W Mediolanie "must have from Poland"

Zobacz galerię
PAP / drr

25 wyróżniających się projektów polskiego designu z ostatnich lat pokazanych zostanie podczas kwietniowego Milan Design Week w Mediolanie - najbardziej prestiżowego wydarzenia w dziedzinie projektowania w Europie. "must have from Poland" to nowa odsłona wystawy "must have", która po raz pierwszy została zaprezentowana na Łódź Design Festival w 2011 roku.

Grupa ekspertów wybrała wówczas 150 najciekawszych, zaprojektowanych przez polskich projektantów i wdrożonych do produkcji obiektów, a następnie spośród nominowanych, wyłoniła 42 zwycięskie produkty.

Na wystawie w Mediolanie w dniach 18-22 kwietnia pokazanych zostanie 25 z nich. Zdaniem kuratorki wystawy Ewa Solarz, to przykłady mądrej i świadomej strategii inwestowania w design, które odzwierciedlają aktualne trendy polskiego wzornictwa.

DEON.PL POLECA

We Włoszech pokazane zostaną m.in. meble, lampy, artykuły dekoracji wnętrz, zabawki i opakowania. Zdaniem Solarz produkty są różne, ale za każdym stoi dobry design, innowacyjne podejście do projektu, ergonomiczne rozwiązanie i świetna jakość.

- Rzeczy pokazane na wystawie "must have from Poland" nie są unikatami, są wdrożone do produkcji i znajdują się w stałej ofercie. Produkowane są nie tylko przez duże i znane przedsiębiorstwa, także przez małe rodzinne biznesy, a nawet przyjacielskie inicjatywy - zaznaczyła kuratorka wystawy.

Ekspozycja prezentowana będzie w ramach utworzonej trzy lata temu strefy Ventura Lambrate, która obok słynnych targów Salone Internazionale del Mobile i Zona Tortona tworzą Milan Design Week. Kuratorem i organizatorem Ventura Lambrate jest holenderska Organisation in Design zajmująca się międzynarodową promocją wzornictwa.

Zdaniem rzeczniczki Łódź Design Festival Aleksandry Kietli jednym z celów festiwalu jest popularyzacja polskiego wzornictwa za granicą i "must have from Poland" to przykład takiego działania. - Bezpośrednie spotkanie z odbiorcami w Mediolanie, może zaowocować ważnymi inwestycjami i rozwojem tego sektora polskiej gospodarki - uważa Kietla.

Wystawa w Mediolanie współorganizowana jest przez Instytut Adama Mickiewicza.

Udany debiut plebiscytu "must have" podczas Łódź Design Festival 2011 zaowocował jego kolejną edycją. Nabór zostanie ogłoszony 15 marca na stronie www.lodzdesign.com i potrwa do końca kwietnia.

Tegoroczna 6. edycja Łódź Design Festival odbędzie się w dniach 18-28 października.

Łódź Design to największy w Polsce festiwal w całości poświęcony designowi. Prezentuje najnowsze międzynarodowe trendy w zestawieniu z polskim wzornictwem m.in. modę, formy użytkowe, grafikę, zabawki i architekturę. Ma na celu również promocję młodych polskich talentów.

Rokrocznie swoje prace pokazuje na nim kilkuset polskich i zagranicznych projektantów, a w ub. roku festiwalowe imprezy odwiedziło ok. 40 tys. osób.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

W Mediolanie "must have from Poland"
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.