Warszawscy biskupi zabrali głos ws. głośnej "Deklaracji LGBT+"

KAI / sz

Archidiecezja warszawska i diecezja warszawsko-praska publikują wspólne stanowisko nt. tzw. "Deklaracji LGBT+".

W związku z podpisaniem przez Prezydenta m.st. Warszawy deklaracji "Warszawska polityka miejska na rzecz społeczności LGBT+", budzącej niepokój społeczny, biskupi archidiecezji warszawskiej i diecezji warszawsko-praskiej przedstawiają wspólne stanowisko.

Kard. Kazimierz Nycz, arcybiskup metropolita warszawski
Bp Romuald Kamiński, biskup warszawsko-praski

Stanowisko biskupów warszawskich w sprawie tzw. "Deklaracji LGBT+"

Publikacja deklaracji "Warszawska polityka miejska na rzecz społeczności LGBT+" wzbudziła emocje i uzasadnione zaniepokojenie wiernych, którzy w różnorodnej formie coraz liczniej zwracają się do biskupów warszawskich z prośbą o wsparcie. Również pasterze archidiecezji warszawskiej i diecezji warszawsko-praskiej krytycznie i z niepokojem odnoszą się do treści zaprezentowanego dokumentu, szczególnie w części dotyczącej edukacji seksualnej w szkołach.

DEON.PL POLECA

Chrześcijańska antropologia a LGBT

W oficjalnych dokumentach Kościół katolicki nie podejmował kwestii "LGBT+", ale wielokrotnie wypowiadał się na temat homoseksualizmu i osób homoseksualnych. Często przypomina o szacunku, jakim powinno się obdarzać osoby homoseksualne. "Bóg kocha każdego człowieka - powtórzyli biskupi zebrani na ostatnim Synodzie o młodzieży - i podobnie czyni Kościół, ponawiając swoje zaangażowanie w zwalczanie wszelkiej dyskryminacji i przemocy na podstawie płciowości".

Katechizm Kościoła Katolickiego przypomina naukę opartą na Piśmie Świętym, że "akty homoseksualizmu z samej swojej wewnętrznej natury są nieuporządkowane", a osoby homoseksualne wezwane są do życia w czystości [1].

Chrześcijańska antropologia nie może zaakceptować wielu obecnych w ideologii LGBT aspektów, działań i postulatów, w tym związanych z promocją zawartej tam wizji ludzkiej płciowości, rodziny i jej roli w społeczeństwie, małżeństwa oraz tzw. "praw reprodukcyjnych".

Kościół o edukacji seksualnej

Temat edukacji seksualnej podjął papież Franciszek w adhortacji "Amoris laetitia" (punkty 280-286) i jest to jak dotąd najobszerniejsze stanowisko Kościoła w tej sprawie. Franciszek wyraził swoją pozytywną opinię, aby edukacja seksualna była prowadzona w szkołach [2], podkreślił jednak przy tym pierwszoplanową rolę rodziców. To oni są pierwszymi wychowawcami odpowiedzialnymi za wychowanie swoich dzieci.

W chrześcijańskiej wizji "pozytywne i mądre wychowanie seksualne" powinno być obiektywne, wolne od jakiejkolwiek ideologii, a jednocześnie osadzone w kontekście "wychowania do miłości, do wzajemnego daru z siebie" [3]. Edukacja seksualna musi też być dostosowana do wieku dzieci i młodzieży.

Celem edukacji seksualnej jest ochrona dzieci i młodzieży przed różnorodnymi destrukcyjnymi zjawiskami. Franciszek w “Amoris laetitia" pisze: "Młodzi ludzie powinni mieć możliwość uświadomienia sobie, że są bombardowani przesłaniami, które nie dążą do ich dobra oraz ich dojrzałości" [4]. "Nieodpowiedzialna jest wszelka zachęta kierowana do nastolatków, by bawić się swoim ciałem i swoimi pragnieniami, jak gdyby osiągnęli już dojrzałość, wartości, wzajemne zaangażowanie i cele właściwe małżeństwu. W ten sposób beztrosko zachęca się ich do używania innej osoby jako przedmiotu eksperymentów" [5].

Kontrowersje wynikające z lektury “Deklarcji LGBT+"

Biskupi warszawscy w pełni solidaryzują się i wspierają rodziców zaniepokojonych zapisami "Deklaracji LGBT+". Duży niepokój wzbudzają standardy i wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), które, jak wynika z zapisu w “Deklaracji", stoją u podstaw zaprezentowanej tam "edukacji antydyskryminacyjnej i seksualnej w każdej szkole" [6].

Brak jakiejkolwiek wzmianki w omawianym dokumencie na temat roli rodziców - wobec których szkoła wraz ze wszystkimi obecnymi w niej elementami edukacji ma charakter służebny - może oznaczać, że “Deklaracja" jest sprzeczna z konstytucyjnym prawem rodziców do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami oraz z obowiązującym prawem oświatowym.

Autorzy przyznają, że konsultowali jej treść w dialogu ze społecznością LGBT+, a więc pominęli pozostałą część społeczeństwa Warszawy. Niepokojem napawa fakt, że zapisy znajdujące się w innych częściach “Deklaracji" zmierzają do zinstytucjonalizowania postaw LGBT.

Popieramy działania zmierzające ku temu, aby to rodzice mieli decydujący wpływ na kształtowanie swoich dzieci. Należy dołożyć wszelkich starań, aby każdy uczeń i uczennica byli otoczeni szczególną opieką ze strony dyrekcji, pedagogów, nauczycieli, zwłaszcza gdy są zagrożone jakąkolwiek formą przemocy czy dyskryminacji. Należy zadbać o mądre wychowanie seksualne, które powinno mieć swój początek w rodzinie i być kontynuowane w szkole. Nie może stać ono w sprzeczności z wartościami wyznawanymi przez rodziców, którzy chcą je przekazać swoim dzieciom. Dziękujemy rodzicom i wszystkim wiernym za podjęte działania w celu obrony wartości chrześcijańskich.

Przypisy:

[1] Katechizm Kościoła Katolickiego, paragraf 2358, 2359

[2] Konferencja w samolocie w drodze z Panamy, http://w2.vatican.va/content/francesco/it/speeches/2019/january/documents/papa-francesco_20190127_panama-volo-ritorno.html [dostęp 2.03.2019]

[3] Franciszek, Adhortacja "Amoris Laetitia", punkt 280

[4] Tamże, punkt 281

[5] Tamże, punkt 283

[6] WHO, "Standardy edukacji seksualnej w Europie. Podstawowe zalecenia dla decydentów oraz specjalistów zajmujących się edukacją i zdrowiem", s. 40-44

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Warszawscy biskupi zabrali głos ws. głośnej "Deklaracji LGBT+"
Komentarze (27)
A
Andrzej
14 marca 2019, 00:44
Polecam: - Czego będą uczyć Twoje dziecko?: [url]https://youtu.be/2Y1iZKagTNE[/url] - Opinia prawna prof. Piotra Mostowika z Uniwersytetu Jagiellońskiego: [url]http://bit.ly/2HkDhwB[/url] - Edukacja antydyskryminacyjna: [url]http://bit.ly/2JjRsnN[/url] - RUCH CZWARTEGO MARCA: [url]http://ruch4marca.pl/[/url] - Deklaracja LGBT+: [url]http://bit.ly/2TCf2k3[/url] - Standardy WHO: [url]http://bit.ly/2Jc5vLM[/url] - Stanowisko Episkopatu: [url]http://bit.ly/2TH0mR2[/url]
Andrzej Ak
9 marca 2019, 13:27
Obok włączania się we wszelkie akcje sprzeciwiające się szkodliwym programom edukacyjnym dzieci i młodzieży, powinniśmy jescze DUŻO się MODLIĆ. Powinniśmy nie ustawać w modlitwach wypraszających pomoc Boga w tym trudnym dla nas czasie. Im więcej złożymy Bogu modlitw i im one będą bardziej ofiarne tym większa będzie odpowiedź na nasze prośby ze strony Boga. Bóg nie jest obojętny na nasze dramaty, musimy tylko zezwolić Bogu działać w naszym życiu, a On zareaguje. Bóg dał nam ludziom Dar Wolności i dał nam władzę nad ziemią i wodą. Póki Boga nie poprosimy o interwencję, On nie nagnie Daru naszej Wolności. Dlatego tak bardzo potrzebne są temu światu nasze Modlitwy.
Andrzej Ak
9 marca 2019, 13:16
Zastanawiam się jakie skutki tej masowej deprawacji dzieci i młodzieży zobaczymy za jakiś czas. Obok ogromnego występku wobec Boga, już w tym życiu staniemy po stronie świata upadłych. Nie będę się tutaj rozpisywał, iż dla tej gupy ludzi po tym życiu czekają wymiary biady, niedoli, niewoli, wielu cierpień i zatracenia. Zastanawiam się nad nami, ludźmi wierzącymi, ludźmi pragnącymi podążania ścieżkami Boga do Niego prowadzącymi. Co będzie z nami? Jak wielkii czeka nas upadek, gdy Bóg dopełni swojej obietnicy i zacznie Sąd Boży. Gdzie my się podziejemy? My którzy niedostatecznie się sprzeciwiamy lub wogóle falom przemocy i zła, zła które pragnie niszczyć człowieka od poczęcia, aż po śmierć. Gdzie my Drodzy Kapłani, Wierzący się schowamy przed Sprawiedliwością Boga, która się zbliża coraz bardziej? Na nic nam się zda zganianie na Franciszka, czy jakiego ś prezydenta, polityka itd. To My będziemy sądzeni z naszych postaw, naszych uczynków, naszej bierności i naszej głupoty. ..bo GŁUPOTĄ jest dopuszczanie wilków (wszelkiego typu deprawacji i deprawatorów) do naszych dzieci.
PM
Patryk M
9 marca 2019, 10:01
NOWY TESTAMENT 1 List do Koryntian 6 9 6 Czyż nie wiecie, że niesprawiedliwi nie posiądą królestwa Bożego? Nie łudźcie się! Ani rozpustnicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani rozwięźli, ani mężczyźni współżyjący z sobą, 10 ani złodzieje, ani chciwi, ani pijacy, ani oszczercy, ani zdziercy nie odziedziczą królestwa Bożego. 11 A takimi byli niektórzy z was. Lecz zostaliście obmyci, uświęceni i usprawiedliwieni w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa i przez Ducha Boga naszego.
10 marca 2019, 22:11
W takim razie dlaczego napisałeś:  "Takiego ubawu jakiego dostarczyło mi dwóch siekniętych gejów jeszcze nie miałem". Z kim spółkowałeś? Kogo i czym siekałeś? Co robili z tobą dwaj geje, że tak Cię zabawili? ODPOWIADAJ! Wiesz dobrze, że rozpustnicy, ani mężczyźni współżyjący ze sobą, ani oszczercy nie odziedziczą Królestwa Bożego. Dlaczego twoje zachowanie jest dalekie od nauki Pana Jezusa?
PM
Patryk M
9 marca 2019, 08:24
Jak to jest możliwe, że w kraju bezwzględnie katolickim takie rzeczy jak wdrażanie diabelskich przepisów przez LTBG czy ogólnie WHO mają w ogóle miejsce. Jak to jest możliwe, że KK mając w ręku pismo Święte  (NT ) pomija i ukrywa treści, KTÓRE BEZWZGLĘDNIE POKAZUJĄ, ŻE CZŁONKOWIE LGBT REPREZENTUJĄ CZYSTE ZBOCZENIE ‘’ 18 Albowiem gniew Boży ujawnia się z nieba na wszelką bezbożność i nieprawość tych ludzi, którzy przez nieprawość nakładają prawdzie pęta. 19 To bowiem, co o Bogu można poznać, jawne jest wśród nich, gdyż Bóg im to ujawnił. 20 Albowiem od stworzenia świata niewidzialne Jego przymioty - wiekuista Jego potęga oraz bóstwo - stają się widzialne dla umysłu przez Jego dzieła, tak że nie mogą się wymówić od winy5. 21 Ponieważ, choć Boga poznali, nie oddali Mu czci jako Bogu ani Mu nie dziękowali, lecz znikczemnieli w swoich myślach i zaćmione zostało bezrozumne ich serce. 22 Podając się za mądrych stali się głupimi. 23 I zamienili chwałę6 niezniszczalnego Boga na podobizny i obrazy śmiertelnego człowieka, ptaków, czworonożnych zwierząt i płazów. 24 Dlatego wydał ich Bóg poprzez pożądania ich serc na łup nieczystości, tak iż dopuszczali się bezczeszczenia własnych ciał. 25 Prawdę Bożą przemienili oni w kłamstwo i stworzeniu oddawali cześć, i służyli jemu, zamiast służyć Stwórcy, który jest błogosławiony na wieki. Amen. 26 Dlatego to wydał ich Bóg na pastwę bezecnych namiętności: mianowicie kobiety ich przemieniły pożycie zgodne z naturą na przeciwne naturze. 27 Podobnie też i mężczyźni, porzuciwszy normalne współżycie z kobietą, zapałali nawzajem żądzą ku sobie, mężczyźni z mężczyznami uprawiając bezwstyd i na samych sobie ponosząc zapłatę należną za zboczenie.
PM
Patryk M
9 marca 2019, 08:26
28 A ponieważ nie uznali za słuszne zachować prawdziwe poznanie Boga, wydał ich Bóg na pastwę na nic niezdatnego rozumu, tak że czynili to, co się nie godzi. 29 7 Pełni są też wszelakiej nieprawości, przewrotności, chciwości, niegodziwości. Oddani zazdrości, zabójstwu, waśniom, podstępowi, złośliwości; 30 potwarcy, oszczercy, nienawidzący Boga, zuchwali, pyszni, chełpliwi, w tym, co złe - pomysłowi, rodzicom nieposłuszni, 31 bezrozumni, niestali, bez serca, bez litości. 32 Oni to, mimo że dobrze znają wyrok Boży, iż ci, którzy się takich czynów dopuszczają, winni są śmierci, nie tylko je popełniają, ale nadto chwalą tych, którzy to czynią. «« Rz 1  »» JAK TO JEST MOŻLIWE, ŻE RZĄD I PREZYDENT POLSKI  NIE REAGUJĄ NA TE RZECZY PRZYNAJMNIEJ W ZAKRESIE ŁAMANIA KONSTYTUCJI. Przecież te organizacje nie mają PRAWA BYTU NA TERENIE POLSKI. I ABY NIKT ŹLE NIE ZROZUMIAŁ TO WYJAŚNIAM, ŻE NIE NAWOŁUJĘ DO NIENAWIŚCI LECZ DO PRZESTRZEGANIA PRAWA. TAK DALEJ NIE MOŻE BYĆ!!!
S
spm01
10 marca 2019, 11:15
Idź precz szatanie, dopiero co pisałeś tutaj jak to się zabawiasz z dwoma gejami a teraz jeszcze cytujesz Pismo Święte? Ty się Boga nie boisz! Napisałeś: "Takiego ubawu jakiego dostarczyło mi dwóch siekniętych gejów jeszcze nie miałem". Co oni Ci robili? Czy odbyli z tobą stosunek doodbytniczy? Czy wkładali Ci do odbytu jakieś podłużne przedmioty? Dlaczego ciągle o tym piszesz w innych wątkach? Szukasz pomocy? Halo! Co się dzieje? Halo!
8 marca 2019, 23:48
Poza tym, to ktoś czegoś tutaj nie doczytał. W przywoływanych "standardach WHO" jest przecież wyraźnie napisane: --------------------- Edukacja seksualna zakłada także ścisłą współpracę z rodzicami i społeczeństwem w celu stworzenia przyjaznego środowiska. Rodzice są zaangażowani w prowadzoną w szkole edukację seksualną, co oznacza, iż są oni poinformowani wcześniej o jej rozpoczęciu. Daje im to możliwość wyrażania własnych życzeń oraz zastrzeżeń. Szkoła i rodzice nawzajem wspierają się w procesie ciągłego wychowania seksualnego. Korzystna jest również współpraca z innymi osobami i instytucjami mającymi istotną rolę w procesie edukacji seksualnej (społeczne i kościelne organizacje młodzieżowe, opieka społeczna, usługi zdrowotne i doradztwo, grupy religijne). ------------------
9 marca 2019, 05:04
Przecież rodzice właśnie swoje zaangażowanie zademonstrowali. Czego Pan z owego zademonstrowania nie zrozumiał?
PM
Patryk M
9 marca 2019, 08:29
29 7 Pełni są też wszelakiej nieprawości, przewrotności, chciwości, niegodziwości. Oddani zazdrości, zabójstwu, waśniom, podstępowi, złośliwości; 30 potwarcy, oszczercy, nienawidzący Boga, zuchwali, pyszni, chełpliwi, w tym, co złe - pomysłowi, rodzicom nieposłuszni, 31 bezrozumni, niestali, bez serca, bez litości. 32 Oni to, mimo że dobrze znają wyrok Boży, iż ci, którzy się takich czynów dopuszczają, winni są śmierci, nie tylko je popełniają, ale nadto chwalą tych, którzy to czynią. «« Rz 1  »» Czy twoja treść konentarza  nie pokazuje tego??? Pokazuje i to w całej rozciągłości!!!
10 marca 2019, 22:15
Sam pisałeś:  "Takiego ubawu jakiego dostarczyło mi dwóch siekniętych gejów jeszcze nie miałem". Czy to nie jest pochwała dwóch gejów za to, że Cię zabawili?  Spółkowałeś z dwoma gejami? Czym ich siekałeś? ODPOWIADAJ!
8 marca 2019, 23:43
Chyba chodzi tutaj o ten punkt: ------------------------ 4. Edukacja antydyskryminacyjna i seksualna dostępna w każdej szkole zgodna ze standardami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz aktywne wsparcie kadry szkolnej w zapobieganiu dyskryminacji. ------------------------ Dlaczego ktoś tu się dopatrzył "treści sprzecznych z Konstytucją" oraz zagrożenia dla wartości chrześcijańskich, to pojęcia nie mam.
9 marca 2019, 05:10
Chyba chodzi o zawartość tych standardów WHO, o czym trąbi cały internet i niemało mediów. Ponadto lewactwo zapracowało w pocie czoła na reputację patologicznych oszustów: słodkie, wabiące, pozornie nieszkodliwe hasła które w realizacji są patologią, przymusem, zniewoleniem, praniem móżgów, więc organizm społeczny uruchamia wobec takiej patologii system immunologiczny.
9 marca 2019, 05:19
Ponadto - jak na lewaka przystalo - zademonstrował Pan totalitarny sposób myślenia: skoro deklaruję, że chcę ci zrobić dobrze, to musisz udowodnić, że tak nie jest, a jak nie udowodnisz, to masz obowiązek przyjąć to co deklaruję jako zrobienie ci dobrze. Taki ciężar dowodu demaskuje mentalność totalniacką, a nie szanującą wolność. W mentalności szanującej ludzką wolność rodzice nie mają żadnego obowiązku przyjmować czegoś co jest im wciskane jako "pozytyw" i nie mają najmniejszego obowiązku uzasadniać dlaczego go przyjmować nie chcą.
PM
Patryk M
9 marca 2019, 08:38
Nie masz pojecia powiadasz!!! No to czytaj jeszcze raz: ''21 Ponieważ, choć Boga poznali, nie oddali Mu czci jako Bogu ani Mu nie dziękowali, lecz znikczemnieli w swoich myślach i zaćmione zostało bezrozumne ich serce. 22 Podając się za mądrych stali się głupimi. 23 I zamienili chwałę6 niezniszczalnego Boga na podobizny i obrazy śmiertelnego człowieka, ptaków, czworonożnych zwierząt i płazów. 24 Dlatego wydał ich Bóg poprzez pożądania ich serc na łup nieczystości, tak iż dopuszczali się bezczeszczenia własnych ciał. 25 Prawdę Bożą przemienili oni w kłamstwo i stworzeniu oddawali cześć, i służyli jemu, zamiast służyć Stwórcy, który jest błogosławiony na wieki. Amen. 26 Dlatego to wydał ich Bóg na pastwę bezecnych namiętności: mianowicie kobiety ich przemieniły pożycie zgodne z naturą na przeciwne naturze. 27 Podobnie też i mężczyźni, porzuciwszy normalne współżycie z kobietą, zapałali nawzajem żądzą ku sobie, mężczyźni z mężczyznami uprawiając bezwstyd i na samych sobie ponosząc zapłatę należną za zboczenie. 29 7 Pełni są też wszelakiej nieprawości, przewrotności, chciwości, niegodziwości. Oddani zazdrości, zabójstwu, waśniom, podstępowi, złośliwości; 30 potwarcy, oszczercy, nienawidzący Boga, zuchwali, pyszni, chełpliwi, w tym, co złe - pomysłowi, rodzicom nieposłuszni, 31 bezrozumni, niestali, bez serca, bez litości. 32 Oni to, mimo że dobrze znają wyrok Boży, iż ci, którzy się takich czynów dopuszczają, winni są śmierci, nie tylko je popełniają, ale nadto chwalą tych, którzy to czynią. «« Rz 1  »»
John Rambo
8 marca 2019, 10:35
Warszawiacy mają to, co wybrali.
S
spm01
10 marca 2019, 11:20
Ich dzieci będą pukane przez tęczowych przyjaciół w hostelach LGBTQWERTY, sami to sobie zgotowali, ludzie ludziom zgotowali ten los.
Piotr Stanibor
8 marca 2019, 10:11
Wszystko fajnie, ale "budzącej niepokój społeczny" - obawiam się, że budzące niepokój pewnej, mniejszej części społeczeństwa. Ktoś Trzaskowskiego wybrał i nie były to ufoludki. Społeczeństwo polskie, zwłaszcza społeczne stało się świadomie liberalne. Listy biskupów prawie na nikogo nie mają siły oddziaływania. Może Minister Edukacji mógłby zainterweniować, ale pewnie nie chce "wojny światopoglądowej".
8 marca 2019, 10:54
> Wszystko fajnie, ale "budzącej niepokój społeczny" - obawiam się, że budzące niepokój pewnej, mniejszej części społeczeństwa. Ktoś Trzaskowskiego wybrał i nie były to ufoludki. Społeczeństwo polskie, zwłaszcza społeczne stało się świadomie liberalne. To nie jest takie jednoznaczne. W rzeczywistości materialnej mamy faktycznie do wyboru pewne nierozłączne pakiety i wybieramy je w całości nawet przy niechęci do części ich zawartości. W tym konkretnym przypadku czynnikiem decydującym nie były nawet preferencje pakietu Trzaskowski, a wytresowane zwierzęce obrzydzenie wobec pakietu związanego z etykietką PiS. Takie swoiste odmrożenie sobie uszu na złość mamie.
Piotr Stanibor
8 marca 2019, 11:34
W tym wypadku się nie zgadzam. Społeczeńśtwo polskie nie jest już nieświadomie ogłupione, ale świadomie liberalne. W ciągu kilku lat akceptacja homoseksualizmu z około 33% skoczyła do 52%. Pierwszy raz przekroczyła połowę. W Warszawie na pewno jest to wynik znacznie wyższy.
IC
Iwona czaplicka
8 marca 2019, 11:35
O, jak milo ze ja i wiekszosc moich znajomych wykazujemy "wytresowane zwierzece oburzenie".
Piotr Stanibor
8 marca 2019, 11:40
Ja i moi znajomi też. I co z tego.
8 marca 2019, 11:59
Mimowolnie potwierdził Pan "pakietowość", choć nie o taki jej charakter mi chodziło. Z homoseksualizmem Polacy/katolicy nie mieli nigdy większych problemów z racji niepopadnięcia z luterską herezję (Boga i intelektu). Czym innym niż homoseksualizm jest natomiast pedofilskie gmeranie w seksualności dzieci, z czego to stworzył Pan jeden pakiet z homoseksualizmem. Bo to wobec owego gmerania protestują rodzice (na co wskazuje nawet samo użycie rzeczownika "rodzice").
8 marca 2019, 12:18
Albo Pani nie rozumie sensu określenia "czynnik decydujący" albo właśnie dokonała deklaracji zawierania się Pan i Pani znajomych w zbiorze podmiotów dla których ów czynnik był decydujący.
Piotr Stanibor
8 marca 2019, 12:24
Wyjaśnię jedną sprawę. Ja jestem przeciwko aktom homoseksualnym, szanuję homoseksualistów i uważam, żę powinni żyć we wstrzemięźliwości. Nie popieram marszów gejowskiej dumy. Czasami protestowałem przeciwko nim. Ale. Ale już większość Polaków popiera emancypacje homoseksualizmu. Zwłaszcza młodych. Są świadomi i świadomie odrzucają rady ewangeliczne i nauczanie katolickie w tej sprawie. Oficjalne zwiążki partnerskie osób tej samej płci w Poslce to (niestety) kwestia kilku - kilkunastu lat.
8 marca 2019, 12:51
Rozumiem i przyjmuję wyjaśnienia, nie jestem pewny tej diagnozy odnośnie przyszłości, natomiast sądzę, że punktem ciężkości całego wydarzenia jest majstrowanie w głowach dzieci, a nie stosunek do "dorosłego" homoseksualizmu.