Polacy coraz chętniej ubierają się online. Wygoda e-commerce wygrywa z tradycyjnymi sklepami

Fot. depositphotos.com
PAP / gś

Ostatni raport przeprowadzony przez Santander Consumer Bank wykazał, że aż 88 procent Polaków robi zakupy za pośrednictwem e-commerce, a 59 proc. z nich w ten sposób dokonuje zakupu odzieży i obuwia.

Według informacji zawartych w raporcie, popularność zakupów internetowych wzrasta już od kilku lat, a szczególne zainteresowanie zyskały w okresie pandemii. Ogromny potencjał w tego typu sprzedaży widzą z kolei przedsiębiorcy. Przez internet możemy kupić już niemal wszystko, od dekoracji i mebli, po leki i specjalistyczne kosmetyki, a zakupy w ten sposób robi już niemal 88 proc. Polek i Polaków.

Dlaczego Polacy coraz częściej kupują online i jakie produkty wybierają?

Możliwość bezproblemowego zwrotu towaru oraz wygoda, jaką dają zakupy z własnego domu to jedne z głównych przyczyn tego, że konsumenci coraz chętniej kupują ten sposób ubrania i buty. Spośród osób, które brały udział w badaniu ponad połowa, bo aż 59 proc, zadeklarowała, że to właśnie te artykuły zamawia za pośrednictwem internetu. Natomiast ponad jedna trzecia respondentów (35 proc.) kupuje w ten sposób kosmetyki, a blisko co trzecia osoba elektronikę (29 proc.). Nieco mniejsza popularnością cieszy się internetowy zakup leków i suplementów diety (23 proc.) oraz sprzętu RTV i AGD (22 proc.). Najrzadziej w ten sposób zamawiana jest biżuteria (6 proc. jedynie ankietowanych).

DEON.PL POLECA

Patryk Perliński z Santander Consumer Banku zaznaczył również, że rodzaj najczęściej kupowanych artykułów różni się w zależności od płci. W taki sposób panie najczęściej dokonują zakupów z kategorii mody oraz beauty, a panowie najchętniej zamawiają elektronikę, sprzęt RTV i AGD oraz akcesoria sportowe.

Jedyną kategorią, która nadal w zdecydowanej większości cieszy się tradycyjnym zakupem w sklepie są produkty spożywcze, szczególnie warzywa i owoce (91 proc. ankietowanych).

Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków korzystających z internetu.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Polacy coraz chętniej ubierają się online. Wygoda e-commerce wygrywa z tradycyjnymi sklepami
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.