App of Cards o obecności kandydatów w sieci
Z analizy przeprowadzonej za pomocą specjalnej aplikacji App of Cards wynika, że w internecie najwięcej wzmianek, reakcji i aktywności wygenerował kandydat PiS Andrzej Duda. - Dzięki App of Cards chcemy pokazać efektywność marketingu politycznego każdego z kandydatów, który przekłada się na skalę ich obecności w sieci, ale także na rezultat wyborczy - wyjaśnia Paweł Luty z magazynu "Brief".
Aplikacja App of Cards przygotowana przez magazyn "Brief" we współpracy z Kinetise, We Like CAPS i Brand24 opisuje obecność w internecie kandydatów startujących w wyborach prezydenckich. Posłużyła dziennikarzom i ekspertom magazynu "Brief" do analizy kampanii.
- Zdecydowanie więcej internetowego szumu zrobił Andrzej Duda. W internecie pojawiły się o nim 7154 wzmianki, o Bronisławie Komorowskim niemal o połowę mniej - 3617. Wzmianki pozytywne to w przypadku kandydata PiS 273 przy 102 negatywnych. O Bronisławie Komorowskim pojawiło się mniej pozytywnych wzmianek (235), ale także mniej negatywnych (75) - napisano w analizie dzięki uzyskanym danym z aplikacji.
Z uzyskanych danych wynika, że aktywność Dudy na mikroblogach, do których zalicza się Twitter, była w stosunku do ubiegającego się o reelekcje Komorowskiego ponaddwukrotnie większa (2702 vs. 1382).
App of Cards dzięki zaawansowanemu algorytmowi agreguje informacje na temat każdego z kandydatów. Składają się na niego wpisy na Twitterze, Facebooku, obecność w portalu You Tube, blogach i forach internetowych. Prawie wszystkie dane w aplikacji są wyświetlany w czasie rzeczywistym, dzięki połączeniu z API Brand24. Wyniki sondaży były aktualizowane co 24 godziny.
- Wkrótce w aplikacji pojawią się nowe karty: profil wyborcy każdego z kandydatów, opracowany na podstawie danych PKW, a także zestawienie kosztów poniesionych przez sztaby wyborcze w przełożeniu na liczbę uzyskanych głosów; poznamy dzięki temu koszt uzyskania pojedynczego głosu - zapowiada Luty.
Skomentuj artykuł