Podcast Ewy Skrabacz i Wojciecha Ziółka SJ | Dialogi w Połowie Drogi | Odcinek 1

Zapraszamy do wysłuchania pierwszego wielkopostnego odcinka podcastu Ewy Skrabacz i Wojciecha Ziółka SJ. Twórcy "Dialogów w połowie drogi" rozmawiają o pokusie. - Są ordynarne pokusy, takie wprost, ale są też pokusy występujące pod pozorem dobra - mówi jezuita Wojciech Ziółek.

Ewa Skrabacz przywołując kuszenie Jezusa przez diabła na pustyni zastanawia się, czy w Ewangelii można wyczytać katalog podstawowych pokus. - Nie wiem, czy to jest katalog podstawowych pokus, ale te trzy, o których mówi Jezus oraz św. Ignacy, że zawsze nas kusi do bogactwa, próżnej sławy i zaszczytów, to prawda, pojawia się to wszędzie, jest to coś stałego - zaznacza Wojciech Ziółek SJ.

Rozmówcy mówią także o współczesnych pokusach, które dotyczą bardzo wielu osób związanych z mediami społecznościowymi. Internet kusi, aby publikować coraz więcej treści. Zwłaszcza wtedy gdy to, co udostępniamy podoba się odbiorcom. Często będąc aktywnym w social mediach zaczynamy wierzyć, że to, co mówimy jest wyjątkowe i wplątujemy się w dyskusje niemal na każdy temat.

- W każdym z nas jest jakieś niedowartościowanie, rana i zły duch wykorzystuje te nasze zranienia. Nie są one źródłem grzechu, ale zło wykorzystuje nasze zranienia, aby powiedzieć: "Ci się należy, masz do czegoś prawo (...)" - zauważa jezuita. - A my mniej lub bardziej rozpaczliwie rzucamy się na te dowartościowania - dodaje Ewa Skrabacz.

Jezuita, uratowany grzesznik; poprzednio duszpasterz akademicki w Opolu i Krakowie, proboszcz we Wrocławiu, prowincjał (2008-2014), a obecnie proboszcz w Tomsku (Rosja, Syberia); inicjator Deon.pl i Modlitwy w Drodze.

Twitter: wziolek_sj

 

Politolog, nauczyciel akademicki, dawca krwi, amatorka biegów długodystansowych, współpracuje z Radiem Doxa, Modlitwą w drodze i Deon.pl.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Podcast Ewy Skrabacz i Wojciecha Ziółka SJ | Dialogi w Połowie Drogi | Odcinek 1
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.