"Nie wezmę udziału w tej pielgrzymce"

(fot. PAP/Paweł Supernak)
PAP / mik

Prezes PiS Jarosław Kaczyński powtórzył we wtorek, że 10 października nie weźmie udziału w pielgrzymce do Smoleńska części rodzin ofiar katastrofy samolotu Tu-154. Dodał, że tego dnia - jak co miesiąc - weźmie udział we mszy świętej.

Około 50 rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej chce udać się 10 października na pielgrzymkę do Smoleńska. Rodzinom ma towarzyszyć małżonka prezydenta Anna Komorowska.

- My mamy swój sposób obchodzenia tych miesięcznic (katastrofy smoleńskiej) i będę uczestniczył w tych wydarzeniach, które są związane z tym sposobem i które związane są także z chęcią dotarcia do prawdy o tej katastrofie, a nie z chęcią jej, tej prawdy ukrycia - zaznaczył Kaczyński pytany podczas konferencji prasowej, czy weźmie udział w pielgrzymce do Smoleńska 10 października.

Jak podkreślił, jest także sprawa, która zniechęciłaby go "nawet gdyby nie było tych innych względów".

DEON.PL POLECA


Dodał, że krzyż sprzed Pałacu Prezydenckiego "został zabrany wbrew tym, którzy go stawiali, którzy go bronili". - Można powiedzieć chyłkiem. To jest trochę niesmaczna sytuacja - zaznaczył Kaczyński.

Pytany, jak w takim razie 10 października uczci pamięć ofiar katastrofy smoleńskiej odpowiedział, że o godzinie 8.00 - jak co miesiąc - odbędzie się msza święta. - Rano jest msza, później będzie złożenie wieńców, później zawsze jesteśmy na Cmentarzu Powązkowskim - mówił.

Poinformował również, że w niedzielę 10 października w Kołakach koło Zambrowa (woj. podlaskie) zostanie otwarta Izba Pamięci posła PiS Przemysława Gosiewskiego, który zginął w katastrofie.

- Też tam będę. Będę też na wieczornej mszy w katedrze. Będę uczestniczył w pochodzie - zapowiedział Kaczyński.

O tym, że matka Przemysława Gosiewskiego, Jadwiga Gosiewska przygotowuje Izbę Pamięci Przemysława Gosiewskiego w Kołakach Kościelnych pisała w sierpniu Polska The Times. To tereny rodzinne Gosiewskiego.

Prezes PiS dodał, że rozważany jest jeszcze jeden punktu programu zaplanowanego na kolejną miesięcznicę katastrofy. - Ale już nie w niedzielę, tylko wcześniej. Ale zobaczymy jeszcze, jak to będzie - zaznaczył.

Kaczyński pytany, ile rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej podziela jego niechęć do pielgrzymki do Smoleńska 10 października, powiedział: "Nie wiem, ile rodzin i to jest jakby sprawa mojej rodziny, a nie innych rodzin". "Jak ktoś chce jechać, może jechać" - dodał.

Jak dowiedziała się PAP ze źródeł zbliżonych do klubu PiS, w sobotę, 9 października w Warszawie część rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej i parlamentarzyści PiS mają uczestniczyć we wspólnym spotkaniu. W jego trakcie mógłby być przedstawiony dokument, o którym w poniedziałek mówił szef parlamentarnego zespołu ds. badania katastrofy smoleńskiej Antoni Macierewicz. Chodzi o kalendarium dotyczące przygotowań lotu Tu-154M do Smoleńska 10 kwietnia.

Macierewicz nie chciał powiedzieć, kiedy dokładnie zostanie przedstawione kalendarium. Zaznaczył jednak, że będzie ono częścią raportu podsumowującego prace zespołu badającego przyczyny katastrofy smoleńskiej.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Nie wezmę udziału w tej pielgrzymce"
Komentarze (42)
G
gospodynieDomowe
8 października 2010, 18:26
 ukochany WODZ JAROSLAW.... niech zyje....
G
gruszka
8 października 2010, 08:37
 chyba nie ma w Polsce czlowieka, ktory podobnie jak jaroslaw ka potrafi wszystko, nawet katastrofe lotnicza, wykorzystac do swoich politycznych celow
W
wicio
7 października 2010, 22:35
Bredzisz (de)maggog, jak zwykle. Pięciu postów-bluzgów poprzedzających mój komentarz nie zauważasz, choć są na poziomie kibla, np. takiego : "ciekawe ile Deon dostal kasy od pissu... albo od piss... ranscow" bo sprzyjają Twojej optyce politycznej (czyli są w stylu Palikota). Rzekomo razi cię natomiast moja na te bluzgi odpowiedź. Nie moralizuj, bo nie masz żadnego prawa dawać pouczenia. Może nawet sam piszesz takie bluzgi, sądząc PO twoich preferencjach zbliżonych do Palikota. Piszę do idiotów i kłamczuchów z PO w takim stylu jaki są w stanie zrozumieć i tak jak na to zasługują. A że robię to skutecznie, to potwierdza również Twoja żałosna reakcja obłudnego moralizatora.
M
Magog
7 października 2010, 20:28
Potwierdzasz tylko że jesteś głupi żałosny POpaprańcu. "zawidłam sie - patriota" HEHE poziom masz, nie powiem, jak na wyborcę PO przystało" Brawo!!! Bardzo merytoryczne wypowiedzi. Wicio wyrasta na czołowego błazna na Deonie. Zastanawiam się czy on przezentuje margines społeczny wyborców PiS czy są to już szczyty intelektualne. Tak więc jaki poziom on reprezentuje? Zero wiedzy jedynie ataki personalne na innych. Ludzie tutaj na ogół sprzyjają PiS-owi, jednak ich wypowiedzi zachowują poziom dyskusji. Powiedź indywidua "wicia" musi być podparta inwektywą, aby choć w ten sposób poniżyć adwersarza, jak to robia ludzie którym brak argumentów w dyskusji. ps. Nie jestem zwolennikiem PO ani innej partii. Głosowałem na Kaczyńskiego "z ludzką twarzą". Teraz okazuje się, że ta "ludzka twarz" to prochy i ON sam się tego wstydzi. A ludzie, którzy wspaniale poprowadzili kampanię popadli w niełaskę. Jak narazie mój głos PiS stracił, a PO nie zyskało.
O
obserwator
7 października 2010, 19:36
A może wicio to Brudziński lub Kurski i pisze z rozkazu wodza? 
Z
zyd
7 października 2010, 19:32
 szanowny Deonie, pewnie bylbys bardziej ceniony gdybys potrafil ograniczyc mozliwosc uzywania inwektyw i bluzgania... ale pewnie wico to wasz czlek.... to robcie jak chcecie... niech ginie Samson i wszyscy Filistyni
W
wicio
7 października 2010, 12:59
Tak tak, wszyscy są w sssspiskuuuuu przeciw waszemu idolowi Palikotowi i Donkowi HEHE ;) A największy spisek to że Jarosław nie chciał jechać do Smoleńska 10 kwietnia. Ale byście teraz balowali na trupie Polski!
W
wikary
7 października 2010, 12:21
 no niestety sa tutaj osoby, ktorych jedynym celem w zyciu jest opluwanie innych... a najciekawsze, ze ich wpisy nie sa usuwane w przeciwienstwie do innych, nie pissomyslnych.... to daje do myslenia... bo moze oni.... lepiej nie mowic...
J
joachim.b
7 października 2010, 11:55
Czytając takie komentarze już wiem dlaczego PiS przegrywa wybory ,opieranie się na skrajnym elektoracie  pozwala być silną opozycją ale pozbawia szans na przejęcie władzy (ale może o to chodzi) "zawidłam sie - patriota" HEHE poziom masz, nie powiem, jak na wyborcę PO przystało. Ciągle kłamiesz, już nawet nie znasz swojej płci? Odstaw dopalacze, nie mówił Ci Donek że lepszy hasz?
W
wicio
7 października 2010, 11:15
"zawidłam sie - patriota" HEHE poziom masz, nie powiem, jak na wyborcę PO przystało. Ciągle kłamiesz, już nawet nie znasz swojej płci? Odstaw dopalacze, nie mówił Ci Donek że lepszy hasz?
P
patriota
7 października 2010, 10:16
Myślałam że na tym portalu komentatorzy prezentują wyższy poziom od tego na Onet.pl.Jest mi przykro z tego powodu.zawiodłam się.
W
wicio
6 października 2010, 21:38
Potwierdzasz tylko że jesteś głupi żałosny POpaprańcu.
H
hydraulik
6 października 2010, 19:51
 ukochany WODZ.... skarb nasz narodowy... miejski kibel... polityczny kanal... UKOCHANY 
P
pielegniarki
6 października 2010, 16:03
 a my kochamy WODZA i jego reprezentanta na Deonia wicia...
T
tirowki
6 października 2010, 16:03
 a my do adorujemy.... ukochanego WODZA!
GW
gospodynie wiejskie
6 października 2010, 16:02
 a my kochamy Wodza jaroslawa!!!!
C
czytelnik
6 października 2010, 15:52
 ciekawe ile Deon dostal kasy od pissu... albo od piss... ranscow
VD
veto dla fanatyzmu
6 października 2010, 15:37
Nie odnosiłem się wredny fanatyku, zakochany bez pamieci w wodzu Jarosławie, do linku. Tylko pytałem co musi zrobić twój ukochany i uwielbiony wódz, żebyś przejrzał na oczy?
W
wicio
6 października 2010, 15:29
Kocham tylko prawdę, dlatego tak mnie nienawidzisz. Podałem link do strony z konferencją prasową PiS, możesz sam sprawdzić że nie masz racji PO-kłamczuszku. Jak sprawdzisz, a masz trochę honoru ( w co wątpię), to mnie przeprosisz albo przyznasz że byłeś głupcem. No jak, masz honor PO-kłamczuszku?
VD
veo dla fanatyzmu
6 października 2010, 15:02
Dodam że J. Kaczyński nie użył słów podanych w tytule tego artykułu a opatrzonych cudzysłowem :) Ile Ci płacą za tłumaczenie i bronienienie Kaczyńskiego, czy żywisz się jedynie swoim fanatyzmem? I co jeszcze głupiego musi zrobić lub powiedzieć Kaczyński, żebyś wybudził się ze swojego miłosnego snu do Jarka i spojrzał na niego krytycznym okiem?
W
wicio
6 października 2010, 12:56
to było do niejakiego "gruszki"
W
wicio
6 października 2010, 12:55
żal mi Ciebie człowieku, bo bzdury piszesz.
X
X3IWW
6 października 2010, 12:54
W zasadzie decyzja taka JK jest zrozumiała. Dobrze też zrobi pani prezydentowej oddychanie atmosferą tragicznej śmierci swej poprzedniczki. Takie przeżycia oczyszczają nasuwając refleksję- A co po mnie zostanie?
G
gruszka
6 października 2010, 12:38
 Joachim.b ... mysle, ze wicio to jezu.ita, ma wplyw na rozne sprawy, a obrazanie ludzi to zasadniczy rys jego charakteru.... podczas kazan czyni podobnie.... no coz... taka natura wilka... 
W
wicio
6 października 2010, 12:12
<a href="http://www.polityczni.pl/pis_chce_zmian_w_regulaminie_sejmu,audio,51,5346.html">www.polityczni.pl/pis_chce_zmian_w_regulaminie_sejmu,audio,51,5346.html</a> Poprawiam link, bo tamten kieruje na złą drogę ;)
W
wicio
6 października 2010, 10:13
Tu nie chodzi o motywację, tylko o używanie słowa "pielgrzymka". Do autora tytułu na Deonie: proszę nie wprowadzać czytelników w błąd, słowa "pielgrzymka" użył redaktor z Radia Zet a nie pan Kaczyński: 16:50-17:33. <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Pielgrzymka">www.polityczni.pl/pis_chce_zmian_w_regulaminie_sejmu,audio,51,5346.html</a>
J
joachim.b
6 października 2010, 10:04
Motywacje udających się na pielgrzymkę to sprawa głęboko osobista i myślę że prawdziwe zna tylko Pan Bóg,Jeżeli zaś chodzi o mój katolicyzm to nigdy nie twierdziłem że jest on wielki ,prawdziwy czy jak go też chcesz nazwaćani też ani na jotę lepszy od innych(nigdy  nie wartościuję wiary innych) staram się nigdy z nim nie obnosić a jaki on jest to też uważam że wie tylko Pan Bóg Pielgrzymka – podróż podjęta z pobudek religijnych do miejsc świętych. Motywem podjęcia trudu pielgrzymowania może być chęć zadośćuczynienia za popełnione występki lub też chęć wyrażenia prośby, np. o zdrowie, o pomyślność. Pątnicy pielgrzymują również, ażeby wyrazić wdzięczność, np. za urodzenie dziecka, odzyskanie sprawności fizycznej. Pielgrzymowanie wiąże się też ze składaniem wotum w sanktuarium, do którego się wędrowało, jak to ma np. miejsce w katolicyzmie. (...) W niektórych religiach pielgrzymki mają charakter obowiązkowy, np. pielgrzymka do Mekki w tradycyjnym Islamie. <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Pielgrzymka">pl.wikipedia.org/wiki/Pielgrzymka</a> Teraz pytanie: czy Palikomuszki wiedzą co mówią czy mówią co wiedzą? Innymi słowy, czy organizatorzy wycieczki do Smoleńska są wyznawcami "innej religii", czy joachim.b i inne kłamczuszki udające tu wielkich katolików, nie mają pojęcia o katolicyźmie.
W
wicio
6 października 2010, 10:03
Dodam że J. Kaczyński nie użył słów podanych w tytule tego artykułu a opatrzonych cudzysłowem :)
W
wicio
6 października 2010, 09:36
Pielgrzymka – podróż podjęta z pobudek religijnych do miejsc świętych. Motywem podjęcia trudu pielgrzymowania może być chęć zadośćuczynienia za popełnione występki lub też chęć wyrażenia prośby, np. o zdrowie, o pomyślność. Pątnicy pielgrzymują również, ażeby wyrazić wdzięczność, np. za urodzenie dziecka, odzyskanie sprawności fizycznej. Pielgrzymowanie wiąże się też ze składaniem wotum w sanktuarium, do którego się wędrowało, jak to ma np. miejsce w katolicyzmie. (...) W niektórych religiach pielgrzymki mają charakter obowiązkowy, np. pielgrzymka do Mekki w tradycyjnym Islamie. <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Pielgrzymka">pl.wikipedia.org/wiki/Pielgrzymka</a> Teraz pytanie: czy Palikomuszki wiedzą co mówią czy mówią co wiedzą? Innymi słowy, czy organizatorzy wycieczki do Smoleńska są wyznawcami "innej religii", czy joachim.b i inne kłamczuszki udające tu wielkich katolików, nie mają pojęcia o katolicyźmie.
J
joachim.b
6 października 2010, 09:27
Popieram,myślę że to będzie z korzyścią dla tej pielgrzymki 
W
wicio
6 października 2010, 09:17
Brak Ci podstawowej wiedzy i tyle. Wracaj do czytania "Nie" i "Faktów i mitów", bo na razie nic ponadto nie kumasz.
W
wikary
6 października 2010, 09:07
 jezuity maja jeszcze u siebie duzo Tw sb z dawnych czasow wiec wiedza jak sie dowiedziec....
W
wicio
6 października 2010, 09:05
Jezuity wiedzą że piszesz pod róźnymi nickami, ale z tego samego IP matołku od Palikota i Urbana.
W
wikary
6 października 2010, 09:03
 jezuity lubia jak sie obraza ludzi niewybrednymi epitetami.... jaki zakon tacy zwolennicy.... kasa misiu kasa....
C
czytelnik
6 października 2010, 09:00
 kto zatrzyma tego grafomana, matolka wicia.... jezuity na pewno nie.... pewnie go lubia
W
wicio
6 października 2010, 08:58
Nie, w związku z rocznicą zbrodni katyńskiej matołku.
P
palijaro
6 października 2010, 08:53
 czyli Lech Ka polecial do Smolenska aby odciaganac uwage od swego brata w kraju...? wicio?
W
wielbicielka
6 października 2010, 08:51
 niech zyje nasz ukochany WODZ Jaroslaw!!!!!!
W
wicio
6 października 2010, 08:49
Sobie nie muszę tłumaczyć, tłumaczę to wam, PO-lemingom, żebyście nie obudzili się z ręką w nocniku.
6 października 2010, 07:46
No cóż, jedni ciągną Polaków na Wschód, żeby odwrócić uwagę od swojego braku zainteesowania Polską, inni wolą pozostać w kraju i zajmować się realnymi problemami, takimi jak wyjaśnienie zaniedbań w śledztwie i organizacji lotu 101. Tak sobie tłumacz.
W
wicio
6 października 2010, 06:05
No cóż, jedni ciągną Polaków na Wschód, żeby odwrócić uwagę od swojego braku zainteesowania Polską, inni wolą pozostać w kraju i zajmować się realnymi problemami, takimi jak wyjaśnienie zaniedbań w śledztwie i organizacji lotu 101.
jazmig jazmig
5 października 2010, 20:45
Są rodziny ofiar słuszne, oraz niesłuszne. Tę pielgrzymkę odbędą rodziny niesłuszne. Izba pamięci Gosia to dobry pomysł, bo przynajmniej za pieniądze rodziny, a nie na koszt podatnika.