Śląskie produkty podbijają światowe rynki

(fot. rdkg / Foter / CC BY-SA)
"Dziennik Zachodni" / PAP / pz

Śląskie regionalne produkty podbijają światowe rynki - informuje "Dziennik Zachodni".

Wody mineralnej "Ustronianka" można się napić w Libanie, piwo "Żywiec" kupić w Brazylii czy Indiach, a krupnioka zjeść w Grecji i Hiszpanii.

To tylko przykłady potwierdzające fakt, że jest ich coraz więcej, a ich eksport rośnie w tempie, który jeszcze kilka lat temu wydawał się niemożliwy.

DEON.PL POLECA

Stałymi kontrahentami są już nie tylko odbiorcy z USA, Niemiec, Czech, Rosji czy Wielkiej Brytanii, ale także z takich krajów jak np. Peru, Kostaryka czy Liban.

W 2012 roku polscy producenci sprzedali za granicą żywność o łącznej wartości 60 mld zł. Spora część tej kwoty trafiła do producentów w woj. śląskim.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Śląskie produkty podbijają światowe rynki
Komentarze (1)
M
misio
18 sierpnia 2013, 21:01
Gdyby ktoś nie wiedział - Żywiec to holenderski Heineken. Za to Ustronianka to faktycznie firma polska.