Facebook bez kłamliwych reklam. Urząd wydał zakaz. Ofiarami m.in. Hubert Urbański, Agata Młynarska, Sławomir Mentzen
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w wydanym postanowieniu zakazał przez trzy miesiące emisji reklam na Facebooku i Instagramie z wizerunkiem i danymi prezenterki i przedsiębiorczyni Omeny Mensah – informują Wirtualne Media. O sprawie poinformował w mediach społecznościowych szef InPostu Rafał Brzoska, partner Omeny Mensah.
Powielanie drastycznych informacji o Omenie
„Prezes UODO stwierdził dalekie naruszenie czci i godności Omeny oraz brak poszanowania dla jej życia prywatnego i rodzinnego. Jak słusznie podkreślił Prezes, reklamy, które powielają tak drastyczne informacje, jak te o jej pobiciu, aresztowaniu, a nawet śmierci, mogą wywołać dotkliwe skutki w życiu i zdrowiu psychicznym Omeny oraz innych osób. Tym samym Prezes UODO uznał, że ta sytuacja wymaga pilnych środków i działań” – czytamy we wpisie biznesmena. „Polski organ stanął po stronie pokrzywdzonych i wyznaczył kierunek, w jakim powinniśmy zmierzać” – zaznaczył twórca InPostu.
Jak podkreślił Rafał Brzoska: „Walczymy dalej z poczuciem bezkarności osób, którym wydaje się, że są anonimowe. Dzisiaj pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie przeciwstawić się temu problemowi, a duże platformy mogą odpowiadać za reklamy, które przyjmują do wyświetlania na swoich portalach”.
Zakaz emisji reklam z wizerunkiem Omeny przez Facebooka
Prawdopodobnie jest to pierwsza w Polsce taka decyzja regulatora, która zobowiązuje bigtech do ochrony danych osobowych obywatelki przez zakaz emisji reklamy z jej wizerunkiem. Od kilku miesięcy na Facebooku i Instagramie pojawia się wiele fałszywych reklam wykorzystujących zdjęcia Omeny Mensah. Opatrzone sensacyjnymi nagłówkami, podszywające się pod media posty odsyłają do stron, które po kliknięciu narażają użytkowników na utratę danych czy nawet oszustwo finansowe.
Odstręczający fake news o Rafale Brzosce
Fake news dotyczył rownież szefa InPostu.
„Ja mówię DOŚĆ na to co wyprawia koncern META (właściciel Facebooka i Instagrama) – mój krótki przekaz w tym materiale wideo. W skrócie-dziś ze sponsorowanych (opłaconych) reklam na FB i Instagramie dowiedziałem się od Was, że uśmiercono mi żonę, że ja pobiłem swoją ukochaną @Amma Omenaa Mensah ,a na koniec Ją samą zaaresztowano” – pisał w mediach społecznościowych Rafał Brzoska.
„(…) nie mamy już wątpliwości, że komuś zależy na tym by nasz wizerunek publiczny zniszczyć, że komuś przeszkadza nasz wielki europejski sukces filantropijny naszego wydarzenia charytatywnego Grand Charity Auction TOP CHARITY (…) Wierzę, że organy ścigania dorwą tych, którzy za tym stoją, a ja zamierzam dorwać tych, którzy czerpią z tych przestępstw korzyści finansowe - chociażby w postaci reklam. Nie spocznę, dopóki wielki koncern socialmediowy nie zmieni swojego podejścia do krzywdzenia ludzi i współuczestnictwa w szarganiu wizerunku osób publicznych, zasłaniając się swoim wydumanym regulaminem” – pisał niedawno Brzoska.
Sławomir Menzen, Agata Młynarska, Huber Urbański
Całkiem niedawno ofiarami scamów (oszustw) padli też dziennikarze: Agata Młynarska czy Hubert Urbański, a także polityk Konfederacji Sławomir Mentzen.
Jak podają Wirtualne Media, w poście na Facebooku wykorzystywano zdjęcie Agaty Młynarskiej. Czytamy w nim, że „kraj stracił jedną z najpotężniejszych kobiet”.
wirtualnemedia.pl/x.com/dm
Skomentuj artykuł