Szczecin: największa manifestacja pro-life w Polsce
W niedzielę 21 maja pod hasłem "Kocham Cię Życie" po raz piętnasty ulicami Szczecina przemaszeruje Marsz dla Życia, największa tego rodzaju manifestacja w Polsce. Jego organizatorem jest Fundacja Małych Stópek.
Marsz dla Życia wyruszy o godz. 15.00 z Jasnych Błoni. Tym razem jego uczestnicy przejdą ulicami miasta pod hasłem "Kocham Cię Życie".
Tegoroczne hasło jest wezwaniem do diagnozy własnego serca, czy aby na pewno kochamy życie i cenimy je jako fundamentalną wartość. "Bo jakże można kochać rodzinę, przyjaciół czy nawet własną ojczyznę, jeśli nie potrafimy umiłować życia?" - wyjaśnia ks. Tomasz Kancelarczyk z Fundacji Małych Stópek, która jest organizatorem wydarzenia.
Szczeciński Marsz dla Życia jest publiczną demonstracją obrońców życia człowieka. Jej celem jest zamanifestowanie uznania wartości życia ludzkiego od poczęcia do naturalnej śmierci oraz godności jego przekazywania. Przejście ulicami miasta jest zarazem złożeniem świadectwa zaangażowania uczestników Marszu w walkę o prawo do życia dla osób najsłabszych i najbardziej bezbronnych.
"Poprzez swój wydźwięk społeczny Marsz dla Życia skierowany jest na zewnątrz do opinii publicznej, ale ma również znaczenie dla jego uczestników, gdyż jest doświadczeniem wspólnoty i siły osób o wspólnych wartościach" - czytamy na stronach Marszu dla Życia.
Marsz dla Życia jak co roku będzie połączony ze zbiórką artykułów dla podopiecznych Fundacji Małych Stópek "Pielucha dla Malucha". Tegoroczne dary zostaną przekazane na rzecz Domu Samotnej Matki w Poczerninie. Organizatorzy proszą też o przybycie na Marsz w białych strojach.
Przygotowanie manifestacji to wysiłek wielu osób, głównie wolontariuszy, którzy poświęcają swój czas na malowanie flag, wypisywania haseł Marszu, rozdawanie ulotek i informowanie o Marszu.
W tym roku wydrukowano 100 tys. ulotek, 1000 plakatów formatu A3, 1000 plakatów formatu A4, 70 tys. 8=stronicowych gazet z artykułami pro-life i plakatem Marszu dla Życia, 200 naklejek na samochody, 300 koszulek, 30 stojących stelaży z banerami przed szczecińskimi parafiami oraz ponad 100 wiszących na terenach parafii banerów z datą Marszu.
Powstały także reklamy na bilbordach i słupach afiszowych w Szczecinie oraz prezentacja multimedialna wyświetlana w autobusach oraz pociągach Przewozów Regionalnych.
Finanse potrzebne do przygotowania materiałów promocyjnych Marszu pochodzą od darczyńców prywatnych. "Co jest niezwykle ważne, nie korzystamy ze wsparcia z funduszy publicznych. Nie chcemy, aby powodzenie Marszu dla Życia było uzależnione od nastrojów politycznych w naszym mieście i kraju" - zaznacza ks. Kancelarczyk.
Szczeciński Marsz dla Życia jest największą w Polsce i jedną z największych w Europie manifestacji w obronie życia poczętych, a nienarodzonych jeszcze dzieci. W jego czternastej edycji w ub. roku wzięło udział 12 tys. osób.
Skomentuj artykuł