"Puls Biznesu": Polak kocha ... kapsułkę

Puls Biznesu": Polak kocha ... kapsułkę (fot. flicker.com/ loomitz)
PAP / ad

Na rynku kawy mamy prawdziwy przełom w postaci galopującego wzrostu sprzedaży kapsułek z kawą: pojedyńczych hermetycznie zamkniętych porcji kawy do ekspresów ciśnieniowych, informuje "Puls Biznesu".

Szacuje się, że w 2009 r. sprzedanych zostało 13 mln kapsułek z kawą, a w tym roku sprzedaż może przekroczyć nawet 30 mln sztuk, twierdzi Kamiński.

Jak ciepłe bułeczki sprzedają się również nowoczesne ekspresy ciśnieniowe, w których przyrządza się taką kawę. W 2008 r. w Polsce klienci kupili ponad 135 tys. automatycznych ekspresów ciśnieniowych, a w 2009 r. - już 147 tys. sztuk.

W ciągu minionych 12 miesięcy w Polsce sprzedano 81,4 tys ton kawy za 2,9 mld zł, podaje "Puls Biznesu".

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

"Puls Biznesu": Polak kocha ... kapsułkę
Komentarze (2)
28 października 2010, 08:40
A ja siedzę właśnie nad pyszną cafe-latte :). O kapsułkach o tej pory nie słyszałam. Brzmią mało apetycznie. Ideał to kawa ziarnista, zmielona tuż przed włożeniem do ekspresu i ten zapach po mieleniu, a potem z kubka z kawą...
Artur Demkowicz SJ
28 października 2010, 07:47
poproszę kawe... na dzień dobry!