Chiny skierowały decyzję KE o cłach na import aut elektrycznych do Światowej Organizacji Handlu

Flaga Chin (Fot. PAP/EPA/CLEMENS BILAN)
PAP/dm

Chiny skierowały decyzję Komisji Europejskiej, nakładającą tymczasowe cła na import pojazdów elektrycznych z ChRL, do organu rozstrzygania sporów Światowej Organizacji Handlu (WTO) - poinformowało w piątek ministerstwo handlu w Pekinie, twierdząc, że ustalenia KE nie mają podstaw prawnych.

Ustalenia zawarte w decyzji KE w sprawie nałożenia tymczasowych ceł na import pojazdów elektrycznych „nie mają podstaw faktycznych i prawnych”, w związku z czym „Chiny odwołały się do organu rozstrzygania sporów Światowej Organizacji Handlu” - oświadczył rzecznik resortu handlu, którego nazwiska nie podano.

Według Pekinu Bruksela „poważnie narusza zasady WTO” i „naraża na szwank” światowe wysiłki na rzecz walki ze zmianami klimatu. Jednocześnie wezwał UE do "natychmiastowego skorygowania swoich złych praktyk".

DEON.PL WSPIERA

KE zdecydowała o nałożeniu od 5 lipca tymczasowych ceł na chińskie samochody elektryczne w związku z nieuczciwym subsydiowaniem tego sektora przez rząd w Pekinie. Jeśli w ciągu czterech miesięcy kraje członkowskie nie wyrażą sprzeciwu, UE będzie mogła wprowadzić te taryfy na stałe jesienią tego roku.

Cłami indywidualnymi zostały objęte trzy koncerny: BYD (17,4 proc.), Geely (20 proc.) oraz SAIC (38,1 proc.), a inne przedsiębiorstwa produkujące pojazdy elektryczne w Chinach, które współpracowały w dochodzeniu, będą objęte średnią stawką 21 proc.

Decyzja dotyczy także firm europejskich produkujących w Chinach i eksportujących do UE. Będzie to dodatek do obecnie obowiązujących unijnych ceł na pojazdy elektryczne w wysokości 10 proc.

PAP/dm

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Chiny skierowały decyzję KE o cłach na import aut elektrycznych do Światowej Organizacji Handlu
Komentarze (1)
AM
~Adam Marchewka
9 sierpnia 2024, 15:08
CHINY TO KRAJ O 5000 lat udokumentowanej państwowości i to nieprzerwanej!! A auta produkuja świetne lepsze od niemieckich ale gorsze od japońskich. Tesla w Chinach produkuje milion aut pana Muska rocznie i sprzedaje je Musk na całym świecie bez problemu.To jest obłuda Niemiec bo to Niemcy blokują ten import najpierw sprzedały patenty ,które Chińczycy ulepszyli a teraz grymaszą bo chińskie auta są lepsze od nimieckiego złomu.Pamiętamy afee na 40 mld USA z niemieckimi autami z silnikami diesla. Ani grosza nie zwrócili konsumentom w Europie tylko Sąd w USA skazał tych oszustów niemickich z Audi i VV na 15 mld USD kary za te przekręty.Gdzie był Przewodniczący parlamentu UE Tusk gdzie była komisarz Bińkowska z Polski .Liczyli kasę.