Mediolan: Zmarnowana szansa
W Mediolanie, jednej z globalnych stolic mody w sobotę miały się rozpocząć - wcześniej niż zwykle - letnie wyprzedaże. Pomysłu władz, obliczonego na walkę z kryzysem nie zaakceptowali styliści i butiki. Według ekspertów, zmarnowano szanse na ożywienie handlu.
W zamyśle władz Mediolanu i regionu Lombardii przyśpieszone o miesiąc wyprzedaże, których terminy regulują tradycyjnie specjalne rozporządzenia, miały być sposobem na ożywienie handlu i podniesienie obrotów w okresie recesji, gdy zarówno Włosi, jak i turyści mniej chętnie sięgają do portfela. Dowiodły tego zimowe wyprzedaże we Włoszech, podczas których zanotowano znacznie niższe wpływy niż zwykle i mówiło się wręcz o krachu.
Jednak w mediolańskiej dzielnicy mody i na największych ulicach handlowych nie ma w witrynach plakatów i informacji o obniżkach cen, czyli "saldi". Wszystkie znane marki, zarówno włoskie, jak i zagraniczne, postanowiły zgodnie nie skorzystać z tej okazji i poczekać do początku lipca.
Komentatorzy mówią zaś w mediach o zmarnowanej szansie na ożywienie przeżywającego poważne trudności handlu.
Skomentuj artykuł