Abp Gądecki popiera decyzję abp. Hosera

(fot. Franciszek Vetulani / CC BY-SA 3.0 / Wikimedia Commons)
KAI / slo

"Po półtora roku wreszcie doszło do odważnej decyzji, która stawia sytuację ks. Lemańskiego we właściwym porządku" - powiedział dziś abp Stanisław Gądecki, komentując decyzję abp. Henryka Hosera o nałożeniu kary suspensy na ks. Wojciecha Lemańskiego.

Abp Gądecki wyjaśnił, że decyzja abp. Hosera nie była bynajmniej decyzją szybką ani pochopną, gdyż sprawy ks. Lemańskiego toczą się przynajmniej od 1,5 roku. Dodał, że "przez cały ten czas abp Hoser próbował wyjść naprzeciw tej sytuacji i doprowadzić do sytuacji normalnej, tzn. takiej, w której wszyscy księża podobnie jak cały Lud Boży są - jak mówili ojcowie Kościoła - jak struny w cytrze, czyli współbrzmią".

Przewodniczący Episkopatu ocenił, że decyzja abp. Hosera była odważna, podjęta po wielu próbach osiągnięcia porozumienia i cierpliwa. Dodatkową jej trudnością był fakt, że wystawiona była ona na ogromne napięcie medialne, takie "jakie nie towarzyszy żadnej sprawie żadnego innego księdza w Polsce".

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Abp Gądecki popiera decyzję abp. Hosera
Komentarze (36)
JG
Jan G.
30 sierpnia 2014, 12:08
Tak, niech abp Gądecki lepiej zajmie się brylującym na salonach abpem Paetzem, który jest największym zgorszeniem dla Kościola w Polsce, też potwornym pedofilem abpem Wesołowskim. Też z wielką troską powinien zająć się on /tez episkopat/ o. Rydzykiem, którego działalność przyniosła tyle zła w naszym kraju  dla Kościoła Chrystusowego.
H
hetero
27 sierpnia 2014, 16:19
Kiedy Gadecki suspenduje paetza bo on lawiruje po salonach ostatnio byl na swieceniach bpa paulina Lukasza Buzuna . Ale czad .
E
ewa
27 sierpnia 2014, 15:36
Jaki portal takie często komenatrze. Widać kogo szukaja i chcą gromadzić dysydency deonowi jezuici prowadzący ten portal. To mała grupka ale medialnie chce być niczym wyborcza czy TVN. 
.
.
27 sierpnia 2014, 08:20
Arp. Hoser nie podjął by takiej decyzji gdyby wiedział że nie znajdzie dla niej popracia. Nawyrażniej zwlekał z nią tak długo bo czekał na odpowiedni moment.
JD
jak donosi PAP
27 sierpnia 2014, 01:53
Sprawa nie jest jeszcze rozstrzygnięta. W tej chwili zarówno ks.Lemański jak i abp.Wesołowski odwołali się od decyzji do wyższych instancji. Dla obu jest nadzieja na pozytywne rozstrzygnięcie.
V
veritas
27 sierpnia 2014, 08:10
Pozytywne rozstrzygnięcie? Jak to rozumiesz?
W
wert
26 sierpnia 2014, 22:31
abp Gadecki sam wyslal ks - ktory ze sluchawkami na uszach pozwolil zeby kobieta matka jego dziecka rodzila - za granice, czyli pozwolil zamiesc sprawe pod dywan. abp hoser to sadysta zneca sie nad ks Wojciechem.
L
leszek
26 sierpnia 2014, 22:19
Ksiądz Lemański nie skorzystał z szansy, jaką mu dali przełożeni. Zamiast zamknąć jeden rozdział i tworzyć drugi, to znaczy zaangażować się w pracę duszpasterską na dzeci i młodzieży z problemami psychiatrycznymi wyraźnie nie potrafił się w tym odnależć. Decyzja biskupa Hosera byłá za wszech miar słúszna. Nikomu nie jest potrzebny jakiś kolejny ksiądz-skandalista, katolicka Doda Elekroda otoczona wianuszkiem dziennikarzy czekających z utęsknieniem co znowu ks. Lemański palnie, z jaką nową sensacją wystrzeli.
26 sierpnia 2014, 22:36
Ale caly czas nie wiadomo konkretnie o co przecie ż wszystko było ok! ks.Lemański dostosował sdię do zakazu i mszyw Jasienicy nie celebrował......................Mnie cała ta sytuacja kojarzy się z powiedzeniem dot sztuki teatralnej, że jeżeli w pierwszym akcie na ścianie wisi strzelba to wiadomo że w ostatnim akcie wypali i mnie się wydaje że po ujawnieniu przez ks.Lemańskiego rozmowy z bp. w której padło ,,coś ty obrzezany"wiadomo było że na ścianie zawisła strzelba która musiała wypalić i bp.czekał na pretekst.Chyba był bardzo niecierpliwy bo w zasadzie wystrzelił bez wyraźnego pretekstu.Pewne jest tylko to że ona wcześniej czy później z pretekstem czy bez i tak musiała wypalić.
V
veritas
27 sierpnia 2014, 07:40
 po ujawnieniu przez ks.Lemańskiego rozmowy z bp. w której padło ,,coś ty obrzezany"wiadomo było że na ścianie zawisła strzelba Wobec powyższego media (tak drobiazgowo donoszące o każdym kichnięciu Lemańskiego) powinny wreszcie poinformowac opinię publiczną w tej prymarnej kwestii. Jest w końcu obrzezany czy nie?
27 sierpnia 2014, 08:35
Pan Jezus był .
V
veritas
27 sierpnia 2014, 09:48
Pytanie dotyczyło Lemańskiego, a ty mi z Panem Jezusem wyskakujesz. Może napij się kawki na rozjaśnienie umysłu.
L
leszek
27 sierpnia 2014, 10:42
No i w jakim celu kolega upiera się, że rzekomo "nie wiadomo". Przyczyny kary nałożonej na ks. Lemańskiego są czarno na białym wyłożone w: [url]http://www.deon.pl/religia/kosciol-i-swiat/z-zycia-kosciola/art,19689,ks-lemanski-zostal-ukarany-suspensa.html[/url] Zalecam uważnie przeczytanie ostatniego akapitu. Jeśli są z tym problemy, to może pomoże czytanie na głos, od tyłu do przodu albo pomoc kogoś bardziej piśmiennego. Zamiast przeczytać co jest napisane, kolega się upiera że "nie wiadomo" albo zajmuje się fantazjowaniem, że przyczyną był przyjazd do Jasienicy. Najprawdopobniej to była przyczyna upadku ks. Lemańskiego. Przełożeni od dłuższego czasu przekazywali mu krytykę zgodną z przyczynami nałożenia kary, zaś ks. Lemański z uporem osła tego nie słyszał i koncentrował się na własnych teoriach i prywatnych intepretacjach. Oczywiście, umiejętność spostrzeżenia własnych błędów i przyjęcia krytyki wymaga pewnej dojrzałości, ludzie  młodzi i niedojrzali są święcie przekonani o własnej doskonałości i nieomylności, ale ks. Lemański to kapłan uformowany, dojrzałý. Taki człowiek powinien już być wzorem i przewodnikiem dla innych, a nie zachowywać się jak rozkapryszone dziecko któremu odmawia się ciastka.
27 sierpnia 2014, 16:17
Nie rozumiem skąd u ludzi ciekawość czy ktoś jest obrzezany?Jeżeli miało by to być przyczyną sankcji szczególnie ze strony chrześcijńskiego biskupa to rodzi się kilka pytań.
V
veritas
27 sierpnia 2014, 16:37
Nie rozumiem skąd u ludzi ciekawość czy ktoś jest obrzezany? Nie obchodzi mnie czy "ktoś" jest obrzezany. Ale jak najbardziej mnie interesuje czy jest obrzezany katolicki kapłan. Wszak obrzezanie jest znakiem przynależnosci do innej religii, w dodatku nieprzyjaznej Kościołowi.
26 sierpnia 2014, 22:01
O ile mogę prosić proszę o uważne przeczytanie i ew.merytoryczne odniesienie się.OBRZUCANIE BŁOTEM BEZ WCZEŚNIEJSZEGO ZAPOZNANIA SIĘ Z TREŚCIĄ PROSZĘ ZOSTAWIC NA INNE OKAZJE.dZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM :) http://tygodnik.onet.pl/wiara/ks-adam-boniecki-nalozenie-na-ks-lemanskiego-kary-suspensy-jest-wydarzeniem/dff5r
KD
kura domowa
26 sierpnia 2014, 22:05
Mediów związanych z WSI24 nie czytam. Może bardziej wiarygodne źródło, poproszę.
26 sierpnia 2014, 22:09
A odkąd to TP jest związany z WSI?Zresztą .................szkoda słów.
S
Słaba
26 sierpnia 2014, 23:16
Dobry tekst!
OT
o, to, to
27 sierpnia 2014, 00:24
Ks. "róbta co chceta" Boniecki [url]http://www.pch24.pl/tv,ks---robta-co-chceta--boniecki,16853[/url]
27 sierpnia 2014, 14:09
Szczerze? Tekst bardzo kiepski. Ale nie protestuję, bo przecież wyraża toczka w toczkę wasze poglądy, więc trudno, by wam nie odpowiadał. Zgadzam się tylko z ostatnim zdaniem: "Doprawdy, nie ma się z czego cieszyć." Bo nie ma - mimo że dezycja abp Hosera jest słuszna i była wyraźnie nieunikniona. Nie jest to sytuacja, której chciano, chociaż Apostołowie z Czerskiej i ich wyznawcy z upodobaniem wznoszą lamenty pod niebiosa, jak to Kościół postanowił zniszczyć jedynie słusznego księdza.
S
Słaba
27 sierpnia 2014, 15:00
Szczerze. Naprawdę dużo trafnych myśli. No i masz rację - sposób widzenia tej sprawy podobny do mojego (choć nie kropka w kropkę), a to spora ulga. Bo przykro niektórych rzeczy słuchać (nawet nie będę tu ich opisywać, żeby nie rozpowszechniać), czy czytać... A ty theONA rozumiesz coś z tego - dlaczego ta suspensa została nałożona akurat w tym momencie, parę dni po pojednaniu? Bo dla mnie ta huśtawka jest nie tylko niezrozumiała, ale dużo gorzej.. . A spostrzeżenie, że "nie ma się z czego cieszyć" najlepsze z tekstu. Niestety są osoby, które tak się wypowiadają, jakby się cieszyły...
27 sierpnia 2014, 16:19
O Dzień dobry theONA. A ja zgadzam sie z Beniaminem to najlepszy tekst - pełen rozwagi i prawdziwie chrześcijańskiej troski o Koscioł Zamiast zgraji sępów krążych nad ks. Lemańskim, pojawił się głos rozsądku - tak decyzja to dramatyczne wydarzenie. Zarówno dla ks. Lemańskiego i abp Hosera. Jeden i drugi zabrnęli za daleko, nie potrafili porozumieć się jak na Chrześcijan przystało, jeden wykorzystał swoją władzę przeciwko drugiemu. Straty poniósł cały kościół.
28 sierpnia 2014, 00:51
O, cześć, słodki Książę ! Maciek, to żart, nie kpina, z Ciebie już nigdy. Moim zdaniem tekst jest cienki, bo po pierwsze wyraża cienki, bez charakteru punkt wiedzenia, mianowicie wiecznie miękkie i tą miękkością groźne stanowisko ludzi z Kościołem związanych (np. co najmniej niebezpieczne dla ludzkich dusz propagowanie przekonania, że można dyskutować o aborcji, eutanazji, in vitro), a po drugie jest to tekst "rzadki", rozrzedzony jak...ekhm. Ponownie mówię: Hoser nie miał wyboru, kochany antagonisto, Maćku!
W
WSI24
26 sierpnia 2014, 20:17
Z frontu obrony ks. Lemańskiego [url]http://www.youtube.com/watch?v=fr3QQSAV3RQ[/url] Ks. Lemański zjadł śniadanie i był na zakupach. Rozentuzjazmowane tłumy czekają na spotkanie z nim. Najnowsze informacje z postępowego frontu obrony ks. Lemańskiego!!!
RP
RADCA PRAWNY
26 sierpnia 2014, 16:01
Kościół hierarchiczny w postaci biskupów ,nie zawsze odpowiadających swoją postawą w stosunku do wiernych ma tu wiele do życzenia. Naprawdę nie żyjemy w czasach Chrystusa tylko 2000 lat później.Dziś nadstawiony policzek to za mało.Ja oczekuję od biskupów wyzbycia się próżności,pychy i brzuchów wszechmogących.Życzeniem moim jest aby ,przestali znęcać sie nad proboszczami ,którzy im nie odpowiadają ,a emerytura to najlepiej w domu emeryta księdza.Naprawdę ,nie urząd biskupa czy abp kanonizuje ,lecz jego postawa.Ks.Lemański w procesie cywilnym wygrałby sprawę o prześladowanie i to jawne ,zwane mobbingiem.Kara w procesie karnym to wydalenie biskupa ,lub poddanie leczeniu, a honorarium za poniżenie i prześladowanie dla Ks. Lemańskiego to 1 mln EURO i to w złocie.KODEKS KARNY JEST DLA WSZYSTKICH A ,NIE DLA WYBRANYCH NIEZALEŻNIE OD ZAJMOWANEGO URZĘDU ,CZY GODNOŚCI.
KD
kura domowa
26 sierpnia 2014, 16:06
Zwykle radcy prawni mają dużo kasy I duuuuże brzuchy, tak słyszałam.
D
Dawid
26 sierpnia 2014, 03:37
Pragnę wystąpić w obronie biskupów. On działają w sytuacji konieczności dbałości o trwałość Świętego Kościoła Chrystusowego. Kierują się więc nauczaniem Syna Bożego, który powiedział przecież: Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. Zaprawdębowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim." Mt 5, 17-19 A kiedy spojrzymy do tego co mówi prawo przeczytamy: (7) Jeśli cię będzie pobudzał skrycie twój brat, syn twojej matki, twój syn lub córka albo żona, co na łonie twym spoczywa albo przyjaciel tak ci miły, jak ty sam, mówiąc: Chodźmy, służmy bogom obcym, bogom, których nie znałeś ani ty, ani przodkowie twoi - (8) jakiemuś spośród bóstw okolicznych narodów, czy też dalekich od jednego krańca ziemi do drugiego - (9) nie usłuchasz go, nie ulegniesz mu, nie spojrzysz na niego z litością, nie będziesz miał miłosierdzia, nie będziesz taił jego przestępstwa. (10) Winieneś go zabić, pierwszy podniesiesz rękę, aby go zgładzić, a potem cały lud. (11) Ukamienujesz go na śmierć, ponieważ usiłował cię odwieść od Pana, Boga twojego, (Ks. Powt. Prawa 13:7-11) Biskupi, nie mogli przecież pozwalać, na to by Ks. Lemański odwodził ich wiernych od domu Pana, swymi heretyckimi kazaniami. Kara suspensy jest i tak łagodna. Zgodnie z tym co mówi pismo, w czasach starożytnych ks. Lemański mógłby być nawet kamieniowany, zgodnie ze słowami Chrystusa, który nakazał przecież przestrzegać prawa, a ono każe kamieniować bez litości głosicieli nieprawdy.
S
Staszek
26 sierpnia 2014, 22:48
Zgodnie z tym, co mówi Pismo (Nowy Testament), każdy grzesznik wracający do Chrystusa jest przez Niego broniony przed kamienowaniem ze strony tych, co uważają się za sprawiedliwych
S
Słaba
25 sierpnia 2014, 23:18
Zastanawiam się co skłania człowieka, pełniącego tak ważny urząd w Kościele, do wypowiadania słów poparcia dla strony silniejszej, przeciwko stronie słabszej i powalonej na ziemię?... Szlachetniej byłoby milczeć...
K
klara
26 sierpnia 2014, 07:02
Pan Lemański - gwiazdor mediów - ma niby być tym biednym słabiutkim, powalonym na ziemię ? :))))) Bez obaw! Aniołowie z GW  będą go unosić, żeby sobie stopy nie uraził o kamień.
NP
na prawo tylko ściana ;)
26 sierpnia 2014, 14:49
Lemański powalony na ziemię?? Kościół jest instytucją hierarchiczną i jeśli ktoś nie potrafi tego zaakceptować może odejść. I tak wobec Lemańskiego wykazano zbyt wiele cierpliwości i pobłażania.
Jadwiga Krywult
27 sierpnia 2014, 10:22
Pamiętaj o tym, kiedy ks. Małkowski będzie fikał. No ale wtedy ks. Małkowski będzie wg Ciebie dobrym księdzem.
S
Słaba
27 sierpnia 2014, 15:11
Aniołowie z GW  będą go unosić, żeby sobie stopy nie uraził o kamień. To jest twoim pragnieniem? Oczekiwaniem? Naprawdę tak myślisz? Sądzisz, że w GW są ludzie zdolni do takich działań? Jeśli nie - to po co piszesz te ironie? Żeby dokopać leżącemu?
K
klara
27 sierpnia 2014, 16:05
Naprawdę sądzę, że środowisko GW nie da zgasnąć gwieżdzie Lemańskiego. Dlatego naiwnością graniczącą z głupotą jest pisanie o nim jako o powalonym na ziemię nieszczęśniku.
25 sierpnia 2014, 21:50
Szkoda że Eminencja nie odniósł się do postępowania eminencji Hosera w stosunku do proboszcza z Tarchomina.Pewnie też był by to glos pełen pochwały, a jeżeli nie to diwić się należy że takiej opinii nie przekazał.