O. Rydzyk: Na tym marszu nie skończymy

(fot. PAP/Tomasz Gzell)
„Nasz Dziennik” / PAP / slo

Sobotni marsz w Warszawie daje nadzieję, że wreszcie Telewizja Trwam będzie traktowana uczciwie, tak jak inni nadawcy, mówi dyrektor Radia Maryja o. Tadeusz Rydzyk w rozmowie z "Naszym Dziennikiem".

Według rozmówcy "NDz" na warszawską manifestację - "ludzie przyszli, nie dali się zastraszyć mimo tego, co jeszcze w piątek mówił premier. Bo to, co mówił premier, przypomniało mi to, co kiedyś powiedział Józef Cyrankiewicz, że będą obcinali ręce, które zostaną podniesione na władzę ludową. W piątek premier zaprezentował ten sam styl, tę samą butę".

- Kiedyś gnębiła nas komuna, a teraz robią to jej następcy, zmienili tylko szaty, metody, podkreśla zakonnik. - W trakcie przemian zapomniano o człowieku, Naród został oszukany. (...) To wszystko przypomina czasy przedrozbiorowe.

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

O. Rydzyk: Na tym marszu nie skończymy
Komentarze (20)
26 kwietnia 2012, 20:54
Zgadzam sie z O.Rydzykiem. On ma racje. Co kolwiek byscie nie wymyslali to On ma racje. Ile argumentow byscie nie przytoczyli. To i tak on ma racje. Nie potrzebnie sie wyglupiacie i oszmieszacie samych siebie. Nie rzucajcie kamieniami a zacznijcie przygladac sie sytuacji , moze jestescie wstanie zobaczyc????? Moze?? Przypomina mi się wojsko i obowiązująca tam zasada pkt.1 Przełożony ma zawsze rację pkt.2 Jeżeli nie ma racji patrz pkt.1 widocznie z O.Rydzykiem(dla niektórych) jest tak samo ale na szczęście już nie jestem w wojsku
26 kwietnia 2012, 20:53
Zgadzam sie z O.Rydzykiem. On ma racje. Co kolwiek byscie nie wymyslali to On ma racje. Ile argumentow byscie nie przytoczyli. To i tak on ma racje. Nie potrzebnie sie wyglupiacie i oszmieszacie samych siebie. Nie rzucajcie kamieniami a zacznijcie przygladac sie sytuacji , moze jestescie wstanie zobaczyc????? Moze?? Przypomina mi się wojsko i obowiązująca tam zasada pkt.1 Przełożony ma zawsze rację pkt.2 Jeżeli nie ma racji patrz pkt.2 widocznie z O.Rydzykiem(dla niektórych) jest tak samo ale na szczęście już nie jestem w wojsku
J
JJ
26 kwietnia 2012, 20:42
Zgadzam sie z O.Rydzykiem. On ma racje. Co kolwiek byscie nie wymyslali to On ma racje. Ile argumentow byscie nie przytoczyli. To i tak on ma racje. Nie potrzebnie sie wyglupiacie i oszmieszacie samych siebie. Nie rzucajcie kamieniami a zacznijcie przygladac sie sytuacji , moze jestescie wstanie zobaczyc????? Moze??
26 kwietnia 2012, 20:25
  Lepiej tu pasuje teoria spiskowa Korwin-Mikkego o bandzie czworga czyli o partiach PO-PSL-PiS-SLD, które dogadały się między sobą i co jakiś czas zmieniaja się władzą. Gdy brakuje im głosów do większości parlamentarnej korzystają z pomocy PSL. Przyznaję że akurat ta teoria jawi mi się jako rzeczywistość.Smutna!!
AP
Adrian Podsiadło
26 kwietnia 2012, 20:11
Gdybym był zwolennikiem spiskowych teorii jak co niektórzy w Polsce to pomyślał bym że to PiS przekupił Dworaka żeby nie przyznawał koncesji TV Trwambo właśnie partia J.Kaczyńskiego odnosi z tego faktu największe korzyści :) A tymczasem to tylko koszt przyjętej przez PO strategii walki z byłym kolegą partyjnym o antyklerykalny elektorat. Koszt wyraźnie niedoszacowany, bo przyjęty jeszcze wtedy kiedy premier Tusk chwalił się ACTA jako jednym z osiągnięć podczas prezydencji w UE. Lepiej tu pasuje teoria spiskowa Korwin-Mikkego o bandzie czworga czyli o partiach PO-PSL-PiS-SLD, które dogadały się między sobą i co jakiś czas zmieniaja się władzą. Gdy brakuje im głosów do większości parlamentarnej korzystają z pomocy PSL.
S
sławek
26 kwietnia 2012, 19:25
 lalala, rozumiem twoje rozgoryczenie ale odpowiedz sobie na pytanie ile codziennie ludzi kupuje w hipermarketach. Całe mnóstwo z jednego powodu. Taniej niż w sklepiku osiedlowym. Np. mleko w kartonie róznica w cenie najczęścej 20% na korzyść hipermarketu. Tak ja tańsza elektronika itd itd. Gdyby nie bankowość internetowa zginęlibyśmy przez opłaty za przelewy itd, itd. Po prostu przemija postać tego świata w prawie kazdej dziedzinie i na miejsce jednych zakładów powstają inne. Oczywiście ktoś kto prowadzi ostrą retoryke polityczną nazwie to likwidacja Polski. Mam prawo nazwać to bzdurą.
A
a
26 kwietnia 2012, 18:36
Z panstwem jest jak z drzewem. Wydaje jakies  owoce albo kwiaty, ale zaczyna sie korzeni. Miliony obywateli pracuje cierpliwie i nie mozna odcinac tych korzeni. Chca sluchac i ogladac niech ogladaja, poniewaz to nie jest ograniczenie wolnosci tych, ktorzy nie ogladaja. Kwiat na szczycie korony nie jest dokladnie pewien czy po odcieciu tej wlasnie czesci korzeni nie uschnie. Jakies tlumaczenie co do braku miejsca to pusta retoryka charakterystyczna dla bulwarowych mediow. Wolnosc to delikatna rzecz, szuka nowych przestrzeni i rodzi nadzieje bez ktorej nie mozna zyc. 
26 kwietnia 2012, 17:03
 Gdybym był zwolennikiem spiskowych teorii jak co niektórzy w Polsce to pomyślał bym że to PiS przekupił Dworaka żeby nie przyznawał koncesji TV Trwambo właśnie partia J.Kaczyńskiego odnosi z tego faktu największe korzyści :)
A
Aśka
26 kwietnia 2012, 16:57
Dyskusja w komentarzach pokazuje, że protestującym chodzi o sprawy ekonomiczne: nie wszystkim Polakom się powodzi, nie jest łatwo stracić pracę i nie mieć perspektyw poza wyjazdem zagranicę. Uczciwie jest o tym mówić. Nieuczciwie jest natomiast udawać, że chodzi o religię, którą ktoś rzekomo dyskryminuje. Ojciec Rydzyk nie spełnił wymagań, które musieli spełnić inni nadawcy. Ojciec Rydzyk nie musi spełniać żadnych wymagań, bo jak nie dostaje, czego żąda, krzyczy o dyskryminacji religijnej i upadku Ojczyzny. I przyłączają się do niego różne grupy interesów. Cóż to jest, jak nie polityka.  
26 kwietnia 2012, 16:05
Skala idiotyzmówtypu "ojczyzna jest likwidowana" wypowiadanych przez o. Rydzyka przekracza już wszelkie granice. Polska nie jest Szwajcarią, która bankami stoi i one przynoszą jej niezły dochód. Nasz dochód wypracowują zwykli robotnicy, a w ciągu ostatnich lat likwiduje się ich miejsca pracy tworząc jedynie w hipermarketach. Czy to nie likwidowanie ojczyzny? W takim Szczecinie zlikwidowano: papiernię "Skolwin", hutę "Szczecin", "Polmo", fabrykę kabli "Załom", fabrykę kontenerów "Unikon", "Selfę", fabrykę włókien syntetycznych "Wiskord", wytwórnię farb i lakierów "Polifarb", stocznię szczecińską, zakłady odzieżowe "Odra", "Dana" i wiele mniejszych. Co powstało? Kilka, a może kilkanaście hipermarketów, nawet w samym centrum miasta. W innych regionach Polski jest podobnie. Lepiej więc ~sławek nie przypisuj komuś "idiotyzmów", lecz zastanów się czy sam ich nie wypisujesz. Przepraszam ale co rozumiesz pod pojęciem zlikwidowano?Kto zlikwidował i dlaczego? Czy to były świetnie prosperujące zakłady ktore z jakiś powodów (być może spisek)zlikwidowano?Czy powinno się bronić objętych po komunie zakladów jak niepodległości , ale jak.Obok mnie jest zakład który sprzedano zagranicznemu właścicielowi który wprowadził do produkcji najnowszą technologię i zakład dobrze prosperuje.Komuniści usiłowaliją wprowadzać w latach 80 ale brakło pieniędzy a bez najnowszych technologii (które zazwyczaj są bardzo kosztowne)nie ma co szukać.Maluchami i Polonezami świata byśmy nie podbili
L
lalala
26 kwietnia 2012, 14:47
Skala idiotyzmówtypu "ojczyzna jest likwidowana" wypowiadanych przez o. Rydzyka przekracza już wszelkie granice. Polska nie jest Szwajcarią, która bankami stoi i one przynoszą jej niezły dochód. Nasz dochód wypracowują zwykli robotnicy, a w ciągu ostatnich lat likwiduje się ich miejsca pracy tworząc jedynie w hipermarketach. Czy to nie likwidowanie ojczyzny? W takim Szczecinie zlikwidowano: papiernię "Skolwin", hutę "Szczecin", "Polmo", fabrykę kabli "Załom", fabrykę kontenerów "Unikon", "Selfę", fabrykę włókien syntetycznych "Wiskord", wytwórnię farb i lakierów "Polifarb", stocznię szczecińską, zakłady odzieżowe "Odra", "Dana" i wiele mniejszych. Co powstało? Kilka, a może kilkanaście hipermarketów, nawet w samym centrum miasta. W innych regionach Polski jest podobnie. Lepiej więc ~sławek nie przypisuj komuś "idiotyzmów", lecz zastanów się czy sam ich nie wypisujesz. Na miejsce przedsiębiorstw, które wymieniłeś powstaje mnóstwo nowych. Zachęcam do odwiedzenia gliwickiej strefy ekonomicznej.
G
Groszek
26 kwietnia 2012, 12:46
Skala idiotyzmówtypu "ojczyzna jest likwidowana" wypowiadanych przez o. Rydzyka przekracza już wszelkie granice. Polska nie jest Szwajcarią, która bankami stoi i one przynoszą jej niezły dochód. Nasz dochód wypracowują zwykli robotnicy, a w ciągu ostatnich lat likwiduje się ich miejsca pracy tworząc jedynie w hipermarketach. Czy to nie likwidowanie ojczyzny? W takim Szczecinie zlikwidowano: papiernię "Skolwin", hutę "Szczecin", "Polmo", fabrykę kabli "Załom", fabrykę kontenerów "Unikon", "Selfę", fabrykę włókien syntetycznych "Wiskord", wytwórnię farb i lakierów "Polifarb", stocznię szczecińską, zakłady odzieżowe "Odra", "Dana" i wiele mniejszych. Co powstało? Kilka, a może kilkanaście hipermarketów, nawet w samym centrum miasta. W innych regionach Polski jest podobnie. Lepiej więc ~sławek nie przypisuj komuś "idiotyzmów", lecz zastanów się czy sam ich nie wypisujesz.
T
tim
26 kwietnia 2012, 12:34
Radio Maryja i dzieła przy nim powstałe wyrastają z ducha św. Maksymiliana Kolbego, idą jego śladami walki o Ojczyznę religijną, światłą i szlachetną
WD
Wojtek Duda
26 kwietnia 2012, 11:34
 naród został oszukany, czasy przedrozbiorowe.... jakim prawem ten duchowny miesza ludziom w głowach ? przecież to bzdury są. każdy ma prawo w swoje fantazje wierzyć, ale pytam, czy duchowny, powinien je głosić jako duszpasterzi jako szef radia mieniącego się katolickim ? 
R
rgn
26 kwietnia 2012, 11:10
Skala idiotyzmówtypu "ojczyzna jest likwidowana" wypowiadanych przez o. Rydzyka przekracza już wszelkie granice. Rydzyk jak Kasandra - oczywiście - oby nie miał racji. Przekonamy się, czy ma...
S
sławek
26 kwietnia 2012, 11:07
 Skala idiotyzmówtypu "ojczyzna jest likwidowana"  wypowiadanych przez o. Rydzyka przekracza już wszelkie granice. 
26 kwietnia 2012, 10:47
 Liczba miejsc na multiplexie jest ograniczona i trzeba dokonywać wyboru co zawsze bez względu na rozstrzygnięcie wywoła czyjeś niezadowolenie. Uważam że dla ,,świętego spokoju" powinno się jednak przyznać miejsce o.Rydzykowi bo łatwo można było przewidzieć że decyzja odmowna (bez względu na zasadność)spowoduje to co oglądamy.Czyli polityczne manifestacje PiS i jego zwolenników oraz kreowanie wizji prześladowania Kościoła w Polsce co uwłacza prawdziwie prześladowanym chrześcijanom w świecie.
.
...
26 kwietnia 2012, 10:34
O czym ten czlowiek mowi. O demokracji o sprawiedliwosci. No to niech pierwszy sie tego nauczy, niech odtajni swoje dochody. Jak nie ma pieniedzy to i Salomon z proznego nie naleje. Po co te demonstracje nienawisci. Przeciez o. Rydzyk jest zakonnikiem i ks. powinien skonczyc z ta nienawiscia i zaklamaniem. To nie prawda, ze tylko jego media mowia prawde, one tez klamia i to jak! Gdzie sa hierarchowie Kosciola, gdzie? Co mają dochody Rydzyka do tego wszystkiego? do dyskryminacji TVTrwam? Dlaczego tak cię nurtuje kwestia dochodów Rydzykowych?  A poza tym - jest wolność myśli, tak? Wolno Palikotowi myśleć na własny sposób i mówić, wolno innym podobnym, Rydzykowi nie wolno? Bo jest innej opcji? Ano, doczytałam się - odtajnienie dochodów miałoby być ze strony Rydzyka wyrazem jesgo "demokracji i sprawiedliwości"... - coś nie tak jest z twoją poprawnością myślenia(nie chodzi oczywiście o poprawność polityczną,bo ta akurat jest bez zarzutu)
26 kwietnia 2012, 10:16
Propagandowe ramię PiS nie ustąpi bo to gra idzie  o wpływy i o władzę a wszystkie inne sprawy to ściema.Tylko dlaczego dla takiej działalności szuka się różnych przykrywek.Tchórzostwo czy wyrachowanie?
G
gosc
26 kwietnia 2012, 09:47
O czym ten czlowiek mowi. O demokracji o sprawiedliwosci. No to niech pierwszy sie tego nauczy, niech odtajni swoje dochody. Jak nie ma pieniedzy to i Salomon z proznego nie naleje. Po co te demonstracje nienawisci. Przeciez o. Rydzyk jest zakonnikiem i ks. powinien skonczyc z ta nienawiscia i zaklamaniem. To nie prawda, ze tylko jego media mowia prawde, one tez klamia i to jak! Gdzie sa hierarchowie Kosciola, gdzie?