy się rodził i kiedy umierał. Była, kiedy rozpoczynał działalność w Kanie i kiedy zmasakrowane ciało Syna położono Jej na kolanach. Nigdy nie uciekła, nigdy nie zrejterowała. Jedyna. Wyjątkowa w swojej miłości do Syna. Równocześnie Matka wszystkich: wierzących i niewierzących. Wszystkich. Tych, którzy potrzebują wsparcia, jak nowożeńcy z Galilei.
Kobieta, która ma wieczne prawo nazywać się Matką Boga. Była przy Synu, kiedy się rodził i kiedy umierał. Była, kiedy rozpoczynał działalność w Kanie i kiedy zmasakrowane ciało Syna położono Jej na kolanach. Nigdy nie uciekła, nigdy nie zrejterowała. Jedyna. Wyjątkowa w swojej miłości do Syna. Równocześnie Matka wszystkich: wierzących i niewierzących. Wszystkich. Tych, którzy potrzebują wsparcia, jak nowożeńcy z Galilei.