ŚDM przyniosły zyski w wysokości 160 mln euro
Madrycka Izba Handlowa oszacowała na 160 mln euro wpływy, jakie uzyskały hotele, restauracje, sektor transportu i handlu w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży i wizytą papieża Benedykta XVI - poinformował w niedzielę przewodniczący izby Arturo Fernandez.
Federacja Handlu w Madrycie obliczyła, że tylko vouchery na posiłki, które wykupili pielgrzymi, przyniosły restauracjom 39 mln euro dochodu, a hotele odnotowały w tych dniach o 30 proc. większą frekwencję niż zwykle w sierpniu.
Handlowcy ze swojej strony ocenili bardzo pozytywnie wyniki sprzedaży podczas ŚDM. "W ciągu ostatniego tygodnia zarobiliśmy bardzo dużo - powiedział sprzedawca pamiątek Alfonso Gil. - Przedtem sytuacja była fatalna, więc pod każdym względem było warto zorganizować ŚDM".
Organizatorzy ŚDM od początku podkreślali, że wizyta papieska nie będzie kosztowała podatników ani jednego euro. Jak podali organizatorzy, całkowity koszt wizyty Benedykta XVI wyniósł 50 mln euro, z czego 70 proc. zapłacili pielgrzymi, a 30 proc. pochodziło od firm i prywatnych darczyńców.
Według burmistrza Madrytu Alberto Ruiza-Gallardona, z budżetu miasta nie wydano "ani euro"; władze Madrytu udostępniły jedynie instalacje, zapewniły transport i bezpieczeństwo podczas Światowych Dni Młodzieży. - Wizyta papieża pozwoli na bezpośrednie wpływy do budżetu w wysokości 150 mln euro - powiedział.
Ruiz-Gallardon podkreślił, że podczas ŚDM utworzono nowe miejsca pracy i rozreklamowano miasto.
Skomentuj artykuł