Znany ksiądz z zakazem głoszenia Słowa Bożego i wypowiedzi w mediach

(fot. depositphotos.com)
KAI / df

Ks. Paweł Murziński otrzymał zakaz głoszenia Słowa Bożego, spowiadania wiernych i publikowania swoich wypowiedzi w środkach masowego przekazu, może natomiast w koncelebrze odprawiać Mszę świętą w parafii, w której jest wikariuszem - głosi komunikat Kurii Metropolitalnej Białostockiej.

Publikujemy komunikat Kurii Metropolitalnej Białostockiej:

Komunikat

DEON.PL POLECA

Kuria Metropolitalna Białostocka informuje, iż ksiądz Paweł Murziński, wikariusz parafii pw. św. Jadwigi Królowej w Białymstoku, na mocy dekretu z dnia 21 września br., otrzymał zakaz głoszenia Słowa Bożego, spowiadania wiernych oraz wykonywania innych funkcji wynikających z przyjętych święceń, poza odprawianiem Mszy św. w koncelebrze w parafii św. Jadwigi Królowej w Białymstoku (bez prawa przewodniczenia), a także zakaz publikowania kazań, konferencji, artykułów i jakichkolwiek wypowiedzi w prasie, internecie i innych środkach masowego przekazu.

Ks. Andrzej Kakareko

Kanclerz Kurii

Białystok, dnia 1 października 2020 roku

* * *

Ks. Paweł Murziński jest kapłanem Archidiecezji Białostockiej. Kazania ks. Murzińskiego publikowane są w serwisie YouTube, zdobywając dziesiątki tysięcy odsłon.

Szerzej zasłynął m. in. z kontrowersyjnych słów na temat kobiet noszących spodnie; duchowny podczas kazania z 2017 roku skomentował, że "jest to obrzydliwością w oczach Pana".

Duchowny w jednym z wywiadów przekonywał także, że koronawirus może być próbą wprowadzenia na świecie „szatańskiego nowego porządku”. Mocno krytykował także przyjmowanie Komunii na rękę: „Kościół może zezwolić na przyjmowanie komunii na rękę, ale nie oznacza to, że niebo na to zezwala” - twierdzi ks. Murziński, sugerując, że taki sposób przyjęcia Pana Jezusa jest niegodny i „ściąga potępienie”. „Gdybym miał wybierać między przyjęciem do ręki a przyjęciem duchowo, chyba lepiej jest już duchowo i będzie z tego łaska” - mówił.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Znany ksiądz z zakazem głoszenia Słowa Bożego i wypowiedzi w mediach
Komentarze (66)
WZ
~Wiesław Zyga
10 listopada 2021, 22:02
Kapłan który jest prześladowany za prawdę na ziemi w niebie otrzyma zapłatę
AS
~Agnes Swierkosz
4 maja 2021, 10:43
Uciszanie prawdy , ten kaplan to wybitny teolog , polecam kazdemu kto prawdziwie chce sie nawrocic , wyklady ks.Dr.Murzynskiego
JP
~Joanna Poleczek
9 lutego 2021, 22:54
Żal mi tego księdza - odleciał. Czasy ostateczne dzieją się od czasów przyjścia Jezusa na świat. Poza tym nikt nie zna końca świata, tylko Bóg. Zarazy, trzęsienie ziemi, głód, erupcje wulkanów dzieją się od tysięcy lat. Ponadto pierwotni chrześcijanie przyjmowali Eucharystię tylko do rąk. Ksiądz wzbudza lęk, tylko po co, bo grzesznik na pewno w ten sposób się nie nawróci, a ten, który jest blisko z Bogiem ma pragnienie żyć w ciągłej łasce uświęcającej. Matka Teresa z Kalkuty przyjmowała Eucharystię na dłoń...Chrystus jest Królem Wszechświata, więc po co ta niby koronacja w Polsce? Życzę księdzu, by przestał tworzyć w głowie czarny scenariusz końca świata. Zaczął się cieszyć dniem dzisiejszym i radował w Panu.
NC
~Nina Cygańska
16 października 2021, 14:03
Pani Joanno, niech Pani uważa, żeby nie "przespała" końca czasów!. "Będzie jak za czasów Noego, jedli i pili, żenili się i za mąż wychodzili" - to słowa Pana Jezusa. Niech się Pani nie lęka. Koniec świata będzie kolorowy jak splamiona tęcza - przymiot Boga a obecnie flaga LGBT i coś tam jeszcze. Pismo Święte realizuje się na naszych oczach, ale zaprzeczajmy, jest dobrze. nic złego się nie dzieje. Kapłan jeden za drugim głoszący Prawdę suspendowany, zawieszany i co tam jeszcze. Bo przecież straszyć nie wolno, piekła nie ma, przecież każdy będzie zbawiony. Pozdrawiam
BI
Beata Iwanicka
17 października 2020, 22:42
A ja, dziękuję, że dane mi było poznać nauczanie ks. dr Murzinskiego. Wiele Księdzu zawdzieczam!!! Chciałabym aby tacy Kapłani byli. "Niech wasze słowa będą tak, tak, nie nie. Taki jest własnie ks. dr Murziński. Jeżeli takich Kapłanów się karze za PRAWDĘ, to krzyczę z wieloma: Marana tha. A Krytykom, kazania dot. kobiety w spodniach, radzę przesłuchać kazanie raz jeszcze, powoli, wyraźnie i ze zrozumieniem, może pojmiecie co Ksiądz mówi i czyje słowa przytacza. Księże. dr Murzinski znam wiele osób, które się za Księdza modli.
HS
~H.M. S.
7 października 2020, 18:18
@ Jan Jan. Pan strasznie namieszał w swoich wpisach. Każe Pan wszystkim którzy się wypowiadają na określony temat szukać w NT. A czy ja muszę znać cały NT? Dlaczego mam nie wierzyć papieżowi, biskupom , księżom? To oni są powołani przez Boga jako Jego zastępcy na Ziemi, a my wierni mamy podążać za tym co głoszą. Wśród księży mam autorytety. Jestem osobą wierzącą i praktykującą, uzdrowioną, czytam codziennie Słowo Boże na każdy dzień rozważam, przyjmuję Jezusa prawie codziennie, do swojego serca, modlitwa, to jest moja wiara sakramenty św. Nie musimy znać całej historii , wypełniajmy i żyjmy wg. Jego przykazań a będziemy bliżej Boga . Komunię św. niech każdy przyjmuje wg . swojego sumienia , aby serce było czyste i godne do przyjęcia Jezusa. A Pan krytykuje KK, i o przekłamaniu NT, niech się wypowiadają teolodzy.
JJ
~Jan Jan
7 października 2020, 05:27
@ H.M. S… OBAWIAM SIĘ Szanowna Pani, że nie bardzo porozmawiamy w tym zakresie. Z Pani komentarza wynika, że ważniejsze od słów z NT są słowa biskupów i podobne . .Miedzy naszymi przekonaniami są tak wielkie różnice, że naprawdę nie wiem od czego by tu zacząć odpowiedź do Pani. Dla mnie podstawą słowa Boga jest NT a nie sfałszowane słowa papieży , biskupów czy księży. Oni to bowiem stworzyli sobie nową ewangelię, która nie ma nic wspólnego z treścią NT, w tym z Ewangelią Chrystusa. Cała działalność KK od III wieku polegała na wdrażaniu tak zwanych przenajświętszych sakramentów ( w tym dogmatów) w celu trzymania swoich wyznawców jak najkrócej za buzię. Wymyślone sakramenty odgrywały rolę kontroli ludu oraz nadawały ton tajemnic bożych, o które nikt nie ważył się nawet zapytać. A całe to przedsięwzięcie służyło do budowania bogactwa i rządzenia w świecie Kościoła katolickiego..
JJ
~Jan Jan
7 października 2020, 05:25
Proszę zwrócić uwagę jak doskonałym przykładem jest Pani. Czyż nie ufa Pani bardziej biskupowi niż słowom z NT? Przecież słowa NT nigdzie nie mówią o namaszczonych czy innych rękach apostołów czy pierwszych ich uczniów. Wręcz przeciwnie stawia się na MYŚL, MOWĘ I UCZYNKI, a to oprawione jest ramą wiary, o której sam Pan Jezus Chrystus mówił - wyjaśniał na czym to polega. TO UMYSŁ CZŁOWIEKA KIERUJĘ RĘKĄ A NIE RĘKA UMYSŁEM. Jest tyle przykładów w NT na temat spożywania DUCHOWEGO CIAŁA PANA JEZUSA CHRYSTUSA, że aż trudno jest uwierzyć jak można było doprowadzić do takiej herezji , że należy spożywać ciało FIZYCZNE Zbawiciela WRAZ Z JEGO OSOBOWOŚCIĄ. PRZECIEŻ TO CZYSTY KANIBALIZM! Potwierdzają to opisy ( tłumaczenia ) księży, którzy opisują jak to FIZYCZNE CIAŁO WRAZ Z OSOBOWOŚCIĄ PANA JEZUSA CHRYSTUSA JEST TRAWIONE ŻYWCEM W UKŁADZIE POKARMOWYM CZŁOWIEKA PRZEZ 15 MINUT. To się w głowie nie mieści. W takich sytuacjach ’’ Mówi się, że byłoby śmieszno gdyby nie było duszno.’’
JJ
~Jan Jan
7 października 2020, 05:23
A PRZECIEŻ NT TAK PROSTO OPIUJE, ŻE CHODZI O CIAŁO DUCHOWE PANA JEZUSA CHRYSTUSA, KTÓRE JEST OBIECANYM KRÓLESTWEM , KTÓRE JEST MOCĄ JEGO OJCA I KTÓRE JEST OBECNE W TYM ŚWIECIE I WYSTARCZY PO NIEGO SIĘGNĄĆ ( SPOŻYWAĆ ) POPRZEZ WYDAWANIE OWOCÓW DUCHA ŚWIĘTEGO ( czytaj GAL 5 aż zrozumiesz). CIAŁO DUCHOWE PANA JEZUSA CHRYSTUSA –MOC JEGO OJCA PRZENIKA NIE TYLKO PRZEZ KAŻDE ŻYWE ISTNIENIE LECZ PRZENIKA PRZEZ CAŁY TEN ŚWIAT ( kamienie o mnie będą świadczyć) Jak Pani widzi jaki sens ma wielka dyskusja o sposobie przyjmowania FIZYCZNEGO CIAŁA ( wymysł KK) na rękę czy do ust jeśli w PRAWDZIE NIE CHODZI O CIAŁO FIZYCZNE ZBAWICIELA LECZ O CIAŁO DUCHOWE, KTÓRE JEST MOCĄ OJCA ZBAWICIELA. A PANI JESZCZE TŁUMACZY MI O NAMASZCZONYCH RĘKACH TYCH CO PRZEKŁAMALI EWANGELIĘ CHRYSTUSA WŁĄCZNIE Z CAŁĄ TREŚCIĄ NT. To tyle szanowna Pani.
HS
~H.M. S.
5 października 2020, 23:19
cdn. zwłaszcza kiedy wkładam ręce na święconych kapłanów, diakonów i kiedy udzielam sakramentu bierzmowania starszym dzieciom. I takie mi się te ręce wydają widoczne: ręce powszechnego człowieka, a jednak namaszczone staja się tak wielkie, że mogą maścić królów i biskupów. To są słowa księdza biskupa. Tyle mogę powiedzieć. Czy to jest Pan Jan który nazwał mnie kiedyś siostrą ? kiedy rozmawialiśmy, jak bardzo dokuczył nam zły duch.
HS
~H.M. S.
5 października 2020, 23:03
@ Jan Jan. Panie Janie nie znam źródeł, tak mnie kiedyś uczono mówiono, że ręce kapłańskie są namaszczone, odmienione przez sakrament święceń, są już inne kiedy sprawują sakramenty św. Znalazłam wywiad z Przewodnika Katolickiego 11/2013 z biskupem pomocniczym Józefem Zawitkowskim. Kapłaństwo przychodzi także przez ręce -autor -Siostra Nulla z Lasek napisała piękny wiersz " O namaszczone, o święte kapłańskie ręce" I myślę, że to jest niezwykłe wyczucie osoby który odbiera kapłaństwo. Właśnie przez ręce. W taki sposób powinien czuć także sam kapłan: ja muszę stale pamiętać o tym, że trzymam w moich rękach Pana Jezusa. Że ja Jego daję innym. Ręce są namaszczone po to żeby były święte Ja czuję moc tych rąk, kiedy błogosławię, -
HS
~H.M. S.
4 października 2020, 15:41
@ Gocha Wójcik Odróżniam , jak najbardziej. Legginsy są wykonane z materiałów rozciągliwych są bardzo przylegające do ciała jak rajstopy. Nie są wskazane na ulicę, tylko w domu, spodnie są z tkaniny , trzeba tu wyczucia jeżeli już się je ma. Są praktyczne i wygodne to prawda, kiedyś było mówione że kobiety nie powinny je nosić, bo to obrzydliwość wobec Boga. "Kobiecy garnitur" przypomina mężczyznę, a sukienka jest zawsze ubiorem kobiecym. Każda jest ładna jeżeli ma odpowiednią długość. Kobieta nie nosi garnituru to tylko tak się mówi z pozoru, nosi kobiecą garsonkę żakiet i spódnicę. Garnitur jest tylko dla mężczyzn. Ksiądz ma wielką rację, przypominając i ostrzegając nas, bo najważniejsza jest nasza dusza.
HS
~H.M. S.
4 października 2020, 13:27
@Jan Jan Pan Jezus jest ukryty w Hostii , przepraszam źle się wyraziłam. Są jednak pewne wyjątkowe dłonie ręce . To są dłonie ręce kapłańskie. Często zapominamy o wyjątkowości tych dłoni, błogosławią podczas Eucharystii, rozdają nam Ciało Chrystusa to dłonie samego Boga. Dłonie mają namaszczone, napisałam odmienione do posługi przez Biskupa w dniu przyjęcia Sakramentu Święceń. I to miałam na myśli. Trzymajmy się własnego sumienia, w przyjmowaniu Komunii św. uważajmy na modernizm jaki się wkrada .
JJ
~Jan Jan
5 października 2020, 07:47
Pani H.M. S...Mogłaby Pani przywołać źródło z NT , które potwierdzałoby że kapłan ma ''ręce namaszczone, odmienione'' i czy Pani wie kim jest kapłan według słów z NT?
WG
W Gedymin
4 października 2020, 04:46
jak wielu oburza się na noszenie spodni przez kobiety czy udzielanie Komunii św na rękę, a nie dostrzega jaką profanacją Eucharystii były i są "msze smoleńskie". A co do kwestii spodni i odróżnianiu się kobiet i mężczyzn jest jeszcze jedno rozwiązanie - aby mężczyźni chodzili bez spodni.
KG
~Konrad Garbacik
4 października 2023, 15:59
Msze smoleńskie to nie jest profanacja! To upamiętnienia poległych za Polskę! A co, wolisz Tuska?
HS
~H.M. S.
3 października 2020, 20:43
W latach siedemdziesiątych wiele razy słyszałam na kazaniach rekolekcjach, że kobiety nie powinny chodzić w spodniach , bo jest to obrzydliwością wobec Boga, to jest ubiór dla mężczyzn. Kobieta ma suknie i powinna wyglądać kobieco, mamy się odróżniać od mężczyzn. Nikt nie robił z tego żadnej afery , tym bardziej karał jakiegoś duchownego. Ksiądz dobrze powiedział, upomina o tym co jest złe! zagrożeniem dla naszej duszy. Moda przyszła z Zachodu , kreowana przez ateistów, nie liczących się z moralnością. Czy to nie jest obrzydliwość wobec Boga, widząc taką w Kościele, gdzie odznaczają się wszystkie zakamarki ciała? Tak samo komunia "na rękę" ręce były, są i będą niegodne zawsze. To jest świętość Bóg w Hostii ukryty i tylko kapłan może je dotykać, to są ręce namaszczone, odmienione, .... "tarczą wieczystą wypalił na nich wieczysty płomień" Niech Bóg ma Cię w opiece księże Pawle.
3 października 2020, 21:47
hmmm. a w toalecie nie używają tych rąk czasami ?
GW
~Gocha Wójcik
3 października 2020, 22:28
@H.M. S - Pani chyba nie odróżnia spodni od legginsów. Poza tym nie rozumiem, dlaczego elegancki kobiecy garnitur miałby być bardziej nieskromny od sukienki, której krój lub materiał odsłaniają zbyt wiele. I w czym są gorsze ręce, które czynią dobro od języka, który obmawia bliźniego?
JJ
~Jan Jan
3 października 2020, 23:53
@H.M. S. '' To jest świętość Bóg w Hostii ukryty i tylko kapłan może je dotykać, to są ręce namaszczone, odmienione, ....''Jak Ci nie wstyd coś takiego napisać! Od kiedy to Bóg ukrywa się przed człowiekiem, czyż nie jest tak, że to człowiek swoimi zmysłami nie jest wstanie go dotknąć? Czy apostołowie nie dotykali Pana Jezusa Chrystusa wraz z innymi ludźmi ?Gdzie w NT jest napisane, że byli tacy co mieli ręce namaszczone, odmienione? Opamiętaj się @H.M. S i więcej takich niedorzecznośći nie pisz.
EM
~Elżbieta Marta
3 października 2020, 10:47
obrzydliwością są hasła głoszone przez tego księdza , i te o kobietach w spodniach i te o coronawirusie i inne bzdury
JJ
~Jan Jan
3 października 2020, 06:43
Co się musi wydarzyć abyście zaczęli żyć w PRAWDZIE. Jak to jest możliwe, że Prawda sama Wam wciska się na oczy a Wy ciągle wołacie, że deszcz pada? Jakie to prawdy objawione głosi opisywany ksiądz? Czyż ten ksiądz składał swoje ślubowanie innemu Bogu niż inni księża? Czy wy naprawdę nie rozumiecie, że przyjęcie władcy tego świata ( Jahwe) za Ojca Pana Jezusa Chrystusa przez KK (od Konstantyna Wielkiego) sprawiło, że na ołtarzu stanął nie PRAWDZIWY OJCIEC Zbawiciela lecz sam diabeł? A przecież macie opisy w NT, że władca tego świata został już osądzony i NIC WAM TO NIE MÓWI? OJCEM PANA JEZUSA CHRYSTUSA JEST SAMOZOBRAZOWANY DUCH ŚWIĘTY PAN PANÓW, który ma na imię nie Jahwe lecz JEZUS. TAK, MA TAKIE SAMO IMIĘ JAK SYN. ( czytaj J 17 od 6 do 19) ''Ojcze Święty, zachowaj ich w Twoim imieniu, które Mi dałeś4, aby tak jak My stanowili jedno. ....Zatem jakie mają znaczenie Wasze słowa jeśli ten ksiądz dalej będzie ofiarowywał ( wraz z ludem) mękę Pana Jezusa Chrystusa władcy tego świata.
AC
~Anna Ciurka
2 października 2020, 23:11
Przez 30 lat życia żaden ksiądz, siostra czy katecheta nie powiedział mi, że moje chodzenie w spodniach jest dla Boga obrzydliwe :D jaka to różnica czy chodze w spodniach czy spódnicy?? Zajmujecie się bzdurami. Ważne jest jaki jest człowiek, a nie jest jak ubrany.
2 października 2020, 12:39
To niewiarygodne że są jeszcze w kościele kapłani którzy uważają, jak w ciemnogrodzie, że gdy kobiety noszą spodnie "jest to obrzydliwością w oczach Pana"... A mężczyźni noszący ubranie przypominające suknie nie jest obrzydliwością w oczach Pana ? To jest OK, a to drugie nie jest OK ? Co to za mentalność ? Bardzo dobrze, że nie ma prawa głosu bo tacy już dawno go nie powinni mieć.
KP
~katolik pomniejszego płazu
2 października 2020, 13:36
ks. Murziński nie uważa, tylko zacytował Pismo Święte
2 października 2020, 15:15
Tak. To cytat z Księgi Powtórzonego Prawa z rozdziału 22. 5 Kobieta nie będzie nosiła ubioru mężczyzny ani mężczyzna ubioru kobiety; gdyż każdy, kto tak postępuje, obrzydły jest dla Pana, Boga swego. A kto zdecydował że akurat spodnie to ubiór mężczyzny ? Ten ksiądz ?
2 października 2020, 15:19
A co z pozostałymi przepisami z tego samego rozdziału ?? Proszę bardzo: "8 Jeśli zbudujesz nowy dom, uczynisz na dachu ogrodzenie, byś nie obciążył swego domu krwią, gdyby ktoś z niego spadł. 9 Nie zasiejesz w twojej winnicy dwu gatunków roślin, aby wszystkie nie zostały uznane za święte: nasiona posiane i zbiory w winnicy. 10 Nie będziesz orał razem wołem i osłem. 11 Nie wdziejesz sukni utkanej naraz z wełny i lnu. 12 Zrobisz sobie frędzle na czterech rogach płaszcza, którym się okrywasz. " To proszę teraz łapka w górę ile spośród was zbudowało ogrodzenie na swoim dachu ? Ilu z was ma frędzle na rogach swoich płaszczy ? Ilu wie że nie ma na sobie tkaniny z wełny i lnu ? Czy wy naprawdę tak na poważnie sobie wybieracie ze starożytnych przepisów to co akurat się wam podoba ?
MK
~Matylda Kostrzewska
2 października 2020, 15:43
Serio ? W Piśmie Świętym jest coś o kobietach i spodniach ? W czasach, kiedy spodnie w wersji podstawowej nosili może jacyś barbarzyńcy w krajach skutych lodem przez większą część roku, ale na pewno nie mężczyźni z rodu Abrahama, ani Rzymianie, ani Grecy, itd ?
AS
~Antoni Szwed
2 października 2020, 16:42
Nie. W Księdze Powtórzonego Prawa [Pwt 22, 5] jest mowa o "ubiorze mężczyzny", a nie o "spodniach". Spodnie pojawiły się późno, przy samym końcu starożytności. Chodziło o inny rodzaj ubioru męskiego. Ważne było to, aby także poprzez ubiór kobieta różniła się od mężczyzny.
KP
~katolik pomniejszego płazu
2 października 2020, 17:42
@ Jerzy 2 - i jest napisane, że brak balustrady albo frędzli jest obrzydły w oczach Boga?
KP
~katolik pomniejszego płazu
2 października 2020, 18:21
@Matylda Kostrzewska - a dzicy noszący spodnie to nie byli mężczyźni?
TS
~Taki Sobie
3 października 2020, 12:22
Katoliku plazu pomniejszego, tak wierzą w Boga nasi starsi Bracia i to Ci najbardziej tradycyjni, bo nie wszyscy, no i jeszcze robią wysilek, żeby te slowa jakos zinterpretować a nie czytać bezrozumnie.
3 października 2020, 20:39
Aleś mnie zgasił... Nie wiem czy to kiepski żart czy na serio. Na logikę, jakby nie było obrzydliwe to by w ogóle o tym nie napisano, prawda ? Bo i po co ? Dziękuję za uwagę. Wielu ortodoksyjnych katolików ma manię wybierania sobie ze Starego Testametu tego akurat co im pasuje, a jak coś nie pasuje to mówią, że Nowy Testament to odwołał. To są przepisy ze starożytności, których musieli przestrzegać Żydzi. W żadnym miejscu w Biblii nie ma nic o spodniach (!), to jest wymysł współczesnych ortodoksów którzy chcą być bardziej papiescy od samego papieża. Zamiast zająć się na poważnie sprawami które pogrążają Kościół w Polsce ci zajmują się kwestią spodni sami przy tym nosząc ubrania przypominające współczesny damski ubiór...
3 października 2020, 20:43
Na moment pisania tego komentarza jest na minus 210 "łapek" w dół pod moim komentarzem powyżej czyli aż 210 komentatorów versus 27 osób nie ma jednak frędzli przy płaszczach ? Nieładnie. W Biblii wyraźnie napisano że należy je mieć ! Czym prędzej w poniedziałek do krawca !
LL
~Leon Leonidas
2 października 2020, 12:22
Taka gorzka refleksja: polski Kościół jest bardzo podzielony. Rośnie nam w zadziwiającym tempie frakcja antypapieska, antybiskupia i fideistyczna. Brak posłuszeństwa i deprecjacja ratio w niektórych kręgach są cnotami. Rogaty się cieszy, że ma tyle sukcesów i to pod szyldem pobożności.
DG
Dominika Grzeganek
2 października 2020, 21:44
Zgadzam się, wielu księży w polskim Kościele mówi, że papież Franciszek jest antychrystem przychodzącym w czasach ostatecznych (np. ks. Posadzki) , inni wspominaja o trzech dniach ciemności (np. ks Dominik Chmielewski) i przygotowują wiernych na koniec świata, którego znakiem ma być koronawirus (kanał: Q Niebu), nawołuja do intronizacji Chrystusa na króla Polski itd. lub rozpowszechniają nie uznane przez kościół objawienia o końcu świata. A ja powiem tak, jeżeli w dalekiej historii papiestwa papieże żyli niemoralnie, walczyli o wpływy polityczne, mieli dzieci i nałożnice, to przecież dla zwykłych ludzi wierzących i żyjacych w zgodzie z własnym sumieniem właściwą postawą była postawa posłuszeństwa wobec władzy papiestwa (co w dłuższej perspektywie wpływało na zachowanie jedności Kościoła).
DG
Dominika Grzeganek
2 października 2020, 21:47
Postawa niezgody na nauczanie papieża (nie mówiąc już o nazywaniu Papieża antychrystem) i niezgoda na decyzje Kościoła np. w sprawie Komunii na rękę, będą prowadziła tylko do kolejnego podziału Kościoła, co w konsekwencji osłabi Kościól Katolicki tak jak zrobiły to wcześniejsze podziały.
AS
~Antoni Szwed
2 października 2020, 11:00
Zawieszenie Ks. Murzińskiego w czynnościach kapłańskich jest miarą obecnego zepsucia takich biskupów jak ów ordynariusz białostocki. Karanie za prawdziwe (a nie udawane) głoszenie Słowa Bożego jest miarą odstępstwa od Chrystusa. To jest prześladowanie nie tylko kapłana ale Boga samego.
BS
~Barbara Samojluk
2 października 2020, 10:14
Biblia Warszawska: Albowiem przyjdzie czas, że zdrowej nauki nie ścierpią, ale według swoich upodobań nazbierają sobie nauczycieli, żądni tego, co ucho łechce,
EC
~Ewa Chmielewska
2 października 2020, 09:50
Rozumiem zasadè posluszeñstwa w kosciele, ale przeciez Jezus powiedzial Swoim Apostolom : "Idzcie i gloscie Bozà Ewangeliè" . Kazdy Apostol Jezusa ma czysty obowiàzek w porè I nie porè glosic Slowo Boze. Kim jest Kaplan gdy przestaje to robic? Czy jest wciàz Kaplanem? Ludzie muszà znac prawdè I muszà jà slyszec , aby zyc w prawdzie I zyc prawdà. Ten Ksiàdz nie zrobil niczego zlego co by dawalo podstawè Kosciolowi na zawieszenie Go w czynnosciach Kaplana Bozego. Wypowidzi, ktòre dal sà prawdà wièc cale to zawieszenie Go w czynnosciach jest bezpodstawne a tym samym nie jest wazne. Dobry Kaplan sluzy Samemu Bogu , a w Bogu I przez Boga sluzy ludzkosci. Kosciòl nie ma prawa by zawieszac Kaplanòw za gloszonà prawdè . Bòg nie dal Kosciolowi takich przywilejòw wièc powtarzam jeszcze raz, ze ten nakaz Kosciola w tym wypadku nie obowiàzuje .
AC
~Anna Ciurka
7 października 2020, 01:23
To ciekawe co piszesz, bo gdy zawieszają ksiedza czy zakonnika nietradycyjnego to jest śpiewka, że przełożony się może mylić, ale kapłan ma słuchać. Nie ma mowy, że jest to nie ważne i Kościół nie ma prawa zawieszać. Otóż ma prawo - biskup zawiesza bo może.
LP
~Lester Pule
2 października 2020, 07:51
Odważni ludzie mówiący prawdę zawsze mieli tego typu problemy. Ojciec Pio np też miał zakaz pełnienia funkcji kapłańskich. Księża lewacy głoszący otwarcie niechrześcijańskie treści mogą za to spokojnie dalej działać. Quo vadis Kościele?
AK
~Antoni Kieniewicz
2 października 2020, 12:34
Mój drogi, w Kościele obowiązuje posłuszeństwo, przyrzeka się je podczas święceń. Przywołany o. Pio podporządkował się decyzji władzy kościelnej i był jej posłuszny. A w Polsce wielu upominanych księży nie jest posłusznych upomnieniom. I to jest ta różnica
LL
~Leon Leonidas
2 października 2020, 15:33
A diabeł zaciera ręce, ilu ludzi natchnął do "świętego" nieposłuszeństwa...
KP
~katolik pomniejszego płazu
2 października 2020, 17:27
@ Antonii Kiniewicz - ojciec Pio to dobry przykład - był na tyle posłuszny, że poprosił Watykan o dyspensę od odprawiania zreformowanej Mszy. wyobraża pan sobie co by Deon pisał o jakimś księdzu, który by poprosił o dyspensę od udzielania Komunii na rękę? ks. Murziński nie chyba nie zdążył jeszcze być nieposłusznym upomnieniom.
LP
~Lester Pule
4 października 2020, 12:03
Mój drogi. Jakim prawem zakładasz ze ks Murziński nie będzie posłuszny tej decyzji? Czy robisz to z dobrej woli?
MK
~Monika Kowalska
2 października 2020, 02:57
Artykuł na niskim poziomie, z elementami manipulacji, niedoinformowany. W mojej ocenie deon idzie też po równi pochyłej w dól. Nawet "komunia" napisana nie właściwie.... chyba nie po katolicku.. Na stronie internetowej kurii nie ma takiego komunikatu.. Prawdziwy Katolik powinien mieć poglądy zgodne z nauką Jezusa Chrystusa, zgodnie z Tradycją Katolicka i być posłuszny przede wszystkich Panu Bogu. I takie poglądy powinien mieć każdy kapłan, a ks. Paweł do takich kapłanów należy. Chwała Panu za takiego kapłana.. Kościół katolicki idzie na dno, skoro tacy kapłani są prześladowani w imię kościoła ekumenicznego ogólnoświatowego. Słowo Boże się wypełnia. Każdy za swoje czyny odpowie kiedyś przed Panem Bogiem.. nawet Ci którzy w niego nie wierzą.. a szczególnie hierarchia kościelna, która zwodzi ludzi na manowce.. oby Bóg przemienił ich serca. otworzył oczy, uszy i usta.
MW
~Malgorzata Wentland
2 października 2020, 01:19
To święty Kapłan. Dzięki Ci Panie Boże za takiego Pasterza. Módlmy się o siły dla Niego i o opamiętanie się dla jego prześladowców.
PW
~Pawel Wiara
1 października 2020, 21:22
Zdecydowanie popieram ksiedza. Koronawirus to Kara Boza ale Bog zesle jeszcze wieksza kare. Przyjmowanie Komunii na reke to profanacja tylko ze problem jest taki ze wiekszosc nie wierzy w obecnosc Chrystusa w Hostii. cY to juz Kosciol Anty Chrysta? BedIe ludzacp podobny do Kosciola Kosciol. Szatan malpuje Kosciol. SANCTA maria ora pro nobis
2 października 2020, 12:34
Czy jesteście poważni ? "Przyjmowanie Komunii na reke to profanacja tylko ze problem jest taki ze wiekszosc nie wierzy w obecnosc Chrystusa w Hostii." Jaka profanacja ? Jak dotkniesz językiem, ustami, podniebieniem, przełykiem, żołądkiem i co tam jeszcze jest po drodze to nie ma profanacji ?? A ksiądz to czym niby dotyka ?
2 października 2020, 12:35
Jeszcze cytat ks. Murziński: "Kościół może zezwolić na przyjmowanie komunii na rękę, ale nie oznacza to, że niebo na to zezwala” - twierdzi ks. Murziński, sugerując, że taki sposób przyjęcia Pana Jezusa jest niegodny i „ściąga potępienie". On wie lepiej na co niebo pozwala a na co nie pozwala ? Ma jakąś bezpośrednią linię z niebem ? Potępienie za przyjęcie Komunii Św. ? Serio ? Na jakiej wy planecie żyjecie ? Czy Jezus na Wieczerzy podawał swoje ciało bezpośrednio do ust apostołom ? Jeśli tak to proszę o cytat z Biblii. Naprawdę zamiast zająć się na poważnie faktem że kościół stracił zaufanie publiczne, traci bez przerwy wiernych, to wy zajmujecie się faktem przyjmowania Komunii Św. na rękę mimo, że to jest dozwolone prawnie ?
NC
~Nina Cygańska
16 października 2021, 15:15
Jeśli większość nie wierzy w realną obecność Jezusa w Najświętszym Sakramencie, to po co przyjmuje?. Kapłan to nie Kowalski, tylko osoba wyświęcona, namaszczona, kolosalna różnica, oznacza to, że ręce też ma wyświęcone. I na pewno wie lepiej niż Kowalski. Poczytaj sobie człowieku trochę więcej na temat Najświętszego Sakramentu. Podczas Ostatniej Wieczerzy Pan Jezus był obecny jeszcze w ciele więc łamał i podawał uczniom chleb swoimi Świętymi rękoma!. Kościół traci zaufanie przez "rozcieńczanie" Ewangelii - Wierny mierny ale wierny, kto chce odejść z Kościoła, to odejdzie, przymusu nie ma. A fakt przyjmowania Komunii Świętej to centrum - to Chrystus!!. Pozdrawiam.
MN
~Marzena Nowaczyk
1 października 2020, 20:16
Ten ksiądz to jeden z nielicznych głoszących dokładna naukę Pana Jezusa , naszego Boga. Jak nie może nauczać i jeszcze kilku innych nie będzie mogło już zostaną same herezje .
AS
~Artur Skłodowski
1 października 2020, 20:11
Ks. dr Paweł Murziński głośno mówi to, o czym myśli i mówi prywatnie większość szeregowych kapłanów, a o czym nie chce słyszeć tzw. hierarchia. Jeszcze 30 lat temu, takie wypowiedzi były standardem wśród kapłanów i katechetów. Prawy kapłan. Wierny Bogu. Kolejny poszedł na odstrzał. Módlmy się, aby wytrwał w krzyżu. Nie on pierwszy i nie ostatni.
AC
~Anna Ciurka
2 października 2020, 18:00
Kiedyś były standardem, dzisiaj to kompromitacja
EM
~Elżbieta Marta
1 października 2020, 19:25
i taki niedouczony człowiek , bez miłości do bliżnich i w dodatku mizogin chciałby nauczać innych, i siać w ich mózgach jad nienawiści do ubierających się nie tak jak sobie wyobrażają , do myślących, do ludzi którzy różnią się posiadaniem nieco innych poglądów chociaż też są katolikami, najlepsze dla takich bardziej papieskich niż sam Papież byłoby aby powróciła inkwizycja i policja prawych katolików którzy uczyliby innych rozumu ...., wojna religijna wisi na włosku i tylko diabeł się cieszy...
MK
~Monika Kowalska
2 października 2020, 02:45
Prawdziwy Katolik powinien mieć poglądy zgodne z nauką Jezusa Chrystusa, zgodnie z Tradycją Katolicka i być posłuszny Panu Bogu. I takie poglądy powinien mieć każdy kapłan, a ks. Paweł do takich kapłanów należy. Chwała Panu za takiego kapłana.. Kościół katolicki idzie na dno, skoro tacy kapłani są prześladowani w imię kościoła ekumenicznego ogólnoświatowego. Słowo Boże się wypełnia.
GW
~Gocha Wójcik
3 października 2020, 22:13
@Monika Kowalska, trudno mi uwierzyć, że pod tym pseudonimem kryje się kobieta. Obawiam się, że dopóki kobiety będą popierały głoszenie szowinistycznych poglądów, Boży zamysł równej godności kobiety i mężczyzny nie będzie mógł się urzeczywistnić. Poza tym, katolicki (gr. καθολικός) znaczy powszechny. Czyli jak najbardziej ogolnoświatowy.
LS
~Lech Szyndler
1 października 2020, 18:52
Poza tym, że głosi "kontrowersyjne" treści (o których dowiadujemy się z omówienia), z komunikatu nie poznamy racji takich sankcji. Po co zatem informować bez informowania?
KP
~katolik pomniejszego płazu
1 października 2020, 18:45
tak bez podania przyczyn? cóż za jaskrawy przejaw klerykalizmu ze strony kurii! a na poważnie - każdy powinien wysłuchać "Nowy rzymski panteon" póki jeszcze można
MS
~Magdalena Starzec
1 października 2020, 18:35
Bardzo dobrze.
TS
~Taki Sobie
1 października 2020, 18:02
Popieram Ks. Pawła! A czy nie zauważyliście Szanowni Państwo że lewactwo zaczęło się panoszyć od kiedy kobiety założyły spodnie?
TS
~Taki Sobie.
2 października 2020, 10:30
A musisz papugowac mój nick?
AS
~Anna S.
2 października 2020, 12:30
Nie zauważyłam
religijny frustrat
1 października 2020, 17:38
Kościelni zwolennicy potępionego przez papieży modernizmu znowu zaatakowali. Kolejny Kapłan wierny Tradycji prześladowany...
KS
Konrad Schneider
1 października 2020, 17:16
No i fajnie! Jak sie chce, to mozna!