PKN Orlen najcenniejszą polską marką

(fot. orlen.pl)
"Rzeczpospolita" / PAP / pz

Kolejny ranking najcenniejszych polskich marek ogłosiła "Rzeczpospolita". Piąty rok z rzędu listę tę otwiera PKN Orlen. Wartość jego firmowego znaku wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 1 proc. do 3,8 mld zł.

Lider czuje na plecach oddech najcenniejszej krajowej marki bankowej - PKO BP, której wartość wzrosła o 3 proc. do 3,7 mld zł.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: PZU - 2,4 mld zł (spadek o 17 proc.), TP SA - 1,8 mld zł (wartość na tym samym poziomie co w ubiegłym roku) i Biedronka - 1,7 mld zł (wzrost o 27 proc.).

Już dziewięć polskich marek ma wyceny powyżej miliarda złotych. Ich wartość trudno jednak porównywać z czołowymi globalnymi brandami. Biją one na głowę nie tylko polską czołówkę, ale też wszystkich uczestników zestawienia - w sumie ich marki są warte 57 mld zł. Na ponad czterokrotnie więcej wyceniana jest marka Coca-Cola, lider tegorocznego rankingu firmy Interbrand, wyceniana tam na 71,9 mld dolarów, czyli prawie 251 mld zł.

Jeszcze większą przewagę ma zwycięzca rankingu BrandZ firmy MillwardBrown - marka Apple, wyceniana na 153,3 mld dolarów.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

PKN Orlen najcenniejszą polską marką
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.