Pogrzeb Władysława Bartoszewskiego 4 maja

(fot. PAP/Leszek Szymański)
PAP / pk

Pogrzeb Władysława Bartoszewskiego odbędzie się w 4 maja - poinformowała rzecznik rządu Małgorzata Kidawa-Błońska. W poniedziałek w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zostanie wystawiona księga kondolencyjna.

Pogrzeb Władysława Bartoszewskiego odbędzie się 4 maja w Archikatedrze św. Jana Chrzciciela. Potem na warszawskich Powązkach Wojskowych odbędzie się ceremonia pogrzebowa. "W poniedziałek w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w gabinecie prof. Bartoszewskiego zostanie wystawiona księga kondolencyjna" - powiedziała w sobotę PAP rzeczniczka rządu.

DEON.PL POLECA

Władysław Bartoszewski - pełnomocnik premiera ds. dialogu międzynarodowego, więzień Auschwitz, żołnierz AK, historyk i dwukrotnie minister spraw zagranicznych - zmarł w piątek wieczorem w wieku 93 lat. Wcześniej tego dnia w ciężkim stanie trafił do szpitala MSWiA w Warszawie.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Pogrzeb Władysława Bartoszewskiego 4 maja
Komentarze (56)
M
Mawak
26 kwietnia 2015, 09:53
Świeć Panie nad jego duszą. A tak przy okazji, to pogrzeb Ojca Świętego, a także pogrzeb Prezydenta RP udało się zorganizować szybciej. Interesujące.
!
!!
27 kwietnia 2015, 03:40
Wygląda na to, że Bronisław Komorowski chce zostać prezydentem na trumnie Władysława Bartoszewskiego.
E
ErGi
25 kwietnia 2015, 21:45
Nagonka na Bartoszewskiego przez PiS rozpoczęła się w 2006 roku, gdy ówczesny wiceminister MON Antoni Macierewicz, wg którego większość dotychczasowych wtedy ministrów spraw zagranicznych III RP była agentami sowieckich służb specjalnych. Jako przewodniczący Rady PISM, oburzył się na brak reakcji Anny Fotygi (MSZ). Samopoczuciem prof. Bartoszewskiego zainteresował się natomiast min. Sikorski, który dzwonił do niego krótko po rewelacjach Macierewicza przedstawionych w TV Trwam. - Minister gorąco mnie przepraszał.
C
cm
25 kwietnia 2015, 21:50
A rzekomo w PiS-ie są sami katolicy, sami prawi, prawdziwi i sprawiedliwi. 
.
...
25 kwietnia 2015, 21:53
W 2005 roku decyzją PiS pan Bartoszewski został szefem Rady Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych a od stycznia 2006 szefem Rady Nadzorczej LOT. Mocna nagonka.
I
Irol
25 kwietnia 2015, 23:49
swietnie doradzal w  LOT doprowadzajac firme do bankructwa
C
cm
25 kwietnia 2015, 21:32
Niestety, ale Deon powinien zamknąć możliwość anonimowego komentowania. Szanujące się portale już to dawno zrobiły. Podłe wpisy zięjące nienawiścią wpisywane przez armię zaciężnych ze znanych redakcji czas skończyć! 
B
Boanerges
25 kwietnia 2015, 21:39
Popieram,ludzie pakują się w bezmyślnie w sąd Boży .Nawiasem ,nie uczyli ich o Bożym Miłosierdziu?
25 kwietnia 2015, 22:02
Popieram!!
25 kwietnia 2015, 22:03
Nie rozumieją tego. Mam nadzieję, że Bóg nie poczyta im tego grzechu.
K
klara
26 kwietnia 2015, 08:49
Popieram,ludzie pakują się w bezmyślnie w sąd Boży .Nawiasem ,nie uczyli ich o Bożym Miłosierdziu? Już z tego polemicznego zapału trochę zaczynasz dawać obok. W jaki sąd Boży? Ludzie jak go widzą tak go piszą - i to ma być ingerencja w Sąd Boży albo Boże Miłosierdzie? Przypominam, że Jezus po to przyszedł na świat, zeby dać świadectwo prawdzie. I kazał się naśladować.
26 kwietnia 2015, 10:52
Ludzie znają prawdę czy Bóg? W natłoku sprzecznych informacji Ty znasz prawdę o Władysławie Bartoszewskim? Czy jest ta prawda owocem objawienia Bożego, czy tylko przekonaniem opartym na świadectwie innych ludzi?  Jezus nakazał Ci dawać świadectwo prawdy o innych ludziach czy o Sobie, jako Synu Bożym? Czy jesteś przekonana, że dajac świadectwo o Władysławie Bartoszewskim wypełniasz polecenie Jezusa?
K
klara
26 kwietnia 2015, 11:06
Ludzie znają prawdę czy Bóg? W natłoku sprzecznych informacji Ty znasz prawdę o Władysławie Bartoszewskim? Więc uważasz, ze ludzie nie są zdolni do prawdziwego sądu o kimkolwiek? Że zamiast rozumu Bóg dał ludziom atrapę, z której nie ma żadnego pożytku w dociekaniu do prawdy? Bo tę Bóg zarezerwował dla siebie?
26 kwietnia 2015, 14:03
Uważam, że ludzki osąd jest wynikiem analizy znanych mu faktów. Dla mnie pewnymi faktami są te, które stały się powodem uhonorowania Bartoszewskiego odznaczeniami wojskowymi i tytułem Sprawiedliwego Wśród Narodów Świata. Nie są dla mnie pewnymi faktami anonimowe pomówienia o podłe czyny, które są podstawą do ataków na niego.
26 kwietnia 2015, 14:05
Bóg dał ludziom rozum ale Szatan jest znacznie inteligentniejszy od nas i doskonale się bawi, gdy widzi, że skaczemy sobie do gardeł. Zwłaszcza, gdy robią to uczniowie Chrystusa.
P
picassojerzy
26 kwietnia 2015, 15:34
Dobrze że coś myślicie by wstrzymać opluwanie. Ale bardzo wątpie czy to cokolwiek zmieni. Taki Pan Terlikowski pod swym nazwiskiem zamieszcza takie żenujące komentarze pod adresem Ojca świętego więc nie sądzę by posiadacze jedynie słusznej prawdy cokolwiek inaczej mówili
L
Logik
26 kwietnia 2015, 15:41
To po co plujesz na Terlikowskiego lub używasz zwrotu "posiadacze jedynie słusznej prawdy". Zaraz napiszą, że jesteśmy hipokrytami. Jeżeli mamy wybaczać to wszystkim, wszystko i ciągle, a nie tylko wybranym i dopiero po śmierci.
P
picassojerzy
26 kwietnia 2015, 18:11
W jaki sposób pluje na Pana Terlikowskiego ? Przecież On uważa sie za lepszego katolika od Papieża Franciszka i Go poucza czyż nie robił tego ? Robił. Dla mnie autorytetem jest Papież a pouczanie przez Pana Terlikowskiego Papieża Franciszka delikatnie mówiąc jest niestosowne
L
Logik
26 kwietnia 2015, 18:31
Nie jest ważne co uważa Terlikowski czy uważał Bartoszewski tylko ważne jest to jak każdy z nas reaguje, bo to my będziemy rozliczani z naszych czynów. Może z ust obu padły niestosowne słowa, które paść nie powinny, ale to nie nasza rzecz ich osądzać. To należy do Boga. Nie tylko po śmierci, ale i przed śmiercią.
O
Ojciec
25 kwietnia 2015, 21:21
Nie sądźcie ,ludzie opamiętajcie się .Jaką miarą........ Nikt nie dał Wam mandatu sądzenia ludzi.
K
klara
25 kwietnia 2015, 21:31
Osoby publiczne same dają taki mandat. Jak ktoś nie chce być oceniany, niech nie staje na świeczniku.
O
Ojciec
25 kwietnia 2015, 21:35
Przepraszam,myślałem że Pani jest Chrześcijanką. W Chrześcijaństwie miara jest jednakowa dla wszystkich .
S
Syn
25 kwietnia 2015, 21:43
Czyli nie jest prawdą, że czyjś życiorys daje prawo do wypowiadania obraźliwych słów typu "bydło".
K
klara
25 kwietnia 2015, 21:44
Czyżby chrześcijan Bóg pozbawił władz poznawczych i zakazał używania rozumu w ocenie zjawisk i ludzi?
25 kwietnia 2015, 22:04
Klaro proszę Cię. Pan Bartoszewski umarł. On już nie stoi na świeczniku. Stoi teraz przed Bogiem.
K
klara
25 kwietnia 2015, 22:27
Ojej. To teraz trzeba by popalić wszystkie podręczniki do historii, bo ci ludzie już  nie stoją na świeczniku. Poumierali i  nie wolno ich oceniać.
25 kwietnia 2015, 22:49
Ocena dokonań to nie to samo co sąd nad człowiekiem. Powinnaś zauważyć, że odbywa się tu sąd nad zmarłym. 
?
?
25 kwietnia 2015, 21:11
Pogrzeb dopiero za 9 dni? Skąd ta zwłoka?
C
CORAL
25 kwietnia 2015, 18:11
Największa zasługa Bartoszewskiego to ta ,że za wszystkich rządow  począwszy od Hitlera ,skończywszy na Tusku ,był u wladzy.Polecam, portal -co myśla żydzi za oceanem o poczynaniach Bartoszewskiego W Auschwitz.Z relacji żyjacych jeszcze żydów z tamatych lat -denuncjował do gestapo ,swoich rodaków.Tyle o zmarłym -jego zasługii państwowy pogrzeb to nieporozumienie.
25 kwietnia 2015, 20:27
Co myśla o nim Żydzi? SPRAWIEDLIWY WŚRÓD NARODÓW ŚWIATA!!!
B
baba
25 kwietnia 2015, 21:16
Chłopie - zostań satyrykiem,bo się marnujesz.
25 kwietnia 2015, 21:32
Uzyskał tytuł Sprawiedliwego Wśród Narodów Świata i honorowe obywatelstwo Izraela. Za pomoc Żydom dostał też Order Odrodzenia Polski. W Powstaniu Warszawskim został odznaczony Krzyżem Walecznych i Krzyżem Zasługi z Mieczami. Rząd na uchodźctwie przyznał mu Krzyż Komandorski z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski. Prezydent Polski przyznał mu Order Orła Białego. Polak. Człowiek.
MR
Maciej Roszkowski
26 kwietnia 2015, 11:16
Choroba umysłowa nie może byc usprawiedliwieniem tych bredni
25 kwietnia 2015, 16:30
Myślałem kiedyś, że to chrześcijański portal czytany przez chrześcijan. Szkoda, że dzięki dopuszczeniu anonimowego komentowania ma się wrażenie, że to brukowiec
K
kyger
25 kwietnia 2015, 17:42
Komentarze odsłaniające po latach prawdę o człowieku nie mają znamion brukowca. To teksty karmiące nas Polaków kłamstwami przez polskojęzyczne (ale nie polskie) media o ,,zasługach '', polskości i dokonaniach (w tym posiadaniu tytułu i stopnia profesora) było jednym wielkim brukowcem.Proszę nie mylić skutków z przyczyną.
P
picassojerzy
25 kwietnia 2015, 21:00
Jasne, a jakie to fakty nieznane świdczące o braku patriotyzmu ? To że był w Oświcimiu ? To że pomagał Zydom _ to chyba było najwieksze przestępstwo Pana Bartoszewskiego. A może to pobyt w wiezieniu SB którą to popierał zapewne Pan Bartoszewski jako czciciel żydokomuny i za to Go zamknęła ?
K
Korekta
25 kwietnia 2015, 21:01
Oświęcim to miasto. Bartoszewski był w niemieckim obozie zagłady Auschwitz.
A
andrzej
25 kwietnia 2015, 21:10
bo na tym portalu coraz więcej komentatorów to radiomaryjni.Spróbuj na portalach toruńskich coś napisać z czym oni się niezgadzają to ci tego nie puszczą.Bo tam jest cenzura.
R
rusztalg
25 kwietnia 2015, 14:33
Na nic zda się propaganda polskojęzycznych mediów ogłupiająca nas ,,zasługami'' Bartoszewskiego. Byłem dziś na bazarze świadkiem rozmów zwyczajnych ludzi co sądzą o tym człowieku. Dobrze,że Polacy zaczynają rozumieć co zrobili z naszą Ojczyzną i z nami po 1989 roku.
25 kwietnia 2015, 21:34
no tak byłeś świadkiem rozmowy na bazarze...
MR
Maciej Roszkowski
26 kwietnia 2015, 11:18
No to wracaj na bazar
PK
Pan Kracy
25 kwietnia 2015, 14:23
Zastanawiam się, jakim trzeba być katomatołkiem, żeby informację o pogrzebie profesora Bartoszewskiego obdarzać 1 gwiazdką?
E
eReR
25 kwietnia 2015, 16:50
Taka polska rzeczywistość. Nikt nie przeczytał żandej książki, żadnego artykułu profesora, ale się z nim nie zgadza.
K
klara
25 kwietnia 2015, 17:51
Bo w "takiej polskiej rzeczywistości" funkcjonuje przysłowie "mądrej głowie dość dwie słowie".  Mam ci przytoczyć nawet trochę więcej słów pana Bartoszewskiego, które wystarczą, żeby nie tracić czasu na jego książki?
P
picassojerzy
25 kwietnia 2015, 20:55
Książki Jego są wspaniałym dowodem patriotyzmu i miłości Polski. Jeśli ktoś z taką biografią, kogo szanują i w Niemczech i w Izrealu i w Watykanie ( list Papieża Benedykta XVI) i w Polsce może być tak opluwany to fatalnie świadczy o tych co plują. Oczywiście tylko tacy jak ty Klara znasz prawdę wszyscy inni ulegają propagandzie.
K
kaugek
25 kwietnia 2015, 21:19
Po takim wpisie możesz zostać satyrykiem...będziesz dostawał brawo nawet od niewymagającej widowni.
K
kreom
25 kwietnia 2015, 21:21
Polacy zwykli są do czytania książek napisanych przez Polaków...
25 kwietnia 2015, 21:38
Klaro, czy te słowa mają większą wagę od pół roku w Auschwitz, od walki z Niemcami w Powstaniu Warszawskim (Krzyż Walecznych i Krzyż asługi), od pomocy Żydom w Żegocie (Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata i honorowe obywatelstwo Izraela)? Klaro, on umarł. Czy choć jedna z osób komentujących będzie umierać z takim dorobkiem życia?   
25 kwietnia 2015, 21:40
Jakiej narodowości był wg Ciebie Bartoszewski jeśli nie polskiej? Może mówisz o innej osobie coś Ci się biedaku pomyliło.
K
klara
25 kwietnia 2015, 21:55
Drogi Bohunie - już od dawna nie robią na mnie wrażenia ordery i honorowe obywatelstwa. I mam nadzieję, że żadna z osób komentujących nie będzie umierać z takim dorobkiem zycia.
I
Irol
25 kwietnia 2015, 23:52
a po jakim liceum dostaje sie profesora?To kazdy tak moze czy tylko WYBRANCY??
I
Irol
25 kwietnia 2015, 23:57
pol roku w Oswiecimiu(bo chyba tak po polsku nazywa sie ta miejscowosc chyba,ze cos przeoczylem albo mam do czynienia ze Szwabem,o sorry Nazista przeciez to nie  Szwaby mordowaly w Oswiecimiu czyz nie?) i wyjscie z powodow zdrowotnych???ciekawe myslalem,ze oboz w Oswiecimiu byl obozem zagaldy i chorzy mogli wydostac sie jedynie przez komin,ale widac,ze byli rowni i rowniejsi jak w prlu
26 kwietnia 2015, 08:28
W poprzednich postach nazwałem obóz Oświęcimiem i zostałem sprostowany (dziękuję za to), że Oświęcim to nazwa miasta a niemiecki obóz nazywał się Auschwitz Birkenau. Bartoszewski z obozu wyszedł w początkowym okresie jego istnienia. Machina zagłady dopiero się rozkrecała. Nie znam okoliczności tej sytuacji więc nie zabieram głosu. Wiem tylko, że Bartoszewski napisał na ten temat raport do swojego dowództwa Armii Krajowej, do które trafił po obozie. Wiem też, że Armia Krajowa przyznała mu wysokie odznaczenia. W oparciu o te fakty uważam, że był porządnym człowiekiem.
26 kwietnia 2015, 08:32
Jeżeli Krzyż Walecznych nadany przez Armię Krajową w 1944 roku nie robi na Tobie wrażenia. Jeżeli tytuł Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata nie robi na Tobie wrażenia to cieszę się, że Ciebie nie znam i nigdy nie poznam. 
I
iyga
26 kwietnia 2015, 09:55
To Ty stoisz okrakiem między prawdą a kłamstwem. Dałeś się ogłupić polskojęzycznej propagandzie albo jesteś ,,spokrewniony '' z nimi.
K
Korekta
26 kwietnia 2015, 18:40
Oświęcim to nazwa miasta. Niemiecki obóz zagłady to Auschwitz.