"Rz": Telewizor zbyt nowoczesny dla Polaka

(fot. sxc.hu)
PAP / psd

Polska jest w pierwszej trójce europejskich rynków pod względem popularności tzw. telewizorów Smart TV. Kupujemy je chętniej niż Niemcy czy Brytyjczycy, ale wciąż nie potrafimy z nich korzystać - pisze "Rzeczpospolita".

Już nawet 36 proc. odbiorników w Polsce to właśnie ekrany oferujące stały dostęp do internetu, zintegrowaną usługę VOD (filmy na żądanie), a także możliwość instalowania aplikacji i korzystania z portali społecznościowych i e-komunikatorów - szacuje niemiecka firma Concerta.

W Europie wyprzedzają nas pod tym względem tylko Francuzi (42 proc.) i Turcy (40 proc.). Ale niewykluczone, że w parę lat ich przegonimy. "Sprzedaż takich telewizorów w Polsce cały czas mocno rośnie. Procentowo kupujemy ich więcej niż Francuzi" - wylicza Marek Maciejewski, dyrektor produktu na Europę w koncernie TCL.

DEON.PL POLECA

Ale jesteśmy w ogonie Europy, jeśli idzie o korzystanie z sieci i innych dodatkowych funkcji w Smart TV. Szacuje się, że te możliwości wykorzystuje ledwie ok. 11 proc. polskich użytkowników i według badań firmy Concerta znacznie wyprzedzają nas pod tym względem Brytyjczycy (86 proc.), Francuzi (79 proc.), Holendrzy (76 proc.), czy Turcy (73 proc.).

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

"Rz": Telewizor zbyt nowoczesny dla Polaka
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.