" Ewangelię trzeba nieść na rynki internetowe"

(fot. pure / flickr.com)
KAI / slo

W portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter, tkwi wielka, dotychczas za mało wykorzystywana przez Kościół, szansa głoszenia Ewangelii. Podkreślił to w rozmowie z Radiem Watykańskim szwajcarski opat benedyktynów z Einsiedeln i kościelny opiekun mediów Martin Werlen.

"Internet może służyć do tego, aby nieść Ewangelię na rynki naszych czasów, a do tego służą oczywiście portale społecznościowe" - stwierdził benedyktyn.

Okazją do jego wypowiedzi była "niedziela mediów", obchodzona w Szwajcarii w pierwszą niedzielę maja.

Jeśli Kościół będzie sobie ciągle na nowo uświadamiał, że jest dla ludzi, a nie odwrotnie, wówczas w swojej pracy nad komunikacją będzie też musiał szukać nowych dróg, którymi dotrze do ludzi. "A jeśli już będzie uczestniczył w portalach społecznościowych, wówczas - chcąc nawiązać kontakt z ludźmi - musi przede wszystkim słuchać" - podkreślił szwajcarski benedyktyn. Jego zdaniem media te mogą pomóc, "abyśmy nie mówili z góry, lecz byśmy towarzyszyli ludziom w drodze, słuchali ich trosk i pytań, a potem nawiązywali do przesłania, które chcemy przekazać".

DEON.PL POLECA

Opat z Einsiedeln twittuje z wielkim zapałem i ma już niemal osiem tysięcy wpisów. W formie tweetów przygotowuje też kazania chcąc w ten sposób dotrzeć do ludzi, którzy niezbyt chętnie uczestniczą w nabożeństwach. Ze swojej "internetowej praktyki "wnioskuje, że zainteresowanie Kościołem katolickim jest "o wiele większe niż często sądzimy". Uważa, że problem dla Kościoła powstaje dopiero wówczas, gdy nie jest on zauważany.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

" Ewangelię trzeba nieść na rynki internetowe"
Komentarze (2)
K
katolik
5 maja 2013, 18:26
http://tradycja-2007.blog.onet.pl/
X
xyz
5 maja 2013, 18:17
http://itinerarium.pl/