Kampania Żabki wprowadziła klientów w błąd

Towarzyszące jej hasło: "Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki" sugerowało zamykanie sklepów tej sieci.
PAP / slo

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezesa UOKiK, o tym, że spółka Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując o rzekomej likwidacji sieci sklepów - poinformowała we wtorek rzecznik Urzędu Małgorzata Cieloch.

Wyrok SOKiK dotyczy decyzji prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z lipca 2009 roku. Stwierdzono wówczas, że kampania reklamowa sieci sklepów Żabka, trwająca od września do końca października 2008 r. wprowadzała konsumentów w błąd.

Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki – zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego - zaznacza UOKiK.

Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Żabka Polska karę w wysokości ponad 1,5 mln zł. Ponadto przedsiębiorca został zobowiązany do publikacji decyzji na swoich stronach internetowych oraz jej sentencji w jednym z dzienników ogólnopolskich.

Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 18 kwietnia 2011 roku SOKiK oddalił w całości odwołanie Żabka Polska, przyznając tym samym rację prezes Urzędu.

Zgodnie z prawem od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji do Sądu Apelacyjnego.

Spółka najpierw "złoży wniosek o uzasadnienie wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a później na pewno będziemy składali apelację" - skomentował PAP we wtorek rzecznik Żabki Jacek Spychała.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Kampania Żabki wprowadziła klientów w błąd
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.