Premier testował kolejkę Stadion-Okęcie

(fot. PAP/Jacek Turczyk)
PAP / wm

W sobotę odbył się pierwszy przejazd Szybkiej Kolei Miejskiej w barwach narodowych Euro 2012 ze stacji Stadion na Okęcie. Dzięki temu połączeniu kibice będą mogli w 30 minut dotrzeć z lotniska w okolice Stadionu Narodowego, co osobiście sprawdził premier Donald Tusk.

Nowe połączenie zostanie uruchomione 1 czerwca. W sobotę odbyła się uroczysta inauguracja. Premier na nowo otwartym przystanku Stadion, na peronie od strony Stadionu Narodowego, oglądał lokomotywy PKP Intercity w barwach Polski, Ukrainy Grecji, Czech, Rosji i Stadionu Narodowego.

Również mieszkańcy Warszawy mogli zobaczyć nowy dworzec i przystanek kolejowy Warszawa Stadion oraz zostawić swój podpis na lokomotywie "Polska". Lokomotywy PKP Intercity w barwach Polski, Ukrainy Grecji, Czech, Rosji i Stadionu Narodowego przeparadowały też przez most Średnicowy.

Tusk - razem z ministrem transportu Sławomirem Nowakiem - obejrzał stację, rozmawiał z pracownikami kolei i maszynistami składu SKM. Biało-czerwoną SKM-ką premier przejechał na Okęcie, gdzie obejrzał terminal i odleciał do Gdańska. 

PKP Intercity z okazji odbywającego się finału mistrzostw Europy w piłce nożnej zmieniło wygląd 20 lokomotyw. Szesnaście z nich prezentuje narodowe barwy drużyn piłkarskich Euro 2012, a cztery symbolizują areny sportowe, na których rozgrywane będą mecze w Polsce. Kolejne lokomotywy mają być prezentowane w Warszawie 26 maja, 27 maja i 3 czerwca. Hasło "Kolej porusza kibiców" towarzyszy każdej z ozdobionych lokomotyw i jest przetłumaczone na 15 języków. Lokomotywy Euro 2012 będą kursować po torach do listopada 2012 roku. Każda z nich pokona w tym czasie blisko 120 tysięcy kilometrów.

Nowe połączenie kolejowe, łączące Lotnisko Chopina z centrum Warszawy, będzie obsługiwane przez dwóch przewoźników kolejowych - Szybką Kolej Miejską i Koleje Mazowieckie. Jest jedną z inwestycji przygotowanych w związku ze zbliżającym się turniejem piłkarskim Euro 2012.

Jak powiedział PAP członek zarządu PKP PLK Andrzej Pawłowski, w czasie Euro 2012 na tej trasie będą jeździły średnio cztery pociągi na godzinę. "Gdyby pojawiły się większe potrzeby, zostaną uruchomione dodatkowe pociągi. Przewidujemy jednak, że te cztery składy na godzinę w zupełności wystarczą. Myślę jednak, że kursujące co 15 minut pociągi z lotniska i do lotniska to optymalne rozwiązanie" - zaznaczył.

Linia Szybkiej Kolei Miejskiej S2, kursująca obecnie na odcinku Sulejówek Miłosna - Warszawa Zachodnia, zostanie wydłużona do przystanku kolejowego Warszawa Lotnisko Chopina. Do obsługi lotniska zostanie także uruchomiona nowa linia Szybkiej Kolei Miejskiej - S3. Linia będzie kursowała na trasie Warszawa Lotnisko Chopina - Legionowo Piaski. Wybrane pociągi linii S3 pojadą przez stację Warszawa Centralna, z pominięciem przystanków: Warszawa Stadion, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Ochota. Pociągi Kolei Mazowieckich będą kursowały na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Lotnisko Chopina.

W marcu 2011 roku rozpoczęła się przebudowa stacji PKP Stadion. W ramach prac odnowiono tunel i budynek dworcowy, wybudowano też zadaszenia z okienkami, nawiązującymi do elewacji pobliskiego Stadionu Narodowego. Stację oddano do użytku w maju.

Jak informuje na swoich stronach internetowych Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, rozkład jazdy pociągów zostanie udostępniony w najbliższych dniach

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Premier testował kolejkę Stadion-Okęcie
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.