Szatan nie przestał istnieć i nie zmienił natury

(fot. flickr.com/ by maxkalehhoff)
KAI/ ad

Przed lekceważeniem szatana i niewiarą w niego przestrzegał ks. prałat Marian Rajchel, egzorcysta archidiecezji przemyskiej. Wygłosił on kazanie 17 lipca w Sanktuarium Matki Bożej Pięknej Miłości w Polańczyku podczas comiesięcznej Mszy św. z modlitwą o uzdrowienie i uwolnienie wewnętrzne. Kaznodzieja zwracał jednak uwagę, aby nie bać się złego ducha, bo Bóg jest silniejszy od niego.

Ks. Marian Rajchel zauważył, że obecnie ludziom trudno jest uwierzyć w to, że szatan ciągle istnieje. - Zły duch nie przestał istnieć. Dzisiaj ta prawda tak trudno się przebija. Mówimy: "tak, za czasów Pana Jezusa, może jeszcze w średniowieczu, ale teraz?" Co, zestarzał się zły duch? Czy zrezygnował z pracy? Czy zmienił swoją buntowniczą naturę? Czy nienawiść się u niego skończyła? Tam nie ma żadnej zmiany. Tam jest wieczne teraz. Owszem, zły duch ukrywa się dopóki może, bo wtedy jest bardziej szkodliwy - mówił kaznodzieja.

DEON.PL POLECA


Ks. Rajchel zaznaczył, że walka między dobrem, a złem trwa cały czas i będzie się tylko zaostrzać. - Nie ma takiego miejsca, wieku, ani zawodu, którym by człowiek mógł być zasłonięty przed atakami złego ducha. Liczmy się z tym. Nie lekceważmy przeciwnika, ale przestańmy się go bać. On nie jest Bogiem, a my go takim robimy. On będzie straszył, że wszystkich bliskich pozabija, ale gdyby mógł, to by to dawno zrobił. To jest ojciec kłamstwa. Wszyscy jesteśmy pod ochroną Boga - zapewniał.

Przypominał, że człowiek jest wyposażony w rozum, wolną wolę i miłość. Podkreślał, że wikłając się w grzech ciężki oddajemy się szatanowi, który stara się nas wciągnąć w bunt przeciwko Bogu. Zaznaczył, że zło jest mocne, ale potężniejsze jest tylko od człowieka, natomiast nie od Boga, bo szatan jest jedynie stworzeniem, a stworzycielem wszechmogącym jest tylko Bóg.

Egzorcysta zwracał uwagę, że konieczna jest lektura odpowiednich książek, a przede wszystkim Pisma Świętego. - Dzisiaj nie można tłumaczyć się, że ktoś nie wiedział. Z własnej winy nie wiedziałeś. Czy lekarz może się tłumaczyć, że źle leczył, bo nie wiedział? On powinien wiedzieć. Czy uczeń Chrystusa może się tłumaczyć, że nie wie? On ma obowiązek wiedzieć. Szukajcie, a znajdziecie - apelował.

Ks. Rajchel zwrócił się również do kapłanów. Przypominał, że powołaniem każdego z nich jest pełnienie posługi "pogotowia miłości". Jego zdaniem ksiądz powinien być przy każdym człowieku, który przeżywa chwile zwątpienia i cierpienia, a szczególnie tym, który wpada w rozpacz.

Msze św. z modlitwą o uzdrowienie i uwolnienie wewnętrzne odbywają się każdego 17. dnia miesiąca. Do tej pory miejscem modlitewnych spotkań była dawna cerkiew w Łopience, natomiast od teraz będzie to Sanktuarium Matki Bożej Pięknej Miłości w pobliskim Polańczyku.

Polańczyk to miejscowość sanatoryjno-uzdrowiskowa położona w samym środku Bieszczad nad wodami Zalewu Solińskiego. Zabytkowy kościół Sanktuarium Matki Bożej Pięknej Miłości został wybudowany w 1907 r. jako cerkiew. W środku znajduje się cudowna ikona Matki Bożej z Dzieciątkiem zwana Matką Bożą Łopieńską pochodząca z pierwszej połowy XVII w. przeniesiona tu z cerkwi w Łopience w 1949 r. Korony do obrazu poświęcił papież Jan Paweł II w czasie pielgrzymki do Polski w 1999 r. Istniejąca parafia nosi wezwanie NMP Królowej Polski.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Szatan nie przestał istnieć i nie zmienił natury
Komentarze (40)
RA
Rara avis
14 sierpnia 2013, 14:23
Zgadzam się. To niezwykle realne zagrożenie. Pięknie wyjaśnia to w swych książkach jeden z najsłynniejszych egzorcystów świata o.Amorth... Polecam lekturę.  Wiem dość sporo o tym problemie , gdyż należę do parafii , sanktuarium maryjnego , na terenie której posługuje egzorcysta , również jeden z bardziej znanych w Polsce...  Ponadto przeczytałem wszystkie książki ks.Amortha i kilku innych autorów... Dla kogoś może się to wydać niezrozumiałe , ale problem jest realnym...  Pozdrawiam :))
E
ewa
14 sierpnia 2013, 14:17
z serca dziękuję za ten mądry artykuł, potrzeba ludzi uświadamiać, aby wiedzieli z czym mają do czynienia... pozostaję z modlitwą za wszystkich księży
ʞnpɹɐM
7 listopada 2012, 02:59
Bądźcie trzeźwi! Czuwajcie! Przeciwnik wasz, diabeł, jak lew ryczący krąży szukając kogo pożreć. Mocni w wierze przeciwstawcie się jemu!!! 1P 5.8 Dlatego polecam rady praktyczne jak uniknąć piekła. Kto chce skorzystać niech skorzysta a kto nie, to jego sprawa. http://tradycja-2007.blog.onet.pl/  uıɐɓɐ ƨuıǝʌ ʎɯ ɥɓnoɹɥʇ pǝɥƨnd ǝB  ɥʇıɐɟ ɟo ƨlıɐu ʞɹɐp ɹnoʎ plnoW  pǝuıɐɥɔuǝ ,ɹǝʌǝu ʇɐɥT  ɹozɐɹ ǝɥʇ oʇ ǝɹoʍƨ I oS  ...uıɐɹ ǝɥʇ uı ǝƨoɹ A  ǝɯ ʇɟǝl noʎ uǝɥʍ pǝɔɐɟ I  uıɐd ǝɥʇ ƨɐʍ ploʇuU  lnoƨ ʎɯ ƨɐʍ ploC
ƧƧ
ƨnʇƨʎɹɥC ƨnzǝJ
7 listopada 2012, 02:51
uǝʌɐǝH uı ǝʌɹǝS uɐɥʇ llǝH uı uɓıǝR oʇ ɹǝʇʇǝB
K
katolik
24 października 2012, 09:40
Bądźcie trzeźwi! Czuwajcie! Przeciwnik wasz, diabeł, jak lew ryczący krąży szukając kogo pożreć. Mocni w wierze przeciwstawcie się jemu!!! 1P 5.8 Dlatego polecam rady praktyczne jak uniknąć piekła. Kto chce skorzystać niech skorzysta a kto nie, to jego sprawa. http://tradycja-2007.blog.onet.pl/
H
heniek
24 października 2012, 03:30
szatan to ta ruska tirowka - ktora mnie zarazila.....
PD
prośba Dominika Tarczyńskiego:
3 października 2012, 22:49
Drodzy Przyjaciele! Już od dziś ( środa 3 października ) specjalne wydanie tygodnika Gazeta Polska z ośmiostronicowym dodatkiem EGZORCYSTA TOKSYCZNE DUCHOWOŚCI To wyjątkowe wydanie tygodnika z dodatkiem w pełni poświęconym zagrożeniom duchowym! W specjalnym wydaniu poświęconym zagrożeniom duchowym m.in.: -Wstrząsająca rozmowa z Markiem którego żona jest opętana. -Lista sakramentaliów które zapewnią ochronę na co dzień wraz z opisem ich używania -Wizerunek medalionu św. Benedykta wraz z modlitwą o ochronę i jego opisem W dodatku tym także wiele innych bardzo ważnych treści! Chciałbym zwrócić się do każdego z Was z pilną prośbą o pomoc w przekazaniu tej informacji do Waszych wspólnot, parafii, znajomych, a może do ludzi którym zagraża okultyzm. Prześlijcie treść tego apelu gdzie tylko możecie! Treść tego apelu proszę umieścić na swoich stronach internetowych, blogach, czy stronach wspólnot/parafii wraz danymi kontaktowymi do mnie. W opowieści Pani Anny, matki opętanej Kasi znajdziecie historię wejścia w okultystyczne praktyki nieświadomie, a skutkiem tego jest opętanie jej córki. Chcemy aby jak najwięcej ludzi było świadomych ! Jeśli możecie nam pomóc w akcji informacyjnej proszę o pozostawienie swojego kontaktu na: www.armia-pana.pl lub bezpośredni kontakt telefoniczny ze mną pod nr: 607 731 731 >>> Kapłanów, uprzejmie proszę o przekazanie ogłoszenia o tym wydaniu tygodnika Gazeta Polska w sprzedaży do 9 października włącznie.
19 lipca 2012, 19:18
@xyz dziękuję znalazłam tam zdanie: (...) aniołów, tych, którzy nie zachowali swojej godności, ale opuścili własne mieszkanie, spętanych wiekuistymi więzami, zatrzymał w ciemnościach na sąd wielkiego dnia(...) czyli nie są osądzeni sąd to proces, a nie czytanie wyroku, który już był zapadł
W
warto
19 lipca 2012, 19:12
O. prof. Aleksander Posacki SJ: o potrzebie egzorcyzmowania Polski. Czy diabeł krąży nad Polską? <a href="http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2012/03/21/czy-diabel-krazy-nad-polska-o-prof-aleksander-posacki-sj-o-potrzebie-egzorcyzmowania-polski/%20">http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2012/03/21/czy-diabel-krazy-nad-polska-o-prof-aleksander-posacki-sj-o-potrzebie-egzorcyzmowania-polski/</a>  Ks. Sergiusz Orzeszko - Czym jest zło gdy go nie widać: wspaniałe świadectwo drogi - od opętania, uwikłania masońskimi i new age'owskimi poglądami do kapłaństwa:  http://www.pmbuk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=378:ks-sergiusz-orzeszko-czym-jest-zo-gdy-go-nie-wida&catid=46:filmy&Itemid=68
X
xyz
19 lipca 2012, 18:41
Katecheza Jana Pawła II o upadłych aniołach <a href="http://adonai.pl/anioly/?id=4">http://adonai.pl/anioly/?id=4 </a>
19 lipca 2012, 17:50
Jak się ma dowody, to jest to wiedza, a nie wiara :) Ja niczego nie kwestionuję, tylko nieustannie przybliżam się do Boga, coraz lepiejGo poznając i znajduję tu niścisłość. Mój wniosek to: Tylko Bóg ma pełnię poznania Boga. Albo więc zbuntowany anioł nie miał pełni poznania, albo ... (no właśnie, Bóg jest Alfą i Omegą, Początkiem i Końcem, my jesteśmy obrazem samego Boga). Gdzieś tkwi błąd i gdzieś tkwi prawda. Tylko Biblia się nie myli. Interpretacje Słów Biblii mogą być już błędne. Dogmaty o nieomylności mnie nie przekonują jakoś. a Was?
.
...
19 lipca 2012, 16:45
 @ ewma Czy człowiek, a tym bardziej anioły mają wolną wolę, czy też nie mają ? Czyżbyś był zwolennikiem jakiegoś skrajnego determinizmu - także zbawczego ?
.
...
19 lipca 2012, 16:44
 @ ewma Czy człowiek, a tym bardziej anioły mają wolną wolę, czy też nie mają ? Czyżbyś był zwolennikiem jakiegoś skrajnego determinizmu - także zbawczego ?
T
tak
19 lipca 2012, 16:32
Po co Ty się zastanawiasz? Masz dowody. Czy masz jakieś poważne argumenty, aby podważyć to co głosi Kościół, czy tylko swoje: "zastanawiam się". Takie "zastanawianie się" przy braku odpowiedniej wiedzy jest brakiem pokory. Masz wątpliwości zacytuj dane, które do tego upowżniają.
19 lipca 2012, 16:04
Dla mnie objawienia prywatne, nawet te uznane, muszą mieć oparcie w słowach Biblii. To jest w pewien sposób zasadne, tylko rodzi się we mnie pytanie, czy w ogóle jest możliwe odrzucenie Boga, jeśli ma się pełnię Jego poznania?
19 lipca 2012, 16:03
Dla mnie objawienia prywatne, nawet te uznane, muszą mieć oparcie w słowach Biblii. To jest w pewien sposób zasadne, tylko rodzi się we mnie pytanie, czy w ogóle jest możliwe odrzucenie Boga, jeśli ma się pełnię Jego poznania?
S
Survival23
19 lipca 2012, 12:48
Upadłe Anioły nie mogą zmienić swojej decyzji i wrócić do Boga, ich potępienie było natychmiastowe i wieczne ze względu na ich duchową naturę, która daje im pełnię poznania. Człowiek nie ma pełni poznania Boga, dlatego nie wie że odrzuca miłość, anioły to wiedziały, dlatego potepienie ich było natychmiastowe i jest wieczne. Pytanie to postawiła panu Jezusowi Św. Faustyna i w Dzienniczku znajdziecie na nie odpowiedź.
W
warto
19 lipca 2012, 01:22
Ks. Sergiusz Orzeszko - Czym jest zło gdy go nie widać: wspaniałe świadectwo drogi - od opętania, uwikłania masońskimi i new age'owskimi poglądami do kapłaństwa: http://www.pmbuk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=378:ks-sergiusz-orzeszko-czym-jest-zo-gdy-go-nie-wida&catid=46:filmy&Itemid=68 podaję także link do brakującej 5 części: http://www.youtube.com/watch?v=4JYhhHm38nQ
18 lipca 2012, 22:36
~marek - dzięki za link, żeby się łatwiej wchodziło wkleje go jako łącze <a href="http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2012/03/21/czy-diabel-krazy-nad-polska-o-prof-aleksander-posacki-sj-o-potrzebie-egzorcyzmowania-polski/%20">http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2012/03/21/czy-diabel-krazy-nad-polska-o-prof-aleksander-posacki-sj-o-potrzebie-egzorcyzmowania-polski/</a>
M
marek
18 lipca 2012, 22:00
O. prof. Aleksander Posacki SJ: o potrzebie egzorcyzmowania Polski. Czy diabeł krąży nad Polską? http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2012/03/21/czy-diabel-krazy-nad-polska-o-prof-aleksander-posacki-sj-o-potrzebie-egzorcyzmowania-polski/
!
!!!
18 lipca 2012, 20:56
25 lipca br. do „Gazety Polskiej” zostanie dołączony dokumentalny film pt. „Egzorcysta”, będący rejestracją spotkania Dominika Tarczyńskiego o. Gabrielem Amorthem. Dokument jest relacją ze spotkania z oficjalnym egzorcystą papieskim, przewodniczącym Międzynarodowego Stowarzyszenia Egzorcystów. Film ukazuje kulisy posługi egzorcystów i dotyka różnych aspektów ich działania podkreślając rolę egzorcyzmów w Kościele. o. Gabriele Amorth - "Powiew szatana wdarł się do Kościoła. Dzisiaj bardzo częste są przypadki czarów, opętania, dręczenia diabelskiego dlatego, że ludzie już się nie modlą. (...) Są osoby, które wpadają w szał, nabierają ogromnej siły, dlatego potrzeba czterech, sześciu osób by je powstrzymać. Szatan nie ma ostatniego słowa. Ostatnie słowo ma Bóg". W ponad godzinnej rozmowie, o. Amorth dzieli się swoim doświadczeniem ale także radami dla osób świeckich które chcą posługiwać modlitwą o uwolnienie oraz jako osoby asystujące egzorcystom. Do księży którzy czują się powołani do posługi egzorcysty kierowane są konkretne rady dotyczące tego jak zacząć swoją posługę aby uniknąć wielu błędów.
P
Polańczyk
18 lipca 2012, 20:10
Bieszczady z Polańczykiem sa piękne. Artykuł zaś świetny. Ilość postów zastanawiająca...
W
waga
18 lipca 2012, 20:04
Fragment katechezy srodowej bl.Jana Pawla II z 1986r na potwierdzenie mych slow.  Ten „upadek”, który posiada charakter odrzucenia Boga, a co za tym idzie — potępienia, jest stanem dobrowolnie wybranym przez tych wśród duchów stworzonych, którzy radykalnie i nieodwracalnie odrzucili Boga i Jego królestwo, chcąc zagarnąć Jego władzę i zburzyć ekonomię zbawienia oraz porządek całego stworzonego wszechświata. Echem tego są słowa, które brzmią u początku biblijnych dziejów człowieka: „będziecie jako Bóg” lub „jako bogowie” (por. Rdz 3,5). W słowach tych zły duch usiłuje przeszczepić na człowieka tę wewnętrzną postawę rywalizacji, nieposłuszeństwa i opozycji wobec Boga, która jest jakby osią całej jego egzystencji.
W
waga
18 lipca 2012, 19:53
szatan nigdy nie bedzie zbawiony nie wiecie jakie glupoty bredzicie. Jakies herezje tu glosicie. Zajmijcie sie Chrystusem a nie skonczonymi dupkami.
W
waga
18 lipca 2012, 19:52
szatan nigdy nie bedzie zbawiony nie wiecie jakie glupoty bredzicie. Jakies herezje tu glosicie. Zajmijcie sie Chrystusem a nie skonczonymi dupkami.
W
waga
18 lipca 2012, 19:42
Zyta. Kazdy aniol ma wolna wole szatan wybral bunt i nieakceptacje Bozego planu kosciolo naucz iz jest potempiony na wieki jak i reszta ktora poszla z nim. A dlaczego na wieki ? Bo oni widzieli i poznali pelny majestat Boga dlatego ich wybor jest jak bilet w jedna strone. Widzieli pelne Jego oblicze a zrezygnowali i koniec. I nie ma nad sie co zastanawiac tak jest i tak bedzie.
18 lipca 2012, 16:14
Kamajla przytoczyła fragment katechizmu i 3 wyjątki z Biblii. A ja chcę się dowiedzieć jak i kto, i kiedy, i z których fragmentów Biblii taki frgment katechizmu stworzył. W Biblii są też słowa, że to my będziemy sądzić aniołów. Tak czy inaczej - jeśliby Bóg uważał, że upadli aniołwie nie mogą się zmienić - po co czekałby z ich sądzeniem?
N
niezlyg
18 lipca 2012, 15:50
Chętnie bym się dowiedziała z których słów Biblii i przez kogo odczytany. Kamajla Ci to napisała, na poprzedniej stronie z komentarzami.
Z
Zyta
18 lipca 2012, 15:05
Skoro człowieka obchodzi los upadłych aniołów, to tym bardziej obchodzi Boga, który je przecież stworzył. Nie słyszałam nigdy wcześniej o tym, że decyzja podjęta przez anioła raz jest nieodwołalna. Ciekawy to pogląd. Chętnie bym się dowiedziała z których słów Biblii i przez kogo odczytany. Jeśli ktoś chciałby mi coś na ten temat podpowiedzieć, to chętnie posłucham. ewma@tlen.pl
Jadwiga Krywult
18 lipca 2012, 14:40
Tak, wiara w powszechne zbawienie nie prowadzi do odrzucenia norm moralnych, ale wiara w zbawienie tych, którzy tego sobie nie życzą jest wprowadzanie innych w błąd Nie ma czegoś takiego jak wiara w zbawienie tych, którzy sobie tego nie życzą. Jest nadzieja, że wszyscy sobie zażyczą.
D
długoPIS
18 lipca 2012, 14:27
Do ~ziemianka nieanielska Sytuacja w której człowiek odrzuca Miłosierdzie Boże, nie zmienia faktu nieskończoności Miłosierdzia. Przepraszam ale dla mnie jest to bardzo proste, a jedno nie zaprzecza drugiemu. Według doktryny Kościoła katolickiego działanie Boga nie może być sprzeczne z ludzką naturą, więc Bóg jest wszechmocny z wyjątkiem sytuacji narzucania swojej woli człowiekowi. Natomiast ta relacja między Bogiem i człowiekiem ma charakter relacji między wolnymi osobami, zatem narzucanie przez Boga swojej woli nie może być zgodne z jego naturą. Taką wizję relacji Boga z człowiekiem opisywali Jan Paweł II i Benedykt XVI (np. w encyklice "Deus caritas est"). Tak, wiara w powszechne zbawienie nie prowadzi do odrzucenia norm moralnych, ale wiara w zbawienie tych, którzy tego sobie nie życzą jest wprowadzanie innych w błąd co może przyczynić się do odrzucenia przez nich tych norm. "... przeciwnik szatan może stać się pomocnikiem w drodze do zbawienia" - nie tyle szatan może stać się pomocnikiem w drodze do zbawienia, co nasze zachowanie i postępowanie w odpowiedzi na jego podstępy, zwodzenia i kłamstwa.
ZN
ziemianka nieanielska
18 lipca 2012, 13:43
Do  długoPIS Miłosierdzie Boże choć nieskończone nie może niestety ogarnąć tych, którzy je odrzucają.  Wtedy nie byłoby nieskonczone ale to czysto akademicka dyskusja: co jest większe wolność czy miłosierdzie, ja stawiam na wielkość Miłosierdzia Bożego w porównaniu z ograniczoną wolnością człowieka.  Trzeba być bardzo czujnym, a Pani słowa osłabiają tą czujność, sugerują "róbta co chceta" i tak będziecie zbawieni. Wiara w powszechne zbawienie nie prowadzi do odrzucenia norm moralnych. "Mnich chce już w tym życiu, jak najszybciej osiągnąć to, co czeka i tak wszystkich, ale dopiero potem, w przyszłym świecie. Mnich chce już tutaj oczyścić się i oglądać Boga w Jego wspaniałości." ks. Jan Słomka "Gramatyka życia duchowego" Biblioteka Ojców Kościoła św. Izaak z Niniwy Pisze Pani "Znajdujemy też takie sugestie w Piśmie Świętym np. "gdzie wzmógł sie grzech, tam jeszcze obficiej rozlała się łaska". Słowa te wcale nie potwierdzają Pani fałszywych stwierdzeń, przeciwnie, ostrzegają przed piekłem dając przede wszystkim nadzieję, że człowiek upadły otrzymuje więcej łaski do powstania z grzech, dodają mu otuchy, ale trzeba mieć nadzieję w Panu. Nie przytoczyłam tych słów jako dowód na powszechne zbawienie, ale na tezę, że trudności bywają pomocne a przeciwnik szatan może stać się pomocnikiem w drodze do zbawienia.
A
Anna
18 lipca 2012, 13:20
 Szatan nie będzie zbawiony. On już wybrał. Dlatego też jest tak zaciekły- jemu już nic nie pomoże, więc za wszelką cenę chce utrudnić dzieło zbawienia Bogu. W ten sposób robi Panu Bogu "na złość" i mówi: widzisz? Nie tylko ja pogardziłem Twoją łaską". To daje mu satysfakcję. Jego każde działanie napędza nienawiść ku Bogu i ludziom. 
Kamila
18 lipca 2012, 12:13
"Nieodwołalny charakter wyboru dokonanego przez aniołów, a nie brak nieskończonego miłosierdzia Bożego sprawia, że ich grzech nie może być przebaczony." - KKK 393 Podobnie jak los człowieka określony jest w momencie jego śmierci, tak los aniołów został określony w momencie ich JEDNORAZOWEGO AKTU wyboru między posłuszeństwem Bogu a buntem. To, co na ten temat mówi Pismo: -"Jeżeli bowiem Bóg aniołom, którzy zgrzeszyli, nie odpuścił, ale wydał [ich] do ciemnych lochów Tartaru, aby byli zachowani na sąd;" 2 P 2,4 -"diabeł trwa w grzechu od początku" 1 J 3,8 -"Od początku był on zabójcą i w prawdzie nie wytrwał, bo prawdy w nim nie ma" J 8,44
D
długoPIS
18 lipca 2012, 11:55
Do ~ziemianka nieanielska Miłosierdzie Boże choć nieskończone nie może niestety ogarnąć tych, którzy je odrzucają. Człowiek ma wolną wolę i nawet Bóg nie może go zmusić do zbawienia, odrzucając Boga popełniamy grzech przeciw Duchowi Świętemu, który to grzech jako jedyny nie będzie wybaczony. Piekło niestety nie jest puste o czym mówiła Matka Boska w Fatimie, proszę więc nie wprowadzać ludzi w błąd pisząc, że szatan będzie zbawiony. Trzeba być bardzo czujnym, a Pani słowa osłabiają tą czujność, sugerują "róbta co chceta" i tak będziecie zbawieni. Pisze Pani "Znajdujemy też takie sugestie w Piśmie Świętym np. "gdzie wzmógł sie grzech, tam jeszcze obficiej rozlała się łaska". Słowa te wcale nie potwierdzają Pani fałszywych stwierdzeń, przeciwnie, ostrzegają przed piekłem dając przede wszystkim nadzieję, że człowiek upadły otrzymuje więcej łaski do powstania z grzech, dodają mu otuchy, ale trzeba mieć nadzieję w Panu.
A
anty
18 lipca 2012, 11:46
szatan zbawiony ? a co z grzechem przeciwko Duchowi Świetemu (świadome odrzucenie łaski Bożej) ?
N
niezlyg
18 lipca 2012, 11:37
  Miałam na myśli nieskończoność Miłosierdzia Bożego oraz możliwość modlitwy za demony ( jak św. Izaak z Niniwy). Szatan nie może być zbawiony ponieważ jest aniołem a nie człowiekiem. Anioły podejmując decyzję nie są w stanie jej zmienić. Ich wolna wola nie jest tak nieograniczona jak nasza. Wydaje mi się, że nie do końca zrozumiałaś co przytoczone osoby chciały powiedzieć. To co uważasz jest jednak znacznym spłyceniem ich myśli.
ZN
ziemianka nieanielska
18 lipca 2012, 11:19
Ja bym jednak wolał korzystać z innych "pomocników" w drodze do zbawienia! Miałam na myśli nieskończoność Miłosierdzia Bożego oraz możliwość modlitwy za demony ( jak św. Izaak z Niniwy). Nie zastanawiałam się nad pozytywnym udziałem szatana w moim zbawieniu. Zainspirowała mnie ta idea, uważam, że jest całkiem realna i logiczna. Jest wiele znanych powiedzeń o tym jak trudności pomagają w drodze do osiągniecia celu: per aspera ad astra, co nas nie zabija, to nas wzmacnia itp. Znajdujemy też takie sugestie w Piśmie Świętym np "gdzie wzmógł sie grzech, tam jeszcze obficiej rozlała się łaska".
Bogusław Płoszajczak
18 lipca 2012, 10:52
Wierzę za św. Grzegorzem z Nyssy że szatan będzie zbawiony... Ja bym jednak wolał korzystać z innych "pomocników" w drodze do zbawienia!
ZN
ziemianka nieanielska
18 lipca 2012, 10:41
 Wierzę za św. Grzegorzem z Nyssy że szatan będzie zbawiony...