27 tys. kandydatów komitetu PO w wyborach
PKW zarejestrowała 27 775 kandydatów komitetu Platformy Obywatelskiej w wyborach samorządowych.
Platforma zarejestrowała 83 listy do sejmików województw (1 063 kandydatów), 1 081 list do rad powiatów (9 222 kandydatów), 291 list do rad miast na prawach powiatu (3 240 kandydatów), 4 283 list do rad gmin (13 281 kandydatów). Platforma zarejestrowała też 70 list do rad dzielnic miasta stołecznego Warszawy (737 kandydatów); zarejestrowano też 232 kandydatów na wójta, burmistrza, prezydenta miasta. To informacje PKW z wtorku, z godz. 12.30.
Średnia wieku kandydatów Platformy w wyborach samorządowych to 42 lata. Najstarszy kandydat ma 83 lata (Rada Gminy w Dźwierzutach), najmłodszy - 18 lat (Rada m.st. Warszawy).
W sztabie wyborczym PO są: sekretarz generalny partii Andrzej Wyrobiec (koordynator kampanii), Małgorzata Kidawa-Błońska(będzie rzeczniczką sztabu), Agnieszka Pomaska (pokieruje kampanią PO w sieci) i
Mariusz Witczak (ma odpowiadać za kontakty ze sztabami regionalnymi). Za kampanię na szczeblu lokalnym będą odpowiadać szefowie sztabów w poszczególnych regionach.
Szef klubu PO Tomasz Tomczykiewicz powiedział PAP, że rejestracja kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast odbywa się do 27 października.
Według informacji PAP od polityków z władz partii, Platforma wyda na kampanię około 30 milionów złotych.
Tomczykiewicz poinformował, że hasło PO w wyborach będzie dwuczłonowe. - Stałą częścią hasła będzie człon "z dala od polityki", ale każdy będzie mógł dodać pierwszą część hasła - np. zbudujemy drogi, zbudujemy mosty, itd. Chcemy podkreślić, że samorządy kierują się inną specyfiką. Polityka ogólnokrajowa nie ma wpływu na relacje pomiędzy radnymi, na to co robi samorząd - zaznaczył.
Jak powiedział wcześniej marszałek Sejmu Grzegorz Schetyna, kampania wyborcza będzie bardzo mocno nastawiona na działania regionalne.
Regionalne konwencje są zaplanowane we wszystkich 16 województwach. W niektórych regionach lokalni politycy już dużo wcześniej ruszyli z promocją partii. Podkarpaccy politycy na billboardach informują o inicjatywach w regionie - w ramach akcji "POpieramy Podkarpacie". Łódź w wyborach samorządowych chce postawić na kampanię elektroniczną, w internecie - jako najlepszy i najszybszy sposób dotarcia do wyborców. Z kolei małopolscy działacze wydali gazetkę dla rolników rozdawaną podczas dożynek.
Skomentuj artykuł