Lidl wprowadził ciche wieczory dla klientów z autyzmem

(fot. shutterstock.com)
noizz.pl / facebook.com / jp

Sieć sklepów Lidl wpadła na oryginalny pomysł. Postanowili wyjść naprzeciw wszystkim osobom z tym zaburzeniem.

Od 2 kwietnia we wszystkich 194 sklepach w Irlandii w każdy wtorek w godzinach od 18 do 20 będą odbywały się ciche wieczory. Pomysł przeszedł w ubiegłym roku fazę pilotażu w kilku irlandzkich sklepach Lidla i spotkał się z ciepłym przyjęciem wśród klientów, dlatego postanowiono o rozszerzeniu akcji.

Na czym będzie to polegać? Chodzi o:

  • zredukowanie oświetlenia,
  • brak ogłoszeń,
  • brak muzyki,
  • pierwszeństwo obsługi dla klientów z autyzmem,
  • obniżony dźwięk przy kasach, które mają taką opcję;
  • pies przewodnik jest zawsze mile widziany,
  • zwolnienie tempa przy kasie, bez poganiania i napięcia.

Dodatkowo, osoby te dostaną przy wejściu do sklepu mapki z oznaczeniami lokalizacji poszczególnych produktów. Ostatecznym terminem wprowadzenia wszystkich zmian jest początek maja.

DEON.PL POLECA


Lidl zachęca lokalne organizacje pomagające osobom z autyzmem do prowadzenia kampanii informacyjnych na temat schorzenia w czasie trwania "Cichych Wieczorów".

>> Zobacz film, który zmieni twoje podejście do ludzi z autyzmem [WIDEO]

Do przeprowadzenia akcji w Polsce zachęcają blogerzy, m. in. Nieperfekcyjna Mama i Rock Daddy. Na jego profilu pojawiły się odpowiedzi sklepów.

Kaufland Polska napisał: "dziękujemy za oznaczenie - przekażemy pomysł do odpowiedniego działu w naszej firmie :) Pozdrawiamy".

Tesco Polska odpowiedział podobnie: "Rock Daddy, dziękujemy, że przesłałeś do nas ten pomysł! Przekazaliśmy go do odpowiedniego działu".

Lidl Polska: "Dziękujemy za wiadomość! Słyszeliśmy o całej akcji, na bieżąco jest przez nas śledzona, a sugestie dotyczące wprowadzenia jej w Polsce przekazujemy odpowiednim osobom".

A sam bloger, pisząc o Dniu Świadomości Autyzmu, napisał: "Dziś Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Nie będę go specjalnie celebrował, mamy takie dni 365 razy w roku. Szerzymy świadomomość codziennie. Fajnie że jest taki dzień, taki miesiąć, że mówimy o autyźmie. Piękne to. Ja napisałem piosenkę".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Lidl wprowadził ciche wieczory dla klientów z autyzmem
Komentarze (2)
WW
Wlóczykijek W
4 kwietnia 2018, 14:51
No właśnie - redukcja oświetlenia, brak denerwującej muzyki i "pikających" kas... - to wszystko powinny zrobić sklepy dla wszystkich ludzi, bo dopiero od tego można się pochorować. Dlaczego coś co powinno być normalne, uważa się za wyjątek i "orginalny pomysł specjalnie dla chorych"?
4 kwietnia 2018, 10:32
Swietna sprawa, tak powinien wyglądać każdy dzień w takich sklepach. Cicho, spokojnie, bez pośpiechu i nerwów.