Internet rządzi handlem. Co kupujemy w sieci?
Internet błyskawicznie zmienia przyzwyczajenia zakupowe. W sieci kupuje już niemal co drugi dorosły Polak. Firmy, chcąc przetrwać, przestawiają się na e-handel - stwierdza "Rzeczpospolita".
W ciągu zaledwie roku liczba osób odwiedzających e-sklepy wzrosła o 20 proc. - wynika z badania firmy Gemius. I jest ich już 12 mln - największa grupa, 5,6 mln osób, szuka w sieci odzieży, a z kolei 5,2 mln - sprzętu elektronicznego.
Niespodzianką jest rosnące zainteresowanie kupowaniem odzieży przez internet. Jak wskazuje Wojciech Żbikowski z firmy Gemius, to sprawka m.in. wirtualnych przymierzalni, które umożliwiają klientom obejrzenia się w wybranym ubraniu.
Każda firma musi wejść na rynek e-commerce, bo nie da się bez tego kanału prowadzić sprzedaży - przekonuje Grzegorz Wójcik z Izby Gospodarki Elektronicznej. Jak podkreśla, takie przedsiębiorstwo szybciej ma szansę na umocnienie pozycji rynkowej i zwiększenie dystansu do konkurentów.
Skomentuj artykuł