Danon, DOW i Hay - lubią mamy w pracy

(fot. rp.pl)
KAI / slo

Firmy Danon, DOW Polska i Hay Group są laureatami 5. edycji plebiscytu "Mama w pracy 2012". Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród 92 firm, a głosowały na swoich pracodawców same kobiety. Ponad 5,5 tys. ankiet matek, zatrudnionych w rozmaitych firmach zostało zanalizowanych przez firmę Millword Brown SMG/KRC.

Podsumowując je Jakub Antoszewski stwierdził, że 90 proc. respondentek ocenia, że stosunki w pracy, gdy były w ciąży, były dobre. 41 proc. ubolewa, że nie mogą pracować w domu, 70 proc. miały udogodnienia po narodzinach dziecka, otrzymywały przerwy w pracy i możliwość stopniowego powrotu do niej. Jedynie 10 proc. odczuło napięcia, związane z koniecznością pracy po godzinach. Respondentki wskazały, że dużym wsparciem w ich macierzyństwie jest dodatek pieniężny po urodzeniu dziecka, dodatkowy urlop, opieka medyczna, fundowana przez firmę dla całej rodziny. - W ciągu lat wszystkie wskaźniki, świadczące o ułatwieniach dla pracujących matek polepszają się - stwierdził socjolog.

Radosław Mleczko, podsekretarz stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, a także członek Kapituły zapewnił, że rząd będzie wspierał wszelkie rozwiązania, które pomogą młodym kobietom do powrotu na rynek pracy po urodzeniu dziecka.

Wręczając certyfikaty, Piotr Gabryjel, przewodniczący Kapituły, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" stwierdził, że inicjatorzy plebiscytu dążą do poprawienia klimatu wokół matek w przedsiębiorstwach i do tego, żeby ułatwienia w pracy stały się standardem we wszystkich przedsiębiorstwach.

Wręczył też certyfikaty zwycięzcom. Są nimi - w kategorii "Duża firma" - powyżej 250 pracowników - po raz kolejny wygrała Danon; w kategorii "Średnia firma" - 50-250 pracowników - wygrała DOW Polska, zaś w kategorii "Mała firma" plebiscyt wygrała Hay Group. Każda z tych firm zapewnia dodatkowe płatne urlopy macierzyńskie, elastyczne godziny pracy, becikowe dla dziecka.

Celem kampanii "Mama w pracy" jest zwrócenie uwagi na problemy Polek, które łączą pracę zawodową z macierzyństwem oraz uświadomienie pracodawcom, że nowoczesna firma powinna być przyjazna dla matek.

Konkurs nagradza firmy, umożliwiające młodym matkom łączenia pracy zawodowej z wychowaniem dzieci. Do konkursu mogą być zgłaszane firmy, w których co najmniej 15 proc. personelu to kobiety. To one, wypełniając odpowiednie formularze, zgłaszają swojego pracodawcę do nagrody. W ciągu 5 lat udało się zbadać 500 firm, których pracownice wypełniły ponad 22 tys. ankiet.

Fundacja św. Mikołaja od 11 lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie, związane z promocją rodziny, edukacji, współorganizowała też organizację Dnia Papieskiego.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Danon, DOW i Hay - lubią mamy w pracy
Komentarze (1)
J
jamik
25 maja 2012, 15:07
Dannon (USA) albo Danone (PL). Producent uzależniających produktów spożywczych dla dzieci.