Pacjent widmo zmorą branży medycznej

(fot. johnnyalive / flickr.com)
„Puls Biznesu” / PAP / slo

Firmy medyczne liczą milionowe straty, spowodowane przez klientów, którzy nie przyszli na umówione wizyty - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Gazeta podaje liczne przykłady takich strat. Jak np. szacuje Medicover, rocznie mogłoby się odbyć 120 - 140 tys. wizyt, gdyby pacjenci na nie przyszli. Licząc koszt jednej wizyty 100 zł, firma traci przeszło 12-14 mln zł.

Również w Lux Medzie w ubiegłym roku takie nieodwołane wizyty stanowiły ok. 6,5 proc. wszystkich.

Z podobnymi problemami borykają się szpitale publiczne. Np. w ub. roku do warszawskiego szpitala bielańskiego nie przyszło 10 tys. wcześniej umówionych pacjentów.

Ogółem pacjenci nie stawiają się na 6-7 proc. umówionych wizyt. Szacunkowo powoduje to ok. 30 mln zł strat prywatnych placówek medycznych.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Pacjent widmo zmorą branży medycznej
Komentarze (2)
M
Max
6 czerwca 2013, 11:59
Niech policzą po 30 zł za wizytę, to straty będą mniejsze.
K
K.
6 czerwca 2013, 09:24
Czyli oprócz strat - można też szacować zysk (a przynajmniej przychód).. Branża się rozwija, a my dokładamy do nierentownej "publicznej" i chyba niezbyt efektywnej opieki lekarskiej