Świat bez Boga

(fot. EPA/Kerim Okten)

Zachowanie nastolatków w Londynie i innych miastach Wielkiej Brytanii, którzy ruszają w miasto, aby rabować i podpalać, nie jest z pewnością przypadkowe. Osobiste frustracje, bezrobocie nie tłumaczą rozboju i dewastacji cudzego mienia. W moim odczuciu cywilizacja zachodnia zbiera owoce antyreligijnego, liberalnego klimatu, lansowanego przede wszystkim przez "wielkich kreatorów nowej zachodniej cywilizacji" czy też młodzieżowe media. [Nie chcę tu pisać o winie rodziny i rodziców, bo tę winni rozeznać i zmierzyć oni sami].

Lewicujący francuski filozof Emmanuel Todd, który w sposób chłodny - bez emocji, opisuje śmierć Boga w kulturze zachodniej, stwierdza, że kombatanci świata bez Boga nie mają się tak naprawdę z czego cieszyć. Człowiek bowiem pozbawiony najwyższego Autorytetu - Stwórcy nie okazał się bynajmniej lepszy, a zachodnia humanistyczna kultura nie wypracowała własnego odpowiednika religii, który mógłby stać się strażnikiem moralności osobistej i społecznej. "Po śmierci religii rozpoczęła się podskórna rewolucja psychospołeczna, coś znacznie radykalniejszego od wzrostu tendencji indywidualistycznych - to powszechny rozkwit narcyzmu" - stwierdza Todd. Moglibyśmy dodać: "Bandytyzmu i szaleństwa". Teraz, po uśmierceniu Boga i religii w kulturze Zachodu, powstało pytanie: Co może zobowiązać człowieka do moralnego zachowania wobec swego bliźniego? Odpowiedź brzmi: Nic. Dosłownie nic.

Po odrzuceniu wartości moralnych i religijnych, pozostaje cynizm. "Nam wolno prawie wszystko, myśleć, mówić, a w dodatku nic nie musimy - pisał cynicznie 23 letni Mirosław Nahacz, przedwcześnie zgasła gwiazda polskiej literatury. "Nie ma żadnych idei; jak ktoś chce, może na siłę zostać harcerzykiem albo ministrantem, może odnajdzie sens i podobne duperele, nam to nie jest do niczego potrzebne. [...] Wiedzieliśmy też, że mimo wszystko jesteśmy tak samo głupi jak wszyscy, jak całe nasze rozpieszczone pokolenie, że samym gadaniem się nie wygra. Ale nie można przecież wygrywać, bo nie ma o co się bić. Zresztą to i lepiej, bo teraz nikomu by się nie chciało. [...] Nie. Nigdy nie chodziło o to, że czegoś nam brakuje, albo że ktoś wyrządził nam krzywdę, że ojciec był alkoholikiem, że kogoś tłukli w domu. Sęk w tym, że często jest iluzorycznie normalnie".

Młodego człowieka, który tak postrzega świat, należy się bać. I rzeczywiście, mieszkańcy Londynu i innych wielkich miast Wielkiej Brytanii boją się dzisiaj wychodzić na ulicę. Ale to, co zdarzyło się w Anglii, równie może dobrze zdarzyć się w Paryżu, Berlinie, Rzymie czy w Warszawie. Jak pomóc sfrustrowanej, zrozpaczonej młodzieży? Podpowiedź daje nam Hiob: W rozpaczy mieć pomoc od bliźnich, to wrócić do czci Wszechmocnego (Księga Hioba 6,14).

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Świat bez Boga
Komentarze (47)
W
Wrr
12 sierpnia 2011, 23:49
O, cóż za wątki wywołał  do tablicy ten artykuł... 
A
ADAM
12 sierpnia 2011, 14:56
"Człowiek jest jedynie pasożytem, którego Ziemia musi się pozbyć jak najszybcie, jeśli chce powrócić do pierwotnej świetności..." Opinia grupy ekologicznej VHEMT por. Ch. Godin. KONIEC LUDZKOSCI. Wydawnictwo WAM.
ŚB
świat bożków
12 sierpnia 2011, 14:22
Zapraszamy również do obejżenia filmu Alexa Jonesa "Endgame", o spisku globalnej elity, mającej na celu ustanowienie "Nowego Porządku Świata". Plan polega na eliminacji 90% populacji Ziemi i totalnej kontroli pozostałej resztki niewolników.
ŚB
świat bez Boga
12 sierpnia 2011, 14:17
Alex Jones. Moi przyjaciele, jestem tutaj by was przestrzec, by was ostrzec przed największym zagrożeniem przed jakim stoi nasz gatunek i nasza cywilizacja. Ludzkość tylko przez ostatnie 100 lat zwiększyła swoją technologiczną i naukową wiedzę tysiące razy wobec czasów wcześniejszych. Mimo tego jesteśmy nadal tym samym gatunkiem jakim byliśmy, zdolnym do najwyższych wzlotów jak też i najniższych upadków. Chciałbym dziś powiedzieć o największym zagrożeniu dla ludzkiej cywilizacji i społeczeństwa. Obecnie ma miejsce nieodwracalne zmienianie genetycznego kodu biosfer na naszej planecie poprzez inżynierię genetyczną. Osobiście uwielbiam naukę i technologię, wiem że jest to neutralna rzecz i człowiek może ich użyć do czynienia dobra lub zła. Kontrolerzy i inżynierowie naszego społeczeństwa przez ponad 100 lat wierzyli, że jeśli odkryją sekret życia- DNA, to zdobędą klucze do nieśmiertelności.
HD
horror dla dorosłych
12 sierpnia 2011, 14:15
Film: Genetyczne ludobójstwo. prisonplanet.pl Polska 2011-07-30 Transkrypt: Wstęp. "Witamy w nowym świecie hodowli farmaceutyków, poprzez bio-hodowlę, łączącą naukowców pracujących nad nowatorskimi badaniami... Ipl Therapeutical pracuje nad rozwiązaniem problemu; planują klonować świnie, których organy mogą być transplantowane ludziom... Klony krów i genetycznie zmodyfikowane krowy, potrafią wyprodukować mleko zawierające te same właściwości co ludzkie... Te świecące w ciemnościach koty, pozwolą na znalezienie leków na choroby zwierzęce i ludzkie...Tak dobrze słyszałeś, połączono geny pająka i kozła... Ta transgeniczna ryba ma właściwie to co wydaje się być sześcioma mięśniami brzucha, jakie widać u ludzi."
P
PO
12 sierpnia 2011, 14:13
to dobra ilustracja dla cynizmu...
CW
człowiek w wieprzowinie
12 sierpnia 2011, 14:11
Ludzkie narządy mogą być hodowane wewnątrz świń. Richard Gray, London Telegraph Wielka Brytania 2011-06-22 Nauka i technologia Naukowcy odkryli, że mogą stworzyć chimery- zwierzęta, których organy mogą należeć do innego gatunku poprzez wprowadzenie komórek macierzystych do zarodka innego gatunku. Naukowcy wprowadzili komórki macierzyste z embrionów szczurów do myszy, które zostały zmodyfikowane genetycznie tak, aby nie mogły tworzyć własnych organów, tworząc myszy, z organami szczurów. Naukowcy twierdzą, że ta technika może pozwolić na hodowanie ludzkich narządów wewnątrz świń wprowadzając komórki macierzyste pacjenta i wykorzystując tak otrzymane organy do przeszczepów. Używanie komórek macierzystych pacjenta mogłoby pomóc w zmniejszeniu ryzyka odrzucenia przeszczepionego narządu zapewniając jednocześnie bogate źródło narządów do przeszczepu. Obecny niedobór narządów oznacza, że pacjenci muszą długo czekać na listach oczekujących na przeszczepy. Profesor Hiromitsu Nakauchi, dyrektor centrum biologii komórek macierzystych i medycyny regeneracyjnej na Uniwersytecie w Tokio w Japonii, który prowadził badania, powiedział: "Naszym celem jest tworzenie narządów z indukowanych pluripotencjalnych komórek macierzystych". Technika, zwana “uzupełnienie blastocysty”, daje nam nowe możliwości w dostarczaniu organów. Z powodzeniem udało nam się wykorzystać ją na myszach i szczurach. Jesteśmy teraz bardziej pewni w tworzeniu funkcjonalnych organów ludzkich za pomocą tej metody. " Profesor Nakauchi, który przedstawił badania na dorocznej konferencji Europejskiego Towarzystwa Genetyki Człowieka, użył dorosłych komórek macierzystych, znanych jako indukowane pluripotencjalne komórki macierzyste, które mogą być pobrane z próbki tkanki, takiej jak skóra a następnie wykorzystane do rozwinięcia każdego typu komórek istniejących w organizmie.
KS
koszmarne smacznego !
12 sierpnia 2011, 14:06
"Korzystając z wyizolowanych ludzkich receptorów smaku stworzyliśmy własne receptory smaku oparte na analizie systemów, które zapewniają biochemiczne lub elektroniczne odczyty, gdy składnik smakowy wchodzi w interakcję z receptorem" można przeczytać na stronie Senomyx. To jednak czego firma nie mówi publicznie to fakt, że używa ona HEK 293 - komórki nerek ludzkich embrionów pobrane z zabitego dziecka do produkcji tych receptorów," powiedziała Debi Vinnedge, przewodnicząca grupy CGL, która zajmuje się od lat monitorowaniem wykorzystania usuniętych płodów w materiałach medycznych i kosmetykach. Komórki płodowe nie znajdują się w samym produkcie. Jednak "istnieje wiele innych możliwości/technik jakie może wykorzystywać PepsiCo zamiast używania komórek płodowych", zauważyła Vinnedge. Informacje na temat technik badawczych Senomyx zmotywowały Campbell Soup do zerwania wszelkich stosunków z Senomyx. Jednakże, PepsiCo nadal utrzymuje stosunki biznesowe pomimo wykorzystania ciał dzieci poddanych aborcji.
KS
koszmarne smacznego !
12 sierpnia 2011, 14:05
Teraz, po uśmierceniu Boga i religii w kulturze Zachodu, powstało pytanie: Co może zobowiązać człowieka do moralnego zachowania wobec swego bliźniego? Odpowiedź brzmi: Nic. Dosłownie nic. Po odrzuceniu wartości moralnych i religijnych, pozostaje cynizm. Koszmar jakiś... Wiele grup sprzeciwiających się aborcji (ang. pro-life) wzywa obecnie do publicznego bojkotu produktów giganta spożywczego, PepsiCo ze względu na jego współpracę z firmą biotechnologiczną Senomyx, która używa komórek zbitych/usuniętych płodów w badaniach i rozwoju sztucznych wzmacniaczy smaku. LifeSiteNews wcześniej donosiło o partnerstwie firmy Senomyx z głównymi koncernami spożywczymi, zwłaszcza PepsiCo, Kraft Foods i Nestlé. Grupa sprzeciwiająca się aborcji, “Children of God for Life” (CGL), teraz dołączyła do głównych organizacji wzywając społeczeństwo do bojkotu PepsiCo. Pepsi finansuje badania, rozwój i płaci tantiemy Senomyx-owi, który wykorzystuje HEK-293 (komórki nerek ludzkich embrionów) do produkcji wzmacniaczy smaku do napojów Pepsi.  
12 sierpnia 2011, 12:36
Koszmar jakiś... Zespół dokumentalny południowo koreańskiej telewizji SBS TV oskarża chińskie firmy farmaceutyczne o sprzedaż ciał martwych dzieci, jako pigułki wzmacniające wytrzymałość. Zespół odkrył przerażającą i niepokojącą prawdę kryjącą się za pigułkami wytwarzanymi z dzieci. Chińskie szpitale i kliniki aborcyjne, które związane są z tym biznesem niezwłocznie powiadamiają firmy farmaceutyczne, gdy dziecko umiera, głównie z powodu urodzenia martwego dziecka lub aborcji. Dalej firmy zakupują zwłoki dziecka i przechowują je w lodówce rodziny, aby uniknąć podejrzeń. Kolejnym krokiem w tym niejawnym procesie jest poddanie zwłok mikrofalowemu suszeniu i mieleniu na proszek. Sproszkowane w ten sposób ciała niemowląt są następnie umieszczane w kapsułce gotowej do sprzedaży jako wzmacniacz wytrzymałość. Koreański zespół SBS TV zakupił kapsułki otrzymywane ze zmarłych niemowląt i przeprowadził badania DNA w celu określenia zawartości. Wyniki testów wskazały że tabletki zawierały w 99,7 procentach ludzki materiał. Badanie stwierdziło również obecność włosów i resztek paznokci, naukowcy mogli nawet zidentyfikować płeć dziecka. Ten proces był pokazany wraz z dokumentacją w SBS TV 6 sierpnia 2011 roku w Korei Południowej. SBS wskazuje, że pomiędzy Chinami a Koreą Południową została utworzona sieć biznesowa mająca zaspokoić popyt na kapsułki z dzieci w Korei Południowej. Oprócz opisanych powyżej pigułek wzmacniających wytrzymałość wytwarzanych z ciał dzieci poddanych aborcji, mikrofalowo suszone łożyska są kolejnym popularnym biznesem w Chinach, w który personel szpitali jest otwarcie zaangażowany.
NW
nie wytrzymam
12 sierpnia 2011, 12:28
"Zespół dokumentalny południowo koreańskiej telewizji SBS TV oskarża chińskie firmy farmaceutyczne o sprzedaż ciał martwych dzieci, jako pigułki wzmacniające wytrzymałość." I co, wzmocnili wytrzymałośc?
BD
Boże dary
12 sierpnia 2011, 12:10
Prawdziwym „złem" jest zła wola ludzka wykorzystująca otrzymane dary w celach destrukcyjnych. Wszystko jedno, czy darem będzie zdolność logicznego myślenia, przewidywania, talent twórczy, jasność i precyzyjność w obserwowaniu zjawisk i wysnuwaniu prawidłowych wniosków, zdolności organizacyjne, pedagogiczne, umiejętność leczenia, kierowania, gospodarowania itd. Najwięksi święci i najwięksi zbrodniarze operowali tymi samymi darami, odmienny był tylko kierunek ich używania. Jeżeli wykorzystywali je zgodnie z planami Bożymi — których celem jest zawsze rozwój miłości, a więc powolny wzrost zrozumienia, współpracy i miłości społecznej wewnątrz ludzkości — wynikiem było pomnażanie wspólnego dobra: rozwój sztuki, wiedzy, filozofii, higieny, stosunków społecznych: więcej szczęścia, więcej dobroci, miłosierdzia i miłości, a także więcej mądrości.
K
kanibalizm nowocześnie
12 sierpnia 2011, 11:56
Zespół dokumentalny południowo koreańskiej telewizji SBS TV oskarża chińskie firmy farmaceutyczne o sprzedaż ciał martwych dzieci, jako pigułki wzmacniające wytrzymałość. Zespół odkrył przerażającą i niepokojącą prawdę kryjącą się za pigułkami wytwarzanymi z dzieci. Chińskie szpitale i kliniki aborcyjne, które związane są z tym biznesem niezwłocznie powiadamiają firmy farmaceutyczne, gdy dziecko umiera, głównie z powodu urodzenia martwego dziecka lub aborcji. Dalej firmy zakupują zwłoki dziecka i przechowują je w lodówce rodziny, aby uniknąć podejrzeń. Kolejnym krokiem w tym niejawnym procesie jest poddanie zwłok mikrofalowemu suszeniu i mieleniu na proszek. Sproszkowane w ten sposób ciała niemowląt są następnie umieszczane w kapsułce gotowej do sprzedaży jako wzmacniacz wytrzymałość. Koreański zespół SBS TV zakupił kapsułki otrzymywane ze zmarłych niemowląt i przeprowadził badania DNA w celu określenia zawartości. Wyniki testów wskazały że tabletki zawierały w 99,7 procentach ludzki materiał. Badanie stwierdziło również obecność włosów i resztek paznokci, naukowcy mogli nawet zidentyfikować płeć dziecka. Ten proces był pokazany wraz z dokumentacją w SBS TV 6 sierpnia 2011 roku w Korei Południowej. SBS wskazuje, że pomiędzy Chinami a Koreą Południową została utworzona sieć biznesowa mająca zaspokoić popyt na kapsułki z dzieci w Korei Południowej. Oprócz opisanych powyżej pigułek wzmacniających wytrzymałość wytwarzanych z ciał dzieci poddanych aborcji, mikrofalowo suszone łożyska są kolejnym popularnym biznesem w Chinach, w który personel szpitali jest otwarcie zaangażowany.
TZ
To zatrważające
12 sierpnia 2011, 11:46
(...)  świat bez Boga to świat niewolnictwa w imię wygody, zabijania nienarodzonych - w imię wygody, hedonizmu, relatywizmu moralnego, niezmiernej pychy, która stawia człowieka ponad wszystkim, (...) Człowwiek staje się niewolinikem, rzeczą...
TZ
To zatrważające
12 sierpnia 2011, 11:43
To śmieszne, jak prostym jest dla ludzi wyrzucić Boga, a potem dziwić się, dlaczego świat zmierza do piekła. To śmieszne, jak bardzo wierzymy w to, co napisane jest w gazetach, a poddajemy w wątpliwość to, co mówi Biblia. To śmieszne, jak bardzo każdy chce iść do nieba, pod warunkiem, że nie będzie musiał wierzyć, myśleć, mówić, ani też czynić czegokolwiek, o czym mówi Biblia. To śmieszne, jak ktoś może powiedzieć 'Wierzę w Boga' i nadal iść za szatanem, który, tak a'propos również 'wierzy' w Boga. To śmieszne, jak łatwo osądzamy, ale nie chcemy być osądzeni.   Smiesznego nic nie widzę, ale  wywoującego trwogę, że skóra cierpnie, żoładek się sciska i serce drży na widok zaślepienia/otumanienia...
ZP
zaufać Panu
12 sierpnia 2011, 11:21
Dwaj chłopcy wybrali się na przejażdżkę kajakiem po Renie. Po pewnym czasie wpadli w wir rzeki, zaczęli się obracać w koło swej osi. Jakaś tajemnicza siła ciągnęła ich w głąb toni – obaj walczyli o życie wołali o pomoc. Wtedy i Pan Bóg był potrzebny! Ktoś dostrzegł z brzegu, rzucił linę na ratunek. Jeden z nich trzymał się kurczowo kajaku i razem z nim trafił na dno. Drugi chwycił za linę, został wyciągnięty i uratowany. Jakby wyciągnięta dłoń Chrystusa stała się liną trzymana kurczowo z własnego statku życia. Willi Hoffsummer 
D
dla miłości nie erotyzmu
12 sierpnia 2011, 10:20
No tak, a bozia stworzył płciowość dla miłości... "Człowiek rodzi się z miłości, przez miłość się uczłowiecza i ku wiekuistej miłości zmierza. A sama świętość, to miłość która osiągnęła pełnię"  
NN
nic nad Boga
12 sierpnia 2011, 10:15
Najlepszym i najważniejszym władcą powinien być dla nas Bóg - Bóg jest najbardziej potężną ze wszystkich istot, poza tym jest wszechmogący i może decydować o losach świata. Bóg nie obdarza nas wyłącznie szczęściem, dopuszcza także na nas trudne przeżycia. Zawsze jednak ma określony cel swojego postępowania. Dla nas to wszystko jest tajemnicą.   Bóg jest doskonałym władcą, ponieważ w swoim działaniu kieruje się on wyłącznie takimi wartościami jak miłość, dobro, uczciwość i sprawiedliwość. Bóg nie jest okrutnym i bezwzględnym władcą, a dobro człowieka jest dla niego najważniejsze. Gdyby każdy panujący był taki jak On, wszyscy ludzie byliby szczęśliwi. Każdy człowiek, który sprawuje rządy we współczesnym świecie powinien brać przykład z Boga i starać Mu się dorównać w jego dobroci i sprawiedliwości.
LW
LUSIA W.
12 sierpnia 2011, 10:10
Świat bez boga to świat rozumu, postępu i nauki. Świat prawdy, dzięki któremu zagubione owieczki mają co jeść, gdzie się leczyć i czym jeździć. ZAPOMNIAŁES O POGRZEBIE I O GROBIE...
12 sierpnia 2011, 10:01
Świat bez boga to świat rozumu, postępu i nauki. Świat prawdy, dzięki któremu zagubione owieczki mają co jeść, gdzie się leczyć i czym jeździć. Nie wnikając w arogancję bijącą z Twojego posta dodam, że świat bez Boga to świat niewolnictwa w imię wygody, zabijania nienarodzonych - w imię wygody, hedonizmu, relatywizmu moralnego, niezmiernej pychy, która stawia człowieka ponad wszystkim, a i często nad drugim człowiekiem - oraz wielu, wielu innych wspaniałych osiągnięć ludzkości.
to śmieszne ?
12 sierpnia 2011, 09:58
Śmiejesz się? To śmieszne, że kiedy przeczytasz tę wiadomość nie wyślesz jej do zbyt wielu osób z twojej listy adresowej, ponieważ nie jesteś pewny, w co wierzą lub co pomyślą o tobie kiedy im to wyślesz. To śmieszne, jak bardzo mogę być przejęty tym co inni ludzie pomyślą o mnie, zamiast tym, co Bóg pomyśli o mnie. Czy myślisz? Przekaż to dalej, jeśli uważasz, że warto. Jeśli nie, to wyrzuć... Nikt się o tym nie dowie. Lecz jeśli to wyrzucisz, nie stój z boku i nie narzekaj nad fatalnym stanem tego świata...
to śmieszne
12 sierpnia 2011, 09:57
To śmieszne, jak możesz wysyłać tysiące 'dowcipów' przez e -mail, które rozprzestrzeniają się jak nieokiełzany ogień, ale kiedy zaczynasz przesłania dotyczące Pana, ludzie dwa razy zastanawiają się czy podzielić się nimi. To śmieszne, jak wiadomości sprośne, bezwstydne, pikantne i wulgarne swobodnie przenoszą się w cyber-przestrzeni lecz publiczna dyskusja o Bogu w szkole i w miejscu pracy jest tłumiona. To śmieszne, jak ktoś może być zapalony dla Chrystusa w niedziele, a przez resztę tygodnia jest niewidzialnym chrześcijaninem.
to śmieszne
12 sierpnia 2011, 09:56
To śmieszne, jak prostym jest dla ludzi wyrzucić Boga, a potem dziwić się, dlaczego świat zmierza do piekła. To śmieszne, jak bardzo wierzymy w to, co napisane jest w gazetach, a poddajemy w wątpliwość to, co mówi Biblia. To śmieszne, jak bardzo każdy chce iść do nieba, pod warunkiem, że nie będzie musiał wierzyć, myśleć, mówić, ani też czynić czegokolwiek, o czym mówi Biblia. To śmieszne, jak ktoś może powiedzieć 'Wierzę w Boga' i nadal iść za szatanem, który, tak a'propos również 'wierzy' w Boga. To śmieszne, jak łatwo osądzamy, ale nie chcemy być osądzeni.
W
WWW.
12 sierpnia 2011, 08:39
No tak, a bozia stworzył płciowość dla miłości... A co wy z tym seksem. Przecież w artykule nie było nic o seksie. Czy nie potraficie rozmawiać nie myśląc o seksie?
G
gość
11 sierpnia 2011, 23:59
No tak, a bozia stworzył płciowość dla miłości, a nie dlatego, żeby odfiltrować słabsze jednostki. Nawet w ST jest napisane, że każdy kto ma skazę nie może się zbliżyć do stwórcy. Oto cała Wasza bozia :) Jezus hipokryta kazał przebaczać "77-razy", a o Judaszu, który go zdradził powiedział "dla tego człowieka byłoby lepiej gdyby się nie narodził". Oto obraz miłosierdzia. "Tych co nie chcą, abym nad nimi panował, przyprowadźcie i pościnajcie przede mną" - obraz miłości typu "miłuj swoich wrogów". Świat bez boga to świat rozumu, postępu i nauki. Świat prawdy, dzięki któremu zagubione owieczki mają co jeść, gdzie się leczyć i czym jeździć. "Poznacie ich po owocach" - akurat tu się z Jezusem zgadzam. straszliwa otwartość na Deonie, gratuluję moderatorom:)))
11 sierpnia 2011, 22:34
A ja sie z o. Augustynem nie zgadzam w całości. Zwalać winę na jakąś abstrakcyjną cywilizację zachodu, cynizm, to trochę na wyrost. A kto tę cywilizację tworzy? Czy u nas w Polsce katolickiej nie ma wandalizmu i bandytyzmu? Wystarczy pójść na niektóre mecze. Zamieszki w Londynie to najzwyklejszy bandytyzm, który zawsze się w świecie może zdarzyć, niezależnie od czasów i okoliczności. Bardziej widziałbym tutaj owoc pewnego resentymentu, odgrażanie się czarnych wobec białych. Oni o żadnej śmierci Boga nie słyszeli, a tym bardziej o Dawkinsach. Cytuję ten post, ale odpowiadam na pozostałe. Właściwie...O.Józef Augustyn ani razu nie użył słowa "ateizm".  Dostrzegam też, że w jego słowach nie ma oskarżenia abstrakcyjnej cywilizacji Zachodu. Do tej cywilizacji przecież tak namiętnie pretendują Polacy, jakby nigy nie byli jej częścią i jakby usilnie poszukiwali potwierdzenia swojej przynależności. W tekście tym nie ma również oskarżeń pod adresem żadnych Londyńczyków, Birminghamczyków itd.itd., ani czarnych, ani białych. Jest to tylko stwierdzenie, że w sytuacji odrzucenia Boga umieramy.  Można się z tym zgodzić lub nie. Jeśli chodzi o mnie, zgadzam się z tym, bo wierzę w Boga, chociaż nie przeszkadza mi to szanować ateistów. Oraz wyznawców innych religii, w tym islamu. Czy to wyznanie coś ułatwia, coś zmienia w naszym różnorordym świecie? Raczej nie.
M
Mistyk
11 sierpnia 2011, 22:04
No tak, a bozia stworzył płciowość dla miłości, a nie dlatego, żeby odfiltrować słabsze jednostki. Nawet w ST jest napisane, że każdy kto ma skazę nie może się zbliżyć do stwórcy. Oto cała Wasza bozia :) Jezus hipokryta kazał przebaczać "77-razy", a o Judaszu, który go zdradził powiedział "dla tego człowieka byłoby lepiej gdyby się nie narodził". Oto obraz miłosierdzia. "Tych co nie chcą, abym nad nimi panował, przyprowadźcie i pościnajcie przede mną" - obraz miłości typu "miłuj swoich wrogów". Świat bez boga to świat rozumu, postępu i nauki. Świat prawdy, dzięki któremu zagubione owieczki mają co jeść, gdzie się leczyć i czym jeździć. "Poznacie ich po owocach" - akurat tu się z Jezusem zgadzam.
AW
Anita W.
11 sierpnia 2011, 19:39
"A tak naprawdę zapomnieliśmy i swietej inkwizycj.Wiec chyba mordy z ateizmu sie raxczej nie wywodzą.A przesladowania pogan, niszczenie ich światyń i ówczesne mordy?Przypomnijmy sobie troszkę historii.Więc nie zwalajmy wszystkiego na aieistów". Jest ateizm i... ateizm. Ateizm poszukujący, szanujący innych, i ateizm cyniczny, zepsuty, który chce - wbrew wolności ludzi - odbierać im Boga.  O. Augustyn nie mówi a ateistach poszukujących wartości, ale o ludziach zepsutych moralnie, którzy niszczą religię dla zasady. Dlaczego kobieta, która nosi krzyżyk (lub nauczycielka, który przed Bożym Narodzeniem spiewa kolędy z dziećmi) traci pracę? Dlaczego nie zostawią ludzi w spokoju...? 
D
Dalia
11 sierpnia 2011, 19:16
A ja sie z o. Augustynem nie zgadzam w całości. Zwalać winę na jakąś abstrakcyjną cywilizację zachodu, cynizm, to trochę na wyrost. A kto tę cywilizację tworzy? Czy u nas w Polsce katolickiej nie ma wandalizmu i bandytyzmu? Wystarczy pójść na niektóre mecze. Zamieszki w Londynie to najzwyklejszy bandytyzm, który zawsze się w świecie może zdarzyć, niezależnie od czasów i okoliczności. Bardziej widziałbym tutaj owoc pewnego resentymentu, odgrażanie się czarnych wobec białych. Oni o żadnej śmierci Boga nie słyszeli, a tym bardziej o Dawkinsach. Kolego, Koleżanko jesteś do tyłu...  Cywilizacja zachodu (zachodnia) nie jest abstrakcją tylko faktem. Okreslenie od dawna znane i używane...   Jakie na wyrost, to się dzieje na naszych oczach, świat przyspieszył, pędzi dokądś, sam nie wie dokąd, jak niespełna rozumu...   Koor skóey tu nie ma nic do rzeczy, oni urodzili się w Wielkiej Brytanii...
E
Ewa
11 sierpnia 2011, 19:10
 A tak naprawdę zapomnieliśmy i swietej inkwizycj.Wiec chyba mordy z ateizmu sie raxczej nie wywodzą.A przesladowania pogan, niszczenie ich światyń i ówczesne mordy?Przypomnijmy sobie troszkę historii.Więc nie zwalajmy wszystkiego na aieistów.
D
Dalia
11 sierpnia 2011, 19:08
Teraz, po uśmierceniu Boga i religii w kulturze Zachodu, powstało pytanie: Co może zobowiązać człowieka do moralnego zachowania wobec swego bliźniego? Odpowiedź brzmi: Nic. Dosłownie nic. Próbowano wprowadzić w to miejsce pojęcie ze świata ideałów - etykę, do której wszak dostęp mają również ateiści. Jednak - być może z braku "punktu" odniesienia, jakim jest Bóg - praktyka pokazuje, że to nie wystarczy. Ani religia, ani etyka nie pomogą dopuki będą istnieć władza i hierachia (utrzymywane -na przykład- za pomocą pieniądza). Wkradł się poważny błąd ortograficzny. Piszemy dopóki. Cielec "Pieniądz" został ustawiony w miejsce Boga > efekty widać gołym okiem! Moja profesor przepiwiadzała to co się teraz dzieje np. własnie te zamieszki sfrustrowanych młodych...
obserwator życia
11 sierpnia 2011, 17:12
A ja sie z o. Augustynem nie zgadzam w całości. Zwalać winę na jakąś abstrakcyjną cywilizację zachodu, cynizm, to trochę na wyrost. A kto tę cywilizację tworzy? Czy u nas w Polsce katolickiej nie ma wandalizmu i bandytyzmu? Wystarczy pójść na niektóre mecze. Zamieszki w Londynie to najzwyklejszy bandytyzm, który zawsze się w świecie może zdarzyć, niezależnie od czasów i okoliczności. Bardziej widziałbym tutaj owoc pewnego resentymentu, odgrażanie się czarnych wobec białych. Oni o żadnej śmierci Boga nie słyszeli, a tym bardziej o Dawkinsach.
P
polonopitek
11 sierpnia 2011, 16:58
dopuki Z taką ortografią, kariery filozofa nie zrobisz, ale na prezydenta możesz kandydować, powodzenia... Dziękuję :) A dobrze ci prezydenci zarabiają?
11 sierpnia 2011, 16:21
Nie napisałem, że sobie wyobrażam. Ale wolność to coś, co coraz trudniej będzie osiągnąć na tej planecie. I nic tu nie pomoże ciągłe szukanie winnych, ofiarnych kozłów, w postaci biednej, ogłupionej młodzieży tymbardziej. Zgadzam się całkowicie.
A
Abrakadabra
11 sierpnia 2011, 16:20
Tak, czarni bezrobotni leni którym zabrali socjal poszli robić zadyme i kraść, czyli jak mówią "odebrać to co im się nalezy" a wszystko to wina Dawkinsa i ateistów. Z całą pewnością tu leży problem. Przy okazji religii przypominam, że głównymi prowodyrami każdych niepokojów społecznych są oczywiście starozakonni i rowerzyści.
D
dopóki
11 sierpnia 2011, 15:59
dopuki Z taką ortografią, kariery filozofa nie zrobisz, ale na prezydenta możesz kandydować, powodzenia...
P
polonopitek
11 sierpnia 2011, 15:44
Ani religia, ani etyka nie pomogą dopuki będą istnieć władza i hierachia (utrzymywane -na przykład- za pomocą pieniądza). Jak wyobrażasz sobie wobec tego społeczeństwo bez władzy i hierarchii? Anarchia? Nie napisałem, że sobie wyobrażam. Ale wolność to coś, co coraz trudniej będzie osiągnąć na tej planecie. I nic tu nie pomoże ciągłe szukanie winnych, ofiarnych kozłów,  w postaci biednej, ogłupionej młodzieży tymbardziej.
11 sierpnia 2011, 15:33
Ani religia, ani etyka nie pomogą dopuki będą istnieć władza i hierachia (utrzymywane -na przykład- za pomocą pieniądza). Jak wyobrażasz sobie wobec tego społeczeństwo bez władzy i hierarchii? Anarchia?
P
polonopitek
11 sierpnia 2011, 15:30
Teraz, po uśmierceniu Boga i religii w kulturze Zachodu, powstało pytanie: Co może zobowiązać człowieka do moralnego zachowania wobec swego bliźniego? Odpowiedź brzmi: Nic. Dosłownie nic. Próbowano wprowadzić w to miejsce pojęcie ze świata ideałów - etykę, do której wszak dostęp mają również ateiści. Jednak - być może z braku "punktu" odniesienia, jakim jest Bóg - praktyka pokazuje, że to nie wystarczy. Ani religia, ani etyka nie pomogą dopuki będą istnieć władza i hierachia (utrzymywane -na przykład- za pomocą pieniądza).
J
Jarii
11 sierpnia 2011, 15:25
 zgadzam się, premier Wielkiej Brytanii też wyraził podobną opinnię, dobrze że to zauważył i powiedział o tym głośno w Parlamencie. 
GM
Grzegorz Miluski
11 sierpnia 2011, 15:14
te rozruchy powinny mieć w tle londyńskie autobusy z napisem, że Boga nie ma... ...Kapitalna płenta, acz smutna.  
11 sierpnia 2011, 15:13
Teraz, po uśmierceniu Boga i religii w kulturze Zachodu, powstało pytanie: Co może zobowiązać człowieka do moralnego zachowania wobec swego bliźniego? Odpowiedź brzmi: Nic. Dosłownie nic. Próbowano wprowadzić w to miejsce pojęcie ze świata ideałów - etykę, do której wszak dostęp mają również ateiści. Jednak - być może z braku "punktu" odniesienia, jakim jest Bóg - praktyka pokazuje, że to nie wystarczy.
GM
Grzegorz Miluski
11 sierpnia 2011, 15:10
Jest coś we mnie z podglądacza, tzn nie chcę brać udziału, ale obserwuje. Różni mnie tylko to od rasowego podglądacza, że mam nadzieje na zmiany i je dopinguje wewnętrznie. Odczuwam zadowolenie, że coś się w końcu rusza. Bo to, że cywilizacja śmierci dąży do śmierci to jasne. Czekam, albo raczej robie swoje czekając, aż ateizm zje się sam. Niestety są niewinne ofiary i to jest smutne. Dla mnie nie jest zaskoczeniem, że się świat kruszy, bo to było do przewidzenia. Staram się wyciągać naukę. Dla mnie to właśnie powolutku już jest czas "płonącej Sodomy". Mam na mysli świat, nie tylo Anglię. Byłem tam i już 15 lat temu wyjeżdżałem z wielką ulgą, a raczkowałem w wierze. To było przykre doświadczenie Londynu, może dlatego, że to był czas około Bożego Narodzenia i Nowego roku. Wg. mnie, wioska jest jak człowiek, miasto jest jak człowiek, państo i świat też jest jak człowiek - Jak nie upadnie mówiąc wprost "na ryja" i to tak naprawde pożądnie z reanimacją włącznie to marne szanse na nawrócenie. Każdy człowiek chce wiedzieć i wierzyć, że jest kochany, ale zanim świat zrozumie, że jest tylko jedna droga do tego, to naoglądamy się Grecji, Angli, czy może Warszawy nie raz. Pokój Wam.
RD
Richard Dawkins :(
11 sierpnia 2011, 15:04
te rozruchy powinny mieć w tle londyńskie autobusy z napisem, że Boga nie ma...  
Przemysław Marek Szewczyk
11 sierpnia 2011, 12:36
Rzeczywiście Islam zawsze czuł się wyższy od chrześcijaństwa, uważając na za bałwochwalców. Jednak ich pogarda dla Zachodu osiągnęła swoje ekstremum, gdy z bałwochwalców staliśmy się ateistami i wrogami Boga i religii.
K
Krzysztof
11 sierpnia 2011, 12:26
Ksiądz pominął agresję i pogardę wobez Zachodu, jaką przywieźli ze sobą wyznawcy ISLAMU.
P
PL
11 sierpnia 2011, 12:13
Ojcze- pozostaje tylko poweidziec- swiete slowa. Dodam tylko,ze kresem cywilizacji zachodniej bedzie upadem ekonomiczno-fiskalny. Znamiennym produktem tej cywilizacji jest np. gen smierci. Ubogie kraje moga kupic zboze (w naszym mniemaniu) tradycyjne - z ktorego bedzie plon i zasiew na kolejny rok -ale jest ono znacznie dorzsze od tego ktore jest nowoczesne i znacznie tansze. Ma ono w sobie maly dodatek "gen smierci".Efekt jest taki,ze beda zniwa ale nie bedzie zasiewu.... i ziarno na zasiew trzeba na nowo kupic.Tak ten biznes sie kreci Jest to wbrew Bogu ,czlowiekowi i naturze a wiadomo: Bog przebacza zawsze, czlowie czasami a natura nigdy