Nie wykorzystujcie Paryża do walki z uchodźcami

Piotr Żyłka

Mówienie, że tragedia w Paryżu jest dowodem na to, że nie powinniśmy przyjmować uchodźców jest totalnym nieporozumieniem. A wykorzystywanie tej tragedii do demonizowania muzułmanów jest obrzydliwe i nie ma nic wspólnego z Ewangelią.

Potworny atak terrorystyczny w Paryżu wzbudził ogromne emocje i uruchomił lawinę dyskusji na temat tego, czy zaistniała sytuacja nie powinna radykalnie zmienić naszego podejścia do sprawy przyjmowania uchodźców. Od piątkowego wieczoru z narastającym niepokojem obserwuję media społecznościowe, w których wiele osób bezrefleksyjnie (i w skandalicznej formie) ogłasza, że teraz wszystko jest już jasne.
Dotyczy to również - co jest bardzo zasmucające - wielu katolików. Również naszych czytelników. "To nie wy przez kilka miesięcy codziennie dodawaliście posty o tym, że moralnym obowiązkiem każdego chrześcijanina jest przyjąć biednych uchodźców?"; "Brawo Unia Europejska! To jest jedna wielka KPINA a nie polityka międzynarodowa ze strony Unii. Polska powinna w końcu pokazać swoje prawdziwe oblicze. Przypomnieć sobie czasy bitwy pod Wiedniem. I pokazać wszystkim pseudo uchodźcom gdzie ich miejsce"; "Papież Franciszek ma w tym momencie krew na rękach. Sam zapraszał to coś do Europy. Jest tak samo odpowiedzialny jak Angela Merkel"; "A jeszcze 2 dni temu publikowaliście emocjonalne ruganie przez Hołownię księdza, który na Marszu Niepodległości mówił, że nie chcemy muzułmańskiej przemocy i agresji w imię Allaha, lecz miłości i prawdy Ewangelii. Jeden z waszych wielebnych SJ stwierdził, że wypowiedź tego księdza to obłęd. Gratuluję Deonie" - to tylko kilka wybranych komentarzy.
Mówienie, że tragedia w Paryżu jest dowodem na to, że nie powinniśmy przyjmować uchodźców jest totalnym nieporozumieniem. A wykorzystywanie tej tragedii do demonizowania muzułmanów jest obrzydliwe i nie ma nic wspólnego z Ewangelią.
Nie możemy zapomnieć o tym, że ektremiści i terroryści mordowali, mordują i wciąż będą mordować z zimną krwią ludzi wszystkich ras i wyznań. To, co wczoraj wydarzyło się w Paryżu jest codziennością w Syrii, Iraku i wielu innych miejscach na świecie. Z rąk morderców z ISIS nie giną tylko chrześcijanie. Wiele ich ofiar to muzułmanie. I to właśnie przed takim życiem, przed nieustannym lękiem o jutro, przed ciągłym zagrożeniem szukają u nas schronienia uchodźcy.
Błogosławiony ksiądz Jerzy Popiełuszko powtarzał za świętym Pawłem, żebyśmy nie dali się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężali. W obliczu paryskiej tragedii te słowa powinny być dla nas drogowskazem. Jeżeli naszą reakcją na tę niewyobrażalną tragedię będzie zamknięcie się na uchodźców, którzy rozpaczliwie poszukują ratunku i pomocy, to poniesiemy porażkę. Jeśli zamachowcy wzbudzą w nas nienawiść do niewinnych ludzi, to będzie ich wygrana. Nie pozwólmy na to.
Módlmy się za Francję. Módlmy się za Paryż. Ale pamiętajmy też o wszystkich innych miejscach na całym świecie, gdzie co chwilą z rąk ekstremistów giną ludzie. Ofiary zamachów w Bejrucie i Bagdadzie niczym nie różnią się od tych, którzy zginęli w Paryżu.
"W obliczu ludzkiej przemocy, prośmy o łaskę serca niezłomnego i wolnego od nienawiści. Niech umiar, powściągliwość i opanowanie, jakie wszyscy okazali do tej pory potwierdzą się w nadchodzących tygodniach i miesiącach; nikt nie poddaje się przerażeniu lub nienawiści. Prośmy o łaskę, byśmy byli twórcami pokoju. Nigdy nie możemy zwątpić w możliwość pokoju, jeśli budujemy sprawiedliwość".
/arcybiskup Paryża, kardynał André Vingt-Trois/
Piotr Żyłka - redaktor naczelny DEON.pl, twórca Projektu faceBóg i polskiego profilu papieża Franciszka. Jego projekty można znaleźć na blogu autorskim

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Nie wykorzystujcie Paryża do walki z uchodźcami
Komentarze (67)
J
Jakub
16 lipca 2016, 07:10
Coraz częśćiej zastanawiam się czy Pan Żyłka wierzy w Boga w Trójcy Jedynego?
RB
Robert Basinsky
16 lipca 2016, 00:18
Trzeba naprawdę nie mieć poczucia rzeczywistosci  by pitolić podobne gadki! Isla tak ma zwalcza konkurencję zabijając ...są muzułmanie wśród chrześcijan lub niewiernych są problemy!!! Dotarło do pustej mózgownicy?
RW
Rafał Woronko
19 listopada 2015, 09:40
Drogi autorze, zadam Panu kilka pytań. Czy uważa Pan, że 80% imigrantów którzy sa młodymi zdolnyymi do służby facetami w 70% nie pochodzących z rejonu wojny to uchodźcy? Dlaczego nie uciekli oni do najbliższych(ościennych) krajów? Czy Ci młodzi faceci nie powinni stanąć w obronie zwoich rodzin zamiast tchórzliwie uciekać i szukać wygód w Europie? Czy wie Pan że tam można wstąpić do wojsk które walczą z Państwem islamskim? Czy chce Pan angażować w tą wojnę nas, kiedy Ci "uchodżcy" spokojnie piją sobie kawę w berlińskich kawiarniach?
J
jack
19 listopada 2015, 09:05
Chaos. Problemem Unii jest to, że nie umie wskazać uchodźców w morzu ludzi, które puka do jej bram. Ten problem jest istotny. Za ignorowanie tego problemu, ułatwianie sobie życia i procedur, odpowiedzialność ponoszą władze unijne i władze poszczególnych krajów, opowiadających się za przyjmowaniem wszystkich, jak leci. Uchodźcy to rodziny, kobiety z dziećmi, starcy, ludzie słabi, którzy są ofiarami wojny. Na zdjęciach widzę niemal wyłącznie młodych, silnych mężczyzn. To nie uchodźcy. To imigranci ekonomiczni, którzy są na rękę bogatym krajom Unii, wśród których fundamentalizm jest powszechny i których przyjmowanie kończy się tak, jak skończyło się w Paryżu. Winę za to ponoszą głównie władze, ale też i papugi bezmyślnie powtarzające głupie hasła o tym, że powinniśmy przyjmować wszystkich ubiegających się o azyl. Przyjęliśmy. Skończyło się morderstwami. Jeśli nic się nie zmieni, będą dalsze morderstwa, gwałty i rozboje. Ci ludzie przyniosą swoją walkę tutaj. Należy przyjmować uchodźców, nauczyć się ich identyfikować, a nie bredzić o przyjmowaniu wszystkich. Tak, uchodźcy to koszt. Ale czy nie o to chodziło? Bo chyba zwolennikom przyjmowania wszystkich ubiegających się o azyl nie chodzi o tanią siłę roboczą? Nie jesteście aż tak cyniczni. Prawda?
JB
Joanna Bilbin
18 listopada 2015, 22:03
prosze obejrzec  https://www.youtube.com/watch?v=44vzMNG2fZc&feature=share
Jack French
16 listopada 2015, 22:02
Zło dobrem zwyciężać - można w tym przypadku nie przyjmując kota w worku jakim są imigranci. Należy pomóc potrzebującym, ale na zdrowych zasadach. Złym jest postawa zamknięcia na tragedie innych państw i złym jest to co się wydarzyło w europie - ich nieregulowanym i nieprzemyślanym wpuszczaniem. Autorowi, którego szczerze szanuję i bardzo często się zgadzam, polecam aby również odkrył zagrożenia jakich nie wolno dopuścić. Bo to również jest grzech.
16 listopada 2015, 23:36
No i widzi Pan - ledwie wysunie się Pan z szeregu hurrabezmyślnego klangoru teletubisiowców i już Pan dostaje same minusy.
16 listopada 2015, 07:20
"16% francuskich obywateli popiera ISIS" (<a href="http://www.newsweek.com/16-french-citizens-support-isis-poll-finds-266795">artykuł</a>) Wynik tym bardziej zastanawiający, że szacowana populacja Muzułmanów we Francji w 2010 to 7.5% (<a href="http://www.theguardian.com/news/datablog/2011/jan/28/muslim-population-country-projection-2030">artykuł</a>).
PP
Piotr Polmański
15 listopada 2015, 20:43
Mówienie, że tragedia w Paryżu jest dowodem na to, że nie powinniśmy przyjmować uchodźców jest totalnym nieporozumieniem. A wykorzystywanie tej tragedii do demonizowania muzułmanów jest obrzydliwe i nie ma nic wspólnego z Ewangelią.  Tylko głupiec, albo cynik może myśleć inaczej..
16 listopada 2015, 07:29
Tylko głupiec, albo cynik może nazywać zdrowy naturalny odruch obrony wobec manifestującego się realnie zagrożenia "demonizowaniem zagrożenia".
AT
Anna Tychota
17 listopada 2015, 12:44
Nareszcie jakiś sensowny komentarz. Dziękuję. Popieram postawę Autora i Pana. Mam nadzieję, że jest nas więcej, bo inaczej, to ten świat znikczemnieje do reszty. Jak można aż tak bardzo nie rozumieć Ewangelii. Nie rozumiem tego.
15 listopada 2015, 19:40
Szkoda, że teraz wielka Francja widzi tragedię tylu osób, a nie widzi tragedii poczętych i nienarodzonych dzieci, gdzie proceder zabijania w łonie matki pochłonął najwięcej ofiar, w takich krajach jak: Wielka Brytania, Francja.... Pewnie codziennie lekką ręką Francja zabija 150 nienarodzonych dzieci tylko, że te dzieci nie mogą się poskarżyć, nie mają dojścia do mediów, bo są mało atrakcyjne medialnie....itd.... HIPOKRYZJA. Szkoda słów.
PG
Pawel G
15 listopada 2015, 16:31
Panie Borkowski, niebądźże Pan pożytecznym ...! Zamieściłeś Pan link do serii zdjęć domniemanych muzułmanów z napisem: Nie w moim imieniu. Nie bierz Pan swoich lewicowych życzeń za rzeczywistość. Zauważ Pan, że wszyscy ci ludzie trzymają taki sam plakat. Czyli jedno jest źródło tego wszystkiego. Zauważ też, że plakat jest po angielsku, czyli jest skierowany do odbiorcy zachodniego, a nie jest apelem do muzułmanów, bo nie jest po arabsku. Jak by tak popytać na ulicy ludzi w Islamabadzie, w Peszawarze, w Homs, ..., czy w muzułmańskim getcie - dodajmy getycie z własnego wyboru - to by odpowiedź była zupełnie inna. I ja, w przeciwieństwie do Pana, wiem o czym mówię - wiem, bo robiono statystyki na ten temat. A te pokazują jednoznacznie, że nawet dzieci w szkole w większości popierają takie zamachy. Powtórzę, w większości. Dzisiaj muzułmanie są bardzo zradykalizowani. I tylko zaślepiona lewica tego nie dostrzega i chce nam zaimportować dziesiątki tysięcy tychże.
15 listopada 2015, 16:50
Lewicowe życzenia? Tylko dlaczego jak jestem na ten przykład za całkowitym zakazem aborcji, albo przeciwny małżeństwom homoseksualnym, a tym bardziej adopcji dzieci przez jakiekolwiek homoseksualne pary, to lewica mnie zbytnio nie kocha? Wracając do tematu, chcę pokazać jakąś inną stronę medalu, bo jak widzę, co się za obłęd rozkręca w sieci, niektórym już się tak głowy zagotowały, że zaraz ruszą, żeby za okrutne, nie do zaakceptowania zbrodnie patologicznego ISIS, eksterminować wszystkich muzułmanów.
16 listopada 2015, 12:51
Eksterminowanie nawet jednego już jest patologią.
16 listopada 2015, 23:37
Niewiennego owszem.
17 listopada 2015, 13:36
Kogokolwiek. Istotę Bożą po prostu.
15 listopada 2015, 15:57
[url]http://metrocafe.pl/metrocafe/1,145523,19187340,muzulmanie-na-calym-swiecie-solidaryzuja-sie-z-paryzem-zdjecia.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_metro_cafe[/url]
16 listopada 2015, 07:14
"16% francuskich obywateli popiera ISIS" (<a href="http://www.newsweek.com/16-french-citizens-support-isis-poll-finds-266795">artykuł</a>) Wynik tym bardziej zastanawiający, że szacowana populacja Muzułmanów we Francji w 2010 to 7.5% (<a href="http://www.theguardian.com/news/datablog/2011/jan/28/muslim-population-country-projection-2030">artykuł</a>).
15 listopada 2015, 07:17
Patriarcha katolicki z Syrii prosi o pomoc na miejscu, nie chce, by katolicy stamtąd wyjeżdżali, ale Autorowi tego artykułu wydaje się, że wie lepiej, co dobre dla tamtych terenów, i że zna lepiej Ewangelię...
D
daniel19-79
15 listopada 2015, 01:59
Zgadzam się w całej rozciągłości.Moim zdaniem używanie broni palnej przez policję wobec tych biednych,zagubionych we współczesnym świecie muzułmanów , nawet jeśli mają na sobie pas szahida , jest bestialstwem.[ jeden z tych biednych ludzi został zastrzelony przez policję - skandal].Odpowiednie służby , oczywiście nieuzbrojone gdyż to tylko wzbudza agresję , powinny namówić ich aby w imię wspólnego dobra poddali się a potem zasugerować im ,że postępują zle. [Mt 5,39]
TP
Tomasz Pierzchała
15 listopada 2015, 00:59
Panie ,Żyłka, Pan z Czerskiej?Bo tam te same komentarze.
15 listopada 2015, 00:09
Byłem wieczorem pod Ambasadą Francuską w Warszawie - morze światełek i kwiatów, w pewnym momencie przyszedł człowiek z akordeonem i zagrał cicho jakąś niezwykle wzruszajacą melodię. Nie wiem co to był za utwór, ale to też jest ładne: Motion Trio preludium e-moll op.28 nr.4 Fryderyka Chopina [url]https://www.youtube.com/watch?v=DcCpYad9xWU[/url]
no_name (PiotreN)
15 listopada 2015, 00:15
Bardzo ładne, oryginalne i nostalgiczne. Pozdrawiam Euzebiuszu. :)
15 listopada 2015, 08:29
Pompatyczne, duszoszczypatielne, niczego nie załatwiające gesty to oznaka infantylności. Kolejne świeczki w oknach, czy kolejny marsz - z pewnością mile łechcą ego uczestników, bo ich realna skuteczność wobec problemu do którego się odnoszą wynosi zero, a może nawet należałoby nadać jej wartość ujemną, wszak jakieś zasoby, czas, środki, energia, pieniądze są na owe puste gesty zmarnowane, zatem nie są przeznaczone na żadne inne działanie dające nadzieję na realne zajęcie się problemem. No ale przecież nie od dziś stwierdzamy, że moda na dzieciuchowate chrześcijaństewko jest obecnie mocno rozpleniona, a Deon stręczy je niczym TVN "całą prawdę całą dobę" - "cała teletubisiowatość całą dobę".
PP
Piotr Polmański
15 listopada 2015, 20:41
Głupich nie sieją, sami sie rodzą..
RB
Robert Basinsky
16 lipca 2016, 00:22
a kredki były?
WDR .
14 listopada 2015, 23:34
Demonizowanie muzułmanów? A słyszał Pan jakieś złe słowa o polskich Tatarach? Namawia Pan do czegoś, a nawet nie potrafi dokładnie określić czego ludzie się obawiają?
MM
Marta MW
14 listopada 2015, 21:49
nie no kurwa debil
14 listopada 2015, 21:45
Szanowny Panie, ta tragedia jest niezbitym dowodem na to, że nie możemy przyjmować uchodźców. Jak podało rmf fm, jeden z zamachowców, 3 października przedostał się do UE przez Grecję w tłumie imigrantów z Syrii. Zresztą ISIS zapowiadało, że wśród fali uchodźców będą ich ludzie. A miłosierdzie jest potrzebne nam, czyli zagrożonym europejczykom.
BB
Bartek Bartuś
14 listopada 2015, 20:14
Witam, szczerze powiem, jestem głęboko zażenowany tym co przeczytałem. Dobry człowieku, czy masz dostęp do interntu??  Może podesłać  Ci kilka zdjęć z Twoimi bezbronnymi Uchodźcami, którzy jeszcze przed rokiem walczyli z ramienia ISIS  i  na zdjęciach są pokazani jako żołnierze uzbrojeni  w broń typu AK 47,PKM itp.  A w chwili obecnej przedstawieni na dworcach w Europie z tłumem innych mężczyzn w wieku poborowym ggdzie nie widać ani jednej kobiety ani dziecka… To samo w Niemczech na Węgrzech, Grecji, Francji, we Włoszech, Anglii Czy nie widziałeś również spustoszenia jakie sieją te hordy dzikusów w Europejskich miastach?? Jest bardzo wiele materiałów z całego świata na ten temat.. Rozróby zamieszki walki z normalnymi ludźmi nie wiadomo z jakiego powodu oni walczą to przecież oni są niby biedni i potrzebują schronienia ale zasiłków im nie starcza nie podobają im się warunki.. A może przedstaw nam dane ilu z tych cudownych uchodźców pracuje uczciwie a nie siedzi we własnym smrodzie i czeka na socjal? To demolka Europy to wasze całe multikulti. A może liczba gwałtów w Europie nie wzrosła po napływie cudownych muzułmanów? Ja rozumiem, że odpowiesz w prosty sposób że jest odesetek złych muzułmanow, że nie wolno generalizować. Ale jest ich większość po co są oni Europie? Powinni siedziec we własnym dołku i tyle. Może zastanowisz się jak sam staniesz się ofiara. Pozdrawiam
14 listopada 2015, 19:50
Żeby wygrać z terroryzmem potrzebna jest siła i pewność siebie. Uleganie panice, szukanie kozłów ofiarnych czy wznoszenie murów uwieńczonych drutami kolczastymi jest uleganiem panice, dowodem strachu i słabości, Dokłanie taki jest przecież cel terrorystów. 
14 listopada 2015, 21:58
Bzdura. Celen terroryzmu jest sianie lęku, a nie wznoszenie żadnych ogrodzeń.
PG
Pawel G
14 listopada 2015, 19:33
Deon: Mówienie, że tragedia w Paryżu jest dowodem na to, że nie powinniśmy przyjmować uchodźców jest totalnym nieporozumieniem. Właśnie zaczęła się identyfikacja sprawców. Przy jednym z nich znaleziono syryjski paszport. Okazuje się, że starał się już o AZYL w Grecji. I co, "uchodźcy" nie są zagrożeniem? Czy wciąż będziecie twierdzić, że terroryści, którzy przybywają z falą imigrantów, to "uchodźcy"? Gdzie są granice lewackiego zaślepienia?
jazmig jazmig
14 listopada 2015, 19:33
realia są takie: [url]https://marucha.wordpress.com/2015/11/14/jak-to-jest-w-obozie-dla-uchodzcow-wrazenia-z-pierwszej-reki/[/url]
14 listopada 2015, 19:28
Jeśli ktoś pod wpływem tych zamachów zaczyna nienawidzieć uchodźców i muzułmanów, domagać się grodzenia drutami kolaczystymi wszystkich granic i strzelania do każdego co się tam rusza, to dokładnie robi to, co terroryści tymi zamachami chcą osiągnąć.
jazmig jazmig
14 listopada 2015, 19:35
Nikt z powodu wydarzeń w Paryżu nie zaczął nienawidzieć uchodźców i muzułmanów, ani nie żąda ogrodzenia granic płotami z drutu kolczastego. Jak zwykle opowiadasz bajki durnego lewusa. Natomiast żądania zatrzymania napływu muzułmanów do Europy trwają co najmniej od lata br. i są to żądania najzupełniej racjonalne. Zbrodnia w Paryżu nikogo w tym kierunku nie inspirowała.
ED
Elżbieta Dudek
14 listopada 2015, 17:12
Ilu tych "niewinnych" przyjął Pan do domu ? Odda Pan im swoją żonę czy córkę ?
14 listopada 2015, 17:11
Szanowny Panie Redaktorze, Po pierwsze, "wydarzyć" piszemy przy użyciu dwuznaku er-zet a nie zet-z kropką. Secundo, Deon non stop powtarza, że jest otwarty na dialog i różne spojrzenia, a Pan w powyższym artykule przytacza negatywne wobec imigrantów/uchodźców wypowiedzi czytelników, komentując, że takie wypowiedzi są zasmucające. Skąd to wartościowanie? Skąd smutek? Czyżby jednak był jakiś modelowy lub preferowany użytkownik portalu? Skoro dialog, to chyba wszystkie opinie są mile widziane? :) 3) Myśl Oświecenia podpowiada, że umowa społeczna jest naturalnym stanem rzeczy i ma na celu m.in. wewnętrzną i zewnętrzną ochronę grupy. I nagle postanawiamy pootwierać granicę, zupełnie ignorując ten cel? To dopiero nieporozumienie. Zaczynamy działać wbrew naturalnemu instynktowi samozachowawczemu i wbrew naturalnemu funkcjonowaniu umowy społeczej.
jazmig jazmig
14 listopada 2015, 16:51
Kolejny odrobił zadanie domowe. Jak zwykle nie na temat, za to głupio. Autor nie odróżnia uchodźców od imigrantów ekonomicznych? To niech się nie wypowiada w tych sprawach, a jeżeli odróżnia, to niech przestanie kłamać. Ani jeden muzułmański przybysz do Europy nie jest uchodźcą, są to wyłącznie imigranci ekonomiczni, liczący na darmochę i socjal w Europie. Mieli oni po drodze wiele krajów muzułmańskich, gdzie spokojnie mogli przeczekać wojnę. Uchodźcami są wyłącznie chrześcijanie z krajów muzułmańskich. Nikt nie kwestionuje potrzeby przyjęcia ich i pomocy w asymilacji z krajem - gospodarzem.
BF
Benoit Fleury
14 listopada 2015, 16:13
Mówienie, że tragedia w Paryżu nie jest dowodem na to, że powinniśmy przyjmować uchodźców jest totalnym nieporozumieniem. A wykorzystywanie tej tragedii przez Deona do usprawiedliwiania muzułmanów to obrzydliwy szantaż moralny i nie ma nic wspólnego z Ewangelią.
PG
Pawel G
14 listopada 2015, 15:47
Pan Żyłka ani słowem się nie zająknął, jak rozwiązać problem z imigrantami. A problemy są najróżniejszej natury: ekonomiczne, społeczne, kulturowe, bezpieczeństwa, ... I rozwiązania nie widać. Za to zaprezentował standardowy lewacki repertuar, czyli górnolotne hasła, nierealistyczne apele i oczywiście nie pominął oskarżeń, np. o podłość. Do pomocy ruszyli i inni, np. po sąsiedzku Mikołaj Cempla. O tym lewicowym repertuarze trafnie napisał Łukasz Warzecha jeszcze we wrześniu, kiedy to wmawiano nam, że to nie imigranci, tylko uchodźcy i że należy ich wszystkich przyjąć: "Imigranci, a nie 'uchodźcy', czyli manipulacje i szantaż moralny" http://wiadomosci.wp.pl/kat,141202,ti<x>tle,Lukasz-Warzecha-Imigranci-a-nie-uchodzcy-czyli-manipulacje-i-szantaz-moralny,wid,17837336,wiadomosc.html?ticaid=115f0f
14 listopada 2015, 16:31
Pożyteczni idioci nie potrafią nic poza powtarzaniem słodkich komunałków odwracających sens rzeczywistości do góry nogami, ale tak właśnie jest ich rola.
14 listopada 2015, 15:45
Wczoraj w Paryżu znowu został ukrzyżowany Jezus, oprawcy zadali Mu bardzo wiele ran, umierał w cierpieniu.
14 listopada 2015, 16:28
Bezrozumność lewomyślnych skutkuje krzyżowaniem coraz większej ilości Jezusów.
14 listopada 2015, 16:47
Przede wszystkim to dobrze by było dotrzeć do rozumu człowieka, który być może przez wiele lat szykuje się do takiego jednego dnia jak wczorajszy - zabić innych i z dumą samemu zginąć.
14 listopada 2015, 16:49
To jest czcze życzenie, a nie przedstawienie realnego rozwiązania problemu.
14 listopada 2015, 17:17
Ale tego problemu nie ureguluje ani żadna ustawa ani zamykanie granic ani tym podobne zabiegi. Zamachowcom najwyraźniej coś w głowie podpowiada ukrzyżuj, ukrzyżuj , zastanawiam się tylko  kto tu jest Barabaszem.
14 listopada 2015, 19:06
Żeco? Co Panu przeszkadza w trzeźwym myśleniu o rzeczywistości?
14 listopada 2015, 19:55
Szczerze, to myślę że terroryzm powoli chyli się ku upadkowi, to są jego ostatnie podrygi.
14 listopada 2015, 21:59
Rozwinięcie tej kontrowersyjnej myśli byłoby mile widziane. Trudno znaleźć jej potwierdzenie w rzeczywistości współczesnej i historycznej.
18 listopada 2015, 23:00
Jak nie znamy sposobu, to musimy go wymyślić. ;)
ZJ
Zbigniew J Rozporski
14 listopada 2015, 14:51
Tobie to chyba żyłka pękła w tym durnym łbie,
SK
Sonia Kucharska
14 listopada 2015, 14:47
Idiota!
Cezary Żurek
14 listopada 2015, 14:09
Jeśli tak mamy cytować sobie Pismo Święte, to ja zacytuje: "unikajcie wszystkiego, co ma pozór zła" i dalej radzę poczytać listy św. Jana, Judy czy Piotra, tam są ostre słowa. Nie wspomnę o ST i historii Izraela, który nie sprzymierzał się z poganami, bo: 1)był za słąby aby jego wiara zachowała czystość 2) narażał się na plugawe uczynki pogan 3) poganie nie chcieli się nawracać nie tylko religijnie, ale i politycznie. Jak Izrael był posłuszny, to był potęgą. Jak nie, to upadał. Aktualizujmy całe PŚ, a nie tylko jego fragmenty, zdania. Jeśli wg kogoś miłosierdzie to okazanie pomocy migrantom(większość z nich status uchodźccy utraciłą przekraczając granicę państwa, w którym panuje pokój), to czym jest w takim razie narażanie następnego pokolenia na skutki tego "miłosierdzia"? 
PB
Patrycja Bogusławska
14 listopada 2015, 14:01
Przepraszam bardzo, ale ja jako czytelnik Deona nie byłam nigdy za przyjmowaniem - podkreślam - imigrantów do Polski, do Europy. I nie wydaje mi się to żadnym moralnym obowiązkiem chrześcijanina. Poza tym, nie zgadzam się z Szymonem Hołownią, jeśli chodzi o księdza Jacka Międlara. Ma prawo bronić Ojczyzny. I nie chodzi tu o żadną nienawiść do nikogo, chodzi o obronę własną i własnej rodziny, mamy do tego prawo. 
PD
Paweł Dudziński
14 listopada 2015, 13:56
Wiem, że demonizowanie jakiejkolwiek grupy ludzi za pomocą stereotypów jest ideologią a nie filozofią i jestem świadomy, że ktoś może mi zarzucić katofaszyzm,  ponieważ mam obiekcje względem islamu. Jednakże bagatelizowanie problemu terroryzmu przez poprawnych politycznie urzędników w kontekście współczesnego świata i narastającej fali islamskiego terroru jest moim zdaniem krótkowzrocznym błędem. Każdy człowiek może dostrzec w islamie raz bojowników o wolność, a raz terrorystów w zależności od punktu widzenia. Swego czasu nasunęło mi się porównanie islamu do elektronu, który raz jest falą a raz cząstką w zależności od tego czy udostępnimy cząstkom jedną czy dwie szczeliny. Sądzę, że podobnie jest z islamem, muzułmanie są nieprzewidywalni i bzdurne jest twierdzenie, że islam jest religią pokoju. Dlatego należy uważać na muzułmańskich imigrantów i muzułmanów w ogóle z powodu okropnego fanatyzmu, którego są wyznawcami.
KJ
k jar
14 listopada 2015, 12:26
Ależ Piotrze, zupełnie nie rozumiesz słów oburzenia, które się przetaczają przez fora i które zresztą cytujesz. Tu nie chodzi o sprzeciw wobec uchodźców, tu chodzi o sposób realizacji przez Europę problemu rzesz ludzi docierajacych do granic Europy. Ten brak dalekowzroczności polityków, ta właściwie pogarda wobec własnych mieszkańców i tych nieszczęśników, którzy w Europie szukają "raju na ziemi". Jak można wpuszczać rzesze ludzi mając nierozwiązane problemy socjalne we własnym kraju. Przecież właśnie eskaluje to przemoc - nie możliwość znalezienia pracy przez rzesze nowych przybyszów we Francji prowadzą do radykalizacji tych ludzi i do poparcia dżihadu. Dlaczego za politykę społeczną swego kraju ma odpowiadać bretoński rolnik czy normańdzki rybak, ciężko pracujący robotnicy Alzacji czy kelnerzy w Marsylii. Uchodźcy nie są problemem Europy, problemem Europy jest estabishment okopany w strzeżonych osiedlach, który pozwala sobie na "ubolewanie" z powodu zamachów, proponując niskopłatną pracę nizinom społecznym i zrzucając na barki społeczeństwa rozwiązanie problemów przybywajacych do Europy ludzi. Sytuacja uchodźców paradoksalnie jest równia sytuacji rzesz ubogich w Europie - jedni i drudzy mają marną przyszłość, jednych przeciw drugim napuszczają politycy swymi nieobliczalnymi decyzjami.
14 listopada 2015, 14:44
Zauważ jeszcze taki mechnizm, otóż kto nieustannie pisze o zapraszniu emigrantów - to w wiekszosci bogaci dzialacze lewicy. Ci sami, co tak "troszczą" sie o ubogich, choćby poprzez niszczenie podatkami gospodarki, czy etatyzmem pomocy społecznej.
14 listopada 2015, 12:09
1) Dlaczego Pan łże nazywając odruchy samoobrony nienawiścią? 2) Gdzie jest Pana artykuł oponujący przeciwko <a href="http://www.deon.pl/wiadomosci/komentarze-opinie/art,851.html">wykorzystywaniu przypadku pobicia Syryjczyka</a> do wywoływanie niechęci do całej patriotycznej strony? Raz odpowiedzialność zbiorowa Panu pasuje, a innym razem nie?
14 listopada 2015, 13:47
Tak się Pan martwił o Papieża Franciszka, że potrafi tylko otwierać ramiona i przytulać każdego, nie zważywszy na zagrożenia. „Papież Franciszek wezwał też Francję do 'zdecydowanej reakcji wobec rozszalałej nienawiści'.” [url]http://gosc.pl/doc/2820145.Hollande-Francja-bedzie-bezlitosna[/url]
14 listopada 2015, 14:45
A o jaką nienawiść chodzi, bo to jest jak zwykle w dwuznacznym stylu Franciszka, czyli iż może chodzić zarówno o islamski terroryzm, jak i o tych, któzy twierdzą, że trzeba z nim radykalnie walczyć.
14 listopada 2015, 15:22
Doprawdy, kontekst jest jasny. Mógłby się Pan zdobyć o minimum dobrej woli w stosunku do Głowy Kościoła Katolickiego... Słabo mi i chyba żałuję, że wchodzę z Panem w dyskusję.
14 listopada 2015, 16:36
Pzytoczone zdanie Franciszka nie dostarcza czytelnego kontekstu pozwalającego stwierdzić o jaką nienawiść chodzi, wiec albo Franciszek nie uprawia mowy 'tak-tak, nie-nie', albo nie uprawiają jej cytujący owe zdania bez należytego kontekstu.
14 listopada 2015, 16:36
Pzytoczone zdanie Franciszka nie dostarcza czytelnego kontekstu pozwalającego stwierdzić o jaką nienawiść chodzi, wiec albo Franciszek nie uprawia mowy 'tak-tak, nie-nie', albo nie uprawiają jej cytujący owe zdania bez należytego kontekstu.
D
deon
14 listopada 2015, 12:02
Mówienie, że tragedia w Paryżu jest dowodem na to, że nie powinniśmy przyjmować uchodźców jest totalnym nieporozumieniem. A wykorzystywanie tej tragedii do demonizowania muzułmanów jest obrzydliwe i nie ma nic wspólnego z Ewangelią. <a href="http://www.deon.pl/religia/kosciol-i-swiat/komentarze/art,2216,nie-wykorzystujcie-paryza-do-walki-z-uchodzcami.html">więcej</a>
jazmig jazmig
14 listopada 2015, 19:17
[url]http://bratdamian.salon24.pl/679734,kto-chce-umierac-za-europe[/url]