Trzy ważne nominacje w Watykanie

(fot. sxc.hu)
KAI / psd

Nowy prefekt Trybunału Sygnatury Apostolskiej, nowy sekretarz ds. relacji z państwami w Sekretariacie Stanu oraz nowy patron Zakonu Maltańskiego - to dzisiejsze decyzje personalne papieża Franciszka.

Dotychczasowy prefekt Najwyższego Trybunału Sygnatury Apostolskiej, 66-letni kard. Raymond Leo Burke otrzymał honorową funkcję patrona Suwerennego Zakonu Kawalerów Maltańskich. Będzie przedstawicielem Ojca Świętego przy zakonie, który jest suwerennym podmiotem prawa międzynarodowego, a jednocześnie instytucją kościelną szczególnie zaangażowaną na polu humanitarnym. Ten amerykański hierarcha stał na czele sądu najwyższego Kościoła katolickiego od 2008 r. Wcześniej był m.in. metropolitą Saint Louis.

Jego następcą na stanowisku prefekta Trybunału został 62-letni Francuz, abp Dominique Mamberti, dotychczasowy (od 2006 r.) sekretarz ds. relacji z państwami w Sekretariacie Stanu Stolicy Apostolskiej.

DEON.PL POLECA

Tę ostatnią funkcję szefa watykańskiej dyplomacji obejmie 60-letni Anglik, abp Paul Richard Gallagher, dotychczasowy nuncjusz apostolski w Australii, wcześniej reprezentujący papieża w Burundi i Gwatemali.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Trzy ważne nominacje w Watykanie
Komentarze (37)
M
ministrant
17 lutego 2015, 19:07
Papież Franciszek popełnił bardzo duży błąd odwołujac kardynała Burke z funkcji prefekta Trybunału Sygnatury Apostolskiej. Nie przekonuje mnie argument papieża, ze upłynała kadencja kard. Burke. Franciszek mógł przecież przedłużyc posługe w Sygnaturze Apostolskiej kardynałowi Burke. 
17 lutego 2015, 23:40
Przede wszystkim kardynał Burke będący wyraźnie księdzem nie tylko głębokiej wiary, ale również pięknie reprezentującym konserwatywne skrzydło Kościoła, nie pokłócił się o to z Ojcem Świętym, ale i cała sytuacja miała miejsce dobrze ponad rok temu. Dotąd szukasz trupów po szafach, drogi padlinożerco?
S
sroka
11 listopada 2014, 13:52
Polecam dobry artykuł w DoRzeczy "Teologia Jezusa" kontra "Teologia Judasza" ks. D.Oko
W
wiktoria
11 listopada 2014, 13:20
Wczorajsze czytania były bardzo wymowne w kontekście tego co dzieje się teraz na świecie, co działo się na Synodzie również. Zobaczmy list św. Pawła Tt 1. 1-9. w nim św. Paweł opisuje jaki powinien być prezbiter: „Boży, człowiekiem nienagannym, niezarozumiałym, nieskłonnym do gniewu, nieskorym do pijaństwa i awantur, nie chciwym brudnego zysku, lecz gościnnym, miłującym dobro, rozsądnym, sprawiedliwym, pobożnym, powściągliwym, przestrzegającym niezawodnej wykładni nauki, aby przekazując zdrową naukę, mógł udzielać upomnień i przekonywać opornych”. Każdy z nas katolików jest powołany do świadczenia o Jezusie. Jednak nikt nas nie będzie słuchał, wierzył nam jeśli nie będziemy tacy jak opisuje Paweł. Naszym życiem, świadectwem powinniśmy pokazywać Jezusa. W Ewangelii Jezus mówi natomiast: „Niepodobna, żeby nie przyszły zgorszenia; lecz biada temu, przez którego przychodzą. Byłoby lepiej dla niego, gdyby kamień młyński zawieszono mu u szyi i wrzucono go w morze, niż żeby miał być powodem grzechu jednego z tych małych. Uważajcie na siebie. Jeśli brat twój zawini, upomnij go; i jeśli żałuje, przebacz mu”. Odnosi się to do naszych prezbiterów, biskupów i nas samych. Nie możemy siać zgorszenia u tych małych, słabych. Mamy ogromną odpowiedzialność. Trzeba się modlić za Synod, wydaje się jednak że homo lobby jest duże…
S
Stan
11 listopada 2014, 13:03
A jednak lobby homoseksualne rozdaje karty w Kurii rzymskiej, czego dowodem są ostatnie przetasowania kadrowe. Ponadto coraz wyraźniej widać. Trudno też przypuszczać by działo się to bez wiedzy i woli papieża Franciszka.
8 listopada 2014, 23:23
Nie toleruję wpisów, w których podważa się zasadność wyboru Papieża Fanciszka na papieża. Nie toleruję wpisów, w których atakuje się go, obraża, kpi się i jest się nawet delikatnie mówiąc chamskim wobec niego. Osobiście również popieram chrzest dzieci bez względu na styl życia rodziców, ponieważ chrzest jest dla DZIECKA, nie dla rodziców. I dziecko nie jest winne tego, co robią i jak żyją jego rodzice. Chrzest jest obmyciem z grzechu pierworodnego i otwarciem na Chrystusa, dlatego popieram chrzest każdego dziecka bez pytania o rodziców, czy są, czy ich nie ma, czy są, ale jakby ich nie było, czy są katolikami takimi, którzy o wiarę nie dbają. Dziecko nie jest winne.  Zadaję sobie jednak pytanie, co się stało, że po odsunięciu kardynała konserwatywnego, prawoskrzydłowego, po powołaniu na jego miejsce kardynała nieznanego mi, odwołuje się tego ostatniego. Czy też jest prawoskrzydłowy? Pytam, bo nie znam go. Ale domyślam się, że tak. A jeśli tak jest, to oświadczam, że staję się prawoskrzydłowa JESZCZE BARDZIEJ. Z całą miłością do obecnego Papieża, którego kocham, bo kocham... Ale mam wrażenie, że właśnie dostałam kosę w serce...
E
Eilinel
9 listopada 2014, 10:12
"Zadaję sobie jednak pytanie, co się stało, że po odsunięciu kardynała konserwatywnego, prawoskrzydłowego, po powołaniu na jego miejsce kardynała nieznanego mi, odwołuje się tego ostatniego. Czy też jest prawoskrzydłowy?" Mogłabyś sprecyzować o jakie wydarzenie tu chodzi?
19 lutego 2015, 21:19
Dokładnie o odwołanie kardynała Burke. Nie znam jednak motywów Ojca Świętego. Stąd nie umiem tak, jak Wy uznać, że powołał kogoś, kto celowo ma być wrogim wobec stanowisk takich jak kardynał Burke.
AD
apel do Franciszka
8 listopada 2014, 22:06
Kończ Waść. Wstydu oszczędź.
N
nk
8 listopada 2014, 20:30
Ot Franiszek kierował się miłosierdziem i posłał kard. Burke na wcześniejszą emeryturę.
E
Eilinel
8 listopada 2014, 20:26
Podziękuj Kardynałowi Burke za jego służbę Bogu i ludziom: https://www.lifesitenews.com/petitions/thank-you-cardinal-burke-for-your-vatican-service
J
Jan
9 listopada 2014, 09:42
Można też na to wejśc ze strony Naszego Dziennika i Radia Maryja
S
Staruszek
8 listopada 2014, 19:21
Jestem juz starym człowiekiem, lecz widzę, ze mam młodego ducha. Jak mozna narzekać, że papież Franciszek ochrzcił nieślubne dziecko ? Czym to dziecko zawiniło ? Zrobił coś wspaniałego ! Pokazał, że wszyscy jesteśmy równi wobec Bożego Miłosierdzia. Jestem, by rozwiedzeni mogli korzystać z sakramentów ! Oni nie są gorsi niż my, a czasami są lepsi od "pobożnych katolików". Nie znoszę szufladkowania ludzi. Wolę porozmaw2iać z piojakiem, niż nadętym katolikiem, który powtarza tylko wyuczone frazesy, za którymi nic nie ma. Jestem za tym, by Franciszek zrobił jak najwięcej porządków dla dobra Kościoła. Dziwię sie, że młodzi ludzie tego nie zauważają (
E
Eilinel
8 listopada 2014, 21:34
Bo inaczej rozumiemy dobro Kościoła.
S
Stan
11 listopada 2014, 13:07
To nie chodzi o chrzest nieślubnego dziecka, aler promocję i uprzywilejowanie homoseksualistów przez obecnego Włodarza Stolicy Apostolskiej.
F
franek
11 listopada 2014, 13:51
Tak rozumowali wszelcy schizmatycy
E
Eilinel
11 listopada 2014, 15:10
A to ciekawe. Nie wiem, czy wiesz, ale np. św. Atanazy, który sprzeciwił sie w swoim czasie herezji ariańskiej, która zaczęła się szerzyć w Kościele został ekskomunikowany przez papieża. "Trzeba bardziej słuchać Boga niż ludzi"
H
hindenburg
8 listopada 2014, 18:41
Przepraszam najmocniej: czy panie/panowie komentujący do tej pory jesteście katolikami rzymskimi czy reprezentujecie jakiś inny Kościół? Z ciekawości pytam
S
Stan
11 listopada 2014, 13:09
Rzeczywiście, takie pytanie mógł zadać jedynie "Hindenburg".
P
posoborowie
8 listopada 2014, 18:20
W ciągu miesiąca Franciszek wymienił całe "dowództwo" tej Kongregacji, która była obstawiona "ratzingerianami". Tymczasem - będzie drugi papież emeryt? Włoska prasa pisze, powołując się na wiarygodne źródło, że Franciszek chce zrezygnować, a kardynałowie na ewentualnym konklawe będą chcieli wybrać kard. Scolę.  [url]http://www.liberoquotidiano.it/news/italia/11717456/Dagospia--indiscrezione-vaticana--.html[/url]
S
Sebastian
8 listopada 2014, 18:29
Oby Franciszek abdykował jak najszybciej.
D
Daria
8 listopada 2014, 19:56
Gdyby kardynałowie w marcu 2013 wybrali kardynała Angelo Scole na biskupa Rzymu dziś nie byłoby zamętu i niepokoju doktrynalnego. 
M
Mikser
8 listopada 2014, 21:01
Franciszek będzie papieżem dopóki zdrowie pozwoli,wracając z Korei Południowej papież powiedział,że odejdzie na emeryturę w 2017 roku. Wy to chcecie,żeby jak najszybciej odszedł - tak być nie może ! :) Przynajmniej dobrze,że robi te porządki w Kurii Rzymskiej, pociągnie Kościół Katolicki do przodu, nie to co Benedykt XVI.  Ogarnijcie się z komentarzami typu " papież do dymisji, Scola następcą Bergolio " itp. bo to jest wogóle niepotrzebne ! 
A
Aldona
8 listopada 2014, 21:07
Franciszek dla dobra Kościoła powinien abdykować jeszcze w tym roku a nie w 2017 !!! Może go kardynałowie zmuszą do rezygnacji.
D
Daria
8 listopada 2014, 21:16
Prawowitym papieżem jest Benedykt XVI
S
Stan
11 listopada 2014, 13:10
Oby ta szczęśliwa wieść znalazła potwierdzenie!
F
franek
11 listopada 2014, 13:53
Wiele zamętu i niepokoju spowodował Jezus. Ukarano Go przykładnie.
F
Fabian
8 listopada 2014, 17:46
Straciłem zupełnie zaufanie do papieża Franciszka, który roczpoczął właśnie czystki personalne w kurii rzymskiej przed przyszłorocznym synodem biskupów o rodzinie. Schizma w Kościele Katolickim coraz bliżej. Franciszek to jeden z najgorszych papieży.
O
ona2
8 listopada 2014, 17:58
Ja straciłam zaufanie już dawno - po sławnym chrzcie dziecka nieślubnego w Watykanie. To była zapowiedź, ze szykują się duże odstępstwa od tradycji..., choć nie sądziłam, że aż takie.
D
Dawid
8 listopada 2014, 18:26
Chrystus Pan mówi:  Poznacie ich po ich owocach (Mt7, 16). Pontyfikat papieża Franciszka przynosi cierpkie owoce. Módlmy się jutro, w dniu rocznicy poświęcenia Arcybazyliki Laterańskiej, o opamiętanie Franciszka.
S
sofia
8 listopada 2014, 20:03
Dziecko to powinno być ochrzczone, ono nie odpowiada za grzechy swoich rodziców. powinniśmy się cieszyć, że rodzice chcieli go ochrzcić.
AK
Aleksander K
8 listopada 2014, 20:21
W ogóle nie rozumiem Was. Papież Franciszek jest głową Kościoła Chrystusowego, nie można tak źle o nim pisać.
D
Dawid
8 listopada 2014, 20:55
Nie takich owoców spodziewaliśmy się po tym pontyfikacie.
E
Eilinel
8 listopada 2014, 21:02
Spokojnie. Nikt nie rzuca przecież obelgami, a oceniać można, a nawet trzeba. W przeszłości było już wielu słabych papieży, złych papieży, antypapieży, a nawet kilku heretyków. Wiem - żyliśmy w epoce wspaniałych papieży i po prostu niektórym nie mieści się w głowach, że mógłby się nam trafić papież "nie całkiem wspaniały". Dlatego warto wyjść czasem poza schemat postrzegania dziejów Kościoła i zainteresować się tym, co bywało w przeszłości.
S
Stan
11 listopada 2014, 13:12
Już obecne "dokonania" stawiają go w gronie antypapiezy.
F
Fabian
11 listopada 2014, 13:32
Wiem o tym.
F
franek
11 listopada 2014, 13:55
Nie wstydzisz się mówienia fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu?