Międzynarodowe poparcie dla prof. Chazana

(fot. Marcin Kiedio / Wydawnictwo WAM)
KAI / slo

Europejskie Ruchy Pro-Life wyraziły swoje poparcie dla prof. Bogdana Chazana. "Chcemy wyrazić nasze jednoznaczne poparcie dla niewzruszonej postawy Profesora Bogdana Chazana w walce o wolność sumienia w Polsce, zwłaszcza zaś o wolność sumienia lekarzy upominających się o poszanowanie prawa do życia najsłabszych spośród nas" - czytamy w oświadczeniu Europejskiej Federacji Ruchów Obrony Życia "Jeden z Nas".

Tymczasem, jak informują media, dziś rano prof. Chazan, dyrektor stołecznego Szpitala im. Świętej Rodziny otrzymał wypowiedzenie z pracy.

DEON.PL POLECA

Największa organizacja pro-life na kontynencie, zrzeszająca organizacje pozarządowe z niemal wszystkich krajów Unii Europejskiej przekonuje w swoim oświadczeniu, że prof. Chazan, swym zaangażowaniem na rzecz ochrony życia zarówno matki, jak i dziecka, jest wzorem do naśladowania dla wszystkich ludzi, którym droga jest wolność sumienia i ochrona najsłabszych.

"Stanowisko Profesora Chazana jest dyskredytowane w oparciu o błędne założenia. Jesteśmy głęboko zaniepokojeni faktem, iż urzędnicy państwowi ulegają tym założeniom i tym samym jeszcze bardziej dyskredytują Profesora Chazana" - czytamy.

Organizacja wzywa do ponownego rozważenia "pochopnych decyzji" podjętych w sprawie prof. Chazana, by były one "zgodne z prawem, szanujące godność człowieka, wolność sumienia i fundamentalne prawo do życia".

W oświadczeniu złożonym w imieniu Komitetu Wykonawczego (władz) Federacji podpisali się obaj prezydenci Federacji: Carlo Casini, były eurodeputowany Europejskiej Partii Ludowej i sędzia włoskiego sądu najwyższego, a dzisiaj przewodniczący największego włoskiego ruchu pro-life "Movimento per la Vita" oraz Jaime Mayor Oreja, w poprzedniej kadencji szef delegacji hiszpańskiej w EPL w Parlamencie Europejskim, a także były minister spraw wewnętrznych Hiszpanii w rządzie Jose Marii Aznara.

Faktem mocnego i jednoznacznego wsparcia Europejskiej Federacji "Jeden z Nas" dla prof. Chazana nie jest zaskoczony Jakub Bałtroszewicz, pełniący obowiązki sekretarza generalnego Europejskiej Federacji. "Sytuacja w której człowiek tej miary - dzięki któremu wzrósł wyraźnie poziom opieki i medycznej troski o polskie matki - zostaje wyrzucony z pracy, jest trudna do wyobrażenia. Warto zauważyć, że wsparcie udzielone przez prezydentów Federacji to wsparcie ludzi pochodzących z tej samej europejskiej rodziny politycznej do której należy rządząca w Polsce koalicja, czyli Europejskiej Partii Ludowej. Bronimy więc Pana Profesora nie z racji politycznych. Wymaga tego - jak wskazuje oświadczenie - szacunek dla prawa, godności człowieka, wolności sumienia i fundamentalnego prawa do życia" - komentuje Bałtroszewicz.

Profesor Chazan jest dobrze znany w europejskich środowiskach obrońców życia i był jednym z kluczowych ekspertów medycznych I Europejskiego Kongresu Ruchów Obrony Życia, który odbył się w listopadzie zeszłego roku w Krakowie.

Europejska Federacja "Jeden z Nas" powstała na gruncie organizacji współpracujących przy Europejskiej Inicjatywie Obywatelskiej o tej samej nazwie. Inicjatywa gromadząc niemal 2 miliony podpisów z 20 krajów UE pod projektem zakazu finansowania z pieniędzy UE aborcji i eksperymentów na embrionach ludzkich, odnotowała największy sukces spośród wszystkich do tej pory zgłoszonych inicjatyw. Komisja Europejska odmówiła jednak podejmowania działań w tej sprawie.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Międzynarodowe poparcie dla prof. Chazana
Komentarze (23)
5 sierpnia 2014, 23:42
http://www.rp.pl/artykul/9157,1130915-Kazimierz-Bem--Nawracanie-prawem.html?p=1 Ciekawy głos w dyskusji
M
megi
23 lipca 2014, 18:15
Minął rok od wprowadzenia rządowego programu dofinansowania procedur zapłodnienia in vitro. Rząd ogłosił sukces pomimo tego, że u zakwalifikowanych do programu 8685 par, uzyskano 2559 ciąż, ale urodziło się tylko 214 dzieci. Kosztowało to podatników 72,4 mln złotych. Według wstępnych szacunków, program mógł pochłonąć nawet 50 - 60 tys. ludzkich istnień. Ma być jednak kontynuowany. Minister Zdrowia deklaruje także wprowadzenie do konsultacji społecznych nowy projekt ustawy o „in vitro”.
MR
Maciej Roszkowski
25 lipca 2014, 12:23
Ideologia górą!
M
magda
23 lipca 2014, 15:10
A nie macie zdjęcia Chazana trzymającego dziecko z połową mózgu? Dlaczego???
M
megi
23 lipca 2014, 18:09
obejrzyj zdjęcia, obejrzyj filmy (wejdź po lewej stronie napisane"aborcja  filmy - małymi litrkami lub na dole "komentrze"a dopiero się wypowiadaj na termat aborcji, bo chyba nie wiesz jak cierpią dzieci podczas aborcji, dziecko chore się urodziło i umarło godnie, tak jak człowiek. http://www.aborcja.web-portals.pl/aborcja-zdjecia.html
C
cypisek
25 lipca 2014, 11:54
Bo to zdjęcie powinna sobie zrobiić klinika ,,in vitro"!!!!!!!
L
leszek
23 lipca 2014, 14:45
We Włoszech i Hiszpanii aborcja jest dostępna na życzenie do 3 miesiąca ciąży, Na ok 400 tys urodzeń wykonuje się 100-120 tys aborcji, więc okolo 8-10%.  W Polsce aborcja jest prawnie zabroniona od ponad 20 lat (za kilkoma wyjątkami), na około 380 tys urodzeń wykonuje się kilkaset legalnych aborcji, więc ułamek procenta. Dodatkowo lekarze moga się powołać na klauzulę sumienia i odmówić wykonanie aborcji, jeśli stoi to w sprzeczność z ich sumieniem, bez ponoszenia żadnych konsekwencji. Więc ci obrońcy zycia z "pro life" lepiej się zajmą sytuacją w krajach, z których się wywodzą,  a nie wypatrują jakichś urojonych problemów w Polsce. Nikt w Polsce żadnych sumień nie łamie, nikt lekarza do aborcji nie zmusza i nikt profesora Chazana nie zwolnil z pracy ze względu na sumienie.
JW
JUdyt WOjująca
5 sierpnia 2014, 23:09
No a ze wzgledu na co? Zrobil komus krzywde, jakies zdrowe dziecko zmarlo na skutek jego zaniedbania? Ktos stracil zdrowie??
G
Gzehoo
23 lipca 2014, 14:19
Papież Franciszek kiedyś powiedział: "Myślę o sytuacji kobiety, która ma za sobą nieudane małżeństwo oraz aborcję w jego trakcie. Potem ta kobieta wyszła ponownie za mąż, teraz jest spokojna i ma pięcioro dzieci. Aborcja jest dla niej olbrzymim brzemieniem i ona szczerze jej żałuje. Chciałaby kontynuować życie chrześcijańskie." Dlatego też z mojej strony wsparcie duchowe wobec wszystkich kobiet, które są w jakikolwiek sposób prześladowane z powodu aborcji (wliczając w to także prześladowanie ze strony księży, którzy nauczają "zgodnie z tym co mówi papież").
S
SA
23 lipca 2014, 14:28
Tutaj nie mamy doczynienia z aborcją "na życzenie". Chodziło raczej o zmniejszenie cierpienia matki, której tak bardzo kochane dziecko było chore. Jakim prawem ja się pytam Profesor Chazan i inne ruchy pro-life dokładają cierpienia tej matce? Kto dał im na to przyzwolenie? Oni nie wierzą w Boga, tego który jest. Wierzą w kogoś do Niego podobnego, wyimaginowanego. Z tej sytuacji nie było dobrego wyjścia, można było jednak ukrucić to cierpienie, a nie go powiększać...
JW
Judyt Wojująca
5 sierpnia 2014, 22:59
Nie, to Ty wierzysz w jakiegos znieksztalconego Boga! WYobrazasz sobie JEzusa, ktory mówi: BIedna corko, tak, ulzyj sobie w cierpieniu, zabij dziecko, niech ono tez skroci swoj marny zywot.. NIE ! On mowi z cala moca : WEZ swoj krzyz !!! oBejrzyj sobie film na YOUTUBE http://www.youtube.com/watch?v=-a0zYIoE-cY WYobraz sobie ze BOg daje sily na takie chwile. WYbacza nam slabosci, ale nie daje przyzwolenia na nie......
D
Dagmara
23 lipca 2014, 10:55
Poparcie?!?! Jeśli popieramy również Adolfa hitlera czy Włodzimierza Lenina, to jak najbardziej. Oni też się kierowali wolnością swego sumienia. Ten Pan zniszcył lub zmienił życie całej rodziny jednym zdaniem. Za co mam Go popieać?!?!?!?!?
K
Karina
23 lipca 2014, 12:08
Dziecko drogie, poczytaj trochę na ten temat zanim oskarżysz. Profesor jako jedyny potraktował matkę i dziecko z należytą starannością i godnością. Pytanie jest raczej szersze: czy procedura in vitro kt. kosztowała nas przez ostatni rok 72 mln zł jest naprawdę takim wybawieniem a jej efekty są marne, co do ilości dzieci urodzonych jak i ilości wad rozwojowych, jak widać na podstawie tej rozdmuchiwanej sprawy
D
Dagmara
23 lipca 2014, 12:28
Dziecko?! Rozmiem, ż ma Pani ze sto lat lub całkowity brak umiejętności dyskudji, by zaczynać rozmowę od tego słowa. Procedura in votro nie ma tu nic do znaczenia. Chodzi o prawo i jego przestrzeganie. KROPKA.
T
tak
23 lipca 2014, 12:41
Prof. chayan działał całkowicie zgodnie z prawem. Wie Pani co to znacya audiatur et altera pars? To jest zasada ludzi cywilizowanych
P
P.
23 lipca 2014, 13:59
Oczywiście, że potraktował. Tak bardzo ze "starannością i godnośnią", że po urodzeniu dziecka ani matka, ani ojciec, a tymbardziej dziecko ŻADNEJ pomocy ze strony Pana Chazana nie dostały. Gdzie był wówczas Pan Chazan i te wszystkie organizacje "pro-life"? ŻADNEGO ZAINTERESOWANIA ZE STRONY TYCH OSÓB NIE BYŁO!!! ŻADNEGO, NAWET SŁOWA WSPARCIA! Rozumiem, że to działa na zasadzie: ważne, żeby za wszelką cenę dziecko się urodziło, a jego dalszy los, los całej rodziny, zaszczutej psychicznie matki nas nie interesuje. Jesteście wszyscy hipokrytami. Wie Pani, Pani Karino, że dziecko zmarło kilka dni po narodzinach? No ale... co Was to obchodzi, "obrończy życia". Zniszczyliście psychicznie rodzine tego biednego dziecka w imię Waszych chorych wartości, które wyznajecie. Jestem wierzącym człowiekiem, ale w niektórych przypadkach trzeba się zastanowić, które wyjście z sytuacji będzie najlepsze. 
S
Słaba
23 lipca 2014, 14:29
Matka dziecka, jeszcze przed jego narodzeiem nie przyjęła pomocy oferowanej przez prof. Chazana. Zmieniła lekarza i ośrodek (szpital). W takim układzie, po narodzeniu dziecka, Chazan mógł pomóc najwyżej jako osoba prywatna. Trudno żeby jako dyrektor szpitala wchodził w kompetencje innego szpitala i lekarzy w nim pracujących, jeżeli nie został poproszony o konsultację lub współpracę. Pytanie - jak mógł pomóc jako osoba prywatna? Najpierw - jak zaproponować powtórnie pomoc? Chyba tylko przez media była możliwość... Codzienne media (zważywszy że dziecko żyło ok 2 dni), które zgodziłyby się taką ofertę pomocy opublikować i to natychmiast... Trudna sprawa...
M
MITOM
23 lipca 2014, 14:45
Tak, tak. Mialam doczynienia z tym szpitalem. Moje dziecko dzieki ich zaniedbaniom zmarlo. Obroncy zycia - gdzie byli jak trzeba bylo ratować mojego synka?
M
mas60
23 lipca 2014, 16:56
A to juz jest zupelna bzdura! Wlasnie o to chodzi ze nie dzialal zgodnie z prawem! Przeciagnal badania zeby nie mozna juz bylo wykonac aborcji do ktorej pacjentka miala PRAWO! Chazan jest zwyklym szubrawcem nie szanujacym pacjentek, kobiet i uwazajacym sie za ich pana i wladce. 
S
Słaba
23 lipca 2014, 20:03
Jakieś postępowanie sprawdzające odbyło się tam w tej sprawie? Jakieś kontrole? Zwolniono kogoś z pracy lub wyciągnięto inne konsekwencje? Bo to akurat byłby powód...
JW
JUdyt Wojująca
5 sierpnia 2014, 23:03
KLAMSTWA KLAMSTWA KLAMSTWA KLAMSTWA DOSC JUZ TYCH KLAMSTW!!!!!!!!!!!!!!! Jak mozna pisac takie bzdury, co czlowieku robisz na katolickim portalu??? Taki z Ciebie katolik jak ze mnie konik polny. Nie masz zielonego pojecia o sprawie, belkotliwie powtarzasz, co CI medialni specjalisci od manipulacji wcisneli na jezyk. WSTYD, wstyd wstyd, powinienes sie wstydzic za wlasna glupote. Ale coz , Bog i tak Cie kocha, tylko chyba za kare rozum Ci odebral....
JW
Judyt Wojująca
5 sierpnia 2014, 23:05
Nie jestes wierzacym czlowiekiem, nie bluznij. Skoro uwazasz ze wartosci chrzescijanskie sa chore, to jakim cudem jestes wierzaca???
.
...
21 lipca 2014, 16:45
A z drugiej strony zapiekłe diabelstwo: "Pełnomocnik Lucyfera na Polskę" [url]http://naszeblogi.pl/48298-pelnomocnik-lucyfera-na-polske[/url]