Sondaż Ipsos: Duda wygrywa z Komorowskim

(fot. PAP/Jacek Bednarczyk)
PAP / psd

Kandydat PiS Andrzej Duda i popierany przez PO prezydent Bronisław Komorowski zmierzą się w II turze wyborów prezydenckich. Duda uzyskał 34,8 proc. głosów, a Komorowski - 32,2 proc. - wynika z sondażu Ipsos dla TVP1, TVP Info, TVN24 i Polsat News.

Trzeci wynik - 20,3 proc. - uzyskał Paweł Kukiz.

DEON.PL POLECA

Na dalszych miejscach znaleźli się:

Janusz Korwin-Mikke - 4,4 proc.,

Magdalena Ogórek - 2,4 proc.,

Adam Jarubas - 1,6 proc.,

Janusz Palikot - 1,5 proc.,

Grzegorz Braun - 1,1 proc.,

Marian Kowalski - 0,8 proc.,

Jacek Wilk - 0,6 proc.,

Paweł Tanajno - 0,3 proc.

Frekwencja w niedzielnych wyborach, według Ipsos, wyniosła 49,4 proc.

Paweł Predko z Ipsos poinformował PAP, że ankieterzy w lokalach, w których przeprowadzane były badania exit poll, zbiorą także wyniki z wywieszonych przez komisje wyborcze protokołów. Predko szacuje, że wyniki podane na podstawie protokołów mogą pojawić się około północy. Zaznaczył, że będą to dane z przynajmniej 90 proc. komisji, w których prowadzono badanie exit poll.

Ipsos: Zarówno Duda, jak i Komorowski, wygrali w ośmiu województwach

Kandydat PiS Andrzej Duda i popierany przez PO prezydent Bronisław Komorowski równo podzielili między siebie województwa. Każdy z nich zwyciężył w ośmiu - wynika z sondażu Ipsos.

Według sondażu Duda wygrał w województwach: podkarpackim (47,0 proc. głosów), podlaskim (44,3 proc.), lubelskim (42,7 proc.), małopolskim (41,9 proc.), mazowieckim (38,8 proc.), świętokrzyskim (38,2 proc.), łódzkim (33,7 proc.) i śląskim (33,4 proc.).

Komorowski zwyciężył w województwach: opolskim (42,5 proc.), pomorskim (40,7 proc.), wielkopolskim (39,2 proc.), zachodniopomorskim (38,4 proc.), warmińsko-mazurskim (37,8 proc.), dolnośląskim (37,5 proc.), lubuskim (35,6 proc.) i kujawsko-pomorskim (33,6 proc.).

Najniższa frekwencja w woj. opolskim - 41,8 proc. najwyższa w mazowieckim - 53,9 proc.

Według sondażu największa frekwencja była w województwie mazowieckim - 53,9 proc., a najniższa w woj. opolskim - 41,8 proc.

Według sondażu w dalszej kolejności najwięcej wyborców poszło do urn: w woj. małopolskim - 53,4 proc., na Podkarpaciu - 51,1 proc., na Śląsku - 50,7 proc., na Lubelszczyźnie - 50,2 proc., w woj. pomorskim - 50,1 proc.

Frekwencję poniżej średniej krajowej odnotowano: na Dolnym Śląsku - 49,3 proc., w woj. łódzkim - 48,6 proc., w Wielkopolsce - 48,1 proc., w woj. podlaskim - 48 proc, w woj. zachodniopomorskim - 47,5 proc., w woj. kujawsko-pomorskim - 45,3 proc., w warmińsko-mazurskim - 44,6 proc., w woj. lubuskim - 44 proc., w woj. świętokrzyskim - 42,2 proc.

Duda wygrał z Komorowskim tylko na wsi

Andrzej Duda wygrał z Bronisławem Komorowskim tylko na wsi, tam na kandydata PiS głosowało 43,8 proc. wyborców, podczas gdy na urzędującego prezydenta 25,6 proc. - wynika z sondażu IPSOS. W miastach - bez względu na ich wielkość - większe poparcie uzyskał Komorowski.

Według IPSOS w małych i średnich miastach, do 200 tys. mieszkańców, przewaga Komorowskiego nad Dudą była minimalna. Na urzędującego prezydenta głosowało tam 33,8 proc. obywateli, a na jego oponenta z PiS - 31,1 proc.

Na Komorowskiego w dużych miastach (201-500 tys.) głosowało 37,9 proc. wyborców, a w największych aglomeracjach (powyżej 500 tys.) - 41,8 proc. W przypadku Dudy było to odpowiednio: 28,3 proc. i 27 proc. wyborców.

Z sondażu IPSOS wynika, że względnie takie same poparcie w całym kraju uzyskał Paweł Kukiz. Na wsi głosowało na niego 18,5 proc. wyborców, w najmniejszych miastach (do 50 tys.) - 21,6 proc., w średnich (51-200 tys.) - 24,1 proc., w dużych (201-500 tys.) - 21,2 proc., a w największych (ponad 500 tys.) - 17,9 proc. (PAP)

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

Sondaż Ipsos: Duda wygrywa z Komorowskim
Komentarze (67)
12 maja 2015, 19:46
Bardzo ciekawą informację przedstawiono przed chwilą w Wiadomościach. Wśród Polaków głosujących za granicą Duda wygrał w USA i na Ukrainie a Komorowski w Niemczech i w Rosji. Ciekawe?
13 maja 2015, 00:25
Ciekawe :) Też mnie zastanowiło co najmniej. Rosja kłamie (władze) mówiąc, że ich to nie obchodzi, ale raczej obchodzi, a mnie przeraża, bo BK obecny prezydent wielokrotnie twierdził lub zachowywał się antyrosyjsko. A w międzyczasie...
13 maja 2015, 00:26
Ale że Niemcy? Jaki mają interes? Znowu wspólny? :(
12 maja 2015, 09:17
Niestety do wyboru Polakom pozostali podobnie myślacy przedstawiciele PO i PIS. Oni nie mają wizji rozwoju Polski, tylko utrzymanie swoich pozycji politycznych.  Jedynym promyczkiem nadziei jest sukces Kukiza i jego porozumienie z Korwinem. Może cos sie uda zmienić w wyborach parlamentarnych.
OR
O. Rydzyk Wątpiący
12 maja 2015, 01:26
W niedzielę po 21 w Radio Maryja, Ojciec Tadeusz Rydzyk w blisko 20-minutowym wystąpieniu zwycięstwu Andrzeja Dudy poświęcił... dwa zdania. Przez resztę czasu narzekał na fatalną kondycję finansową swojej rozgłośni. Oberwało się ofiarodawcom, paulinom z Jasnej Góry, telewizji Republika, a także PiS-owi. Komentarz wyborczy - bardzo lakoniczny - padł dopiero pod koniec audycji. - Tu już się ludzie podniecają, że Andrzej Duda wygrywa pierwszą turę wyborów prezydenckich. Zobaczymy, zobaczymy - powiedział o. Rydzyk. Trudno zgadnąć, co miał na myśli.
P
pytajnik
12 maja 2015, 06:48
A nie gratulował Prezydentowi Dudzie?
L
lolek
11 maja 2015, 09:15
Zdobyłem w zeszłym miesiącu wykształcenie wyższe i teraz mi głupio, że jestem zaliczany do zwolenników Komorowskiego.
11 maja 2015, 21:57
Zdradż tajemnicę jak zdobyłeś , bo może tym sposobem będziemy mieli cały naród z wyższym :)
11 maja 2015, 22:10
Chętnie podpowiem. Z poziomu zaczepek wygladasz na gimazjalistę. Ale to już chyba 3 klasa... nie ważne, który raz. Potem liceum. - 4-5 lat jak Ci pójdzie tak jak dotyczas. Matura... na poziomie postawowym można dać po podstawówce więc powinno się udać. Potem jakieś dobre studia. Najlepiej jakaś dobra uczelnia humanistyczna w ośrodku akadamickim z dla od miasta wojewódzkie - licencjat w rok magisterka w semest i JUŻ
11 maja 2015, 23:03
Sądząc po Twojej pisowni to raczej ,,lekarzu lecz się sam " :) :) :)
12 maja 2015, 09:58
Lepiej nigdzie się nie chwal, że masz wyższe wykształcenie - to nie świadczy dobrze o Tobie.
12 maja 2015, 19:02
Serio? :-) Potrafisz zrobić uwagi na poziomie edytora tekstu i wskazać palcówki/literówki w tekście? Na którym roku się tego nauczyłeś? Nasz jakiś problem, że leszek zdobył wyższa wykształacenie?
13 maja 2015, 00:29
Oj oj, awantura? Beniamin. Co Ci przeszkadza w Panu Dudzie? Odezwę się, jak tylko będzie wolny czas, a po prostu pracy mam osatnio coraz więcej, dlatego wchodzę na net tylko wieczorami...WIęc postaram się śledzić.
D
demografia
11 maja 2015, 09:06
Duda slabiutki w demografii.
Janusz Brodowski
11 maja 2015, 08:04
Strasznie ktoś się trudnił przez całą noc z minusowaniem wypowiedzi. Ciekawe czy to na etat? I w jakiej instytucji? ;)
X
xomowiec
11 maja 2015, 04:16
Deonie!! Jakie "wygrał"? wygrał w sondażu? Wyniki wyborów dopiero w poneidziałek wieczór!!! jaki deon taka relacja.
PN
pojedziemy na łów, na łów
11 maja 2015, 04:32
Jaka władza tak długo trzeba czekać na wynik.
11 maja 2015, 21:55
Jak będzie nowa to wyniki będą jeszcze przed zakończeniem!!
PN
pojedziemy na łów, na łów...
11 maja 2015, 04:07
Zwolennik Komorowskiego zaminusował wypowiedzi, ale moim zdaniem to cienki bolek. Umiesz mi dać 9999 minusów?
T
tim
11 maja 2015, 03:04
Komorowski zrezygnuje z kandydowania w II turze. Poda powód zdrowotny lub osobiety.  Tak mu każe jego oficer prowadzący. Będzie to miało na celu zantagonizowanie wyborców Dudy i Kukiza którzy staną do II tury.
13 maja 2015, 00:34
Nie mam mnie aż tak przyjemną perspektywą. Obawiam się, że aż tak miło nie będzie ;)
13 maja 2015, 00:35
To  zresztą mogłoby być trudne, skoro pan Kukiz nie przeszedł  dalej...
X
x.W
11 maja 2015, 01:54
Za dwa tygodnie Zesłanie Ducha Świętego. Ale już możemy wołać: "Niech zstąpi Duch Twój, i odnowi oblicze ziemi, tej ziemi!"
X
x25
11 maja 2015, 03:07
Oby tak się stało, to już chyba ostatni moment dla Polski na ratunek. Niepokoi natomiast niewielka różnica głosów - wielu beneficjentów i zauszników POlszewii zaangażowanych w proces wyborczy może w II turze poczuć nieodpartą pokusę by nieco pomóc towarzyszowi Bulowi w potrzebie.
X
xomowiec
11 maja 2015, 23:57
Otóż własnie. Pomożemy towarzysze? POMOŻEMY!
11 maja 2015, 00:55
Jestem młoda, wykształcona, z dużego miasta. A - i jeszcze ponadto jestem magistrem! To taki mini-ukłon w kierunku miłośników studiów niepełnych lub w kierunku miłośników obecnej władzy. Andrzej Sebastian Duda powinien zostać prezydentem Polski. Czy żądam tak wiele?
12 maja 2015, 10:02
Widzisz, największy problem, to fakt, że jesteś młoda. Bo zapewne nie pamietasz czym grozi w tym kraju wybór takiego polityka jak Duda. Przecież to miałki, plastikowy i niesamodzielny polityk. Bez żadnej własnej wizji Państwa - człowiek, który będzie realizował politykę Kaczyńskiego, Macierewicza, Brudzińskiego i spółki. Jeżeli jesteś młoda, to może słabo pamiętasz czasy IVRP i rządów PISu - wszędobylskie podsłuchy, kompromitacje tego kraju na arenie międzynarodowej, komisje śledcze, sterowanie prokuraturą za biurka, wyciąganie ludzi w nocy z domów przez CBA, samobójstwo Blidy i wiele wiele innych. Uchowaj nas Boże od powtórki. Bo teraz dojdzie jeszcze zamach smoleński, beatyfikacja super prezydenta i dalsza kompromitacja tego kraju.
13 maja 2015, 00:17
Być może zdolność do uzania, że człowiek młody jest niezdolny do widzenia reczywistości , powina być bardziej rozwinięta. Otóż: mam mądrych rodziców, a miałam też mądrych dziadków, w dodatku niektórym z moich przodków zdarzyło się walczyć podczas II WŚ o Polskę, stąd umiłowanie wolności chyba weszło w geny. Dziadek nigdy nie zaufałby lewicowcom, a gdyby popełnił błąd głosując na PO, szybko naprawiłby go. Bo dziadek był spadkobiercą jeśli chodzi o poglądy polityczne obu: i Piłsudskiego, i Dmowskiego. W jego domu szanowało się OBU, stąd widziano różnice. I kochano OBU. Dlatego bez mrugnięcia okiem dziadek przez pierwsze lata po zmianach rozpoznawał kłamczuchów, potem osłabł, bo starzał się. Ale wiem, że jednego nigdy by nie zrobił: nie zdradziłby swojego narodu przy świadomości, że np. polscy obywatele są "zapraszani" na przesłuchania przez prokuraturę rosyjską. Nie zniósłby w milczeniu świadomości, że krzyżowi wyznacza się miejsca właściwe lub niewłaściwe i nie zniósłby, że istnieje w Polsce władza właściwa ze względu na poparcie ZEWNĘTRZNE. I ja tego też nie znoszę. To pewnie geny. AKowca, brata AKowca, męża AKowca (babeczki łączniczki, mojej babci), brata żołnierza, który oddał życie w Powstaniu Warszawskim. 
13 maja 2015, 00:20
A! I brata oficera Wojska Polskiego, któego rozstrzelano w Charkowie, przewiezionego tam ze Starobielska. To pewnie niepokorne geny.
O
Obserwator
10 maja 2015, 23:43
Przynajmniej dziś (choć raczej jutro ;)) pójdziemy spać z radością w sercu ! Brakowało nam tego, prawda? Wreszcie Polska zaczyna się budzić.. w młodych nadzieja !!! Teraz pełna mobilizacja i za 2 tygodnie dopiero będzie święto !!! Z Bogiem !!! A od jutra wszyscy dobrzy ludzie do roboty ! Musimy walczyć w każdym możliwym miejscu, w pracy, w domu, na forach.... Taka szansa, żeby prawda wygrała może się długo nie powtórzyć. Od jutra od rana do roboty...
M
mariola
10 maja 2015, 22:46
Nie ważne jest czy wygra Duda,czy Komorowski. Ważne,że przegrywa Polska na własne życzenie Polaków. Może otrzeźwiejemy z tego ogłupienia jakie nam serwują od 1989 roku kiedy sprzedadzą nam nawet ziemię spod naszych nóg,domy i będziemy koczować na ulicy (co zapowiadali nam już przed wojną). Wtedy dopiero przypomnimy sobie,że był kandydat i że nazywał się Adam Jarubas,który miał poglądy narodowe (mimo,że z PSL-u) który chciał los Polaków odmienić.
Z
zorro
10 maja 2015, 23:00
Mariolka, to właśnie koledzy Jarubasa z pod znaku PSL pozwalają sprzedawać naszą ziemię obcokrajowcom. Miał 8 lat na to, by nasz los chociaż troszkę odmienić. Niestety nie chciało mu się, więc teraz nie ma co biadolić o narodowych poglądach Jarubasa.
10 maja 2015, 22:05
Wymiana ognia między Pawłem Kukizem a Januszem Korwin-Mikke staje się coraz ostrzejsza. Zdaniem muzyka szef KORWiN "zachowuje się jak Macierewicz" i nie chce naprawy Polski. Co miał na myśli Paweł Kukiz?
!
!!
10 maja 2015, 23:03
Nie wiem, ale to rozumiem bezbłędnie: Paweł Kukiz: "To co wyprawiao TVN24 w ostatnich latach było gorsze niż to, co komuniści robili z Kuklińskim."
Janusz Brodowski
10 maja 2015, 21:45
Gratulacje przede wszystkim dla Pawła Kukiza! Podobało mi się, że Andrzej Duda w swoim przemówieniu był przygotowany na dobry wynik Kukiza. Rozbawił mnie Komorowski, że obiecał od jutra program dla rozczarowanych. Ile beczelności i głupoty w takiej propozycji!
12 maja 2015, 10:09
Głosy dla Kukiza pokazują tylko jedno - ludzie mają dość obecnej władzy i swoimi głosami pokazują to, ze chcą zmian. I tutaj również gratuluję Kukizowi - PO rządzi już tak długo, ze nie bardzo im się chce zmieniać cokolwiek, PISu do władzy nikt zdrowo myślący nie moze dopuscić, bo wiemy jak to się skończy. I wszyscy zawiedzeni pokazali dokładnie ten fakt swoim głosowaniem na Kukiza. I w tym miejscu się zgadzam. Słuchając programu Kukiza - tutaj już można to zdefiniować do jednego hasła "przywrócić Państwo obywatelom", bo jak zaczynamy mówić o szczegółach - koronny postulat JOWy - to primo taki system obowiązuje w 80% głosowań w Polsce (z wyjątkiem parlamentarnych) a po drugie słabość JOWów pokazały ostatnie wybory w UK - przykład 5 mln głosów - 1 mandat, 1,5 mln - 56 mandatów. I własnie UK zastanawia się czy nie odejść od JOWów (a my zastanawiamy się czy nie wejść w taki system). Oznaczać to będzie tylko jedno - duża część wyborców nie bedzie miała swoich przedstawicieli w parlamencie. I jestem w stanie przyjąć zakład, że 90% głosujących na Kukiza nie ma żadnej albo prawie żadnej wiedzy nt. JOWów.
Janusz Brodowski
13 maja 2015, 00:53
Właśnie ostatnie wybory w UK pokazały sens JOW-ów. W Szkocji wygrali Ci na których głosowali Szkoci. Na pewno byliby niezadowoleni, gdyby reprezentowało ich UKiP. Prawda? 
10 maja 2015, 21:40
Najbardziej cieszy mnie 20% dla Kukiza bo to jasny sygnał że ludzie mają dość dwuwładzy i oczekują zmian na zabetonowanej dotąd scenie politycznej.To dobra wiadomość szczególnie przed jesiennymi wyborami do parlamentu.Teraz wszyscy będą chcieli się podpinać pod Kukiza i będą mu kadzić :)
Z
zorro
10 maja 2015, 22:01
O jakiej dwuwładzy ty pleciesz??? Władzę (przypomnę) w Polsce sprawuje PO i media roztaczające nad nią parasol ochronny.
W
WDR
10 maja 2015, 22:07
Zapewne o dwuwładzy PO-PSL. Monopoliści na rynku politycznym od 8 lat.
H
heh
11 maja 2015, 02:57
Właściwie to jest PO-PSL-WSI, a za tym wszystkim Moskwa i Berlin czyli KGB-BND. Więc jakby faktycznie dwuwładza, tyle że obcych.
12 maja 2015, 10:14
Masz rację, to dobra wiadomość przed jesiennymi wyborami. Zła jest taka, że ewentualna partia Kukiza może skończyć jak Ruch Palikota. To nie będzie żadna siła polityczna wspierana przez ludzi ideowych tylko (podobnie jak RP) zbieranina ludzi, którzy podepną się pod sukces Kukiza. I podobnie jak socjolodzy nie wróżę im trwalej politycznej egzystencji.
C
CORAL
10 maja 2015, 21:39
BRAWO MĄDRA POLSKO.BRAWO P.ANDRZEJU GRATULUJĘ ZWYCIĘSTWA w 1 ,A NADE WSZYSTKO W II TURZE. TYM CO GŁOSOWALI NA Komorowskiego -gdzie duma ,gdzie honor,gdzie ojczyzna,gdzie rozum!NA WYSPACH WYGRAŁ DUDA ,na obczyźnie myślimy mądrzej. RADOŚC MNIE ROZPIERA ,CZEKAM NA II TURĘ
L
leszek
10 maja 2015, 21:38
Wynik Andrzeja Dudy jest bardzo ważny, nawet jeśli w II turze przegra. Wreszcie w Polsce może się pojawi znacząca i poważna opozycja, a maniacy oczadziali od spisków, trotylów, zamachów i wybuchów odejdą na zasłużoną emeryturę. Nie jest wyznawcą spisków, ale nigdy nie mogłem pojąc, jak to się dzieje, że gdy tylko notowania PiS idą w górę, to nagle niczym wampir z bagien pojawiał się Jarosław Kaczyński i zaczynał demaskować kolejne fałszerstwa, jak to nie pomagało, te wtedy ze smyczy był spuszczany poseł Macierewicz z najnowszą kolekcja teorii spiskowych, a w odwodzie są zawsze niezawodne żony i córki smoleńskie rozdzierające szaty i domagające się "prawdy". Jakby komus zależało na zabetonowaniu tego układu.
L
leszek
10 maja 2015, 21:25
No proszę, cały czas pisałem, że Andrzej Duda to bardzo dobry kandydat i jak się okazało, nie byłem w tym osamotniony.
P
PK
10 maja 2015, 21:23
Przemówienie Kukiza na temat mediów genialne! Posłuchajcie o reżimowych mediach WSI24!
W
WDR
10 maja 2015, 21:34
Masz linka?
P
PK
10 maja 2015, 21:46
Nie mam, widziałam w TV za to jego wypowiedź: To był popis tvn24 i tym podobnych reżimowych mediów - osiągnęliście mistrzostwo propagandy. Przebiliście swoje wcześniejsze wzory - przebiliście komunistów, jesteście mistrzami manipulacji, w 80% kupieni za granicę. Jesteście straszni - ale myśmy już wygrali. Mamy kilka miesięcy - musicie się dobrze przygotować, drogi tefałenie. Te wasze „Biało na Czarnym” - wy jesteście czarni, jesteście źli, jesteście okrutni! Mało co, a wykończylibyście moją rodzinę - cóż potraficie zrobić ze zwykłym człowiekiem? Stłamsić!
W
WDR
10 maja 2015, 22:08
Dzięki.
A
Alicja
10 maja 2015, 21:22
Kto jest za Dudą niech da zieloną strzałkę w górę :)
10 maja 2015, 21:21
20% na Kukiza. To jest dopiero policzek wymierzony klasie politycznej. Teraz tylko ciekawe, komu "odda" te głosy.
Janusz Brodowski
10 maja 2015, 21:51
Nikomu. Chociaż atakuje tylko prezydenta Komorowskiego. I to jest zrozumiałe.
10 maja 2015, 22:11
Chyba jednak nie można przyjąć, że całe 20% przejmie Duda. Ciekawe..
X
xel
10 maja 2015, 21:20
co za dramat, wyjechać z Polski nie mogę a jak sie PiSW dorwie do władzy to zostaje tylko samobójstwo. I znawu będzie pis-k że zfałszowano wybory jak się okaże, że sondaże nie były wiraygodne. Boże, ratuj ten Kraj !
R
ruben
10 maja 2015, 21:36
Szukaj profesjonalnej pomocy kolego. Potrzebujesz.
J
Julexi
10 maja 2015, 21:42
Wcale nie dramat! Absolutnie nie popieram PiS-u, sporo mam tej partii do zarzucenia, ale jedno muszę przyznać: za czasów PiS-u żyło się w Polsce dużo lepiej, niż teraz, gdy "u władzy" jest PO. 
W
WDR
10 maja 2015, 21:49
W mojej komisji nie było szans. Świetna współpracowało się z człowiekiem od Kukiza, a reprezentant Brauna przechodził samego siebie. Sprzeciwiliśmy się liczeniu głosów każdy po swojej kupce, żeby było szybciej. Wszyscy mieli w ręku każdą z kart wyborczych. Zrobiliśmy fotki protokołu. Pani reprezentująca władze powiedziała, że takich rzeczy jeszcze tu nie było, ale chyba była zadowolona z profesjonalizmu więc wszyscy , mimo kilku napięć. rozeszliśmy się w ZGODZIE :-)
B
blur
10 maja 2015, 21:18
To dobra wiadomość. Komorowski jest bardzo nieudolnym prezydentem. Zmiana się przyda. Mam nadzieję że Duda wygra i będzie dobrym prezydentem dla Polski. Powiał wiatr zmian i nadziei.
M
Marenth
10 maja 2015, 21:12
A ja wciąż czekam na prawdziwa chadecję. Żeby w Polsce nie było takiej partii.
DW
do wyborów
10 maja 2015, 21:09
Hura Andrzej wygrał!! Komoruski powiedział, że jest to ostrzeżenie dla obecnej władzy. Więc się boją. Frekwencja jednak bardzo kiepska, Polacy nie bądźcie pasywni, głosujcie na Andrzeja za dwa tygodnie. Aby w Polsce wreszcie się zmieniło, abyśmy przestali być niewolnikami we własnym kraju!!
W
WDR
10 maja 2015, 21:12
Jeszcze nie wygrał. Dużo pracy przed nim, ale dziś wieczorem radość uzasadniona :-)
10 maja 2015, 21:17
Głosuj gościu ale nie opowiadaj, że jesteśmy niewolnikami. Miej odrobinę przyzwoitości.
W
WDR
10 maja 2015, 21:20
Jedni mówią o innych per bydło, inni czują się niewolnikami. Dajmy ludziom prawo do własnej ekspresji.
10 maja 2015, 21:07
Sfałszowane? :)
W
WYBORCA
10 maja 2015, 21:13
SFAŁSZOWANE !!!!!!
T
T.
10 maja 2015, 21:14
Sfałszowane będą jak w oficjalnym końcowym wyniku będzie 51 dla B.K.
10 maja 2015, 21:15
Aby odpowiedzieć na to pytanie zwolennicy spiskowej teorii dziejów potrzebują oficjalnych wyników a nie sondażu :)