Benetton manipuluje wizerunkiem papieża
Watykan rozważa możliwość podjęcia kroków prawnych przeciwko firmie Benetton, która wykorzystała w swej kampanii walki z nienawiścią fotomontaż przedstawiający papieża Benedykta XVI całującego imama meczetu Al-Azhar w Kairze Ahmeda al-Tajeba.
- Należy wyrazić zdecydowany protest przeciwko niedopuszczalnemu wykorzystaniu wizerunku papieża, zmanipulowanemu i instrumentalnie użytemu - powiedział rzecznik Watykanu ksiądz Federico Lombardi, cytowany przez Ansę.
W kolejnej kontrowersyjnej globalnej kampanii tej znanej marki pojawiły się również zmontowane fotografie pocałunku premiera Izraela Benjamina Netanjahu i lidera Autonomii Palestyńskiej Mahmuda Abbasa, prezydenta USA Baracka Obamy i przywódcy Chin Hu Jintao, prezydenta Francji Nicolasa Sarkozy’ego i kanclerz Niemiec Angeli Merkel.
"Podczas gdy globalna miłość jest wciąż utopią, choć jest wartością, zachęta do tego, by nie nienawidzić, by zwalczać kulturę nienawiści jest ambitnym, lecz realistycznym celem" - oświadczyła firma Benetton w wydanym komunikacie.
Firma zasłynęła już w przeszłości wieloma kampaniami, między innymi głośną "United Colors" autorstwa znanego fotografa Oliviero Toscaniego. Kontrowersje wzbudziło wykorzystanie w kampanii zdjęcia mężczyzny umierającego ma AIDS, a także ofiary mafijnych porachunków w kałuży krwi. Wielką burzę wywołała również fotografia całujących się księdza i zakonnicy, którą niektóre środowiska uznały za obrażającą uczucia katolików.
Skomentuj artykuł