PKP PLK likwiduje 151 pociągów interREGIO

Szybkie i tanie interREGIO już wkrótce mogą być tylko miłym wspomnieniem (fot. Przemysław Panicz SJ)
PAP/ her/ pad/ mow/

151 połączeń Przewozów Regionalnych od 4 maja zostanie wycofanych z rozkładu, jeżeli spółka nie zapłaci zaległych faktur za dostęp do torów - powiedział prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański. PKP PLK chce również wykreślić część połączeń PKP Intercity.

Chodzi o opłatę za korzystanie z torów kolejowych, którą wszyscy przewoźnicy odprowadzają do zarządzającej infrastrukturą spółki PKP PLK. Szafrański powiedział w środę dziennikarzom, że zaległości wszystkich przewoźników wobec PKP PLK wynoszą około 400 mln zł. Nie podał, ile winne są Przewozy Regionalne, ani PKP Intercity. Zaznaczył jednak, że w sumie to znaczna część tej kwoty.

Wykreślenie połączeń z rozkładu w praktyce będzie oznaczało, że dyżurni ruchu otrzymają listę numerów pociągów i nie zezwolą na ich wyjazd na tory.

Prezes wyjaśnił, że z powodu zaległości płatniczych przewoźników, PKP PLK mogą stać się niewypłacalne i nie mieć nawet na wypłaty dla personelu. Spółka podjęła decyzję o zatrzymaniu części pociągów, by dług PKP Intercity i Przewozów Regionalnych wolniej narastał.

DEON.PL POLECA


Wśród 151 zagrożonych likwidacją połączeń Przewozów Regionalnych są wszystkie międzywojewódzkie pociągi InterRegio. Szafrański wytłumaczył, że wybór padł akurat na nie, ponieważ to nie one dowożą ludzi do pracy. Połączenia te nie są też objęte umowami o dofinansowanie z marszałkami województw.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

PKP PLK likwiduje 151 pociągów interREGIO
Komentarze (2)
Przemysław Panicz
30 kwietnia 2010, 11:56
<a href="http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10173">http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10173</a> Wypowiedzi pracowników kolei, podróżnych miłośników na temat likwidacji.
Przemysław Panicz
30 kwietnia 2010, 11:54
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=HfRqLyBoA_w">http://www.youtube.com/watch?v=HfRqLyBoA_w</a> Prezes PLK przedstawia swoje argumenty. PKP IC dostało więcej czasu i samo ma wskazać pociągi - bo ciągle w grupie PKP jest. A Likwidacja IR to większe długi PRów, to jeszcze mniejsze wpływy do PLK.