Kraft Foods sprzeda Wedla Japończykom

(fot. wedel.pl)
PAP / zylka

Kraft Foods sprzeda należący do Cadbury segment Wedel, obejmujący produkty czekoladowe i cukierki występujące pod marką Wedel, firmie Lotte Group - podał Kraft w komunikacie prasowym.

Wartość transakcji nie została ujawniona. Rynek szacował wcześniej, że Wedel wart jest około 800 mln zł.

Kraft podał, że sprzedaż obejmuje cały biznes Wedla, powiązane z nim marki oraz zakład produkcyjny w˙Warszawie, a około 1000 pracowników Cadbury Wedel ma przejść do firmy Lotte Group.

Kraft Foods ma utrzymać pozostałą część działalności Cadbury w˙Polsce, w tym markę Halls i inne, nie należące do marki Wedel słodycze i cukierki, sprzedawane w Polsce, oraz dwa zakłady produkcyjne w˙Skarbimierzu.

"Pod warunkiem uzyskania zgody Komisji Europejskiej, koncern Kraft Foods zatrzyma również trzeci zakład produkcyjny należący do Cadbury, który znajduje się w Bielanach Wrocławskich w Polsce" - napisano w komunikacie.

Transakcja jest wynikiem decyzji Komisji Europejskiej o˙zatwierdzeniu nabycia Cadbury przez Kraft Foods, uwarunkowanej zbyciem segmentu marki Wedel w Polsce oraz czekoladowego i ciastkowego biznesu Cadbury w Rumunii.

Wcześniej na rynku pojawiały się spekulacje, że Wedlem zainteresowani są m.in. amerykański producent czekolady Hershey, szwajcarski koncern Nestle oraz giełdowa Jutrzenka.

Lotte Group z siedzibą w Tokio jest międzynarodowym koncernem z roczną sprzedażą na poziomie 3 547 mld jenów (ok. 40 mld USD).

Lotte Group jest największym producentem gum do żucia w Azji i trzecim co do wielkości producentem gum na świecie.

Lotte Group działa obecnie w różnych branżach, w tym w sektorze żywności i słodyczy, handlu, turystyce, w branży chemikaliów przemysłowych, budownictwie oraz finansach, ale kluczowym sektorem działalności firmy pozostają słodycze. Portfolio firmy zawiera znane w Azji marki, takie jak m.in. Xylitol, Koala i Ghana.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Kraft Foods sprzeda Wedla Japończykom
Komentarze (3)
Maciej Kempin
29 czerwca 2010, 22:44
@ oj, wygląda to dziwnie Wiele firm zaczyna działać w wielu sektorach rynku, nie tylko w jedym. To jest naturalna tendencja firm, która pozwala im zwiększać zyski.
3
33msj
28 czerwca 2010, 13:43
a już miałem nadzieje, że Wedel znów będzie polski i powalczy o prymat "polskiej czekolady" (na wzór belgijskich marek)
OW
oj, wyglada dziwnie
28 czerwca 2010, 13:39
co jest ich prawdziwym profilem działalności?