Obrońcy życia bojkotują produkty firmy Senomyx

(fot. flickr.com / infomatique)
KAI / im

Kalifornijska firma Senomyx z San Diego, która - jak ujawnili niedawno obrońcy życia - testując spożywcze aromaty i smaki, wykorzystuje komórki abortowanych dzieci, teraz próbuje ukryć swoich partnerów handlowych. Działacze pro-life wezwali m.in. do bojkotu spółki PepsiCo, głównego klienta Senomyx.

Obrońcy życia twierdzą, że w badaniach nad rozwojem tzw. wzmacniaczy smakowych Senomyx wykorzystuje linię komórek HEK 293, pochodzącą z nerki zabitego w aborcji dziecka. Przedstawiciele amerykańskiej organizacji Children of God for Life (CGL) zauważają, iż biotechnologiczny potentat próbuje ukryć swoich partnerów biznesowych, usuwając ich nazwy ze swej witryny internetowej. Na stronie tej można przeczytać m.in., iż firma "wykorzystując odseparowane ludzkie receptory smakowe, stworzyła własny receptor smaku".

Szefowa CGL Debi Vinnedge, zwraca uwagę, że publiczny sprzeciw wobec tego typu praktyk musiał wywołać konsternację wśród zarządzających firmą. Jej zdaniem, także obwiniana o współpracę spółka PepsiCo stara się ukryć prawdę, mówiąc o stosowaniu standardowych procedur wykorzystywanych od lat w przemyśle spożywczym.

"PepsiCo i Senomyx robią co w ich mocy, by trywializować to, co robią. W efekcie jednak tym bardziej psują swój publiczny wizerunek" - dodaje Vinnedge.

Przedstawiciele CGL zapowiadają dalszy bojkot wyrobów i PepsiCo, a także interwencję w postaci zgłoszenia przez akcjonariuszy spółki projektu uchwały w tej sprawie. Ich list do zarządu firmy z żądaniem zerwania współpracy z Senomyxem pozostał bez zadowalającej reakcji. Na apel obrońców życia odpowiedziała jedynie znana firma Campbell Soup, która zerwała współpracę z Senomyxem. Tymczasem do bojkotu przyłącza się coraz więcej organizacji pro-life.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Obrońcy życia bojkotują produkty firmy Senomyx
Komentarze (10)
BM
biolog molekularny
26 marca 2012, 21:27
 je piernicze, polowa badan molekularnych oparta jest na hek293! to jakis obled jest. wszyscy ci ktorzy dzis protestuja i szczekaja bardzo chetnie sie ustawia po jakas nowa terapie, ktora sie gdzies teraz rodzi w jakims labie, wlasnie dzieki pracom na hek293
Y
ytry
29 lipca 2011, 14:44
Nie wiem gdzie tu widać histerię...
M
mimi_r
23 lipca 2011, 10:24
 rozhisteryzowani "obrońcy" życia niedłujgo bedą jeść trawę, skoro wszystko zaczną bojkotować.
T
the
22 lipca 2011, 22:23
Jeśli jest tak jak piszesz i wprowadziłem w błąd to przepraszam.
DW
Dariusz Wyzga
22 lipca 2011, 22:04
Jeśli zaś chodzi o sam bojkot, to może przyniesie pozytywny skutek zaprzestania podobnych praktyk. var fctb_tool=null; function FCTB_Init_73cce59ef8ce43bda8e066964fee6295(t) { fctb_tool=t; start(fctb_tool); } FCTB_Init_73cce59ef8ce43bda8e066964fee6295(document['FCTB_Init_3d32ad104508456b86cae14cbb580334']); delete document['FCTB_Init_3d32ad104508456b86cae14cbb580334']
DW
Dariusz Wyzga
22 lipca 2011, 22:01
Ale przecież Jutrzenka i Goplana nie należą do Nestle tylko są samodzielną firmą, a Wedel do Cadbury, tylko do Japońskiej Grupy Lotte. natomiast PizzaHut w Polsce należy do AmRest, która tez już chyba nie ma nic wspólnego z PepsiCo. var fctb_tool=null; function FCTB_Init_c2a99cec8bb34185b3d9c493507ed7fb(t) { fctb_tool=t; start(fctb_tool); } FCTB_Init_c2a99cec8bb34185b3d9c493507ed7fb(document['FCTB_Init_4519f2728a0c452da16185d87a556f85']); delete document['FCTB_Init_4519f2728a0c452da16185d87a556f85']
T
the
22 lipca 2011, 19:36
Partnerzy Senomyxu (firmy korzystające z ich "dobrodziejstw") Ajinomoto Co., Inc., Kraft Foods (LU - Petitki, Delicje, Biszkopty; Olza (i wszystko co robi), Prince Polo, Pieguski), Cadbury Adams (cały Wedel, Schweppes i słodycze marki Cadbury), PepsiCo (soki Toma, woda Górska Natura, Lays, Cheetos, Star Chips, Lipton Ice Tea, Gatorade, Pepsi-Cola, 7UP, Mirinda, Mountain Dew, Slice, Lipton; knajpki: Pizza Hut, Taco Bell, KFC, Hot 'n Now, East Side Mario's, D'Angelo Sandwich Shops, Chevys Fresh Mex, California Pizza Kitchen, Stolichnaya (via licensed agreement), Wilson Sporting Goods, North American Van Lines), Firmenich SA (perfumy, nie wiem jakie), Nestlé SA (Cini Minis, Corn Flakes, Nesquik, Chocapic, Cheerios, Kangus, Fitness, Cookie Crisp, Goplana, Jutrzenka, KitKat, Lion, Nałęczowianka, Mazowszanka, Nescafé, Nestea, Princessa, lody Nestle i Platinium, Winiary, Aero (czekoladki bąbelkowe), woda Dar Natury, Puriny (żarcie dla zwierząt), Bon Pari (landrynki i żelki), Jojo (pianki, żelki), Maggi (przyprawy), Thomy (majonezy, itp.), Studentská pečeť (znana czeska czekolada), Solae (różne sojowe produkty) Trochę tego jest... ale chyba da się przeżyć. Wydrukuję sobie i będę chodził do sklepu z karteczką. Będę miał dwie: co kupić/czego nie kupować :P Przerażające...!!
22 lipca 2011, 12:44
Ale co tam! Lepiej demonizować tzw. zdolności parapsychiczne, które wyzwalają od uzależnienia od technologii ;> Hm...jeśli są demonizowane, to może np. dlatego ? "Wśród wielu psychicznych wyczynów, które zademonstrował Jezus, były: telepatia (gdy czytał lub poznawał ludzkie serce), prekognicja (kiedy powiedział uczniom, że jeden z nich go zdradzi, i gdy rzekł do Piotra: "Nim zapieje kogut, po trzykroć się mnie wyprzesz"), lewitacja (gdy chodził po wodzie), materializacja (gdy pomnożył pięć bohenków chleba, by nakarmić 5000 ludzi), uzdrawianie (gdy uzdrowił córkę centuriona, będąc daleko od niej) i telekineza (kiedy przeklął drzewo figowe, które zwiędło)." To fragment wywiadu, który można znaleźć tutaj. <a href="http://www.paranormalium.pl/kazdy-z-nas-posiada-zdolnosci-parapsychiczne-rozmo,589,8,artykul.html">www.paranormalium.pl/kazdy-z-nas-posiada-zdolnosci-parapsychiczne-rozmo,589,8,artykul.html</a>
A
anonim
22 lipca 2011, 12:34
Szatan hula w "postępie" technologicznym. Ale co tam! Lepiej demonizować tzw. zdolności parapsychiczne, które wyzwalają od uzależnienia od technologii ;>
22 lipca 2011, 12:24
Szok.