"Dopuszczając Nergala, TVP łamie prawo"

Adam Darski ps. "Nergal" (fot. arj03 / flickr.com)
KAI / pz

"Władze telewizji publicznej zapraszając do swoich programów osoby o zdeklarowanych poglądach satanistycznych i rasistowskich nie tylko łamią obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej prawo, ale także uderzają w sposób nieodpowiedzialny w fundament naszej polskiej tradycji i kultury narodowej" - czytamy w oświadczeniu Katolickiego Stowarzyszenia "Civitas Christiana". Członkowie Stowarzyszenia protestują w ten sposób przeciwko udziałowi Adama Darskiego ps. "Nergal" w programie TVP2 "The Voice of Poland".

Publikujemy pełny tekst oświadczenia:

Katolickie Stowarzyszenie "Civitas Christiana" wyraża stanowczy protest wobec decyzji władz telewizji publicznej dopuszczającej do udziału w programie "The Voice of Poland" zdeklarowanego satanisty i wroga wartości chrześcijańskich Adama Darskiego "Nergala". Adam Darski w swojej publicznej działalności dokonuje licznych profanacji, bezczeszczenia symboli religijnych oraz poniżania godności osób wierzących.

"Programy Telewizji Polskiej S.A. zmierzają do wzmocnienia poczucia tożsamości i wspólnoty narodowej" - czytamy w Uchwale Zarządu TVP S.A. co jest zgodne z Ustawą o radiofonii i telewizji z dn. 29.XII.1992 r., w której zapisano, że programy i inne usługi publicznej radiofonii i telewizji powinny "respektować chrześcijański system wartości, za podstawę przyjmując uniwersalne zasady etyki".

DEON.PL POLECA


Władze telewizji publicznej zapraszając do swoich programów osoby o zdeklarowanych poglądach satanistycznych i rasistowskich nie tylko łamią obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej prawo, ale także uderzają w sposób nieodpowiedzialny w fundament naszej polskiej tradycji i kultury narodowej. Chrześcijaństwo nie jest bowiem dodatkiem do polskości, ale jest nierozerwalnie związane z naszą tożsamością i ponad tysiącletnią kulturą.

Dlatego wnosimy o natychmiastowe zaprzestanie takich praktyk, a jeśli to wezwanie nie odniesie właściwego skutku rezerwujemy sobie prawo do ostrzejszego obywatelskiego sprzeciwu - dość już naigrywania się w Ojczyźnie błogosławionego Jana Pawła II, z tego wszystkiego co chrześcijańskie i polskie.

Warszawa,6 września 2011r.

W imieniu Katolickiego Stowarzyszenia "Civitas Christiana"

Przewodniczący

Ziemowit Gawski

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

"Dopuszczając Nergala, TVP łamie prawo"
Komentarze (23)
B
BL
22 października 2011, 14:09
Zacznijmy od tego, że Nergal NIE JEST satanistą. NO TO TY JESTES JUZ KANONIZOWANY...
E
etyka
21 października 2011, 21:52
Zasady etyki  Dziennikarstwo w Telewizji Polskiej S.A. realizuje idee służby publicznej oparte na rzetelności, uczciwości, bezstronności i obywatelskiej wrażliwości, a także na najlepszych wzorcach i standardach warsztatowych. Wartości te wyznaczają dziennikarzom telewizji publicznej sposób postępowania zawodowego, w szczególności:  1. Dziennikarz telewizji publicznej służy społeczności widzów, szanując prawdę, dobro wspólne i wolność słowa, dokłada wszelkich starań, by zachować niezależność i bezstronność. 2. Zadaniem dziennikarza jest realizacja prawa dostępu każdego obywatela do informacji oraz tworzenie form debaty publicznej. 3. Dziennikarz jest świadom odpowiedzialności za słowo i treści zawarte w tworzonej lub współtworzonej audycji. 4. Powinnością i nieodłącznym elementem pracy dziennikarza jest przedstawianie zróżnicowanych poglądów i opinii, szczególnie w sprawach kontrowersyjnych, budzących społeczne emocje. 5. Racją realizowanej przez dziennikarza audycji jest domniemane zainteresowanie telewidzów lub dobro publiczne, a nie interes dziennikarza lub nadawcy. 6. Dziennikarze, którzy byli pracownikami tajnych służb PRL lub z nimi współpracowali, nie mają moralnego prawa do pracy w telewizji publicznej. 7. Dziennikarz dba o poprawność języka polskiego. 8. Dziennikarz wykazuje szczególną dbałość, aby audycje przeznaczone dla dzieci pomagały w rozumieniu otaczającego je świata oraz wspomagały ich rozwój.
E
Ewa
21 października 2011, 20:01
 Oświadczenie jest źle sformułowane.  Po pierwsze -Nergal raczej satanista nie jest o ile mi wiadomo. Po drugie - tu nie chodzi o występy w telewizji Nergala - Polska jest wolnym krajem i kazdemu wolno- ale o to , że jest jurorem. Juror powinien być autorytetem i przedstawiac sobą  jakąc wartość.A o tym o Nergalu powiedzieć nie można.
O
onufry
21 października 2011, 14:49
KK nie kompromituj się... dziecino. stary trep się odezwał, a głupszy od dzieciny
M
Maciejo
21 października 2011, 14:41
Zacznijmy od tego, że Nergal NIE JEST satanistą.
T
T
21 października 2011, 07:45
Satanizm jest taką samą religią jak inne. Kazdy sam wybiera strone mocy, za która optuje i innym nic do tego. Śiatowa Federacja Kościołów Satanistycznych jest oficjalnym i zarejestrowanym związkiem wyznaniowym - z siedzibą w USA i filiami na całym świecie. Więc nie rozumiem jak można obrażać ich uczucia religijne w dobie ROWNOŚCI wszystkich religii? Jeżeli 80% społeczeństwa jest wyznania katolickiego to demokracja nakazuje słuchać większości a nie neeżucać woli jednostki.
A
admiak
21 października 2011, 02:22
Satanizm jest taką samą religią jak inne. Kazdy sam wybiera strone mocy, za która optuje i innym nic do tego. Śiatowa Federacja Kościołów Satanistycznych jest oficjalnym i zarejestrowanym związkiem wyznaniowym - z siedzibą w USA i filiami na całym świecie. Więc nie rozumiem jak można obrażać ich uczucia religijne w dobie ROWNOŚCI wszystkich religii?
M
Maciejo
20 października 2011, 23:39
Polska jest wolnym krajem i każdy ma prawo do publicznego wyrażania swoich poglądów, dopóki nie są one powiązane z ideologią faszystowską, nazistowską etc. Smuci mnie, że Nergal a także wielu innych ludzi jest w tym państwie szkalowanych z powodu swych odmiennych poglądów religijnych. Ciekawy jest fakt, iż chrześcijańskie zasady (te prawdziwe, nie wypaczone przez Kościół Katolicki) nakazują kochać bliźniego takiego jakim jest. Podobno człowiek ma wolną wolę - Nergal dokonał wyboru dawno temu i żyje w zgodzie z samym sobą. Media są niezależne i zarówno ludzie wierzący jak i niewierzący mają tyle samo do powiedzenia, więc nie widzę nic złego w obecności Darskiego w TVP. Tak na koniec - Polacy jednak powoli otwierają oczy i widzą, że firma zwana Kościołem a religia i wiara w Boga to dwa odmienne światy. Kwestią czasu jest, kiedy pozamykają wasze świątynie :)
ND
NIE dla sprzedajnej TV
12 września 2011, 13:31
...kiedy polityk czy szef telewizji twierdzi, że nie zajmuje się religią i że szanuje przekonania religijne osób, które mogą należeć do wszelkich religii w tym strasznym przypadku do satanizmu, dopuszcza się oszustwa, którego pierwszą ofiarą  jest zawsze on sam, chociaż tego na razie zaślepieniec nie wie... dziwne, że nie pomyśli iż diabeł go nie wynagrodzi, lecz porzuci jak bezużyteczne wysłużone narzędzie i jeszcze zemści się, że musiał człowiekowi pomagać i służyć tzn wyręczać się człowiekiem w walce z Bogiem.
P
POlityka
12 września 2011, 13:10
Czy to POprawność POlityczna omotała telewizję, mądrości i wieczności nie kupi się za 30 srebrników... najpierw walka z Krzyżami ...chyba Judasz jednak powiesił się w telewizji...
D
DNA
12 września 2011, 10:07
KK nie kompromituj się... dziecino.
RP
radzę przeczytać
12 września 2011, 09:46
Nie podpisuję się pod tym listem, ponieważ uważam, że jego terść jest bzdurna, podobnie jak wystapienie bpa Meringa. Od kiedy to publicznie potępia się immienie ludzi z ambony? Taka forma publicznego ostracyzmu religijnego... nie bawię się w to. Wg mojego rozeznania, nie ma ta akcja nic wspólnego z mentalnością Chtystusa. Jeśli uważamy, że brat nasz postępuje źle, to trzeba się dla niego modlić o nawrócenie, a dla nas, abyśmy umieli go tak kochać, jak czynił to Chrystus. Ambona jest to głoszenia Ewangelii a nie potepiania kogokolwiek. Chrystus umarł za każdego i dopóki człowiek żyje, ma szansę na skorzystanie z Dobrej Nowiny. Zobaczymy jakie z tej akcji wypłyną owoce... więcej nienawiści (może nawe ukrytej), niż miłości chrześcijaśńkiej. A propos... Niektórzy biskupi chyba nie mają za bardzo pomysłu na swoje pasterzowanie... może by tak zamiast po swojemu pasterzować, zaczęli ludziom obwieszczać Ewangelię Chrystusa, nieść Jego Ducha, który usprawiedliwia (grec. diabolos - diabeł znaczy dosłowieni oskarżyciel - bez komentarza). <a href="http://www.ksd.media.pl/component/content/article/1-news/393-ksd-protestuje-wobec-promocji-satanizmu-w-tvp">http://www.ksd.media.pl/component/content/article/1-news/393-ksd-protestuje-wobec-promocji-satanizmu-w-tvp</a>
K
KK
12 września 2011, 09:40
Nie podpisuję się pod tym listem, ponieważ uważam, że jego terść jest bzdurna, podobnie jak wystapienie bpa Meringa. Od kiedy to publicznie potępia się immienie ludzi z ambony? Taka forma publicznego ostracyzmu religijnego... nie bawię się w to. Wg mojego rozeznania, nie ma ta akcja nic wspólnego z mentalnością Chtystusa. Jeśli uważamy, że brat nasz postępuje źle, to trzeba się dla niego modlić o nawrócenie, a dla nas, abyśmy umieli go tak kochać, jak czynił to Chrystus. Ambona jest to głoszenia Ewangelii a nie potepiania kogokolwiek. Chrystus umarł za każdego i dopóki człowiek żyje, ma szansę na skorzystanie z Dobrej Nowiny. Zobaczymy jakie z tej akcji wypłyną owoce... więcej nienawiści (może nawe ukrytej), niż miłości chrześcijaśńkiej. A propos... Niektórzy biskupi chyba nie mają za bardzo pomysłu na swoje pasterzowanie... może by tak zamiast po swojemu pasterzować, zaczęli ludziom obwieszczać Ewangelię Chrystusa, nieść Jego Ducha, który usprawiedliwia (grec. diabolos - diabeł znaczy dosłowieni oskarżyciel - bez komentarza).
EA
Elżbieta Adamowicz
12 września 2011, 08:13
Popieram protest!
P
piotr
9 września 2011, 20:09
 z polskiej Wiki tego nie ma, w angielskiej jest napisane że Nergal znaczy szatan, szpieg diabła....
M
Marcin
9 września 2011, 19:38
Nergal-(wielki bohater,wielki król,król śmierci)władca piekieł w mitologii babilońskiej uważany za Czarne Słońce niszczące roślinność.W Biblii Nergal jest odpowiednikiem Baala, bóstwa Hadesu i bóstwem "ludzi z Kut"(2 Kl 17, 30).W okultyzmie jest szefem tajnej policji piekielnego imperium.Uważany jest za boga wojny,zarazy,gorączki oraz za ducha planety Marsa Adam Drawski świadomie je sobie nadał.A wypowiadanie tego imienia jest już przywoływaniem demona.Proponuję więc używać imienia Adam,by nie wzywać demona 
G
gg
7 września 2011, 00:01
gdzie ten rasizm Nergala? dużo można mu zarzucić, ale to chyba raczej nie. raistami raczej są popierani przez połowę Kościoła (kościoła?) chuligani pałętający się po stadionach, ale cóż tam...
M
Marjan
6 września 2011, 23:12
"osoby o zdeklarowanych poglądach satanistycznych i rasistowskich" - to "rasistowskich" to chyba nie o Nergalu? To jakaś bzdura, Nergalowi daleko jest do rasistów... Ten artykuł na Frondzie napisany przez sfrustrowanego chłopczyka jest żałosny, to są z "igły widł".. Nie wiem czy R. Fudali jest rasistą, ale jeśli nawet, to nie znaczy że Nergal nim jest, kto z nas nie ma znajomych o innych poglądach niż my?
Karol Boguszewski
6 września 2011, 22:14
A co to jest abonament? 
R
ronabiedrona
6 września 2011, 22:08
A oświadczenie Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy w tej sprawie podpisało już ponad 14 tys. osób. Szczegóły można znaleźć na www.ksd.media.pl/petycja Może warto, żeby DEON też coś na ten temat wspomniał ...
M
Marcin
6 września 2011, 21:43
Dobrze, że nie mam telewizora. No i przy okazji mam mniejsze wydatki abonamentowe
J
ja
6 września 2011, 19:47
 popieram
J
JozefinaB
6 września 2011, 19:36
 Popieram protest.Za co my płacimy abonament?