"Dążymy do zmiany systemu podatkowego"

(fot. PAP/Marcin Bednarski)
PAP/ ad

Prezes PiS Jarosław Kaczyński zapowiedział w sobotę w Gostyninie (Mazowieckie), że PiS już w tej kadencji będzie dążył do zmiany systemu podatkowego, aby był bardziej sprawiedliwy. Za konieczne uznał wyższe opodatkowanie najwyższych dochodów.

"Polska musi znowu stać się krajem sprawiedliwym, bo dzisiaj krajem sprawiedliwym nie jest (...) Mamy kryzys. Ten kryzys przejawia się w Polsce w sferze finansów publicznych, mówiąc najprościej nie mamy pieniędzy. Nie mamy pieniędzy na nasze wspólne sprawy, tych pieniędzy jest za mało i w związku z tym trzeba sobie zadać pytanie, czy ten bardzo niesprawiedliwy system podatkowy, który mamy w Polsce, powinien trwać" - powiedział Kaczyński.

Podkreślił, że w czasie kryzysu nie jest do zaakceptowania sytuacja, w której osoby mające najwięcej pieniędzy płacą niższe podatki niż ci, którzy mają ich najmniej.

"Będziemy dążyli, i to już w tej kadencji, do tego, żeby to zmienić. Będziemy dążyli do tego, by system podatkowy w Polsce był systemem sprawiedliwym, żeby tak, jak jest na świecie, ci, którzy mają więcej, także więcej płacili, a ci, którzy mają mniej, płacili mniej. Jest tak, że mamy przed sobą perspektywę obniżenia VAT-u, mamy podwyższenie najróżniejszych opłat. To wszystko trafia przede wszystkim w tych średnio i mniej zarabiających, bo dla nich podwyżki cen towarów codziennego użytku są szczególnie bolesne" - mówił.

DEON.PL POLECA

Prezes PiS dodał, że podwyżki z punktu widzenia osób bogatych są niemalże niezauważalne. "W naszym kraju przecież zarabiający płacą 19-procentowy podatek, w większości tylko niewielu z nich płaci 32 procent. Ogromna większość, dzięki różnego rodzaju chwytom, dzięki rozwiązaniom, które wprowadził Leszek Miller, kiedy był premierem, płaci 19 procent, czyli najniższą stawkę podatkową. I to jest rozwiązanie, które po postu nie może dłużej trwać, musi być zmienione, bo musi być przywrócona sprawiedliwość i musi być więcej pieniędzy w naszych kasach, w tej naszej wspólnej kasie, jakim są budżet i inne wielkie fundusze" - wskazał.

Kaczyński zaznaczył, że w Polsce są wielkie sfery nieopodatkowane i nie chodzi tylko o tzw. szarą strefę, ale o sieci handlowe, znaczną część kapitału zagranicznego i w wielkim stopniu o banki. "Już dawno proponowaliśmy, by tutaj wprowadzić opodatkowanie. To w końcu chodzi o miliardy złotych do naszego wspólnego budżetu. Ale teraz tę sprawę stawiamy jeszcze bardziej w sposób wyraźny, jeszcze bardziej zdecydowany. Musimy przywrócić - co powinno być podstawą naszego całego życia społecznego - sprawiedliwość" - mówił.

Zdaniem Kaczyńskiego czas kryzysu wymaga rozwiązań nadzwyczajnych, które po jego ustąpieniu mogą być zniesione. Zaproponował szczególne opodatkowanie najwyższych dochodów, chociaż - jak zaznaczył - nie tak wysokie, jak w innych krajach, gdzie wprowadzono 75-procentowy podatek, bo to - mówił - mogłoby być nieracjonalne. Wskazał na konieczność wyższego niż 32 procent opodatkowania dochodów od pewnej granicy, np. od pół miliona złotych rocznie. Wyjątkiem miałyby być sytuacje, gdy wysokie dochody byłby inwestowane w produkcję i usługi, tworzenie nowych miejsc pracy.

Prezes PiS zwrócił też uwagę, że w ostatnim czasie doszło do "zaprzyjaźnienia się wymiaru sprawiedliwości z przestępcami", wydawania niskich wyroków. "Tak być nie może. Wysunęliśmy odpowiednie propozycje w parlamencie i będziemy je twardo forsowali (...) Mówię jasno, przywrócenie w Polsce porządku, także jeśli chodzi o bezpieczeństwo obywateli, to jest dzisiaj priorytet. Winno temu służyć prawo i powinien temu służyć wymiar sprawiedliwości. Coś trzeba tu uczynić. Trzeba dążyć do zmiany mentalności, a jeśli będzie trzeba także do zmian personalnych" - podkreślił Kaczyński.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Dążymy do zmiany systemu podatkowego"
Komentarze (27)
A
a
26 marca 2013, 07:56
Panie Drabiniasty jesli prowadzi Pan wlasna firme, nie stosuje umow smieciowych a przy tym uczciwie odprowadza ZUS i podatki to ma Pan absolutna racje a slowa Pana godne sa czci, ufnosci i wiary.  W innym wpadku po prostu (tym razem poprawnie) Pan pi...lisz, a w Wielkim Tygodniu to nie przystoi mądrym katolikom.
Janusz Brodowski
25 marca 2013, 16:56
@tak "Obce firmy uzyskują zwolnienia z podatków na parę lat a potem jedną ręką płacą  podatki, a drugą wyprowadzają pieniądze z naszego kraju przy pomocy filii – córek." Drogi Tak-u jeżeli jakakolwiek firma (także zagraniczna) płaci podatki, to Tobie nic do tego co robi z zyskiem po opodatkowaniu. To nazywa się swoboda prowadzenia działalności gospodarczej. Sam napisałeś, że płacą podatki.
A
a
25 marca 2013, 16:04
konkret i po prostu, przepraszam za blad.
M
Max
24 marca 2013, 21:30
PiS jest partią socjalistyczną, to nic nowego... Aż dziw bierze, że nikt wcześniej na to nie wpadł, że najlepszy sposóbna niskie bezrobocie to jak najwięcej etatów w budżetówce ... Mylisz się @valerio. Donald Tusk wpadł na ten pomysł. Więcej bezrobotnych i więcej urzędników! Mamy rekordowe, najwyższe od sześciu lat bezrobocie. Nie ma pracy w Polsce? To zależy dla kogo! Za rządów Platformy liczba urzędników wzrosła aż o 150 tysięcy. W tym samym czasie aż 600 tysięcy osób straciło pracę, a za granicę za chlebem wyjechały kolejne setki tysięcy! Szacuje się, że w czasach rządów koalicji PO-PSL armia urzędników przekładających papierki i zapełniających szafy dokumentami urosła aż o 150 tys osób. Na początku 2008 roku urzędników (wg Eurostatu) było 850 tys., a w 2011 roku już milion. Fundacja Republikańska wyliczyła, że wzrost zatrudniania tylko w administracji rządowej w latach 2007-2012 kosztował podatników 10,5 mld zł. Kolego, a co powiesz o tym: 97 ministrów, a limuzyn 315 Ile limuzyn potrzebuje jeden minister? Trzech! Tyle właśnie przypada na jednego urzędnika w randze ministra lub wiceministra w rządzie Donalda Tuska (54 l.). Ile limuzyn potrzebuje jeden minister? Trzech! Tyle właśnie przypada na jednego urzędnika w randze ministra lub wiceministra w rządzie Donalda Tuska To jest twój ukochany liberalizm a'la PO.
T
tak
24 marca 2013, 20:54
Jazmig, Chodzi  mi o tę Twoją opinię: „Kłamie również twierdząc, że sieci handlowe nie płacą podatków, bo one płacą.” Obce firmy uzyskują zwolnienia z podatków na parę lat a potem jedną ręką płacą  podatki, a drugą wyprowadzają pieniądze z naszego kraju przy pomocy filii – córek. Dalej twierdzę, że zabierasz głos w sprawie na której sie nie znasz. Natomiast Twój bluzg o „ Pisopropagandzie” jedynie Twoje intencje potwierdza. Trzymaj nerwy na wody to lepiej Ci Twoja propaganda wyjdzie.
LS
le sz
24 marca 2013, 20:35
[...] Do XLeszka, skoncz grac w lola. Zaczynasz cos w Psc<x>riptum przewidywac. Popadasz w obled, sam ze soba gadasz tzn. cos tam bredzisz a pozniej przewidujesz jaka bedzie reakcja. ~a, Napisałem KONKRETNIE, odwołując się do KONKRETNYCH wypowiedzi J.Kaczyńskiego, a wobec zarzutu kłamstwa nawet podając odnośniki do nagrania wypowiedzi Kaczyńskiego oraz do internetowej strony PIS na której również były podane te wypowiedzi.  A Ty znowuż jedynie potok demagogii i prymitywny atak...  Jak widać, zgodny z tym co przewidywałem...
A
a
24 marca 2013, 20:19
Wyborca PO mysli dialektycznie. Musi miec wroga. W Niemczech tez szukano wroga, pozniej komunizm tez mial takiego. Wyborca PO jest wyborcą negatywnym z obsesja pisowska. Nie ludzmy sie w najblizszych wyborach zaglosuje nadal na PO, albo RuchPalikota. Ferment i zamieszanie to jego domena bo tam trudniej szukac odpowiedzialnosci. Jesli ten fantastyczny system wolnosci podatkowej (nawet przy zalozeniu ze nie jest idealny - tutaj mozna umrzec poprostu ze smiechu) funkcjonuje juz u nas od 30 lat  to: - prosze podac galaz przemyslu w ktorej jestesmy naprawde mocni - dlaczego wygenerowal takie gigantyczne dlugi - dlaczego ta demokracja i wolny rynek spowodowaly masowe wyjazdy za granice. - a przy tym takie bezrobocie - dlaczego p. minister Piechocinski chcial powolac zespol ds zbadania transferu kapitalu z Orange do Francji co odbilo sie znacznymi znizkami akcji itd. - dlaczego Cypr, raj podatkowy (podobno 1000 firm tylko z Polski), wypie...lil sie na zakrecie itd. Pitolenie, ze prywatny kapital wygeneruje same inwestycje, to nawet golym okiem widac ze tak nie jest Do XLeszka, skoncz grac w lola. Zaczynasz cos w Psc<x>riptum przewidywac. Popadasz w obled, sam ze soba gadasz tzn. cos tam bredzisz a pozniej przewidujesz jaka bedzie reakcja.
jazmig jazmig
24 marca 2013, 20:19
Jazmig, Nie masz racji. Zagraniczne firmy poprzez swoje przedsiębiorstwa córki wyprowadzają miliardy z Polski. Nie zabieraj głosu w sprawach w których najwyraźniej masz poważne braki informacyjne. ... To ty masz braki informacyjne i papkę pisopropagandy w głowie. Napisałem wyraźnie: obniżajcie podatki, to do Polski będą transferować swoją forsę firmy i ich właściciele.  Podnosząc podatki, wysyłamy pieniądze tam, gdzie podatki są niższe.
Martino
24 marca 2013, 19:21
PiS jest partią socjalistyczną, to nic nowego. W styczniu b.r. w województwie lubelskim gruchnęła wiadomość o możliwości zwolnienia kilkudziesięciu pracowników Ośrodka Doradztwa Rolniczego. Kierownictwo Zarządu Okręgowego PiS wystosowało oświadczenie, w którym wyraziło swój sprzeciw wobec planów redukcji etatów, argumentując m.in., że...przyczyni się ono do "wzrostu  i tak dużego bezrobocia w województwie lubelskim" (!) (cytat za: "Słowo Podlasia" Nr 2/2003, s. 17). Aż dziw bierze, że nikt wcześniej na to nie wpadł, że najlepszy sposób na niskie bezrobocie to jak najwięcej etatów w budżetówce!:)
LS
le sz
24 marca 2013, 18:47
XLeszek KŁAMCA Lesio najzwyczajniej bezczelnie to Ty mały człeczyno kłamiesz. Traktując odredakcyjne nieprawdziwe stwierdzenie o czym mówił Pan Kaczyński jako cytat ! A Pan Jarosław Kaczyński powiedział: "Będziemy dążyli do tego, by system podatkowy w Polsce był systemem sprawiedliwym, żeby tak, jak jest na świecie, ci, którzy mają więcej, także więcej płacili, a ci, którzy mają mniej, płacili mniej". I to jak wół jest w tekście ~piotr, Zanim zacznie się rzucać na kogoś inwektywy to wypadałoby wpierw sprawdzić jaka jest prawda. A co powiedział J.Kaczyński to można sobie sprawdzić w dwóch miejscach. Na stronie Polskiego Radia ([url]http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/808747,Kaczynski-w-Polsce-sa-wielkie-sfery-nieopodatkowane-Zmienimy-to[/url]) odsłuchując stosowny fragment wypowiedzi. Cytuję wypowiedź J.Kaczyńskiego z nagrania: "Ci którzy mają więcej płacą niższe podatki, a ci którzy mają mniej płacą wyższe. To musi być zmienione. Chcemy powrotu do tego żeby system podatkowy był elementarnie sprawiedliwy." I jak widać, to co nazywasz odredakcyjnym, kłamliwym stwierdzeniem, wiernie zgadza się z tym co powiedział J.Kaczyński. A gdybyś zamierzał twiedzić że tamte nagranie radiowe jest sfałszowane, to zerknij sobie jeszcze na stronę PIS ([url]http://www.pis.org.pl/article.php?id=21582[/url]) gdzie podane jest obszerny opis wystąpiena J.Kaczyńskiego. I również tam jest podane jak wół, cytuję: "Podkreślił, że w czasie kryzysu nie jest do zaakceptowania sytuacja, w której osoby mające najwięcej pieniędzy płacą niższe podatki niż ci, którzy mają ich najmniej. „Będziemy dążyli, i to już w tej kadencji, do tego, żeby to zmienić. Będziemy dążyli do tego, by system podatkowy w Polsce był systemem sprawiedliwym, żeby tak, jak jest na świecie, ci, którzy mają więcej, także więcej płacili, a ci, którzy mają mniej, płacili mniej." [...] w Polsce są wielkie sfery nieopodatkowane i nie chodzi tylko o tzw. szarą strefę, ale o sieci handlowe, znaczną część kapitału zagranicznego i w wielkim stopniu o banki. „Już dawno proponowaliśmy, by tutaj wprowadzić opodatkowanie. To w końcu chodzi o miliardy złotych do naszego wspólnego budżetu. Ale teraz tę sprawę stawiamy jeszcze bardziej w sposób wyraźny, jeszcze bardziej zdecydowany. Musimy przywrócić - co powinno być podstawą naszego całego życia społecznego - sprawiedliwość” [...] [...] konieczność wyższego niż 32 procent opodatkowania dochodów od pewnej granicy, np. od pół miliona złotych rocznie. Wyjątkiem miałyby być sytuacje, gdy wysokie dochody byłby inwestowane w produkcję i usługi, tworzenie nowych miejsc pracy.[...] Jak więc widać, to co zacytowałem z tego co podał deon.pl pokrywa się słowo w słowo z tym co jest na internetowej stronie PIS. I co? Będziejsz może jeszcze twierdził, że zapis na stronie PIS został sfałszowany? A jesli nie, to może jednak przeprosisz za fałszywie rzucane oskarżenia? ~Max, a Ty co teraz powiesz? Nadal będziesz się upierał przy twierdzeniu, że: jak zwykle miłośnicy PO wkładają w usta J.Kaczyńskiego słowa, których on nie wypowiedział i udawadniają nimi swoje fałszywe tezy? A może choć Ty przyznasz się do fałszywych oskarżeń? Ciekawe, że każdy kto śmie skrytykować Kaczyńskiego od razu zostaje uznany za miłośnika PO...
T
tak
24 marca 2013, 18:27
Jazmig, Nie masz racji. Zagraniczne firmy poprzez swoje przedsiębiorstwa córki wyprowadzają miliardy z Polski. Nie zabieraj głosu w sprawach w których najwyraźniej masz poważne braki informacyjne. Nie straszcie też przerostem biurokracji za rządów PiS bo to właśnie za PO biurokracja wzrosła dwukrotnie. Dajcie mi chociaż jeden przykład takiego skandalu za rządów PiS jak  po 1,3 mln zł dla dwóch facetów za Stadion Narodowy , albo 110 tys. zł miesięcznie pensji dla Pana Grada dyrektora nieistniejącej elektrowni atomowej. Można by dodać wiele innych afer jak np.: ta w Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa itd. Ale to nie ma sensu, bo ktoś kto nie widzi dziadostwa jest impregnowany na wszelkie argumenty. Na szczęści takich jest coraz mniej. Wg CBOS ;” Opinię, że sytuacja w Polsce zmierza w złym kierunku w marcu wyraziło 68 proc. respondentów. W styczniu odsetek ten wynosił 60 proc., zaś w lutym 66 proc. Przeciwnego zdania w marcu było 19 proc. badanych - w styczniu natomiast pozytywne oceny wyrażało 23 proc. ankietowanych, w lutym 20 proc. Pozostali nie mieli w tej sprawie zdania.                                                                                 "Negatywne oceny rozwoju sytuacji w kraju dominują we wszystkich analizowanych grupach społeczno-demograficznych"  Coraz trudniej Polakami manipulować.
T
tak
24 marca 2013, 18:26
Do „Nie wkurzaj mnie”, wyraźnie wygląda na to, że nie zorientowałeś się , że od prawie 6 lat Polską rządzi PO, więc nie radź Panu Kaczyńskiemu w sprawie trawy na Stadionie Narodowym. Nie ten adres. Obłuda zwolenników PO jest nieograniczona. Jeżeli wierzycie w co piszecie, to radzę Wam : nie otwierajcie ust, co prawda będą sądzić postronni, że jesteście durniami, ale gdy się odezwiecie to wtedy prysną wszelkie wątpliwości. Skąd tu się wzięło tylu obrońców bogaczy? Polska jest biedna, potrzebuje inwestycji aby ograniczyć bezrobocie. Jest to w tekście: „Zdaniem Kaczyńskiego czas kryzysu wymaga rozwiązań nadzwyczajnych, które po jego ustąpieniu mogą być zniesione. Zaproponował szczególne opodatkowanie najwyższych dochodów, chociaż - jak zaznaczył - nie tak wysokie, jak w innych krajach, gdzie wprowadzono 75-procentowy podatek, bo to - mówił - mogłoby być nieracjonalne. Wskazał na konieczność wyższego niż 32 procent opodatkowania dochodów od pewnej granicy, np. od pół miliona złotych rocznie. Wyjątkiem miałyby być sytuacje, gdy wysokie dochody byłby inwestowane w produkcję i usługi, tworzenie nowych miejsc pracy.” Jest jak byk napisane, że jeżeli nadwyżki będą przeznaczone na inwestycje nie będzie dany osobnik tak opodatkowany. Cóż w tym złego. Przecież jest to polityka proinwestycyjna . Albo tego nie rozumiesz albo lemingujesz
M
Max
24 marca 2013, 17:29
Jak zwykle miłośnicy PO wkładają w usta J.Kaczyńskiego słowa, których on nie wypowiedział i udawadniają nimi swoje fałszywe tezy. Rozmawiałem niedawno z kuzynem mieszkającym w Niemczech od 30 lat i był on bardzo zaskoczony różnicą zarobków między kadrą kierowniczą, a pracownikami produkcyjnymi. U nich nie ma takiej zarobkowej przepaści. A to ciągłe powtarzanie przez lemingów, że biznesmena nie można obciążać nadmiernie, bo nie będzie inwestował, jast żenujące. Taki pan w kryzysie z pewnością nie zainwestuje, zamiast tego zwolni kilku pracowników, pozostałym obniży zarobki, a sam pojedzie na wczasy, ale nie Grecji, czy Egiptu, jak dotychczas, ale na Bora Bora. Zapomnieliście już miłośnicy PO słowa nagranej przez CBŚ rozmowy szefa firmy budującej autostradę ze swoją żoną? Czy naprawdę wierzycie w to, że taki pan zarobione oszukańczo pieniądze zainwestuje? Nie bądźcie głupi, obudźcie się. Kaczyński nie jest diabłem, faszystą, Dzierżyńskim, czy innym Berią. Nie wyrżnie polskich przedsiębiorców, nie bójcie się, a to że mówi :"Polska musi znowu stać się krajem sprawiedliwym, bo dzisiaj krajem sprawiedliwym nie jest (...)" nie jest chyba niczym złym, złowieszczym, czy strasznym. Dla oszustów jest może złowieszczą groźbą.
S
Stilgar
24 marca 2013, 17:16
Czyli receptą PiSu na kryzys są kolejne podatki, "żeby było więcej pieniędzy w naszej wspólnej kasie"... , z której będziemy je wydawać na pensje kolejnych hord nic nie robiących urzędników, w większości do bólu niekompetentnych bo zatrudnianych po znajomości. Jeden człowiek ma oddawać państwu 19% tego co zarobi, a drugi ponad 32%. I jeszcze gość nazywa to "sprawiedliwością". Kłania się podstawówka i lekcja o procentach bo socjaliści jak widać dalej nie rozumieją co to jest procent... I gość się bierze za naprawę świata. Ehh...  
jazmig jazmig
24 marca 2013, 17:10
@piotr A Pan Jarosław Kaczyński powiedział: "Będziemy dążyli do tego, by system podatkowy w Polsce był systemem sprawiedliwym, żeby tak, jak jest na świecie, ci, którzy mają więcej, także więcej płacili, a ci, którzy mają mniej, płacili mniej". ... Kaczyński kłamie, ponieważ bogaci płacą wyższe podatki niż biedni, co wynika z procentów. Kłamie również twierdząc, że sieci handlowe nie płacą podatków, bo one płacą. Natomiast najbogatsi nie płacą podatków w Polsce dzięki ludziom pokroju Kaczyńskiego, czy francuskiego prezydenta Hollande. Najbogatsi płacą podatki w krajach, gdzie te podatki są nijnizsze i Kaczyński może im nagwizdać. Jeżeli Kaczyński chche, żeby oni płacili podatki w Polsce, to powinien te podatki obniżać, a nie podwyższać. Wtedy w Polsce będą płacili podatki najbogatsi ludzie Europy i świata.
P
piotr
24 marca 2013, 16:57
XLeszek KŁAMCA Lesio najzwyczajniej bezczelnie to Ty mały człeczyno kłamiesz. Traktując odredakcyjne nieprawdziwe stwierdzenie o czym mówił Pan Kaczyński jako cytat ! A Pan Jarosław Kaczyński powiedział: "Będziemy dążyli do tego, by system podatkowy w Polsce był systemem sprawiedliwym, żeby tak, jak jest na świecie, ci, którzy mają więcej, także więcej płacili, a ci, którzy mają mniej, płacili mniej". I to jak wół jest w tekście
LS
le sz
24 marca 2013, 14:41
J.Kaczyński najzwyczajnej w świecie bezczelnie kłamie, twierdząc że: "[...] osoby mające najwięcej pieniędzy płacą niższe podatki niż ci, którzy mają ich najmniej" Warto też zwrócić uwagę swoistą dialektyczną logikę stosowaną przez Kaczyńskiego.  Najpierw podjudza ludzi przeciw swoim oponentom oznajmiając iż: "[...] w Polsce są wielkie sfery nieopodatkowane i nie chodzi tylko o tzw. szarą strefę, ale o sieci handlowe, znaczną część kapitału zagranicznego i w wielkim stopniu o banki. "Już dawno proponowaliśmy, by tutaj wprowadzić opodatkowanie. To w końcu chodzi o miliardy złotych do naszego wspólnego budżetu. Ale teraz tę sprawę stawiamy jeszcze bardziej w sposób wyraźny, jeszcze bardziej zdecydowany. Musimy przywrócić - co powinno być podstawą naszego całego życia społecznego - sprawiedliwość [...]" Ale nie przeszkadza mu to by kawałek dalej zapowiadać: "[...] konieczność wyższego niż 32 procent opodatkowania dochodów od pewnej granicy, np. od pół miliona złotych rocznie. Wyjątkiem miałyby być sytuacje, gdy wysokie dochody byłby inwestowane w produkcję i usługi, tworzenie nowych miejsc pracy.[...]" Nic dziwnego, że po takim robieniu wody z mózgu pojawiają się tacy którzy myślą tak infantylnie i wypowiadają się tak prymitywnie i agresywnie jak tutaj robi to np. ~a ps zaraz się okaże, że jestem ogłupiony przez GW i TVN, i jestem byłym TW lub wręcz SB-ekiem, poza tym na pewno nie jestem Prawdziwym Polakiem i Katolikiem, lecz jestem komuchem, żydem, masonem, i przynajmniej moi rodzice byli w NKWD lub w SS
A
a
24 marca 2013, 14:41
Typowy wyborca PO zrzuci wine na Kaczynskiego. To jest efekt podswiadomej walki o byt, swoj konsumpcyjny regal. To jest rezultat dialektycznego myslenia. Chce w ten sposob wykonczyc swojego przeciwnika, rozwalic panstwo, bo najwiecej wygrywa w zamieszaniu. Krzyczy piarowsko lapcie zlodzieja odwracajac uwage od swojej odpowiedzialnosci. Wiadomo bowiem, ze aktualnie uderzenie w Kaczynskiego to rozpirzenie prawicy. W tej chwili nie pownnny na prawicy pojawiac sie zadne sygnaly antyKaczorowe do momentu kiedy srodowisko propolskie nie przejmie wladzy ratujac resztki panstwa grabionego przez TW przy oklaskach POskiej gawiedzi. Kaczynski przerasta z nawiazka kazdego cos znaczacego POskiego samca alfa (vide Komorowski, Tusk, Schetyna) pod wzgledem erudycji, inteligencji. Slabo wypada medialnie w gow..anych mediach glownego nurtu. W Polsce nie mamy do czynienia z problemem Kaczynskiego. W Polsce mamy problem z przerostem znaczenia TW oraz ze sfera karlowatej wyobrazni wyborcy PO, ktory drzy o swoje marne status quo. A bajki Krasickiego mozna mu czytac bez konca.
LS
le sz
24 marca 2013, 12:51
Kaczyński jest gwarantem rządów Tuska. Dopóki on będzie alternatywą, nic sie zmieni w polskiej polityce. ... Niestety, masz rację :-(
24 marca 2013, 12:46
Kaczyński jest gwarantem rządów Tuska. Dopóki on będzie alternatywą, nic sie zmieni w polskiej polityce.
A
a
24 marca 2013, 11:42
Absolutnie popieram. Jestem rowniez za wprowadzeniem podatku katastralnego. Dodam podoba mi sie rowniez przejecie przez Rostowskiego czesci skaldek ze zlodziejskiego, prywatnego II filara. Przewaznie o wolnosci i oszczednym gospodarowaniu (i swojej niebywalej uczciwosci) mowia ci, ktorzy zwyczajnie okradaja innych pracujac np. na czarno albo tworzac fikcyjne firmy zeby nie popadac w dodatkowe obciazenia. O jakiej wolnosci gospodarczej czlowieku PO naparzasz. Przeciez to jest teoria, ktorą mozna zywic masy, posiadające konsumpcje na takim poziomie, ze na ekscentryczne teorie ze zrozumieniem godnym idioty bekaja. Portier, ktory dorabia do lewej renciny mowi spierda..aj nie chce miec klopotow. Portier - ludziom w glowach sie poprzewracalo. Ostatnio jestem w warzywniaku. Sprzedawca slucha glosno TOK FM. Pytam go co ciezko jest,  no ciezko - odpowiada. PiS mowie. Tak to ci pieniacze pisowscy namieszali. Odpowiadam mimowolnie PiS nie rzadzi juz od 6 lat, a dlug mamy najwyzszy w historii. Zabelkotal cos niezrozumiale bo w koncu to ja place. Wyborco PO sa 2 mozliwosci albo jestes tak ograniczony albo jestes prowokatorem. Drogi wyborco PO przypominam, ze PiS nie rzadzi juz 6 lat!, nigdy nie mial pelni wladzy a 2 lata jego rzadow to najlepsze 2 lata polskiej gospodarki od 60 lat. Wyborco PO stan przed lustrem z  Twojej paplaniny nic nie wynika poza tym, ze sam sie oplules bo rozsadnych ludzi juz nie jestes w stanie opluc. Wczoraj mielismy dzien przyjazni polsko-wegierskiej!
jazmig jazmig
24 marca 2013, 09:22
Bogaci Polacy nie płacą podatków w Polsce, dlatego inicjatywa Kaczyńskiego to puste gadanie. Sprawiedliwość nie polega na tym, że okrada się bogatych.
Z
Zocha
24 marca 2013, 09:12
JK jedzie na zajeżdżonym koniu. Zwalczanie korupcji i gnębienie bogaczy (bo to oni dorobili się nieuczciwie, a biedni przecież nie kradną), A tymczasem decyduje gospodarka i zdolnośc organizowania możliwie wszystkich wokół konkretnych celów. Tutaj słabo u JK.
F
franek
24 marca 2013, 09:08
Jeżeli podatek jest obliczany procentowo od dochodów to i tak ktoś zarabiający więcej płaci większy podatek. Np. przy podatku 10% ktoś zarabiający 10 tys płaci 1000 zł podatku a inny zarabiający 2 tys zł zapłaci tylko 200 zł podatku. Ten biedniejszy zapewne skorzysta potem z tego podatku więcej od bogatszego w postaci zasiłków, dodatków na dzieci, itp Zwiekszanie podatków dla zamożniejszych powoduje zmniejszenie inwestycji i potem zmniejszenie ilości miejsc pracy. W końcu przecież nowe miejsca pracy tworzą ci, którzy mają jakieś nadwyżki w dochodach.
NW
nie wkurzaj mnie
23 marca 2013, 19:17
jak znowu będziesz premierem zapytaj rozumnych gospodyń i gospodarzy rodzin. oni lepiej gospodarują niż ten czy pisowski minister finansów. poprowadź mały kiosk lub warzywaniak a potem porozmawiamy. Kryzys ? Instytucji, państwa. Odczep się od zwykłych ludzi. nauczcie się tego, co potrafią zwykli obywatele: oszczędzać, mądrze gospodarzyć i... solidnie zacisnąć pasa ... władzy i politykom. Jestem przekonany, że budżety poszczególnych ministerstw można spokojnie obciąć nawet o 50 %. Dziennikarze i politycy lansują kraj "zbiórek obywatelskich". Trawa na mesz za 300 tys funtów, a dzieciaki na protezy mają zbierać i szukać sponsorów. Panie Jarosławie - państwo musi z wielu bzdur i bzdetów  zrezygnować ( każdy normalny obywatel to wie, a Pan nie ? )
S
Sceptyczna
23 marca 2013, 18:26
Już teraz nic się nikomu nie opłaca i jeszcze podwyżka podatków? Toż to zachęta do jeszcze większego kombinatorstwa niż to wszechobecne.
U
U9DFT
23 marca 2013, 16:19
Mądrale - trzeba byłotak  robić, jak się miało pełnię władzy. Teraz wielce płacze, a i tak nic nie zrobi, nieudacznik.