"Nie róbcie z różańca modnego gadżetu"
Ligi Katolickich Kobiet w Australii (CWLA) potępiła obecny w kulturze popularnej trend polegający na noszeniu różańców jako modnych ozdóbek. Ostatnio czołowe australijskie sklepy z biżuterią i modą młodzieżową prześcigają się w sprzedaży naszyjników-różańców. Ich cena waha się od 10 do 20 dolarów australijskich.
Szefowa CWLA na łamach dziennika „The Sunday Telegraph” skrytykowała ten trend podkreślając, że wyraża on brak szacunku dla uczuć religijnych katolików. „Oni nie mają prawa profanować tego, co otaczamy kultem. Nie noście ich, chyba, że chcecie z różańca zrobić właściwy użytek. To nie są akcesoria mody” – zaapelowała działaczka.
Z kolei przedstawicielka kurii archidiecezjalnej w Sydney wyraziła nadzieję, że przypadkowo zakupiony różaniec-gadżet może doprowadzić do duchowego przebudzenia jego właściciela lub właścicielki.
Jak zauważa australijski dziennik, do wzrostu popularności różańców jako ozdobników przyczyniły się takie gwiazdy popkultury jak Madonna, David Beckham, Lady Gaga czy Britney Spears.
Skomentuj artykuł