Jest oficjalne oświadczenie paulinów ws. o. Augustyna Pelanowskiego

Fot. proroctwo.com.pl / YouTube
KAI / pk

Paulini odcinają się od stojących w sprzeczności z nauczaniem Kościoła i atakujących papieża Franciszka poglądów o. Augustyna Pelanowskiego.

Zakon zwraca uwagę, że o. Augustyn łamie śluby zakonne nie będąc posłusznym przełożonym. Zakonnik od prawie roku nie pojawił się w klasztorze i publikuje bez zgody władz zakonnych - czytamy w wydanym dziś oświadczeniu.

DEON.PL POLECA


Publikujemy oświadczenie sekretarza generalnego ojców paulinów:

OŚWIADCZENIE

W związku z propagowanymi przez o. Augustyna Pelanowskiego poglądami stojącymi w jaskrawej sprzeczności z niektórymi prawdami doktryny katolickiej oraz szacunkiem należnym Ojcu Świętemu Franciszkowi, Zakon św. Pawła Pustelnika (Paulini) oświadcza, iż zdecydowanie odcina się od prywatnych poglądów wyżej wymienionego kapłana. Jednocześnie zwracamy uwagę, iż o. Augustyn łamie śluby zakonne, zarówno przez publikacje, na które nie otrzymał zgody, jak również przez trwająca ponad 11 miesięcy samowolną nieobecność w klasztorze. Wyrażamy głębokie ubolewanie z powodu zamętu i zgorszenia, jakie w dusze wiernych wprowadzić może indywidualna działalność o. Pelanowskiego. Jednocześnie informujemy, że już wcześniej podjęte zostały kroki przewidziane przez Kodeks Prawa Kanonicznego.

W duchu braterstwa trwamy w modlitwie za o. Augustyna.

O. Paweł Przygodzki

Sekretarz Generalny

Zakonu Paulinów

***

Jak poinformował KAI jeden z paulinów, o. Augustyn Pelanowski w zgromadzeniu już od dawna był postacią problematyczną, przede wszystkim ze względu na głęboką depresyjność. Podkreślił, że zrobiono wszystko, by mu pomóc i nie ma najmniejszych przesłanek by twierdzić, że Zakon go prześladował.

„O. Augustyn był traktowany z szacunkiem, pełnił w zgromadzeniu bardzo ważne i odpowiedzialne funkcje, przez wiele lat był ojcem duchownym w naszym seminarium” – powiedział paulin, zaznaczając, że o. Augustyna przeniesiono ostatnio na jego osobiste życzenie, oraz że nigdy – nawet po wygłaszanych przez niego we Wrocławiu kontrowersyjnych kazaniach – nie nałożono na niego zakazów głoszenia ani innych kar kościelnych.

O. Augustyn Pelanowski prawie rok temu dobrowolnie opuścił klasztor i zignorował podwójne napomnienie do powrotu.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Jest oficjalne oświadczenie paulinów ws. o. Augustyna Pelanowskiego
Komentarze (143)
MZ
~Maria Zelek
16 grudnia 2020, 00:15
Krytyka papieza Franciszka to niby ta jaskrawa niezgodność z tym, co glosi kosciol? Ojciec Pelanowski jest Bożym Czlowiekiem, jest jak Jan Chrzciciel, ktory nie boi sie mowic, o tym co teraz kosciolowi zagraza- pseudokatolicyzm. Jak sam powiedzial: " Glosic Chrystusa, Ewangelie to jest pierwszy z najwazniejszych uczynkow milosiernych, a Ojciec to czyni z niespotykana charyzma. DZIEKI Bodu nadal mozna Ojca Pelanowskiego sluchac, bo byl na tyle odwazny, ze nie przestaszyl sie knebla na ustach. Niech ma Bog w opiece Swojego wiernego Sługe.
DS
~Dominik Stawiasz
15 grudnia 2020, 18:29
Ja się nie zgadzam z tym że ojciec Pelanowski jest chory, depresyjny. To ja bym przygladnela się bardziej przełożonym i WSPÓŁBRACIOM tego zakonu. Milczenie jest złotem ale prawda musi wyjść na jaw co w tym zakonie się dzieje!!?! Bo ja jestem już na tropie.
AP
~Anna Pich
16 lipca 2020, 18:44
Anna Żebrowski Katolicki czym to tradycja i Biblia. Proszę podstępnym wilkiem nie wprowadzać nam tutaj protestantyzmu..zielonoświątkowy i innych. Jak to robicie na wszystkich stronach katolickich a pseudokatolickie eminencję eksssejensjr na to pozwalają a nawet się zdaje że im to pasuje.
JR
~Józef Reszka
4 grudnia 2019, 17:48
Ilość oznaczeń świadczy jedynie o tym, jak bardzo rozpowszechniony jest niestety w Kościele w Polsce "ruch charyzmatyczny". To chyba jedyne środowisko w Kościele, które wprowadziło do katolickiej praktyki ! błędy wzięte żywcem z pogaństwa. Nie wierzycie? To przeczytajcie choćby dokument KEP o tzw. uzdrowieniu międzypokoleniowym i spowiedzi furtkowej. Jestem ciekawy, kiedy pasterze Kościoła katolickiego w Polsce wreszcie zmierzą się całościowo z tym PROBLEMEM.
PZ
~Paweł Zdunek
4 grudnia 2019, 17:01
"Zejdź Mi z oczu, szatanie! Jesteś Mi zawadą, bo nie myślisz o tym, co Boże, ale o tym, co ludzkie" Mt 16, 21 Tak Jezus powiedział do pierwszego papieża Piotra jak ten mówił coś niezgodnego z nauką Chrystusa . Co by powiedział dziś do Franciszka? "Trzeba bardziej słuchać Boga niż ludzi" Dz 5,29 Posłuszeństwo nie jest absolutnie i to jest prawda stara jak świat . Trzeba mieć autorytet żeby oczekiwać posłuszeństwa, nie może być ono tylko z urzędu. O. Augustyn podjął decyzję z jego konsekwencjami i trzeba to uszanować. Nie Go Bóg prowadził i błogosławi. Amen
SM
~Siostra M.
4 grudnia 2019, 15:50
Do o. Mariusza T. - Z ostatniej książki o. Augustyna: "Dzień bez Mszy Świętej, adoracji, Biblii czy różańca jest otwarciem się na potworność grzechu"(Ocalenie, s.26). To odpowiedź jego samego na ojca wątpliwości odnośnie modlitwy. Co do pracy o. Augustyna, ilość czasu w konfesjonale, w rozmównicach, z dziesiątkami ludzi, którym pokazał drogę do Boga, z dziesiątkami napisanych książek, wygłoszonych rekolekcji - to jest nicnierobienie? Gratuluję, ojcze, "obiektywizmu".
Anna Żebrowska
4 grudnia 2019, 09:12
Słuchałam trochę wypowiedzi o. Pelanowskiego na Youtube i włos mi się zjeżył. Ten zakonnik nie uznaje autorytetu Pisma św. ("Polska jest nowym narodem wybranym" zob. Rz 11, 1-2), papieża (mówiąc, że papież jest heretykiem i ewidentnie kłamiąc, gdy przedstawia jego nauczanie, np. twierdzi, że wg Franciszka grzech przeciwko ekologii jest "jedynym grzechem", chociaż papież chciał go tylko dopisać do katalogu grzechów) ani własnych przełożonych. A to są 3 kryteria prawowierności. Niestety, mądry skądinąd zakonnik mocno pobłądził. Wielka szkoda, a komentarze wyraźnie pokazują, jak bardzo namącił ludziom w głowach.
AB
~Alan B.
5 grudnia 2019, 23:34
Mogę prosić o źródło tej wypowiedzi, w której Pelanowski mówi, że wg Franciszka grzech przeciwko ekologii jest "jedynym grzechem"? Chciałbym poznać kontekst i przekonać się, że pisze Pani prawdę.
GG
~Gregory G
27 lutego 2020, 13:51
Jesteśmy w kościele katolickim. Opieramy się na Piśmie Świętym i tradycji kościoła. Uznawanie tylko i wyłącznie Pisma Świętego to protestantyzm.
AK
~Asia K
7 lipca 2020, 15:23
Polecam Pani zapoznanie się z treścią objawień uznanych oficjalnie przez Kościół, szczególnie z treścią objawień fatimskich i Dzienniczka św. Faustyny (a także wielu innych, od XVII w. począwszy) - to w odniesieniu do Polski jako "nowego narodu wybranego" (użycie tego określenia nie ma nas wywyższyć, ale zwrócić naszą uwagę na problem narodu polskiego jako tego, co do którego Bóg ma pewne oczekiwania, obarcza go misją niezwykle trudną, ważną i odpowiedzialną z punktu widzenia losów świata...) . A co do posłuszeństwa, najlepiej przeczytać jeden z wpisów poniżej: ~Zakon Wlochy 1 grudnia 2019, 04:33 Prof. de Mattei W swoim wystąpieniu przytoczył także trzy przykłady, kiedy katolicki opór w dzisiejszych czasach jest „moralnie zgodny z prawem”. ...
RP
~Robert Pacewicz
3 grudnia 2019, 17:11
Niech im Pan Bóg wybaczy.
JR
~Józef Reszka
3 grudnia 2019, 15:55
Śmiem twierdzić, że cały "ruch charyzmatyczny" zawiera w sobie wirusa, który doświadczenie wiary przekształca w indywidualistyczne "wewnętrzne przekonania". Gdy tylko wirus zaczyna działać, to pcha ludzi wierzących poza wspólnotę Kościoła. Każdy katolik, a zwłaszcza zakonnik, powołany jest do posłuszeństwa wiary.
Mar Cin
3 grudnia 2019, 10:55
Szkoda że w artykule nie ma wyjaśnienia co o. Pelanowski mówił nie tak. Bo czuję lekki zamęt, zwłaszcza że kilkanaście lat temu jego książki kształtowały moją wiarę.
MG
~Maria Glińska
4 grudnia 2019, 23:12
Polecam odsłuchanie kazań O.Pelanowskiego na stronie Wydawnictwa Paganini. Dziś słuchałam i wrócę jeszcze wielokrotnie do nich.Jestem w zachwycie!!! Takich Kapłanów nam potrzeba jak o.Pelanowski.To dla większości hierarchów wzór niedościgniony!Proszę samodzielnie ocenić!
IB
~Iwona Bajor-Szaran
3 grudnia 2019, 08:28
Ojciec Augustyn to święty kapłan, to że zamykacie mu usta za mówienie prawdy jest naganne i nie ma nic wspólnego z postawą Jezusa, który nigdy nikogo nie wykluczał ze wspólnoty kościoła, a prowadził dialog . Właśnie takie niesprawiedliwe traktowanie kapłanów kiedy nie każe się księży za postępki pedofilskie, a wyklucza zakonnika , który mówi niewygodne rzeczy dla hierarchii kościelnej odpycha ludzi od kościoła.
JW
~Jarosław W
2 grudnia 2019, 22:14
poszukajcie w internetach oświadczenia o. Adam Czuszel OSPPE w obronie imienia o. Pelanowskiego
MG
~Magda GG
21 stycznia 2020, 17:47
Dziękuję!
JZ
~Janusz Zając
2 grudnia 2019, 21:39
Dziękuję Panu Bogu za ojca Pelanowskiego. Slucham go i odkrywam Boga na nowo. Tam jest świeżość i nadzieja . W jego slowach jest jednoznaczność cos czego w tych czasach tak bardzo brakuje. Codziennie słuchamy ocja z moją żoną i modlimy sie za ojca . Niech dobry Bog ojca błogoslawi.
DW
~Dorota Wiśniewska - Bąk
2 grudnia 2019, 21:35
Ja również bardzo cenię o. Augustyna i jestem mu bardzo wdzięczna za jego nauczanie. W kazdym trudnym momencie sięgałam do jego kazań i publikacji. Jest dla mnie autetycznym swiadkiem spotkania żywego Boga. Pozostaje w mojej pamięci i modlitwie. Jezus zaradzi tej trudnej sprawie.
MK
~M K
2 grudnia 2019, 20:43
Stoimy murem za ojcem Pelanowskim! Modlę się codziennie za niego i proszę wszystkich, którzy to czytają aby także się modlili, za przyczyną Matki Najświętszej, bo ten kapłan bardzo Maryję kocha i jest jej wiernym orędownikiem.
TT
~Taki Tam Jeden
2 grudnia 2019, 19:29
Który z was jest bez grzechu? Miłowanie bliźniego jest najważniejsze. Czy gdy wasz brat potrzebuje waszej pomocy, zrozumienia i wsparcia wy zaoferujecie mu kamień? Gdyby Pan nasz taką miarą nas mierzył wszyscy bylibyśmy potępieni.
MT
~Maciej Trzeszczak
2 grudnia 2019, 17:04
Proszę o informację co w nauczaniu o. Augustyna jest sprzeczne z doktryną katolicką.
SA
Sławomir Antczak
2 grudnia 2019, 20:28
Zadaj podobne pytanie mężowi , który przysięgał wierność żonie a wybrał kochankę... Przepraszam za porównanie.
RF
~Robert Forysiak
3 grudnia 2019, 20:58
Jeśli poniżanie papieża jest zgodne z doktryną katolicką, to wszystko jest w porządku. Mówiąc o poniżaniu nie mam na myśli krytyki czynów czy słów ojca świętego, ale sposób określania jego osoby. Wystarczy posłuchać ostatniego nagrania o. Augustyna.
TK
~T K
1 grudnia 2019, 23:40
Ja mogę tylko podziękować o. Augustynowi Pelanowskiemu za pomoc w powrocie Boga do mojego życia. W bardzo trudnym momencie mojego życia to filmy na yt z ojcem Augustynem pomogły mi znaleźć ukojenie i drogę do Boga. Dla mnie jest o będzie przewodnikiem duchowym.
KO
~Kat Olik
1 grudnia 2019, 23:14
Wielokrotnie o. Pelanowski pomógł mi przetrwać trudny czas a jego kazania raczej są czytelne i jednoznaczne więc robi to co powinien robić kapłan mówi o Bogu prawdę i stoi na straży Ewangelii. Nie pozwala na rozmycie Prawd Wiary nie daje zgody na mieszanie jasnego z ciemnym. Modlę się za Ciebie Ojcze i za innych kapłanów także.
AK
~Agnieszka Kos
1 grudnia 2019, 21:45
Ojciec Polanowski to prorok naszych czasów. Chcą z niego zrobić wariata bo nie podoba się innym ,że głosi prawdę której jakże bardzo potrzebujemy w dzisiejszych czasach. Chwała Panu za Ojca Pelanowskiego.
NA
~Nyewes Ata
1 grudnia 2019, 18:43
Ojciec Pio, Dolindo, Faustyna, świeci - posłuszni przełożonym ...
PP
~Pan Paweł
1 grudnia 2019, 17:23
Gdzie znajdę informacje kto (imię i nazwisko) jest autorem tego artykułu?
AL
~Artur Lesnodorski
1 grudnia 2019, 20:05
Bardzo dobre pytanie.
WW
~Wojtek Wojtek
1 grudnia 2019, 20:57
to nie jest artukul tylko oswiadczenie Sekretarza Generalnego Zakonu Paulinow...
WK
~Wciąż Katol
1 grudnia 2019, 16:59
Problematyczną? Bo domaga się szacunku dla Chrystusa Pana w przestrzeni publicznej, i żąda respektowania Jego nauki bez wypaczeń. Jako katolik żądam tego samego. I nie życzę sobie aby zdeprawowany kler dokonywał profanacji kościołów "kocimimamami" i głosił herezje. Choćby był samym papieżem. Doczekaliśmy takich czasów że prawdziwi kapłani są na wagę złota. Lecz nie powinni się obawiać, zawsze będą ludzie pragnący Drogi, Prawdy i Życia.
ES
~Elżbieta Sulkowska
1 grudnia 2019, 16:51
A co nas Katolików interesuje adwent u ewangelików ? Boże chroń Ojca Pelanowskiego, Najświętsza Maryjo okryj Go swoim płaszczem, Święty Michale Archaniele broń nas i Ojca Pelanowskiego w walce... Niech żyje Jezus Chrystus zawsze w sercu mym
ZW
~Zakon Wlochy
1 grudnia 2019, 16:33
Prof. de Mattei W swoim wystąpieniu przytoczył także trzy przykłady, kiedy katolicki opór w dzisiejszych czasach jest „moralnie zgodny z prawem”. Są to sytuacje kiedy kapłan zostaje zmuszony przez przełożonego do odprawiania nowej Mszy lub powstrzymany przed celebrowaniem Mszy Wszechczasów, drugi przypadek to zmuszanie przez Watykan katolików w Chinach aby zaakceptowali politykę łagodzenia stosunków z prześladującym brutalnie wyznawców Chrystusa reżimem oraz zmuszanie katolików do przyjęcia praktyk wprowadzonych synodalną adhortacją Amoris laetititia. - We wszystkich tych przypadkach, opór i braterska korekta są właściwe i moralnie zgodne z prawem – powiedział. Jak podkreślił „katolicy, którzy chcą być wierni Chrystusowi, muszą być jak apostołowie słuchający Boga, a nie człowieka". - Posłuszeństwo wobec Boga, w obliczu błądzących kościelnych przywódców, to najważniejsza obecnie droga do świętości – powiedział. Łukasz Karpiel, Rzym
KS
~Kamil Skrok
1 grudnia 2019, 16:00
Oświadczenie z czerwca "W odniesieniu do pojawiających się ostatnio w mediach informacji odnośnie do o. Augustyna Pelanowskiego, Kuria Generalna Zakonu Świętego Pawła Pierwszego Pustelnika informuje, że o. Augustyn nie został objęty zakazem wypowiedzi, zaś przechodzenie zakonników pomiędzy klasztorami jest zwyczajną praktyką w ramach działalności Zakonu. Prosimy o uszanowanie prywatności o. Augustyna oraz praw rządzących życiem wspólnoty zakonnej". Po czym okazuje się że O. Pelanowski miał zakaz jak czytamy w oświadczeniu powyżej. Ktoś ewidentnie mija się z prawdą i napewno nie jest to O. Pelanowski.
JJ
~Julia J.
2 grudnia 2019, 10:08
Wtedy w 2018 roku nie miał zakazu. Potem widocznie zaczął publikować nie przedstawiając przełożonym treści do akceptacji/zatwierdzenia, pewnie robił też inne rzeczy bez zgody (lub nie robił tych, które mu zlecono) stąd sformułowanie o nieposłuszeństwie. Opuścił klasztor, więc został dwa razy upomniany. To upomnienie a nie zakaz. Normalna procedura w takim wypadku. Kolejnym krokiem pewnie będzie nałożenie kar, suspensa, bo taka jest procedura. Tak jak było np. z ks. Natankiem.
~Anna Łój
1 grudnia 2019, 15:35
Dla mnie o AUGUSTYN jest prorokiem za czasów NOEGO uratowało się tylko osiem osób bo nikt nie dawał wiary jego słowom. Był posmiewiskiem.
ML
~Maria Lech
1 grudnia 2019, 15:34
Szanowni Ojcowie Paulini! Baczcie byście nie stali się jak faryzeusze i uczeni w piśmie bo będziecie jako groby pobielane! Nie stawiajcie litery Prawa ponad Boga, byście nie utracili tego Boga! Ojciec Augustyn wybrał Boga a wy jak na dzisiaj wybraliście bardzo źle!
KK
~K K
1 grudnia 2019, 18:18
Nie wszyscy paulini. Tylko ci którzy mają największą władzę.
MJ
~Mark Jagiello
1 grudnia 2019, 15:21
Wystarczy posłuchać co papież Franciszek mówi o posłudze o.Pio w konfesjonale.Jest dostępne na YT wiele materiałów świadczących o tym, iż Watykan skręca w lewo .Taki Kościół z herezjami o braku Diabła jest całkowicie sprzeczny z Ewangelią.Nawet pobieżnie znający naukę Jezusa Katolik dostrzeże jawną manipulację która niestety prowadzą dziś kapłani moderniści.Po owocach ich poznaliśmy.Oni tylko ludziom się chcą podobać.
ŻG
~Żaneta Gregier
2 grudnia 2019, 23:47
A co mówił papież Franciszek o ojcu Pio w konfesjonale? Mo na prosić o link?
DB
~Dorota Blok
1 grudnia 2019, 15:13
Zaproszenie talmudystki plujacej na Polske azari na Jasna Gore bylo wiadomym znakiem ,ze kolejny zakon pograza sie herezji. tak wiec to oswaidczenie nie dziwi . ktos kto zaprasza w swieto Maryjne wroga tej Panienki i naszego Narodu jest zdolny do kazdej niegodziwosci
WK
~Walt Kurtz
1 grudnia 2019, 14:29
11 miesiecy... mniej wiecej wtedy pierwszy raz spotkalem sie z jego kazaniami, rekolekcjami. Sposób, w jaki objaśnia Pismo Święte bardzo mi odpowiada i mam wrażenie, że pomaga mi lepiej zająć się sprawami wiary w moim życiu. Nie jest dla mnie jakimś guru, skrzywdzonym przez przełożonych ani też w drugą stronę, kimś komu należy się potępienie. Po prostu nie mam na tyle wiedzy teologicznej to raz, wiedzy co tez on dokladnie zrobil/nie zrobil to dwa. Papieża Franciszka słucham, Pelanowskiego też słucham - "kto ma uszy niechaj słucha" i próbuje sie w tym rozeznać. I właśnie w tym momencie wprowadzany jest zament, nie przez to, co mówi ojciec Pelanowski ale przez takie oficjalne oswiadczenia bez treści. Drodzy ojcowie Paulini - skoro wiecie, że wiele osób go słucha i uważacie, że jego nauka jest niezgodna z nauką Kościoła to wskażcie te słowa bo inaczej ja i wielu innych będziemy trwać w nieświadomości, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd.
EK
~Elżbieta Koter
1 grudnia 2019, 14:20
Papież Benedykt XIV w traktacie o Cnocie heroicznej stwierdza wyraźnie: "Nie można być posłusznym przełożonemu, który nakazuje coś sprzecznego z prawem boskim. Stosownie do słynnego listu św. Bernarda do mnicha Adama nie można być również posłusznym opatowi, który nakazuje coś sprzecznego z regułą zakonną. Ślepe posłuszeństwo eliminuje roztropność ciała, nie zaś rozwagę ducha jak to szczegółowo pokazuje Suarez".
EK
~Elżbieta Koter
1 grudnia 2019, 14:18
Jak uczy św. Tomasz z Akwinu: "Niekiedy zaś polecenia przełożonych są sprzeczne z przykazaniami Bożymi. A więc nie we wszystkim należy słuchać przełożonych. Podwładni zaś nie podlegają przełożonym we wszystkim, lecz tylko w odniesieniu do jawnych określonych spraw i gdy takie posłuszeństwo nie sprzeciwiałoby się rozkazowi wyższej władzy" (Summa II-II, Q. 104, Art. 5). Gdzie indziej uczy on, że posłuszeństwo względem zwierzchników obowiązuje tylko wówczas "gdy głoszą nam to co, zostawili Apostołowie" (De Veritate, Q. 14, Art. 10).
JT
~Jarosław Tobolski
1 grudnia 2019, 13:25
Z Ew Mt 21 :” 42 Jezus im rzekł: Czy nigdy nie czytaliście w Piśmie: Właśnie ten kamień, który odrzucili budujący, stał się głowicą węgła. Pan to sprawił, i jest cudem w naszych oczach. 43 Dlatego powiadam wam: Królestwo Boże będzie wam zabrane, a dane narodowi, który wyda jego owoce. 44 Kto upadnie na ten kamień, rozbije się, a na kogo on spadnie, zmiażdży go. 45 Arcykapłani i faryzeusze, słuchając Jego przypowieści, poznali, że o nich mówi. 46 Toteż starali się Go pochwycić, lecz bali się tłumów, ponieważ miały Go za proroka.” To Słowo wypełnia się dziś w każdym z nas. Wybór należy do nas, za kim idziemy- za Jezusem czy innymi bohaterami te j perykopy. Spełnia się także w osobie o. Augustyna, ja nie mam żadnych wątpliwości Kogo wybrał i Komu służy o. Pelanowski-Jezusowi Chrystusowi. Dlatego wstyd i hańba wszystkim, którzy dziś idą za współczesnym arcykaplanami i faryzeuszami.
CM
~Cyryl Metody
1 grudnia 2019, 12:50
Same komentarze ks. Sawy z Bielska - celebryty. Proszę księdza z całym szacunkiem dla księdza ale ksiądz to "nie ta liga duchowa" do o. Augustyna Pelanowskiego. Więcej pokory!
PW
Piotr Wnuk
1 grudnia 2019, 12:11
Wiele mówi się o posłuszeństwie. Tymczasem papieże, a nawet niektórzy doktorowie kościoła mówili jasno, że jeżeli nawet jakiś papież głosi bzdury i herezje, to należy mu się sprzeciwić i nawet publicznie napomnieć. Najwyżym prawem jest zbawienie dusz, jest to zapisane w KPK. To właśnie robi o. Pelanowski, to samo z resztą robi FSPPX, to samo robił Abp Lefebvre. Dlatego też eksomuniki nie miały żadnej mocy. Zostały zresztą zniesione, co dowodzi tylko ich absurdu. Papież Franciszek głosi herezje, tak jak jego poprzednicy począwszy od Jana XXIII. Dlatego należy się dużo za niego modlić i trwać przy niezmiennej nauce Kościoła. Trzeba też przypomnieć sobie co Matka Boża mówiła w swoich objawieniach w La Salette i Fatimie. To tłumaczy dzisiejszą sytuację w Kościele. Chciałbym też zapytać czy Rosja się nawróciła? Bo jeżeli nie to oznacza, że nie została ona poświęcona, tak jak Matka Boża tego chciała. Jan Paweł II tego nie zrobił.
AO
~Ania Owczarz
1 grudnia 2019, 12:03
Niedlugo bedziemy mieli ksiezy karierowiczow i celebrytow,którzy bardziej cenia sobie muzyke, spiewy, tańce i kolorowe swiatla jak jest wystawiony Najswietrzy Sakrament. Robia wszystko, aby podobac sie ludzia, a nie Bogu. Pasa swoje brzuchy, a nie swoj lód. Módlmy sie za Kapłanów i o nowe powołania.
WC
~wobronie Chrystusa
1 grudnia 2019, 11:30
Do ks. Przemysława Sawy. Panie przestań pan czarować bo czary to grzech. Zajrzyj pan tu to zobaczysz może światło https://www.youtube.com/watch?v=RQzI1ybbTWE
P.
~Parafianin .
1 grudnia 2019, 11:51
Takich księży w Polsce jest coraz więcej. Rozmywajacych naukę Pana Jezusa. Co najgorsze w Rzymie ruchy są bardzo mocne w tej kwestii. Co się stało z Kościołem. Każdy ksiądz tylko chce być popularnym. Ks. Sawa zaczął nawet kopiować odcinki Q&D na wzór o. Szustaka. Pewnie pozazdrościć popularności. A oglądalność mizerna a treści to już nie wspomnę. Pamiętaj odcinek o tym, że Kościół przesądza z Maryja i za dużo Jej w KK. I taki ksiądz będzie nam komentował o. Pelanwoskiego Najglebszego Kapłana w Polsce.
OP
~Ojciec Paulin
1 grudnia 2019, 10:48
Kościół w seminarium naucza(oczywiście ta wiedza jest szczętnie chroniona), że Posłuszeństwo nie obowiązuje, gdy 1)zmusza do popierania herezji2)gdy jest sprzeczny z moralnością katolicką3) gdy zagraża życiu 4) gdy jest niemożliwe do spełnienia, nawet wobec papieża. Byli tacy, którzy w Norymberdze w 1945 roku tłumaczyli się, ze oni tylko wykonywali rozkazy...
JP
~Jan Parafianin
1 grudnia 2019, 12:26
No mówił to o. Pelanowski w któreś konferencji. O Norymberdze i posłuszeństwie. Kobicujemy Mu Duchowo by przetrwał
EK
~Elżbieta Koter
1 grudnia 2019, 14:12
Czy możesz podać jakieś źródło? Potrzebne mi to do dyskusji
KR
~Krzysiek Rys
1 grudnia 2019, 10:30
Ksiądz Sawa specjalista z Bielska Białej od bagatelizowania grzechu i co więcej usprawiedliwienia czynów grzesznych gdy sytuacja "nadzwyczajna". Bóg nie jest Bogiem sprzeczności. Co najlepsze tego typu komentarz na Księdza profilu FB natychmiast usuwane - manipulacja. I ksiądz ma sumienie komentować tak Głębokiego Kapłana jak o. Augustyn?. Pan zrobi wszystko by podlizac Papiezowi i Biskupowi i nie stracić posady bo od zawsze musiałbyc na piedestale. Nie ma Ksiądz mandatu by komentować o. Pelanwoskiego.
AO
~Anna Orzec9
1 grudnia 2019, 09:57
Po nawróceniu Ojciec Pelanowski był moim drogowskazem. Przeczytałam chyba wszystkie Jego książki. Ale jak mi się wydaje to w Katechizmie KL nie ma miejsca na nieposłuszeństwo wobec przełożonych i Papieża. Z nieposlszenstwa i indywidualizmu wynikają schizmy. Mam wrażenie że komentujący traktuja trochę Ojca jak Boga który jest nieomylny
AM
~Anna Maria
1 grudnia 2019, 14:38
Jak to nie ma miejsca? Nie ma czegoś takiego jak posłuszeństwo ponad wszystko. Gdyby np Twój przełożony kazał Ci kogoś zabić, to zrobisz to z posłuszeństwa? Jak już tutaj ktoś pisał, Kościół w seminarium naucza że, posłuszeństwo nie obowiązuje w przypadkach, gdy: 1)zmusza do popierania herezji 2) jest sprzeczne z moralnością katolicką 3) zagraża życiu
KP
ks. Przemysław Sawa
1 grudnia 2019, 09:51
Czytam te komentarze i widzę, że mamy wielki kryzys z wieloma wiernymi. Sami specjaliści od uzdrawiania Kościoła. Tymczasem droga jest jedna: być blisko Ewangelii i ludzi, także tych pogubionych. Wtedy dopiero KOściół jest Kościołem; inaczej jest karykaturą Ewangelii. I to właśnie robi papież Franciszek. Uczestniczyłem w niejednym spotkaniu z papieżem, znam jego testy - nie ma tam żadnego błędu w wierze. Niestety, cały czas dla niektórych najważniejsza jest doktryna i moralność, ale to nie jest wtedy ewangeliczne. Najpierw jest spotkanie z Jezusem, doświadczenie żywego Pana w nieraz skomplikowanej sytuacji życiowej, a dopiero potem doktryna i sposób postępowania. Jezus właśnie w taki sposób ewangelizował. Poza tym warto wrócić do reguł trzymania z Kościołem, które sformułował św. Ignacy Loyola. Uniknie się wielu kłopotów.
KR
~Krzysztof Rys
1 grudnia 2019, 10:31
Ksiądz Sawa specjalista z Bielska Białej od bagatelizowania grzechu i co więcej usprawiedliwienia czynów grzesznych gdy sytuacja "nadzwyczajna". Bóg nie jest Bogiem sprzeczności. Co najlepsze tego typu komentarz na Księdza profilu FB natychmiast usuwane - manipulacja. I ksiądz ma sumienie komentować tak Głębokiego Kapłana jak o. Augustyn?. Pan zrobi wszystko by podlizac Papiezowi i Biskupowi i nie stracić posady bo od zawsze musiałbyc na piedestale. Nie ma Ksiądz mandatu by komentować o. Pelanwoskiego.
KP
~katolik pomniejszego płazu
1 grudnia 2019, 12:19
tzn., że każdej głupocie, którą papież wymyśli mamy być posłuszni? sprzecznej z wiarą też? to do niedawna było nie do pomyślenia, a teraz już jest. naprawdę mógłby się Ksiądz (już nie jako katolika a jako monoteistę) podpisać pod zdaniem, że "Bóg chce różnorodności religii" ?
AW
~Anna Walik
1 grudnia 2019, 13:28
Ten ksiądz się pod wszystkim podpisze by by utrzymać na pozycji w Bielsku. Papież mu powie, że od dziś czcimy Allaha i On to będzie nauczał we wspólnocie. Typowy karierowicz.
RL
~Remigiusz Lewski
1 grudnia 2019, 13:46
Oczywiście, że nie. Np. encyklika Pawła VI "Humanae Vitae". Połowa praktykujących katolików się do niej nie stosuje i jakoś żyją.
JC
~Jan Chrzciciel
1 grudnia 2019, 17:01
Ja bardzo bym chciał, żeby tak było, że spotkam Jezusa i wszystko będzie pięknie. Ale niestety to nieprawda. Ludzie masowo ulegają masowej ekscytacji przy nastrojowej muzyce i charyzmatycznym prowadzącym - wodzireju, potem uważają to za spotkanie z Jezusem. Sam tak miałem. A On mówi wyraźnie, że nie każdy kto mówi Panie, Panie, ale ten co wypełnia wolę ojca. Byłoby o wiele wygodniej jak piszesz, ale niestety to o. Augustyn ma rację, a wy się mylicie. Chociaż sam nie radzę sobie z grzechami, i słowa o. Augustyna są dla mnie niewygodne, to wiem, że mówi prawdę.
KP
~katolik pomniejszego płazu
1 grudnia 2019, 20:00
@Remigiusz Lewski - w grzechu żyją. przed Pawłem VI też by żyli.
JD
~Jarosław Dyczka
1 grudnia 2019, 22:03
Pokora pokora pokora.
RL
~Remigiusz Lewski
2 grudnia 2019, 09:57
Tamci też się mylili, którzy byli przed Pawłem. No ale taki był klimat.
JP
~Jola P
2 grudnia 2019, 20:00
No właśnie nad tym się zastanawiałam...”być blisko Ewangelii i ludzi pogubionych...” No to jeżeli o.Pelanowski się pogubił to gdzie Jest miłosierdzie i towarzyszenie. Czyżby było zarezerwowane tylko dla cudzołożników i tych, którzy zaprzeczają swojej płciowości? Przykre to...
KP
~katolik pomniejszego płazu
2 grudnia 2019, 21:53
@Remigiusz Lewski - buhaha - wszyscy papieże się mylili i dopiero tego albo przyszłego oświeci :))) niedoczekanie. Kościół to nie garderoba, żeby ją z klimatem zmieniać
ES
~Ewa S.
1 grudnia 2019, 09:37
Stoimy murem za Ojcem Augustynem! Niech Jego Świadectwo będzie umocnieniem dla wierzących w Chrystusa, którzy czują się zagubieni przez szerzące się herezje.
WS
~Wstydzcie Sie
1 grudnia 2019, 08:36
Jakim prawem klasztor podaje do informacji prasowej coś tak prywatnie dotyczącego kapłana jak to, że mógł mieć czy faktycznie miewał stany depresyjne. A nawet jeśli, przełożeni powinni doskonale sobie zdawać sprawę, że to w wyniku najazdu złych duchów, które mają interes w uderzaniu pasterza. Takie zachowanie jest nieprofesjonalne i dyskredytujące. Tym gorzej dla was. Pelanowski ma odwagę mówić prawdę, dlatego ludzie do niego lgną.
KP
ks. Przemysław Sawa
1 grudnia 2019, 11:37
W oświadczeniu nie ma nic o stanach depresyjnych. Proszę nie kłamać w komentarzach.
JE
~Judyta Estera
1 grudnia 2019, 13:08
Oczywiście, że jest. Proszę nie siać zamętu. Księga Ozeasza rozdział 4. Niech ksiądz rozważa dniem i nocą ten rozdział. Wiele otrzymaliście od Pana, tym surowiej będziecie sądzeni.
MB
~Magdalena Brzozowska
1 grudnia 2019, 05:37
Jestem zgorszona tym oświadczeniem.Kto tutaj boi się jeszcze Pana Boga?Dlaczego śpicie? Wiara, Nadzieja, Miłość? Kto jest w Kościele Walczącym a kto śni o zalecanym przez sługi diabla ,,święty spokój "
MB
~Marco Breslaviano
1 grudnia 2019, 04:56
Ciekawe, że nikt nie napisze, o jakie konkretnie poglądy chodzi. Ja z miłą chęcią poczytałbym sobie, jakie to herezje wyszły z ust o. Pelanowskiego. I sam bym ocenił. Wiem jedno. Oddawanie czci indiańskim bałwanom, nazywanie wielkimi Włochami m.in. Emmę Bonino (przyznaje się do wykonania przy użyciu pompki do roweru ponad 10 000 aborcji) i zezwolenie mocą adhortacji Amoris Laetitia na udzielanie komunii św. rozwodnikom (pomijam dziesiątki a może i setki innych mniejszych lub większych kuriozów) jest nie tylko herezją, ale jawnym i ostentacyjnym wyjściem z Kościoła katolickiego, czyli apostazją. I zwraca uwagę jeszcze jedno. Mianowice stara sowiecka metoda "na wariata". Nie możesz kogoś pokonać, zrób z niego obłąkańca. Tym tłumaczę "głęboką depresyjność" o. Pelanowskiego. Powala też logika: osoba "głęboko depresyjna" "pełniłą w zgromadzeniu bardzo ważne i odpowiedzialne funkcje, przez wiele lat była ojcem duchownym w seminarium". :D
MF
~Mariola Fyda
1 grudnia 2019, 01:13
Niestety podobnie odbieram tę całą sprawę.Sluchałam i słucham ojca Pelan owskiego i bardzo go cenię.Uważam, że płaci cenę za swoją odwagę i bezkompromisowość.Trochę jak Jan Chrzciciel...Tylko o tyle bardziej przykro, że prześladowanie przyszło od swoich. Papież Benedykt XVI przestrzegał, że najgorszego zagrożenie dla Kościoła tkwi w autodestrukcji.Modernizm szaleje,a konserwatyści są niewygodni.Czasy ostateczne... Módlmy się za Kościół i za ojca Pelanowskiego.Niech cierpiący Chrystus podtrzymuje go na duchu i umacnia.Prawda w końcu zawsze zwycięża,bo Jezus jest Prawdą!
MM
~Marek Migas
1 grudnia 2019, 00:39
Rozumiem o. Augustyna - Ojciec Święty Franciszek uczestniczący w pogańskich ceremoniach, wymieniający rękami abp. Paglii WSZYSTKICH profesorów Instytutu Małżeństwa i Rodziny JP2, poddający chiński Kościół podziemny państwu, a przede wszystkim zgadzający się na Komunię Świętą dla rozwodników w drugich związkach, oraz dla protestanckich współmałżonków katolików, mnie również stawia przed koniecznością wyboru - albo on, Franciszek, albo nasz Pan Jezus Chrystus i magisterium poprzednich papieży. Ja nie mam wątpliwości którą stronę wybrać. A Wy, Bracia i Siostry, jaka jest Wasza decyzja?
MM
~Maly Men
1 grudnia 2019, 00:25
Niestety o. Pelanowskiemu zamyka się usta. Franciszek "manewrami" z Pachamamą sam wystawił świadectwo swojej drodze. Wielka szkoda. O. Pelanowski nie jest sam w krytyce. Najbliższy czas przyniesie dodatkowe owoce ww manewrów...
MA
michał anioł
1 grudnia 2019, 00:18
Święta Panienka chyba znów zapłacze, tym razem w Częstochowie. Podobno nadzieja umiera ostatnia, ale właśnie w takich chwilach jak ta trudno jest uwierzyć w zwycięstwo dobra nad złem, miernoty nad cnotą, czystej ufności nad wiarołomstwem świata. Ojcze Przygodzki, czy Ojcu lub któremukolwiek z Ojca braci, kiedykolwiek udało się chociaż raz tak namalować Boga ludziom jak Ojcu Augustynowi? Zawistni tchórze jesteście i kiedyś się z tego będziecie tłumaczyć, wiecie gdzie i przed kim. Idę się teraz za Was modlić, może przejrzycie.
SK
~S. Katarzyna Lejzorowicz SM
30 listopada 2019, 23:31
Modlę się za paulinów którzy oszczerczo wyrażają się na temat o. Augustyna Pelanowskiego. Dzięki Jego słowu moje życie Słowem Bożym jest żywe, wiele zrozumiałam i zawsze czekam na kolejne komentarze do Biblii. Szkoda że Bożych kapłanów niszczy się bo mówią prawdę. Większy zamęt niosą przełożeni swą poprawnością niż ten kto mówi prawdę niewygodną. Pana Jezusa też prześladowała starszyzna żydowska. Sercem jestem z o. Augustynem
KP
ks. Przemysław Sawa
1 grudnia 2019, 11:39
Nie oskarżajmy ojców paulinów. Dobrze, że wydali oświadczenie, bo słowa o. Pelanowskiegi były gorszące i rozwijające Kościół.
JW
~Jarosław W
1 grudnia 2019, 12:40
konkretnie - które słowa?
KP
ks. Przemysław Sawa
1 grudnia 2019, 15:11
Nie oskarżajmy ojców paulinów. Dobrze, że wydali oświadczenie, bo słowa o. Pelanowskiego były gorszące i rozbijające Kościół.
KK
~K K
1 grudnia 2019, 18:15
To Bergolia są piękne?
JW
~Jarosław W
1 grudnia 2019, 20:08
konkretnie - które słowa? punktowanie paraherezji to nie jest gorszenie
KK
~K K
30 listopada 2019, 22:42
Deon, lepiej skomentujcie sprawę ks. Generała Jezuitów
KP
~katolik pomniejszego płazu
30 listopada 2019, 22:34
takie oświadczenie można kupić w sklepie z oświadczeniami. może wymieńmy z jakimi "prawdami doktryny katolickiej" nie zgadza się o. Pelanowski: Komunia dla cudzołożników, puste piekło, równość religii, kult "Matki Ziemi" itp.
MM
~Maria Magdalena
30 listopada 2019, 22:34
Owszem Ojciec Augustyn został przeniesiony na własną prośbę po tym jak nie zechciał przyjmować do seminarium homoseksualistów mimo nacisków przełożonych...
EP
~Ewa Pietras
30 listopada 2019, 22:18
Dziękuję Ojcze Augustynie za kazania, które PŁONĄ DUCHEM ŚWIĘTYM! Dają mi siłę do zmierzenia się z moimi problemami, do POKOCHANIA BOGA CAŁYM SERCEM.Ewa żona i matka☀️
AH
~Albert H
1 grudnia 2019, 19:59
Wiele jest dobrych księży o orientacji homoseksualnej żyjących w sposób czysty zgodnie z celibatem choć są straszne wyjątki
JC
~Jan Chrzciciel
30 listopada 2019, 22:18
GN, Deon, ja dziękuję. Pelanowski mówił i mówi zawsze to samo, GN, Deon, Paulini powoli się zmieniają i w końcu wyrzucają o. Pelanowskiego, sami wymyślcie kto na rację
GG
~gość gość
30 listopada 2019, 22:17
Może paulini mówicie prawdę, ale ja Wam nie wierzę...
JK
~Jakub Ketteler
30 listopada 2019, 21:46
"W związku z propagowanymi przez o. Augustyna Pelanowskiego poglądami stojącymi w jaskrawej sprzeczności z niektórymi prawdami doktryny katolickiej " Może warto byłoby napisać w czym się myli, bo jego kazania i nauki rekolekcyjne są na YouTubie dostępne, zatem są dostępne powszechnie, a sam o. Pelanowski swoje poglądy uzasadnia. Po tym oświadczeniu pozostaje niemiłe wrażenie "uciszania niesfornego", bo ojcowie paulini nie podają żadnych argumentów.
KK
~Karol Karol
30 listopada 2019, 21:44
Mogę bez wątpienie stwierdzić, że ten ,,problematyczny,, ojciec Augustyn nie raz i nie dwa razy ratował moje życie swoimi konferencjami, także od depresji. Smutne jest to, że współbracia wolą stać po stronie amazońskich bóstw niż ojca Augustyna. Na pewno jeszcze słabo znam Biblię ale widać w Niej, że Boży prorocy zazwyczaj byli osamotnieni przez ludzi, o których starali się uratować czy napomnieć
ZZ
Zbigniew Z
30 listopada 2019, 21:42
Następny ksiądz Natanek :(
SA
Sławomir Antczak
30 listopada 2019, 21:32
Ceniłem komentarze o. Pelanowskiego w mediach katolickich ale w tym sporze staję po stronie zakonu. Nie chcę następnego Ks. Lemanskiego lub Ks Sowę.
AS
~Agata Skorupska-Cymbaluk
30 listopada 2019, 21:25
Rzetelność dziennikarska wymaga, żeby nie publikować pomówień formułowanych anonimowo, przez bliżej nieokreślonego paulina. Skąd o. Pelanowski został przeniesiony na własne życzenie? Na pewno nie z Wrocławia. Kolejna sprawa - źle świadczy o wspólnocie zakonnej, jeśli chorego współbrata określa jako "problematycznego". Nawet jeśli o. Pelanowski chorował na depresję, nie przeszkadzało mu to w posłudze duszpasterskiej, o czym może zaświadczyć wiele osób, korzystających z jego obecności w konfesjonale, chociażby we Wrocławiu, gdzie dyżurował całymi godzinami. Szkoda, że nikt nie próbuje nawet podjąć polemiki z jego oceną sytuacji w Kościele. Serwuje się na to prymitywną próbę zdyskredytowania Bożego kapłana, oskarżając go o choroby psychiczne. Na marginesie należy podkreślić, że depresja - o ile na nią choruje - nie wpływa na trzeźwość osądu, nie powoduje urojeń.
ZS
~Zuzanna Sokołowska
30 listopada 2019, 21:23
Były tego typu zachowania w czasach komunizmu, była cenzura postępowanie że strony przełożonych kościoła jest identyczne. Za dużo prawdy jest nie do zniesienia urażona duma nie zniesie prostej Ewangelii, trzeba ją uciszyć stlamsić. Czyżby minęło już 2000 tys lat? Uczeni w Piśmie i faryzeusze jakby Ci sami. Pozostaje nam modlitwa za o Pelanowskiego Prośmy naszego Pana Jezusa w jego intencji oraz o takich kapłanów aby mogli odważnie głosić prawdy Boże
MZ
~Marcel Z
30 listopada 2019, 21:13
Gdy ksiądz lub zakonnik jest niewygodny dla wspólnoty to przenosi się go do stanu świeckiego. Może też to wprowadzić w rodzinach i małżeństwach. Z drugiej strony Kościół prowadzi dialog, spotkania i duszpasterstwa dla osób które są oficjalnie w sprzeczności z Kościołem. Zobaczymy się w niebie, tam się wszystkie problemy rozwiążą, przy jednym spojrzeniu w oczy Jezusa.
AP
Ania Pudełko
30 listopada 2019, 21:10
Coś bardzo zlego dzieje sie w niektórych miejcach naszego Kościoła Powszechnego.Osoby duchowne ktore jawnie czasem w najbardziej haniebny sposób splamily duchowna szatę traktuje sie zadziwjajaco lagodnie .Zas prawdziwych glosicieli Slowa Bozego kaze sie za prawde i gorliwosc.Jakie to niby doktryny lamie Ojciec Pelanowski?Prosze mi powiedziec jakie?Wierni nie sa stadem baranow.
KP
ks. Przemysław Sawa
1 grudnia 2019, 11:41
Niezbywalne nauczanie Kościoła o ekumenizmie i posłuszeństwie papieżowi.
JW
~Jarosław W
1 grudnia 2019, 12:51
ks. Przemysław Sawa - proszę się zdecydować - albo uprawiamy ekumenizm, albo przyznajemy rację Franciszkowi, że "Bóg w swej mądrości chce pluralizmu i różnorodności religii"
EK
~Elżbieta Koter
1 grudnia 2019, 14:28
Jak uczy św. Tomasz z Akwinu: "Niekiedy zaś polecenia przełożonych są sprzeczne z przykazaniami Bożymi. A więc nie we wszystkim należy słuchać przełożonych. Podwładni zaś nie podlegają przełożonym we wszystkim, lecz tylko w odniesieniu do jawnych określonych spraw i gdy takie posłuszeństwo nie sprzeciwiałoby się rozkazowi wyższej władzy" (Summa II-II, Q. 104, Art. 5). Gdzie indziej uczy on, że posłuszeństwo względem zwierzchników obowiązuje tylko wówczas "gdy głoszą nam to co, zostawili Apostołowie" (De Veritate, Q. 14, Art. 10).
SS
~Serafin Serafin
30 listopada 2019, 21:09
Takie bzdury tylko potwierdzają prawdę.Tak samo zakonnice szczuly na siostrę Faustynę.Wiele z nich się nie opamiętalo więc zastanówcie się gdzie są ,bo Święta Faustyna jest w niebie.O.Pelanowski dobrze zrobił bo gdyby był "posłuszny" nie mógłby mówić prawdy i umarłby duchowo więc nie dziwię się mu ,całe niebo go kocha bo wybrał Prawdę do końca i nie stał się faryzeuszem.Bojcie się Boga ,kto komentuje na swojego porządnego brata ,takim zakonnikiem kręci diabeł.
AO
~Anna Orzechowska
1 grudnia 2019, 09:44
Wszystko prawda tylko Sw Faustyna i inni święci zawsze byli posluszni nawt najglupszym decyzjom swoich przełożonych
SS
~Serafin Serafin
1 grudnia 2019, 11:07
Wkleje komentarz pewnego Paulina :Kościół w seminarium naucza(oczywiście ta wiedza jest szczętnie chroniona), że Posłuszeństwo nie obowiązuje, gdy 1)zmusza do popierania herezji2)gdy jest sprzeczny z moralnością katolicką3) gdy zagraża życiu 4) gdy jest niemożliwe do spełnienia, nawet wobec papieża. Byli tacy, którzy w Norymberdze w 1945 roku tłumaczyli się, ze oni tylko wykonywali rozkazy...
EK
~Elżbieta Koter
1 grudnia 2019, 14:30
Jak uczy św. Tomasz z Akwinu: "Niekiedy zaś polecenia przełożonych są sprzeczne z przykazaniami Bożymi. A więc nie we wszystkim należy słuchać przełożonych. Podwładni zaś nie podlegają przełożonym we wszystkim, lecz tylko w odniesieniu do jawnych określonych spraw i gdy takie posłuszeństwo nie sprzeciwiałoby się rozkazowi wyższej władzy" (Summa II-II, Q. 104, Art. 5). Gdzie indziej uczy on, że posłuszeństwo względem zwierzchników obowiązuje tylko wówczas "gdy głoszą nam to co, zostawili Apostołowie" (De Veritate, Q. 14, Art. 10).
SS
~Serafin Serafin
30 listopada 2019, 20:56
Raczej za takie kłamstwa i oszczerstwa na o.Pelanowskiego będziecie mieli niezły problem po smierci.Jesli coś źle powiedział to zacytuję Pana Jezusa "Jeśli coś źle powiedziałem to udowodnij a jeśli dobrze to dlaczego mnie bijesz?" Nie dość że nie możecie udowodnić mu błędu to na niego szczujecie ,i nie udowodnicie ,bo on ma naukę pochodząca od Ducha Świętego której nikt się nie może oprzeć tak jak obiecał Pan Jezus. I ty zakonniku jeden z drugim takie rzeczy wypisujesz bo dobrze ci żyć w kłamstwie?Uważajcie żebyście się nie stali demonami wcielonymi tak jak to było z niejednym takim kapłanem zbuntowanym .Widać po was jaki macie stan duchowy z tego wynika że nie znacie Pana Jezusa .Pan Jezus powiedział że bojaźliwych i oszczerców spotka jezioro ognia .wy się boicie prawdy więc jesteście zniewoleni i zniewalacie innych.opamietajcie sie
NN
~N n
30 listopada 2019, 20:49
Niesamowite... czyńcie tak dalej, a koniec wasz jest bliski. Nic was nie uratuje, nic. Żyjemy w ostatnich czasach. To na prawdę niesamowite. Nie on jeden widzi, że źle się dzieje. Niedługo będziemy żyć jak pierwsi chrześcijanie, po śmierci Jezusa. Też nas będziecie rzucać na pożarcie?
WC
~Wierna Chrystusowi i Matce Bożej Wierna
30 listopada 2019, 20:28
To prorok naszych czasów dlatego jest prześladowany i nie uznawany przez innych zazdrosnych o jego charyzmaty współbraci.
KP
ks. Przemysław Sawa
30 listopada 2019, 20:22
Po prostu należy słuchać Kościoła oraz być w jedności z Piotrem, który dziś ma na imię Franciszek, okazując mu posłuszeństwo. Wtedy jest bezpiecznie.
AS
~Antek Szprycha
1 grudnia 2019, 09:21
Czy sw Jan dobrze zrobil idąc za Jezusem na Golgotę? Czy moze powinien isc za pierwszym Papieżem - sw Piotrem i wyprzeć sie Jezusa? Moim zdaniem trzrba byc w jedności z Jezusem przede wszystkim dzieki sakramentowi pokuty i pojednania. To ze sie nie zgadzam z niektórymi treściami głoszonymi przez Papieza nie powoduje grzechu prawda? Ostatnie wykorzystanie funkcji ‚nieomylności Papieza’ bylo jakies 30 lat temu wiec w pozostałych kwestiach papież moze sie mylić, tak?
SD
~S D
1 grudnia 2019, 10:19
Jeśli głosi ciągłość nauczania Kościoła - tak. Jeśli wychodzi poza nauczanie - posłuszeństwo byłoby grzechem.
SB
~Siostra Bernadetta
1 grudnia 2019, 11:04
Zostaw Księdza Sawe. Ksiądz zrobi wszystko by podlizać i być "popularnym". Nie umiem zrozumieć tylko jak z takim postępowaniem ksiądz może być Egzorcysta. Z tak kiepskim rozeznaniem. Non stop chce błyszczeć itd Co do o. Pelanowskiego to jest Posłuszny nauce KK a Papież często nie. 30 lat temu ostatnio użyto formulki o nieomylnosci Papieża. Hm moze mylić? Myli... I o. Pelanowski o tym mocno mówi.
JW
~Jarosław W
1 grudnia 2019, 13:01
papież dla dobra dusz wiernych ma ma strzec doktryny a nie ją wymyślać!
TD
~Tomasz Dziedzic
30 listopada 2019, 20:16
Ojciec Augustyn to niesamowity Pasterz. Takich potrzebuje dzisiaj prawdziwy Kościół. Jego słowa nie raz pomagały mi wychodzić z duchowego bagna - właśnie dlatego, że nigdy nie uciekał od prawy. Teraz mówienie prawdy jest stało się wadą... niewygodną dla wielu. Ojcze Augustynie jesteśmy i pamiętamy w modlitwie!
AK
~Adam Kaiser
30 listopada 2019, 20:14
Dobrze, że są tacy ludzie jak O. Augustyn. Przy takich przewodnikach duchowych można czuć się bezpiecznie... Blisko Boga.
SS
~Samuel samuel
30 listopada 2019, 19:56
Ojcze Augustynie jesteśmy z Tobą. Kochamy Cię i wiemy, że to wszystko dzieje się dlatego, że nie boisz się głosić prawdy. Wspieramy Cię modlitwą. Ojciec Pio i ojciec Dolindo też przechodzili przez tą drogę.
JE
~Judyta Estera
30 listopada 2019, 19:43
Depresyjność?Oczywiście o żadnej depresyjności mowy nie ma. Wystarczy posłuchać jego nauk. Tak jak już ktoś napisał to Ojciec Augustyn wielu wyciagnal z depresji. Ojcze Augustynie Jezus pragnie Cię jeszcze bardziej upodobnić do siebie. To wielka łaska. Maryja jest z Tobą.
GB
~Gabriela Brańska
30 listopada 2019, 19:15
Ojciec Pelanowski to jeden z najlepszych kaznodziejów, jakich miałam przyjemność słuchać. Bardzo mi pomógł w wychodzeniu z depresji. Zabronienie mu mówienia to pozbawienie wielu ludzi szansy na zbliżenie się do Boga.
AM
~Agnieszka Marczyńska
30 listopada 2019, 19:15
Całym sercem popieram Ojca Pelanowskiego. Wiele mu zawdzięczam.
SD
~S. D.
30 listopada 2019, 19:10
Jakie tresci głoszone przez o Augustyna są w sprzeczności z nauczaniem Kościoła?
SM
~Siostra M.
30 listopada 2019, 19:07
Ojcze Augustynie, nie jesteś sam. Masz wiele duchowych dzieci. Jestem jednym z nich, z czasów leśniowskich... Od wielu lat w zakonie, tyle Ci zawdzięczam! Jestem blisko w modlitwie!
AH
~Andrzej H. Wojaczek
30 listopada 2019, 18:46
Ojciec Augustyn przewidywał swoją przyszłość od dawna. Nie można obserwować tonącego Titanica, jakim jest Kościół, z perspektywy pasażera ogłupianego rzępoleniem orkiestry. Należy czym prędzej ewakuować się z pokładu i ratować tych, którzy jeszcze opierają się wzburzonym bałwanom. Matko z Jasnej Góry, miej w opiece swojego proroka.
DP
~Dark P
30 listopada 2019, 18:39
Opuścił dobrowolnie klasztor? Co to znaczy? Ktoś mu nakazał, a On się zgodził??
AA
~AnJa AnJa
30 listopada 2019, 18:32
O. Augustyn Pelanowski jest jednym z niewielu już niestety odważnych Duchownych widzących nadchodzace zagrożenia, nadających im odpowiednie słowo w oparciu o Ewangelię i walczących o prawdę. Przykre i smutne że Bracia w wierze w ten sposób postępuja. Dla mnie wstrząsające ale historia walki o prawdę księży i nie idących na żadne układy jest nam Polakom szczególnie znana choćby na podstawie życiorysu męczennika bł Ks Jerzego Popiełuszki. Tylko szkoda że schemat się powtarza i zero refleksji bo straty będą większe. Skoro rzesze duchownych popierają niepewnych charyzmatykow a nawet może heretykow a milczą lub odcinaja się od stanieciapo stronie prawdy, gdzie ta wspólnota gdzie ta jedność, kto ma być dla przeciętnego Kowalskiego autorytetem??? Wojna o dusze i umysły trwa... Odwagi staniecia po właściwej stronie! Po stronie prawdy oczywiście, więcej zyskamy wspólnie. Może to sygnał do utworzenia kolejnej oddolnej inicjatywy społeczności chrześcijańskiej.
PC
~Paul Card
30 listopada 2019, 18:31
Kłamstwa, wcale nie bylo tak, że o. Augustyn dobrowolnie prosił o przeniesienie z Wrocławia. Niestety zadzialala tam kuria wroclawska i zakon sie dostosowal, przenosząc ojca do Łęczeszyc. Jakie niektore prawdy wiary katolickiej neguje o. Augustyn?
MM
~Michal Matki Bożej
30 listopada 2019, 18:23
Prorok obecnych czasów, z wielkim sercem za prawdę, za Chrystusa jest prześladowany przez własny zakon, który w strachu przed Watykanem, który ostatnio opływa w herezje podejmuje takie, a nie inne decyzje. Ojcze Pelanowski wielu jest z Tobą i zapewniamy Cię o modlitwie!!! Nie Matka Boża Cię ukryje w swoim sercu i prowadzi przez Ducha Św do prawdy.amen
AN
~Anna Nebeling
30 listopada 2019, 18:12
Teraz zrobicie z niego paranoika i depresyjnego szaleńca. Nikt w to nie uwierzy. Wątpliwe to wasze "braterstwo".
MM
~Mikael Mikael
30 listopada 2019, 18:11
Potwierdzam słowa paulina, które zamieścił w komentarzu powyżej, o. Augustyn jest ojcem duchowym dla kilkudziesięciu jak nie więcej paulinów, dzięki czemu odkryli oni na nowo swoje powołanie, miejsce modlitwy i roli Pisma Św. w zakonnym życiu, nie mówiąc o szerokich rzeszach nawróconych dzięki niemu świeckich. Jest wzorem dla wielu i zawsze głosi to co najważniejsze nawrócenie pokuta, ale nie może przyzwalać na to co się dzisiaj dzieje, bo sprzeniewierzył by się swojemu powołaniu, ale też i sumieniu, widząc co się dzieje milczeć nie wolno.
RB
~Robert B.
30 listopada 2019, 18:10
O demon! znów nadaje ... o. Pelanowski po prostu opowiedział się za Prawdą! Ślepcy uprawiający papolatrię pójdą za demonem.
PZ
~Paweł Zdunek
30 listopada 2019, 18:05
depresji to ja dostaję widząc co się dzieje z naszą matką kościołem, sto razy bardziej ufam o.Augustnowi niż Franciszkowi
MM
~M M
30 listopada 2019, 17:59
Proszę o podanie choćby jednego "stojącego w sprzeczności z nauczaniem KK poglądu" o. Augustyna.
IB
~Iza Birkowska
30 listopada 2019, 17:41
Zrobili to samo z ojcem Pelanowskim co z ks. Piotrem Natanek zeszmaca sie prawych kapłanow zostają sami szubrawcy co to Boga mają allaha w kosciele Katolickim tez nie chce być w takim kosciele ide do tego ktory prezentuje o. Pelanowski
PP
Paulin Paulin
30 listopada 2019, 17:13
Z wielkim smutkiem przyjmuję oszczerstwo dotyczące o. Augustyna Pelanowskiego. Próbuje się zniszczyć jego autorytet przez takie określenia jak "depresyjny", "problematyczny". Znam o. Augustyna od wstąpienia do Zakonu i nigdy nie posądziłbym go o to, że ma jakąś depresję. Raczej to on wielu z nas z niej wyciągnął poprzez głoszenie żywego Boga. Spotkanie z o. Augustynem, to spotkanie z ojcem, który pokazuje nam miłującego nas Boga Ojca. Ojciec Augustyn, to także Lew, który nie boi się stanąć w obronie prawdy jaką daje nam Bóg. Owszem, o. Augustyn to "problematyczna" osoba... dla tych co Boga zamienili na pieniądz, wyuzdanie i samowolę. To ojciec Augustyn zrobił wszystko, co w jego mocy, by ukształtować Bożego ducha w młodych paulinach i także we mnie - paulin.
KN
~Kasia Nowak
30 listopada 2019, 18:39
To, co się dzieje w Kościele to jakaś masakra w tej chwili.
MW
~Michal Wroclawski
30 listopada 2019, 20:05
Paulina paulin całkowicie się z Tobą zgadzam byłem krótko w zakonie Paulinow od dawna ojciec Augustyn ma na mnie ogromny wpływ w sprawach wiary i życia jest prorokiem to oczywiste w ostatnich dwóch latach jest nieocenionym darem Boga Ojca dla Kościoła i świata i dla mnie biednego grzesznika jego "depresja" polega na cierpieniu z powodu zaslepienia wielu wspolbraci pozdro dla wszystkich paulinow
PL
~Piotr Luliński
30 listopada 2019, 20:58
I mój wielki smutek budzi ooświadczenie oo.paulinów.Ojca Augustyna nikt nie zdoła pozbawić autorytetu, jaki poprzez tak obrazowe,konkretne a przede wszystkim oparte na Biblii głoszenie Słowa Bożego sobie już zapewnił wśród tych ,którzy w tym świecie nic lub niewiele znaczą.
MM
~Mnich Mnich
1 grudnia 2019, 02:13
To prawda, ale oczywisty brak Posłuszeństwa, nie tego nas uczył, nawet sam o. Augustyn...
AO
~Andrzej Ostrowski
1 grudnia 2019, 07:10
Nie byłem pewien komu słuzy deon teraz już wiem :(
PL
~Piotr Luliński
1 grudnia 2019, 10:26
Czy można trwać w ślepym posłuszeństwie w niezgodzie z własnym sumieniem w sprawach wiary dotyczących naszego Zbawienia...O.Agustyn zdaje się być głosem wołającym na pustyni o prawdziwe nawrócenie.