"PB": E-myto ożywiło rynek ciężarówek

PAP / psd

Na kulejącym rynku motoryzacyjnym mamy rekord sprzedaży. W zeszłym roku firmy zarejestrowały aż 17 tys. ekologicznych pojazdów spełniających normy EURO V - informuje "Puls Biznesu".

Jest to spowodowane wprowadzeniem w Polsce systemu opłat elektronicznych viaToll, którego stawki preferują auta o najniższej emisji spalin - ocenia właściciel firmy transportowej Dartom Andrzej Szymański. "Ta sama zasada obowiązuje także w systemach opłat w innych krajach, więc duzi przewoźnicy międzynarodowi zainwestowali w tabor spełniający normy EURO V" - dodaje.

DEON.PL POLECA


Przykładowo, auto z EURO V zapłaci za przejazd po autostradzie i ekspresówce 20-27 gr/km, pojazd z EURO II - 40-59 gr/km. Podobnie jest w Niemczech.

Jak wylicza rzecznik Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Anna Wrona, tylko w 2010 r. na auta z EURO V wydano 2 mld zł. Wówczas przewoźnicy mieli 16,4 tys. takich pojazdów, czyli o 125 proc. więcej niż w 2009 r. A w 2011 r. nastąpił dalszy wzrost sprzedaży - zarejestrowano ponad 17 tys. aut.

Branża uważa jednak, że rynek już się nasycił i w tym roku sprzedażowego boomu już nie będzie.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

"PB": E-myto ożywiło rynek ciężarówek
Komentarze (1)
jazmig jazmig
15 lutego 2012, 09:27
 Trzeba pamiętać, że używane ciężarówki nie poszły na złom, tylko do mniejszych przewoźników, którzy z kolei będą omijali autostrady i drogi szybkiego ruchu, rozjeżdżając wsie i małe miejscowości. Cała ta akcja napędza kasę producentom ciężarówek, ale to wszystko obciąża ceny towarów wożonych tymi ciężarówkami. Ostatecznie zatem płaci za te urzędnicze wymysły zwykły Kowalski.