Komercyjne pociągi na 25. Pol’And’Rock Festival nie pojadą, ale będą wzmocnienia w regionach

(fot. depositphotos.com)
PAP / ms

Uruchomienie dodatkowych komercyjnych pociągów przez Przewozy Regionalne na 25. Pol’And’Rock Festival jest nieuzasadnione ekonomiczne. Spółka (...) nie dysponuje już tak dużą nadwyżką taboru, jak w latach ubiegłych - poinformował w piątek PAP Dominik Lebda, rzecznik prasowy kolejowej spółki.

"Ze względu na dobro spółki nie ma uzasadnienia ekonomicznego dla uruchomienia komercyjnych pociągów musicREGIO na 25. Pol’And’Rock Festival. Pociągi te w ubiegłym roku przyniosły stratę w wysokości 1 mln zł" - powiedział PAP Lebda. Sprecyzował, że koszty ubiegłorocznego uruchomienia projektu musicREGIO wyniosły 3 mln zł, których nie pokryły przychody, gdyż wyniosły one około 2 mln zł.

Rzecznik dodał, że spółka ograniczyła koszty funkcjonowania poprzez dostosowanie ilości eksploatowanego taboru do oferty, którą zamawiają marszałkowie województw. "Oznacza to, że nie mamy już takiej nadwyżki taboru, jaką mieliśmy wcześniej, dlatego nie jesteśmy w stanie uruchomić pociągów musicREGIO na takich zasadach jak w latach ubiegłych" - powiedział Lebda.

DEON.PL POLECA

"Tak jak wspominaliśmy, rozważamy pewne możliwości wzmocnienia oferty połączeń regionalnych realizowanych na co dzień na zlecenie Urzędów Marszałkowskich. Trwają w tym zakresie rozmowy i są już pierwsze efekty" - dodał.

W przesłanym w czwartek do mediów piśmie skierowanym do prezesa Przewozów Regionalnych marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak wyraziła opinię, że brak dodatkowych pociągów przy tak dużej imprezie masowej wywoła problemy komunikacyjne nie tylko w regionie, ale w całym kraju.

"Znacząco większe obłożenia pociągów planowych w całym kraju podczas trwania tej imprezy, przy braku reakcji przewoźników wykonujących zadania w ramach Ustawy o transporcie publicznym, może doprowadzić do chaosu komunikacyjnego, który odbije się szerokim echem nie tylko w Polsce" - napisała Polak.

Według Polak argumenty spółki mówiące o stratach generowanych podczas realizacji połączeń dodatkowych są "intencjonalnie nierzetelne". W tej kwestii powołała się na informacje byłego prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Pasikowskiego mówiące o tym, że za jego czasów dodatkowe pociągi przynosiły spółce zyski.

Pod koniec maja br. o rezygnacji Przewozów Regionalnych z organizacji dodatkowych pociągów na festiwal w Kostrzynie poinformowała Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, wskazując, że taka sytuacja zdarza się po raz pierwszy od 25 lat.

Pol'and'Rock Festival to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych. Przez wiele lat był znany pod nazwą Przystanek Woodstock. Jego 25. edycja odbędzie się w terminie 1-3 sierpnia 2019 r. w Kostrzynie nad Odrą. Na czterech scenach zaprezentuje się kilkudziesięciu wykonawców z Polski i ze świata.

Organizatorem imprezy jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która w ten sposób pragnie podziękować polskiej młodzieży za jej zaangażowanie w zimowy Finał WOŚP.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Komercyjne pociągi na 25. Pol’And’Rock Festival nie pojadą, ale będą wzmocnienia w regionach
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.