PKP testuje nowy system bezpieczeństwa

(fot. Wikimedia Commons)
PAP / mm

PKP PLK na linii kolejowej Legnica - Bielawa Dolna testuje system wspomagający pracę maszynisty ERTMS 2 - poinformował rzecznik spółki Mirosław Siemieniec. System podnoszący bezpieczeństwo ruchu pociągów ma być zainstalowany na kluczowych polskich szlakach.

Spółka wyjaśniła, że system ERTMS 2 jest testowany od 11 czerwca. "Testy zgodnie z planowanymi zamknięciami torowymi rozpoczęły się od stacji Okmiany i szlaku Okmiany - Bolesławiec i są prowadzone na zamkniętych dla ruchu odcinkach linii między Okmianami a Zebrzydową" - wyjaśnił Ryszard Biernat z PKP PLK.

W trakcie jazd próbnych sprawdzane jest działanie system bezpieczeństwa sterowania ruchem kolejowym ERTMS (European Rail Traffic Management Systems). Jak wyjaśnił Biernat, symulowane będą nietypowe sytuacje, np. usterki, niepodjęcie hamowania przez mechanika lub niereagowanie na wskazania urządzeń oraz sprawdzanie, czy działanie systemu będzie prawidłowe i doprowadzi do zażegnania niebezpieczeństwa. Wyniki tych testów posłużą do wdrożenia ERTMS 2 na najważniejszych liniach kolejowych w Polsce. Zgodnie z wymogami UE w ten system mają być wyposażone wszystkie najważniejsze korytarze kolejowe w UE.

DEON.PL POLECA

Testy ERTMS 2 współfinansowane są ze środków wspólnotowych.

ERTMS 2 składa się z podsystemu ETCS (European Train Control System), który pozwala na przekazywanie sygnałów z semaforów bezpośrednio do kabiny maszynisty i ciągłą kontrolę pracy prowadzącego pojazd. Drugą częścią ERTMS 2 jest cyfrowy system kolejowej komunikacji GSM-R, który używany jest zarówno do komunikacji głosowej dla pracowników kolei, jak i transmisji danych np. z semaforów do lokomotyw. ERTMS 1 różni się od systemu ERTMS 2 tym, że obejmuje jedynie podsystem ETCS, bez podsystemu GSM-R.

W Polsce działa certyfikowany przez UTK system ERTMS 1 i pozwala on na poruszanie się pociągów powyżej 160 km/h.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

PKP testuje nowy system bezpieczeństwa
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.