Abp Hoser: ks. Lemański nie może zaprzeczać...

(fot. facebook.com/abp.hoser)
PAP / KAI / drr

Ksiądz Wojciech Lemański nie może dyspensować się od nauczania Kościoła i zaprzeczać swojemu powołaniu - powiedział w niedzielę dziennikarzom biskup warszawsko-praski abp Henryk Hoser, komentując wypowiedzi ks. Lemańskiego na Przystanku Woodstock.

Biskup odniósł się w ten sposób do wypowiedzi ks. Lemańskiego, wygłoszonych podczas spotkania z uczestnikami trwającego od czwartku do soboty XX Przystanku Woodstock. Poza koncertami na publiczność festiwalu czekały atrakcje przygotowane przez Akademię Sztuk Przepięknych - wśród nich spotkania ze znanymi ludźmi, m.in. ks. Lemańskim.

Wypowiedzi ks. Lemańskiego, m.in. na temat polskiego Kościoła, wzbudziły kontrowersje w mediach i w środowisku kościelnym. "Czy nasi biskupi się zmienią? Prawdopodobnie nie. Jeden z biskupów, który był moim profesorem w seminarium, właśnie kiedy mówiliśmy o tym, że nie podoba nam się skostnienie Kościoła i ci biskupi, którzy mówią właściwie do ścian, a nie do ludzi, powiedział nam coś takiego: +To pokolenie musi wymrzeć+. Brzydkie słowa, ale oni się już nie zmienią. Może być tak, że wy, nowe pokolenie, wniesiecie nowego ducha, nowy entuzjazm, nową aktywność do Kościoła" - mówi ks. Lemański na opublikowanym w internecie nagraniu z tego spotkania.

Abp Hoser pytany przez dziennikarzy o to, kiedy mogą zapaść decyzje odnośnie wypowiedzi ks. Lemańskiego powiedział, że jeszcze sierpniu - i że media zostaną o tym poinformowane. "Jest szereg różnych możliwości. Osobiście nie mogę milczeć wobec zaistniałej sytuacji, bo celem wystąpienia i działania księdza Lemańskiego jest jego własny biskup" - powiedział Hoser.

DEON.PL POLECA

"Chcemy to ocenić w sposób najbardziej obiektywny, w świetle wszystkich wydarzeń i wszystkich wypowiedzi księdza Lemańskiego" - dodał arcybiskup.

Zastrzegł, że kuria nie ma jeszcze wszystkich wypowiedzi ks. Lemańskiego przytaczanych przez media, ale zaznaczył, że w świetle dotychczasowych relacji mediów słowa ks. Lemańskiego są "zaskakujące w ustach czynnego kapłana, który ma powierzoną nową funkcję i właśnie w imieniu Kościoła jest posłany aby tę misję wypełnić".

Abp Hoser odmówił odpowiedzi na pytanie o to, jakie konkretnie konsekwencje mogą spotkać b. proboszcza z Jasienicy, zaznaczając jedynie, że mogą być one bardzo różne. "Nie mogę milczeć w takiej sytuacji, bo przecież celem wypowiedzi i działania ks. Wojciecha Lemańskiego jest jego własny biskup. Nie mogę więc pozostać obojętny" - zaznaczył biskup warszawsko-praski.

Wcześniej w niedzielę głos w sprawie wypowiedzi Lemańskiego na Przystanku Woodstock zabrała kuria warszawsko-praska. "Doniesienia prasowe prezentujące wystąpienie księdza Wojciecha Lemańskiego na organizowanym przez pana Jerzego Owsiaka Przystanku Woodstock przynoszą zaskakujące informacje" - poinformował PAP rzecznik prasowy Diecezji Warszawsko-Praskiej Mateusz Dzieduszycki.

"Jeśli miałoby okazać się prawdą, że ksiądz Wojciech Lemański mówił tam młodzieży o tym, że +biskupi muszą wymrzeć+, że namawiał młodych do wychodzenia z kościołów na znak protestu w trakcie Mszy Świętej, jeśli potwierdzą się inne skandalizujące wypowiedzi, które wedle doniesień prasowych miały tam paść, to postępowanie takie - niegodne kapłana Kościoła katolickiego - spotka się ze zdecydowaną reakcją i konsekwencjami" - podkreślił Dzieduszycki.

Zastrzegł przy tym, że przed podjęciem decyzji sprawa ta zostanie wyjaśniona i zweryfikowana.

Pod koniec lipca ks. Lemański, decyzją abp Hosera, podjął obowiązki kapelana w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Zagórzu. To największy szpital psychiatryczny dla dzieci i młodzieży w kraju. Dziennie udzielana jest tu pomoc 300 pacjentom.

Ks. Lemański do lipca 2013 r. był proboszczem parafii w Jasienicy (Mazowieckie). Na swym blogu krytykował kościelnych hierarchów, w tym przełożonego - przewodniczącego Zespołu Ekspertów KEP ds. Bioetycznych abp. Hosera - m.in. za dokument bioetyczny episkopatu dotyczący m.in. in vitro, aborcji i eutanazji. Został za to usunięty z probostwa. Abp Hoser uznał postawę księdza za "brak szacunku i posłuszeństwa biskupowi diecezjalnemu oraz nauczaniu biskupów w Polsce w kwestiach bioetycznych". Ks. Lemański odwołał się od decyzji abp. Hosera do Watykanu. Stolica Apostolska nie uwzględniła odwołania.

Parafia w Jasienicy od Niedzieli Palmowej była zamknięta - jak informowała kuria - "w trosce o bezpieczeństwo wiernych uczestniczących w liturgii oraz w celu uchronienia przed profanacją sakramentów świętych i świątyni". W lipcu kościół został uroczyście otwarty, a nowym proboszczem został ks. Krzysztof Kozera.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Abp Hoser: ks. Lemański nie może zaprzeczać...
Komentarze (52)
V
vincemancini
22 sierpnia 2014, 17:48
sam jad miał w ustach i oczach . dobrze się dobrał z arb. Hoserem .ludzie nie róbcie już wstydu . uczepiliście się prostego księdza i pastwicie się nad nim .
DK
Darek Kot
4 sierpnia 2014, 17:00
Coraz wiecej stron daje pelniejsza wypowiedz ks. Lemanskiego o biskupach, ale jak na razie tylko Tygodnik zrobil to dzis do konca dobrze. Podal puente tej wypowiedzi. Deon nadal - za PAP i KAI, a nie wg nagrania kompletnego - daje lekko okrojona wersje, gubiac z oczu cel, do jakiego zmierzal Lemanski. A zatem pozwole sobie przytoczyc te arcywazne zdania w CALOSCI: „Czy nasi biskupi się zmienią? Prawdopodobnie nie. Jeden z biskupów, który był moim profesorem w seminarium, właśnie kiedy mówiliśmy o tym, że nie podoba nam się skostnienie Kościoła, że nie podobają nam się ci biskupi, którzy mówią właściwie do ścian, a nie do ludzi, powiedział nam coś takiego: »To pokolenie musi wymrzeć«. Brzydkie słowa, ale oni się już nie zmienią. Ale może być tak, że wy, nowe pokolenie, wniesiecie nowego ducha, nowy entuzjazm, nową aktywność do Kościoła. I wtedy, kto wie, może właśnie ci starsi, tak jak Franciszek, pójdą wam naprzeciw i się okaże, że ten sam Kościół może być zupełnie inny. Lepszy” Naprawde powaznie myslicie, ze Lemanski mowiac w ten sposob (do tak trudnego sluchacza!) - i dochodzac do takiej wlasnie puenty - chcial zaszkodzic Kosciolowi? Chcial odepchnac te zniechecona, arcykrytyczna mlodziez od biskupow - czy raczej ich zjednac, uspokoic i zachecic do Kosciola, a konkretnie - do wziecia spraw we wlasne rece? (A moze TO wlasnie tak oburzylo portale prawicowe i stalo sie powodem wczorajszych przeklaman i niedopowiedzen, i naciskow na kurie, aby wyciagnela konsekwencje?)
4 sierpnia 2014, 18:33
Wydaje  mi się żewielu nie zadaje sobie trudu rzetelnej analizy całości wypowiedzi bo dla ich teorii i oceny idealnie pasuje ten właśnie wyrwany z kontekstu fragment , więc po co wprawiać się w zakłopotanie?
MR
Maciej Roszkowski
4 sierpnia 2014, 21:40
Czym innym jest (czy prawdziwy?) cytat z wypowiedzi  biskupa do kleryków, czym innym wypowiedź do setek tysięcy ludzi. W jakim stopniu  ta i cała reszta wypowiedzi ks. Lemańskiego ma być realizacją jego kapłańskiej misji, bo ciągle chę zakładać jego dobre chęci. I coraz trudniej mi to przychodzi. Na początku wydawało mi się, że to człowiek dobrej woli, tylko nadgorliwy. Teraz coraz bardziej widać, że się pogubił i idzie w zaparte. Wyobraźmy sobie (to ogromne przybliżenie i uogólnienie), że jesteśmy w firmie, której pracownik przedstawia ofertę - W tej naszej ofercie sporo jest badziewia, ale razem z wami to ogarniemy. Szefostwo jest do bani, ale jak wymrze to będzie git.
WD
Wujek Dobra Rada, Mistrz Ciętej
4 sierpnia 2014, 22:04
Kto mieczem wojuje od miecza ginię. Ks.Lemański sam stosuje tę metodę. Przecież twierdzi, że część jego wypowiedzi to cytat z wykładu do kleryków. Jeśli tak, to nie możemy sobie przecież wyrobić zdania na temat tego o co chodziło biskupowi/wykładowcy jeśli nie znamy całej jego wypowiedzi, a tylko cytat, który ks.Lemański sobie wybrał (twierdziłeś w innej wypowiedzi, że trzeba dotrzeć do źródła, a nie opierać się na wybranych fragmentach, prawda?). Ks.Lemański powinien zachować się jak mężczyzna, a jak nie to przynajmniej przeczytać to co napisałeś na deonie, i nie chować się za cytat wykładowcy skoro to on go wybrał i te słowa mu pasowały to całego wykładu. Jeżeli PAP, KAI, deon? udestępni pełny tekst wypowiedzi biskupa/wykładowcy to będzie można to ocenić i wyrobić sobie zdanie.
W
WDR
4 sierpnia 2014, 22:09
Niektórzy oceniają szefa rozgłośni radiowej na podstawie fragmentów wypowiedzi słuchaczy występujących na antenie na żywo, do tego kilkanaście lat temu. Człowiek już taki jest, że lubi swoje teorie, prawda?
L
leszek
4 sierpnia 2014, 22:12
Jeśli była to wypowiedź wykładowcy w seminarium, do którego uczęszczał ks. Lemański to musiało to być gdzie w latach 80-ych. Na pewno wtedy biskupi byli "skostniali" i przemawiali do ścian ?  Poza tym, czy to jest jedyna nauka jaką ksiądz Lemański odebrał w seminarium i jedyna, jaką postanowił się podzielić z audytorium i ów biskup-profesor poza tą sentencją nic więcej ks. Lemańskiego nie nauczył ? Jeśli tak, rzeczywiście formacja ks. Lemańskiego to jakaś totalna porażka i katastrofa.
5 sierpnia 2014, 16:56
ks. Lemański myli porządki. Nadzieja chrześcijańska nakazuje wierzyć, że zarowno księża biskupi jak i uczestnicy spotkania moga się zmienić. Zwaracając się do uczestników spotkania powinien namawiać ich do nawrócenia a nie twierdzić, że inni nawrócić się nie mogą. Jeśli chce namawiać biskupów do przemiany - niech mówi do nich, paru świętych juz to robiło. Móweinie do wiernych źle o biskupach do raczej domena plotkarek :-) Całe wystapienie to pochwała rozłamu i głoszenie siebie - a nie Chrystusa - i tu głowny problem. Pozdawiam
5 sierpnia 2014, 17:54
Ksiądz Lemański zaczyna sobie zadawać ten trud, co prawda  post factum ale o tak są efekty: Być może niektóre słowa mogłem lepiej przemyśleć.
5 sierpnia 2014, 17:58
Ksiądz Lemański dostał zakaz udzielania wywiadów, więc wypowiedział się na spotkaniu na żywo (śladem o. Bonieckiego) teraz zdziwiony konstatuje: Burza, jaka powstała, to po części "zasługa" mediów. Przecież ten zakaz to ze względu na poprzednie "zasługi" mediów.
P
p
4 sierpnia 2014, 16:46
Nie rozumiem dlaczego skandalem staje się krytyczna wypowiedź o biskupach w Polsce. To, że nasi biskupi skostnieli na swoich stanowiskach nie jest wyłącznie opinią ks. Lemańskiego, ale również wielu innych osób(jeśli nie większości). Ten ksiądz nie powiedział nic obrazoburczego, a od razu grozi się mu palcem. Tekst rzecznika prasowego Diecezji Prasko-Warszawskiej o tym, że Lemański przekonywał młodzież o tym, że biskupi muszą wymrzeć to już jawna manipulacja. Módlmy się o pokorę dla nas i dla naszych hierachów!
T
tata
4 sierpnia 2014, 16:44
jak długo będziecie się cackac z tym "księdzem"? za drzwi z nim i po temacie.Karierowicz będzie ustawiał cały kościół.Cwaniaków tęperować natychmiast a nie czekać aż szumu narobi.
M
mike
4 sierpnia 2014, 15:59
Byłem, słuchałem i powiem Wam, że nic serio złego nie powiedział. On chce zwrócic Kościół ludziom zagarniety przez biskupów, którzy zamieniaja go w posłuszną i karna armię. Nie tego chciał Jezus. On byłby z nami na Woodstocku :-) Nie dajcie sie zmanipulować prosze. Myslcie samodzielnie.
G
grace
4 sierpnia 2014, 15:48
Czy ks.Lemanski dostal juz zaproszenie do Tanca z gwiazdami ?
4 sierpnia 2014, 14:29
Dla mnie o owiele lepszym przykładem jest reakcja o.Kozackiego prowincjała Dominikanów na wypowiedziane pod swoim adresem słowa współbrata o.Potockiego.Polecam innym których miłość własna cierpi.
D
DNA
4 sierpnia 2014, 13:49
Baniamin mąciciel, też ma problemy bo jest najemnikiem lewizny, a o Kościele Katolickiem ma mgliste pojęcie, więc wypisuje głupoty.
D
DNA
4 sierpnia 2014, 13:47
Ks.Lemański ma problemy z sobą, więc jak może nauczać.
4 sierpnia 2014, 11:44
Ksiądz Lemański zbiera cięgi. Już wydawało się, że jest rozejm między księdzem a jego biskupem, ale jeśli był, to właśnie się skończył. Abp Hoser radzi z kurialistami i ekspertami, jak ukarać byłego proboszcza z Jasienicy. Treść wypowiedzi Lemańskiego na spotkaniu z uczestnikami Przystanku Woodstock jest jednak zdrowa. Jeśli komuś słowa ks. Lemańskiego wydają się za grube czy niesprawiedliwe, niech spokojnie przeczyta lub posłucha, co powiedział. I przypomni sobie, jak Lemańskiego upokarzała władza kościelna. Nie zasługuje na żadne kary. Przynajmniej w Kościele Franciszka. A czy w Kościele abp. Hosera, to się wkrótce okaże. Obawiam się, że akurat ten Kościół nie skorzysta z okazji, by na ten temat nie zabierać głosu. U nas często milczy wtedy, gdy powinien mówić, a mówi, gdy powinien milczeć. Komentuje Adam Szostkiewicz.
4 sierpnia 2014, 12:49
Wymarzony Kościół POLITYKI...
4 sierpnia 2014, 12:58
Jeżeli już to red.Szostkiewicza ale myślę że nie tylko
4 sierpnia 2014, 13:10
Co sądzisz o wypowiedzi pewnego trzynastolatka: "Ojciec, zabronił mi oglądania zdjęć poronograficznych, poszliśmy więc z kolegą na pokaz na żywo bo tego nie zabronił" ?
4 sierpnia 2014, 13:24
Co sądzisz o wychodzeniu z Mszy św. gdy ksiądz na kazaniu powie coś co według Ciebie jest głupie i nie powinno zostać wypowiedziene?
4 sierpnia 2014, 13:25
Co sądzisz o dobrych skutkach braku jednosci wśród wyznawców Chrystusa?
C
ciaszek
4 sierpnia 2014, 15:40
Wybacz, ale się zgadzam - słyszałam na kazaniach takie głupoty nie raz, że nie mogłam skupić się na dalszej części mszy... Nie można być biernym wobec ludzkiej głupoty. Wybaczcie, ale akurat od księży wymagam czegoś więcej...
S
staku
4 sierpnia 2014, 16:18
 Piszesz: "Treść wypowiedzi Lemańskiego na spotkaniu z uczestnikami Przystanku Woodstock jest jednak zdrowa.",a dalej: "Jeśli komuś słowa ks. Lemańskiego wydają się za grube czy niesprawiedliwe, niech spokojnie przeczyta lub posłucha, co powiedział." No to poczytałem i oto co ks Lemański min. mówi: "Ten człowiek występował wobec tych chorych, wobec tej CHOREJ jako ..." - "ten człowiek to dr Chazan a CHORA to pacjentka w ciąży, której odmówiono aborcji. Zamiast mydlić i rozwadniać przyznaj, że Ty tak jak i ks. Lemański jesteście za zabijaniem dzieci nienarodzonych (za aborcją jeśli wolisz). I w tym min. przeszkadzają Wam biskupi!
A
AgS
4 sierpnia 2014, 18:54
Msza  święta to coś więcej niż głupoty na kazaniu, nawet jeśli są.. Coś więcej niż fałszujący organista i coś więcej niż brak pełnej zgodności z mszałem nawet.
5 sierpnia 2014, 16:48
A ja czsem słyszałem, rzczy tak poruszające, że nie mogłem siępotem skupić. Ani jedno ani drugie nie domaga się wyjścia z kościoła. A jedynie działania po Mszy św :-)
Z
Zbyszek
3 sierpnia 2014, 22:57
Nie znam wypowiedzi ks. Lemanskiego i nawet ich nie chce znac. Problem polega na tym, ze w Kosciele nadal nie wolno krytykowac "biezacej linii" i "milosciwie nam panujacych". Taki spòr jaki mial sw. Pawel ze sw. Piotrem jest nadal nie do pomyslenia. Moze zdaloby sie wiecej czytac Pismo sw.?
P
Piotrek
3 sierpnia 2014, 22:38
Przyznaje, byłem na tym spotkaniu i tak jak ksiądz przemawiał, idealnie trafił do zgromadzonych. Powiedział prawdę, a przywołanie tu cytat jest wyrwany  z kontekstu i w cale nie jest atakujący dla ks.  Lemanskiego. 
V
Veritas
3 sierpnia 2014, 20:37
Ok. Skupiacie się na cytacie z biskupa, ale bojkotowanie Mszy św.? Rozumiem, że można się nie zgadzać ze słowami wygłaszanymi z ambony, w których czasem wkrada się polityka (to mnie osobiście razi), ale nawoływanie do tego, aby wychodzić podczas Mszy?  Jeśli takie nawoływanie było, to niestety, ale nie zgadzam się z tym. To tak jak by powiedzieć, sorry Panie Jezu ale ja sobie wyjde, bo Twoje Ciało i Krew są dla mnie niczym, co mnie ta Twoja męka za mnie obchodzi, przecież ja mam wolną wolę...
D
DK
4 sierpnia 2014, 11:32
Zawsze można wyjść po to by iść na inną msze swiętą do innego kościoła. Więc nie mieszaj w to relacji z Bogiem.
M
Marcus
4 sierpnia 2014, 12:39
Jak mozna nie mieszać relacji z Bogiem i pobytu na mszy św? 1. Do kościoła chodzi się po to aby wejść w jeszcze głębszą relację z Bogiem. otrzymać nowe łaski oraz wzmocnić swoją wiarę. 2. Jeżeli ktoś wychodzi ze mszy św po to aby iść do innego kościoła tzn że prawdopodobnie ma problem ze swoją wiarą. Jego relacje z Bogiem są zerowe, nie wierzy że Bóg jest obecny na każdej mszy św. Chyba że wychodzi z "czarnej mszy" to co innego :)
D
DK
4 sierpnia 2014, 13:33
Ok użyłem skrótu myślowego. Więc nigdy nie wyszedłem z mszy, chociaż miałem okazje słuchać naprawdę wywodów ciężko obrażających mój intelekt i moją wiare> Bo tak jak jak napisałeś, dla mnie celem mszy jest  spotkanie i ucztowanie z Bogiem. Natomiast jestem w stanie,  dosyć prosto wyobrażić sobie żę z ambony padają słowa obraźliwe, przesiąknięte nienawiścią, czy też zwyczajne herezje, w takiej sytuacji to z całym szacunkiem ale jest pewien poziom  po którym pozostanie na takim kazaniu,  jest swego rodzaju miernością. Mówie o bardzo wysokim progu, np takim jakim prezentował ksiądz Natanek,  nie wyjde z kazania dlatego że nie zgadzam się z autorem. Wiec to nie jest tak że "sorry Panie Jezu ale ja sobie wyjde, bo Twoje Ciało i Krew są dla mnie niczym, co mnie ta Twoja męka za mnie obchodzi, przecież ja mam wolną wolę..." tylko  drogi księżę  nie jestem peweń czy jest to zgromadzenie jakiejś sekty, wiec na wszelki wypadek pojde gdzieś indziej, po drodze wyśle list do proboszcza lub biskupa, niech oni po bratersku upomną księdza.
4 sierpnia 2014, 13:38
Tylko, że przy takim uzasadnieniu  w połaczeniu z wypowiedzią ks.Lemańskiego mamy wniosek: ...  biskupi to sekta?
D
DK
4 sierpnia 2014, 14:31
Tak, reprezentują  sekte Judaistyczna  powstałą w pierwszym wieku nowej ery. Na poważnie możęsz podać dokładnie jakie założenie przywiodły Cie do takiego wniosku? Bo trudno mi się ustosunkować do twojej wypowiedzi znajac tylko wniosek
V
veritas
4 sierpnia 2014, 16:25
Sądzisz, ze uzytkownicy deona będą nas odróżniać jeśl nasz nick będzie się różnił tylko dużą literą na początku?
N
nina
3 sierpnia 2014, 19:37
Rzecznik Przystanku Jezus prawdziwie ocenił niegodna postawę ks. Lemańskiego 
J
jewka
3 sierpnia 2014, 18:58
problem w tm, że na podstawie POWYŻSZEGO komentarza zwątpiłam, co naprawdę ten ksiądz tam powiedział; nie odnoszę się teraz do całej jego postawy i historii jego utarczek z przełożonymi; chodzi tylko o to, co tam było RZECZYWIŚCIE powiedziane - zacytowany fragment WYRAŹNIE dowodzi, że to ks. Lemański ZACYTOWAŁ CZYJĄŚ WYPOWIEDŹ o wiernych Kościoła, i jestem gotowa mu uwierzyć bo sama takie wypowiedzi słyszałam - co do ładunku emocjonalnego - ZGADZAM SIĘ ZNIMI - sama jestem z tego pokolenia - podoba nam się to czy nie JESTEŚMY POKOLENIEM SKAŻONYM WROGĄ IDEOLOGIĄ - obrażanie się na takie sformułowania świadczy tylko o UNIKANIU KONTAKTU Z PRAWDĄ O SOBIE - inną kwestią jest, że TUTAJ w komentarzu, słowa o WYMIERANIU POKOLEŃ odczytuje się jako skierowane do biskupów KK - tymczasem z przytoczonego cytatu WCALE TO NIE WYNIKA - więc albo jest to MANIPULACJA WYPOWIEDZIĄ ALBO CYTAT JEST NIEPEŁNY - O CO CHODZI,  mogę to zrozumieć na takich portalach jak WP czy ONET ale WY ??????????????????
S
sara
3 sierpnia 2014, 19:25
Ks. Lemański też jest stary i nie nadaje się do przemawiania do młodzieży. Tylko im się podlizuje aby go uznali za młodszego. To problem wielu starszych 
A
agg
3 sierpnia 2014, 18:12
Nawet jeśli miałby rację w tym co mówi, nie wolno mu tak po prostu pojeżdżać przełożonych. Nie był upośledzony, ani przymuszony kiedy miał święcenia. A wtedy przysięgał POSŁUSZEŃSTWO biskupowi i jego następcom. Posłuszeństwo to coś co trzyma Kościół. Ile było przykładów świętych, którzy mimo że działali w słusznej sprawie, musieli być posłusznymi przełożonym. Bogu posłuszeństwo jest milsze bardziej niż cokolwiek innego.  A on robi z siebie ofiarę złego Kościoła. Bidula nie wie o wszystkich księżach, którzy z miłością pracują z młodzieżą. Nie wie o wspaniałych biskupach, którzy może sami nie mogą pracować z młodzieżą, ale bardzo ją wspierają.  Ale za to tel wielce przemożny ksiądz ma wielki talent. Do skłócenia wszystkich. Najpierw skłócił parafię, teraz całą Polskę. 'Po owocach ich poznacie'. Serce pęka jak się patrzy na to co robi...  Mam nadzieję, że Episkopat wymierzy stosowną karę. Na miłosierdzie jest moment wtedy, kiedy jest skrucha. A tutaj już po raz kolejny jej nie widać. 
R
rafaelos
3 sierpnia 2014, 20:08
"Nawet jeśli miałby rację w tym co mówi, nie wolno mu tak po prostu pojeżdżać przełożonych." ma racje bo spojrzenie na swiat człowie 70 letnie a 20 letniego jest całkowicie inne nie mial prawa pewnie tak ale gdyby sie nikt nie odwazl sprzeciwiac nie bylo by rewolucji nie jestem zwolennikiem rewolucji ale takie odswiezenie czasem sie przydaje nie totalne wywrocenie porzadku swiata ale tylko odswiezenie. Ps. a co do bp. Hosera według mnie z oczu czy zwyklego ksiedza czy tez biskupa powinna bic dobroc milosc itp z jego oczu wydostaje sie złosc i takie zatrzetrzewienie troche jak z oczu kaczynskiego gdy mowi o premierze :D i to prawda że kosciol jest zazdrosny o Owsiaka o to że potrafi skupic wookól siebie tylu mlodych i to wciaz rosnie i że na kazdym finale zbiera tyle kasy bo ludzie wola dac kase na cos z czego potem beda korzystac nizeli dac Caritasowi pieniadze na to żeby wspieral kraje muzulmanskie inne gdzie potem wyjda terrorysci i nas po zabijaja albo wezmą w niewole
G
grace
4 sierpnia 2014, 04:52
Ale bzdury piszesz.
Z
Zbycho
4 sierpnia 2014, 10:09
Totalne bzdury! Patrzysz w innym kierunku niż powinieneś. Jezuz zbawił wszystkich ale od nas zalezy, czy to zbawienie "uczynimy swoim". Kosciół jest wezwany do przepowiadania Ewangelii i to czyni od ponad 2 tys. lat. I nie jest o nikogo zadrosny. Ten ksiądz powinien sam pójść pomiedzy ludzi i objawić im Chwałę Boga Żywego, jesli jeszcze tylko w tech Chwale przebywa? Jezus powiedział: "błogosławieni, którzy wprowadzają albowiem badą nazwania synami Bożymi....", mam poważne wątpliwości czyim "synem" jest ks. Lemański, bo jego działania są przeciwne pokojowi. To tyle!
P
Patrycja
3 sierpnia 2014, 17:38
Bóg mówi DOSYĆ! Nie znam ks. Lemańskiego. Co się dzieje w jego sercu i komu naprawdę służy - nie wiem. Dlatego nie będzie ani obrony Jego ale nie będzie też obrony Kościoła Katolickiego, z którego pochodzę i z którym wciąż jestem związana, do którego chodzę by celebrować eucharystię i modlić się. Będzie za to apel do ‘zapalonych zwolenników’ którejkolwiek ze stron.[-> Rz, 12, 18;19] Jeśli znacie sprawę nie tylko z Internetu, to jeśli rzeczywiście nauki ks. Lemańskiego nie są zgodne z nauką chrześcijańską – przestańcie krytykować a w miejsce tego miłujcie i MÓDLCIE SIĘ ZA NIEGO, ZA KOŚCIÓŁ, ZA TO BY SZATAN NIE PRZYCHODZIŁ POD PRZEBRANIEM OWCY. Ale zawsze się módlmy: „Panie, Ty znasz całą prawdę, nie sądźmy, bo my choćbyśmy byli najmądrzejszymi ludźmi świata, nie wiemy nic." Zachęcam Was Kochani, módlcie się też za oczyszczenie kościoła katolickiego (i innych chrześcijańskich, bo wszędzie szatan działa) z tego co nie jest na chwałę Pana. CHOĆBY TO BYŁY DZIEŁA PIĘKNE PANIE, PRZEPIĘKNE I POMAGAJĄCE LUDZIOM, BRZYDZIMY SIĘ TYM JEŚLI NIE SĄ ONE KU TWEJ CHWALE A KU NASZEJ. To właśnie dlatego „być dobrym” nie wystarczy.[-> Jn, 12:41-43] Ilu znamy dobrych księży,pastorów,chrześcijan. Robią dobre rzeczy dla świata, ale po swojemu. Sama taka byłam. Od mojego ‘re-nawrócenia’, staram się teraz każdego dnia robić tylko rzeczy ku Chwale Pana. Pamiętajcie, nie mamy żadnych zdolności, osiągnięć. Wszystkie prace, projekty, studia, wygrane konkursy, udane związki, szczęśliwe rodziny. Wszystko pochodzi od Niego. Tylko jeśli będzie to ku Jego chwale będzie to długotrwałe. Inaczej to short-term perspective, które często prowadzi do kłopotów. ZACZNIJCIE MIŁOWAĆ, BO ZAWIŚCIĄ I GNIEWEM, KTÓRY NIE JEST GNIEWEM BOŻYM NICZEGO NIE ZDZIAŁACIE. A jeśli czujecie gniew Boży tak jak Jezus w świątyni z kupcami to zawsze upominajcie tylko i wyłącznie tym co pochodzi od Boga – Słowem Bożym. Nie tym jak Wam się wydaje, co ktoś powiedział czy nawet nie tym co mówi Kościół Katolicki.Amen.
DM
don Marco
3 sierpnia 2014, 16:58
a kim jest Hoser zeby byc wyrocznia... biskup praski zachowuje sie pan i wladca ze sredniowiecza... ksiadz Lemanski slusznie powiedzial do mlodzierzy ze musza wymrzec tacy jak Hoser zeby przyszlo nowe pokolenie biskupow co beda pomiedzy mlodzierza... a nie siedziec w palacach i wozic dupska limuzynami... czy ci polscy biskupi nie widza jak postepuje papiez Franciszek? rece zalamac i plakac!
NP
non possumus
3 sierpnia 2014, 17:45
Właśnie po to powstał deon - grupka deonowych jezuitów dobrze wie co robi. 
KH
ks Hipokryt
3 sierpnia 2014, 16:57
Pedofil z Tarchomina kryty przez KUrie
E
edi
3 sierpnia 2014, 16:47
To juz wiadomo po co to deon zamieścił i czym się zajmuje wyjątkowo: - po pierwsze dla kasy za liczne komentarze - za fajne dla prowadzących deon bo dowalające biskupom - fajne bo popularyzują jednego nikomu przedtem nieznanego kapłan - ma szanse na deonie bo jest tak jak ten portal dysydencki - moga też trochę zarobić najemni dziennikarze deonu - trochę sie nie zgadzaja ... ale zasadniczo dobrze że znalazł się taki dysydent - można by tu jeszcze wiele napisac o deonowych jezuitach prowadzących deon - ale kto chce niech sobie sam na deonie poszuka co tu się rozsiewa i popularyzuje
M
Marcin
3 sierpnia 2014, 16:35
Prwada w oczy kole.. najlepiej zakneblować.. jak za inkwizycji..
O
On
3 sierpnia 2014, 16:21
Gwoli prawdy to akurat w tym przytoczonym fragmencie ks.Lemański zacytował swego wykladowcę i biskupa. Rozumiem, że cytować biskupa i wykładowcy nie wolno?
WD
Wujek Dobra Rada
3 sierpnia 2014, 19:08
Ale jeżeli w przypadku ks.Lemańskiego opieranie się na cytatach prowadzi do błędnych wniosków i należy się zapoznać z całą wypowiedzią to cytat z wykładowcy też zamazuje obraz tego co biskup i wykładowca powiedział. Samo więc posłużenie się przez ks.Lemańskiego cytatem nic nie znaczy dopóki nie znany całości wypowiedzi biskupa/wykładowcy.
O
obserwator
3 sierpnia 2014, 20:41
Zacytuje Biblię: "Idź precz szatanie." I co ty na to?