UOKiK sprawdzi praktyki banków ws. franka

(fot. shutterstock.com)
PAP / slo

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował we wtorek, że zdecydował o wszczęciu postępowań wyjaśniających w sprawie praktyk banków dotyczących umów o kredyty hipoteczne. Premier Ewa Kopacz zleciła KNF i UOKiK zbadanie działań banków w kontekście zmian kursów franka.

W związku z informacjami, które pojawiły się w mediach oraz sygnałami od konsumentów, Urząd sprawdzi, czy w zakresie nieuwzględniania ujemnego wskaźnika LIBOR przy ustalaniu oprocentowania kredytów oraz żądania dodatkowych zabezpieczeń od konsumentów mogło dojść do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, podano w komunikacie.

Jak zastrzegł UOKiK, postępowanie wyjaśniające prowadzi się w sprawie, a nie przeciwko konkretnym przedsiębiorcom i będzie ono miało na celu zbadanie mechanizmów działających na określonym rynku. W przypadku stwierdzenia możliwych nieprawidłowości zostanie wszczęte postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

DEON.PL POLECA


Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

UOKiK sprawdzi praktyki banków ws. franka
Komentarze (2)
M
mar56277
30 stycznia 2015, 19:27
A dlaczego banki nie liczyły zdolności kredytowej dla kursu 4 zł za chf kiedy frank był po 2 zł.? Jeżeli udzielano kredytów na podstawie zdolności kredytowej na dzień kupna kredytu to jak to się ma w ogóle do ryzyka walutowego...? Przecież tą zdolność banki powinny liczyć z uwzględnieniem ryzyka, że kurs może się zmienić na przykład do 4 zł. Z tego wynika, że sprzedawanie kredytów walutowych opartych o zdolność kredytową wyliczoną na dzień kupna kredytu nie było rzetelne ze strony banków.
M
Maciej
21 stycznia 2015, 17:14
KODEKS ETYKI BANKOWEJ 1.3. Bank w stosunkach z Klientami i przy wykonywaniu czynności na rzecz Klientów, powinien działać zgodnie z zawartymi umowami, w granicach dobrze pojętego interesu własnego i z uwzględnieniem interesów Klientów. Bank nie może wykorzystywać swego profesjonalizmu w sposób naruszający interesy Klientów.