Ponad 6 mln zł kary dla Poczty Polskiej
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nałożeniu na Pocztę Polską 6,6 mln zł kary za nieterminowe dostarczanie przesyłek - poinformował w czwartek UOKiK. Urząd uznał, że spółka naruszyła interes konsumentów.
Wyrok sądu odnosi się do decyzji UOKiK z grudnia 2008 roku. Stwierdzono wówczas, że Poczta Polska nie dostarczała w terminie paczek i listów. Jak podkreślił Urząd, zgodnie z przepisami przedsiębiorstwo musi w określonym terminie przekazać do adresata minimalną liczbę przesyłek.
- Przykładowo co najmniej 80 proc. paczek pocztowych priorytetowych musi dotrzeć do odbiorcy już następnego dnia po nadaniu. Jak wykazało przeprowadzone postępowanie poczta nie dotrzymywała wymaganych terminów w przypadku: listów priorytetowych dostarczanych następnego dnia po wysłaniu oraz wszystkich listów zwykłych, paczek priorytetowych i zwykłych - napisał w komunikacie UOKiK.
Jak podał Urząd, Poczta Polska złożyła odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten w całości oddalił odwołanie spółki i podtrzymał decyzję UOKiK. - W uzasadnieniu Sąd podkreślił m.in., że terminowe dostarczenie przesyłek było obowiązkiem spółki - podano w komunikacie.
Urząd przypomina, że od każdej decyzji UOKiK można się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.
Skomentuj artykuł