Sondaż: Komorowski traci, Kaczyński zyskuje

Gdyby wybory odbywały się w najbliższą niedzielę, do urn poszłoby 81 proc. ankietowanych (fot. wikipedia.pl)
PAP / wab

Marszałek Sejmu Bronisław Komorowski w pierwszej turze wyborów prezydenckich może liczyć na poparcie 45 proc. wyborców, zaś prezes PiS Jarosław Kaczyński - na 30 proc. W drugiej turze Komorowski pokonałby Kaczyńskiego w stosunku 55 do 34 proc. - wynika z sondażu SMG/KRC dla TVN24.

Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim badaniem (wykonanym 26 kwietnia) kandydat PO stracił po 2 pkt proc. w obu turach, kandydat PiS - zyskał 3 pkt proc. w pierwszej turze, a w drugiej stracił 1 punkt proc.

Według sondażu, kandydat SLD Grzegorz Napieralski może liczyć na poparcie 5 proc. respondentów (bez zmian). Po 3 proc. ankietowanych wskazało Andrzeja Olechowskiego (bez zmian) i Waldemara Pawlaka (1 punkt proc. straty). Marka Jurka popiera 2 proc. respondentów (wzrost o 1 punkt proc.), Andrzeja Leppera - 1 proc. (spadek o punkt proc.).

DEON.PL POLECA

7 proc. ankietowanych oświadczyło, że jeszcze nie wie, na kogo zagłosować. 2 proc. odmówiło odpowiedzi na pytanie, a 2 proc. wskazało na innego kandydata.

Respondenci byli również pytani, czy Komorowski i Kaczyński powinni wystąpić w przedwyborczej debacie kandydatów na prezydenta. Trzy czwarte (77 proc.) respondentów jest zwolennikami takiego starcia (raczej tak - 35 proc., zdecydowanie tak 42 proc.), 18 proc. jest przeciw takiej konfrontacji (zdecydowanie nie - 6 proc., raczej - nie 12 proc.).

Z sondażu wynika także, że 70 proc. badanych dobrze ocenia wypełnianie funkcji prezydenta przez Komorowskiego (raczej dobrze - 50 proc., zdecydowanie dobrze - 20 proc.). Odmiennego zdania jest 16 proc. ankietowanych (zdecydowanie źle - 5 proc, raczej źle 11 proc.).

Ponad połowa respondentów uważa, że Jarosław Kaczyński pomimo żałoby po śmierci brata prezydenta Lecha Kaczyńskiego, powinien aktywnie uczestniczyć w swojej kampanii wyborczej - m.in. spotykać się z wyborcami, agitować na swoją rzecz, udzielać wywiadów, wygłaszać przemówienia (raczej tak - 35 proc., zdecydowanie tak - 25 proc.). Co trzeci pytany (33 proc.) jest przeciwnikiem takiej aktywności szefa PiS (zdecydowanie nie - 12 proc., raczej nie - 21 proc.).

Ankietowani byli również pytani o swoje preferencje partyjne. Platforma Obywatelska może liczyć na poparcie 42 proc. respondentów, Prawo i Sprawiedliwość - 32 proc. Oznacza to (w porównaniu z poprzednim badaniem przeprowadzonym 26 kwietnia) wzrost poparcia dla obu partii o jeden pkt proc.

Według sondażu jeszcze Sojusz Lewicy Demokratycznej z wynikiem 8 proc. przekroczyłby próg wyborczy. Poza Sejmem znalazłoby się Polskie Stronnictwo Ludowe (3 proc.). Oba ugrupowania straciły po 1 punkcie proc.

Po 1 proc. badanych zadeklarowało poparcie dla Ligi Polskich Rodzin oraz Samoobrony. Pozostałe ujęte w sondażu partie - m.in. Prawica Rzeczypospolitej, Polska Plus, Stronnictwo Demokratyczne - nie zyskały poparcia. Niezdecydowanych, na które ugrupowanie głosować było 8 proc. Odpowiedzi odmówiło 2 proc. badanych.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

Sondaż: Komorowski traci, Kaczyński zyskuje
Komentarze (56)
Stanisław Miłosz
10 maja 2010, 15:06
Ten pan jest fizykiem, i do tego jądrowym, zatem statystykę ma w jednym palcu. Lepiej niż humanista - socjolog. Statystyka jest jedna niezależnie od tego czy bada się populacje mrówek, szerszeni, cząstki subelementarne, czy zjawiska społeczne. Natomiast w sformułowaniu pytań pomagał mu zespół kompetentnych socjologów. Nie ma się co obawiać, jeśli popełnił zasadnicze błędy zniekształcające uzyskane wyniki, to już zaraz to się ujawni. W wyborach.
10 maja 2010, 13:37
Ten pan jest fizykiem, wiesz? Prosisz lekarza, żeby Ci zreperował kran? Albo księdza, żeby posprzątał ogródek? Dla porządku warto przypomnieć że Komorowski jest historykiem i organizatorem turystyki kajakowej. Wolałbym na tym stanowisku prawnika, jak Pan Kaczyński. Ok. Nawet jeśli, to jak to się ma do obrony prof. Brody? Skoro historyk nie powinien być prezydentem bo nie ma kompetencji prawniczych, to fizyk nie powinien robić ilościowych badań społecznych, bo to nie leży w jego kompetencjach. Chyba, że ktoś tę zasadę traktuje wybiórczo.
T
torpedo
10 maja 2010, 13:09
Ten pan jest fizykiem, wiesz? Prosisz lekarza, żeby Ci zreperował kran? Albo księdza, żeby posprzątał ogródek? Dla porządku warto przypomnieć że Komorowski jest historykiem i organizatorem turystyki kajakowej. Wolałbym na tym stanowisku prawnika, jak Pan Kaczyński.
M
matka
10 maja 2010, 12:59
Czemu braciszkowie Jezuici wstydu nie macie, żeby publikować takie oszukańcze sondaże? Dlaczego ani słowa w artykule nie podajecie o niewiarygodności sondaży telefonicznych z powodu łatwości identyfikacji respondentów? Przecież część pytanych przez telefon wie, że można ich zidentyfikować i ze strachu może zatajać, że zagłosuje przeciw rządzącej PO! Dlaczego nie publikujecie razem z kanciarskimi sondażami nagiętymi dla PO, sondaży internetowych, które są bardziej wiarygodne (<a href="http://www.wybory.xaa.pl">www.wybory.xaa.pl</a>)? Nazywasz Jezuitów "braciszkowie", i od razu masz częśc odpowiedzi. Oni sami nazywają siebie "ojcami", a nie braćmi. A jak ktoś raz pójdzie w kłamstwo, to już żadne kłamstwo nie jest mu straszne.
J
jagoda
10 maja 2010, 11:35
Dbałość o rodzinę i społeczeństwo -uruchomiono program zero tolerancji,przeciw przemocy w szkołach, wzrosły nakłady na edukację -zwiększono wysokość odpisu od podatkudochodowego dla osób wychowujących dzieci po 1145 zł - wydłużone zostały urlopy macierzyste o 2tygodnie Dzięki rządowi PiS Polacy uzyskali możliwość wykupu na własność mieszkańspółdzielczych za symboliczną złotówkę -więcej pieniędzy przeznaczono dla rolników w budżecie państwa, o ponad 10 mld w stosunku do2006 roku Sukcesem były rokowania z UE dotyczące sposobu wyliczania wielkości zapasów owoców dla nowych krajów, dzięki temu opłata nałożona na Polskę zmniejszyły się 11-krotnie Za rządów PiS Polska zaczęła prowadzić w pełni suwerenną politykę zagraniczną, wzmacniając swoją pozycję w UE, czego wyrazem stał się szczyt UE poświęcony nowej konstytucji europejskiej i zapisom z Joaniny. Rząd PiS jako pierwszy po 1989 roku nawiązał ścisłe kontakty z Polonią,doprowadzając do przyjęcia ,,Karty Polaka"
J
jagoda
10 maja 2010, 11:34
W momencie przejęcia władzy przez PIS mieliśmy bezrobocie sięgające 11%, Inwestycje zagraniczne za rządów PIS to 10 mld euro,powołano Specjalne Strefy Ekonomiczne= nowemiejsca pracy, duży PKB, wzrost dochodów Polaków [wedłud GUS 10,5 proc. W ciągu roku] poprawasprzedaży detalicznej i sytuacja gospodarstwdomowych -wzrost eksportu o 11,3 % i wyniósł 182,581,8mln zł -nakłady inwestycyjne po dwóch kwartałach2007 roku wzrosły o 31,4% w stosunku do roku poprzedniego Polska uzyskała bezpieczeństwoenergetyczne,poprzez m.in. wykupienie udziałów wnorweskich złożach gazu ziemnego,budowę terminalu do odbioru skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu.Utworzenie koalicji państw przeciwnych budowie rosyjsko-niemieckiego gazociągu północnego oraz budowę gazociągu Odessa-Brody i przedłużenie go doGdańska.Zredukowane zostały koszty pracy i obniżone zostały podatki. Bezpieczne i sprawne państwo: -zaostrzenie przepisów kodeksowych,szczególnie przeciwko przestępczości zorganizowanej, rozszerzenie prawa do obronykoniecznej, wprowadzenie sądów 24 godzinnych. -walka z korporacjami prawniczymi -porządkowanie ksiąg wieczystych -zniesienie majątków od spadków-dawno zgłaszany postulat , który nie realizowały poprzednie ekipy -dekomunizacja i lustracja likwidacja WSI,i powołanie Służby Kontrwywiadu Wojskowego,powołanie CBA, walka z korupcją
10 maja 2010, 11:23
Obszerny komentarz prof. Rafała Brody na temat swojego niezależnego sondażu preferencji politycznych Polaków, swoich kompetencji i motywacji do jego zorganizowania i przeprowadzenia, "metod" stosowanych przez sondażownie komercyjne: <a href="http://www.bibula.com/?p=21457">Dla jednych – sondażowy blef, dla innych – oczekiwana prawda</a> Ten pan jest fizykiem, wiesz? Prosisz lekarza, żeby Ci zreperował kran? Albo księdza, żeby posprzątał ogródek?
Stanisław Miłosz
10 maja 2010, 10:28
Obszerny komentarz prof. Rafała Brody na temat swojego niezależnego sondażu preferencji politycznych Polaków, swoich kompetencji i motywacji do jego zorganizowania i przeprowadzenia, "metod" stosowanych przez sondażownie komercyjne: <a href="http://www.bibula.com/?p=21457">Dla jednych – sondażowy blef, dla innych – oczekiwana prawda</a>
8 maja 2010, 21:42
Jesteśmy na stronie katolickiej i dla katolików ideałem jest Chrystus. Chrystus, a nie Jarosław Kaczyński.
Krzysztof Gołygowski
8 maja 2010, 21:22
Bea, trafiłeś w samo centrum. Ale przypomnij nam wszystkim: Co Chrystus w Ewangeliach  mówił o Rzymianch? Co mówił o Cezarze? Co mówił o zelotach, walczących w końcu z okupantem. Czy wogóle o nich mówił? 
B
Bea
8 maja 2010, 21:08
Jeśli wygra wybory Pan Jarosław Kaczyński to mam nadzieję, że ludzie juz nie pozwolą na to, aby nimi manipulowano. "Dobry pasterz prowadzi swe owce, to znaczy nie tylko zachęca je do dalszej drogi, ale też upomina i gani, gdy zbaczają ze ścieżki. (...) Zawsze myślałem, że przypowieści o dobrym pasterzu odnoszą się do Chrystusa. A tu proszę, Jarosław Kaczyński. Też odda życie za swoje owce? I będzie jedna owczarnia i jeden pasterz? No właśnie! Jesteśmy na stronie katolickiej i dla katolików ideałem jest Chrystus. Również dotyczy to rządzących :-). No chyba, że nie jesteś katolkiem to musisz szukac ideałów gdzie indziej... ;-) D
B
Bea
8 maja 2010, 20:54
Cytowane za : http://pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie
B
Bea
8 maja 2010, 20:52
Fanatyzm w narodzie się szerzy, co ten Kaczyński w sobie ma? :-) Powiem wprost za Lindą: "Nie chce mi się z Tobą gadać...". Bojkotuję Ciebie, bo widzę, że jesteś jak to wcześniej zauważono typowym trollem internetowym. "Trollowanie (trolling) – antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w Internecie, w których prowadzi się dyskusje. Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych. Podstawą tego działania jest upublicznianie tego typu wiadomości jako przynęty, która doprowadzić mogłaby do wywołania dyskusji. Typowe miejsca działania trolli to grupy i listy dyskusyjne, fora internetowe, czaty itp. Trollowanie jest złamaniem jednej z podstawowych zasad netykiety. Jego efektem jest dezorganizacja danego miejsca w Internecie, w którym prowadzi się dyskusję i skupienie uwagi na trollującej osobie."
8 maja 2010, 20:36
Jeśli wygra wybory Pan Jarosław Kaczyński to mam nadzieję, że ludzie juz nie pozwolą na to, aby nimi manipulowano. "Dobry pasterz prowadzi swe owce, to znaczy nie tylko zachęca je do dalszej drogi, ale też upomina i gani, gdy zbaczają ze ścieżki. (...) Zawsze myślałem, że przypowieści o dobrym pasterzu odnoszą się do Chrystusa. A tu proszę, Jarosław Kaczyński. Też odda życie za swoje owce? I będzie jedna owczarnia i jeden pasterz?
B
Bea
8 maja 2010, 18:33
Jeśli wygra wybory Pan Jarosław Kaczyński to mam nadzieję, że ludzie juz nie pozwolą na to, aby nimi manipulowano. Czyli jak w komunie jedyna prawdziwa telewizja i jedynie słuszna linia? :-) Czytaj ze zrozumieniem! "Ludzie nie pozwolą na to, aby nimi manipulowano", czyli wykorzystają swoją wolną wole i rozum i zbojkotują te kanały, które kłamią. A one same  padną. Czasami najlepszą bronią jest obojętność :-). Gdyby ludzie nie kupowali w marketach w niedzielę, to one same upadłyby, bo nie opłacałoby im się handlować, kiedy nie ma klientów. Czasami Pan Bóg dopuszcza kryzys, aby człowiek przejrzał na oczy i otworzył uszy. Myślę, że ta tragedia w Smoleńsku też była takim "kryzysem wzrostu", który doprowadził do zdemaskowania wielu kłamców. A PRAWDA wyzwala...
Jadwiga Krywult
8 maja 2010, 09:45
PiS przekazał gospodarkę Polską w doskonałym stanie : ponad 6% wzrostu PKB i 17 mld deficytu. PO 2,5 roku rządów PO już jest ponad 50 mld deficytu,a jesteśmy w połowie roku, wzrost PKB o 1,6 % a bezrobocie dochodzi do 13% i będzie rosło. Tad, z porównaniami gospodarki jest jak ze skokami narciarskimi. Porównujesz wynik skoczka z innymi wynikami uzyskanymi  W TYCH SAMYCH WARUNKACH. Za wiatr odejmuje się lub dodaje punkty. W czasach rządów PiS Polska pod względem wzrostu PKB była na odległym miejscu, a w czasach rządów PO jest na pierwszym miejscu. Kaczyński zmarnował okres dobrej koniunktury i m.in. dlatego będą kłopoty z emeryturami.
B
Bea
7 maja 2010, 19:59
Jeśli wygra wybory Pan Jarosław Kaczyński to mam nadzieję, że ludzie juz nie pozwolą na to, aby nimi manipulowano.   "Dobry pasterz prowadzi swe owce, to znaczy nie tylko zachęca je do dalszej drogi, ale też upomina i gani, gdy zbaczają ze ścieżki. (...) Władza jaką posiada jest absolutnie konieczna dla prowadzenia stada i biada owcom, które lekceważyłyby pasterza. Władza ta, która tak surowa wydaje się Jego wrogom, dla trzody jest błogosławieństwem, jak mówi Dawid w swym psalmie: „Laska twoja i kij twój, te mię pocieszyły” (Ps 22,4). Surowość z jaką pasterz karni swą trzodę jest również znakiem siły, jakiej użyje, gdy trzoda zostanie zagrożona przez wilki. Zły pasterz przeciwnie, nie troszczy się o owce. Jest najemnikiem, co oznacza, że zatrudniając się miał na względzie jedynie swój własny zysk. Nie zna owiec, co oznacza, że jego uczucia skierowane są gdzie indziej, że czas traktuje jako swą własność, a nie dla dobra trzody. Nie nosi kija, więc owce mogą przez jakiś czas czuć się komfortowo i tolerować go. Stara się raczej o aprobatę swego stada, niż o jego doskonałość. Nie karci swej trzody, gdyż jak mówi Ewangelia, nie tylko ucieka w niebezpieczeństwie, ale i porzuca wpierw trzodę. Porzuca trzodę bez opieki, pozwalając, by się rozbiegła. Pozostawia ją nie ganiąc i nie potępiając złych. Pozostawia ją nie wynagradzając dobrych. Pozostawia ją nie kierując jej ku doskonałości. A gdy pojawia się wilk, ucieka." http://rzymskikatolik.blox.pl/2010/04/x-Jan-Jenkins-FSSPX-Niedziela-Dobrego-Pasterza.html
K
kłopotek
7 maja 2010, 19:55
Ojej ~głupcze, co ty zrobisz, jak Jarek przegra wybory, wyemgrujesz?i 
B
Bea
7 maja 2010, 19:33
Znając życie to jeśli Pan Jarosław cokolwiek powie to zostanie to zmanipukowane i przekazane dalej w krzywym zwierciadle, tak jak robiono to wcześniej... Bardzo dobrze, że nic nie mówi! On ma kręgosłup moralny, zasady, czyste ręce i piękny zyciorys, bez plam. Ludzie znają go, bo nigdy się "nie farbował", zawsze był sobą, normalnym człowiekiem z zasadami. Ja mam dość sterowanych marionetek w rządzie, ja chcę miec na prezydenta człowieka z krwi i kosci a także z zasadami. Pięknie powiedział Ksi. Piotr Pawlukiewicz, że owce poznają Pasterza po głosie... a ja poznaje swojego kandydata na prezydenta nie po debatach, ale własnie po postawie jaką reprezentuje... Będę głosowała na Pana Jarosława, bo mu ufam.
GG
gospodarka głupcze !!!
7 maja 2010, 19:29
Ludzie chcą aby Kaczyński uczestniczył aktywnie w kampani prezydenckiej, ale on nie chce. Zapewne boi się, że jak zacznie mówić cały mit wielkiego męza stanu pryśnie. Komorowski też ma wiele do stracenia. Więc narazie gramy jedynie na emocjach, a nic nie mówimy o sprawach ważnych dla Polski. :) Ludzie chcą? A jacy ludzie? Na emocjach to grają PObolszewicy, którzy korzystając z żałoby rżną głupa, że niby już się nawrócili i chcą pojednania. A nastawienie PO i PiS do spraw najważniejszych od lat Polacy znają i wiedzą jak obie partie zachowują się przy władzy. Ludzie nie potrzebują przedwyborczych wystąpień. Mądrzy Polacy chcą jak najszybciej zagłosować na Jarosława Kaczyńskiego, a potem w przyśpieszonych wyborach parlamentarnych na PiS, żeby odsunąć od władzy malwersantów, zdrajców, nieuków i chamów z PO... Co do pryskających mitów, to była cała seria, pryskający mit Donalda cudotwórcy, pryskający mit drugiej Irlandii, pryskajacy mit inwestorów z Kataru, pryskający mit polityki miłości, pryskający mit wspierania przedsiębiorczości, pryskający mit usprawnienia państwa przez Palikota, pryskający mit walki Pitery z korupcją, pryskający mit ograniczania deficytu budżetowego, pryskający mit dyplomaty Sikorskiego, który na dzień dobry obraził Baraka Obamę, pryskający mit Niesiołowskiego patrioty (katyń jego zdaniem nie był ludobójstwem), pryskający mit o rzetelnym śledztwie smoleńskim, pryskający mit dobrym traktowaniu rodzin ofiar w Rosji, pryskający mit pojednania z Rosją, pryskający mit Komorowskiego uczciwie zastępującego prezydenta, pryskający mit poparcia w sondażach dla Komorowskiego i PO...
Krzysztof Gołygowski
7 maja 2010, 18:18
 tad czy coś pominąłem?
Krzysztof Gołygowski
7 maja 2010, 18:18
Zrozumiałem i ty też zrozumiałeś. Tym niemniej rozpatrzmy to punkt po punkcie.  tad:  PiS przekazał gospodarkę Polską w doskonałym stanie : ponad 6% wzrostu PKB i 17 mld deficytu. PO 2,5 roku rządów PO już jest ponad 50 mld deficytu,a jesteśmy w połowie roku, wzrost PKB o 1,6 % a bezrobocie dochodzi do 13% i będzie rosło. Ceny benzyny zbliżają się do 5zł, a nasz waluta niepokojąco słabnie.  Masz rację, też uważam, że Rzeczpospolita łże. Podtytuł cytuje dosłownie " Polska i Słowacja będą liderami wzrostu gospodarczego w tym roku". Więc uwagi swoje skieruj do Lisieckiego.  tad: Podjęcie próby cenzurowania Internetu przez ten rząd też oczywiście nie jest zapędem faszyzującym prawda? Co do cenzurowania internetu, zawsze byłem przeciwko rozpowszechnianiu pedofili i pornografii. Wali mnie wolność internetu, jeżeli zagraża to moim dzieciom.  Do tego warto dodać agresję organów rządowych np.: wtargnięcie służb specjalnych o 6 rano do mieszkania niewinnego człowieka i złamanie mu kręgosłupa. Przez pomyłkę. Tu oczywiście szarża policji o 6 rano Ci zapewne nie przeszkadzała. Ona tylko przeszkadzała za rządów PiS.  I nie dorabiaj mi poglądów których nie znasz, bo się nawet o to nie zapytałeś. A to jest przcież nieuczciwe.  Zauważ ponadto, że kryzys dotknął wszystkie kraje mające jako walutę euro. A teraz jeżeli jesteś w minimalnym stopniu uczciwy sprawdź na Internecie jak wyszydzano i wyśmiewano PiS, że nie chciał wprowadzić euro Kryzys dotknął przede wszystkim Stany i dolara, w wyniku krachu na rynku nieruchomości. Gdybyś nie wiedział, to Euro wali się przez Grecję, która przeżarłą na socjal kredyty.  Zgadzam się z innymi, że jesteś kłamcą i wcale się nie dziwię skoro jesteś fanatykiem PO. Nie jestem fanatykiem żadnej partii. Uważam, że wszystkie wycieraja sobie gębę Polską, która ich nic nie obchodzi.
T
tad
7 maja 2010, 17:48
Krzysztofwr, Sądząc po odpowiedzi, niewiele zrozumiałeś z tego co napisałem.
Krzysztof Gołygowski
7 maja 2010, 17:41
 tad Masz rację, też uważam, że Rzeczpospolita łże. Podtytuł cytuje dosłownie " Polska i Słowacja będą liderami wzrostu gospodarczego w tym roku". Więc uwagi swoje  skieruj do Lisieckiego. Co do cenzurowania internetu, zawsze byłem przeciwko rozpowszechnianiu pedofili i pornografii.  Wali mnie wolność internetu, jeżeli zagraża to moim dzieciom.  I nie dorabiaj mi poglądów których nie znasz, bo się nawet o to nie zapytałeś. A to jest przcież nieuczciwe. Kryzys dotknął przede wszystkim Stany i dolara, w wyniku krachu na rynku nieruchomości.  Gdybyś nie wiedział, to Euro wali się przez Grecję, która przeżarłą na socjal kredyty. Nie jestem fanatykiem żadnej partii. Uważam, że wszystkie wycieraja sobie gębę Polską, która ich nic nie obchodzi.  
Stanisław Miłosz
7 maja 2010, 17:16
Tad pominąłeś skoki na kasę, te nagłośnione i te w cichości, naszą i publiczną (czyli też naszą), własne i na zlecenie - starszych i mądrzejszych też. Choćby Eureko. Ostatnio kręci się "kredyty z odwróconą hpoteką": - <a href="http://www.bibula.com/?p=21250">Śladem Józefa egipskiego</a> - <a href="http://www.bibula.com/?p=21271">Trzecie podejście?</a>
T
tad
7 maja 2010, 16:50
Krzysztofwr, Oczywiście , że łżesz. PiS przekazał gospodarkę Polską w doskonałym stanie : ponad 6% wzrostu PKB i 17 mld deficytu. PO 2,5 roku rządów PO już jest ponad 50 mld deficytu,a jesteśmy w połowie roku, wzrost PKB o 1,6 % a bezrobocie dochodzi do 13% i będzie rosło. Ceny benzyny zbliżają się do 5zł, a nasz waluta niepokojąco słabnie. Dzisiaj też czytałem na wp.pl, że może zabraknąć pieniędzy na renty i emerytury ,a składka na ochronę zdrowia , czyli podatek, który my wszyscy płacimy znacznie wzrośnie. Do tego warto dodać agresję organów rządowych np.: wtargnięcie służb specjalnych o 6 rano do mieszkania niewinnego człowieka i złamanie mu kręgosłupa. Przez pomyłkę. Tu oczywiście szarża policji o 6 rano Ci zapewne nie przeszkadzała. Ona tylko przeszkadzała za rządów PiS. Podjęcie próby cenzurowania Internetu przez ten rząd też oczywiście nie jest zapędem faszyzującym prawda? Zauważ ponadto, że kryzys dotknął wszystkie kraje mające jako walutę euro. A teraz jeżeli jesteś w minimalnym stopniu uczciwy sprawdź na Internecie jak wyszydzano i wyśmiewano PiS, że nie chciał wprowadzić euro. Zgadzam się z innymi, że jesteś kłamcą i wcale się nie dziwię skoro jesteś fanatykiem PO.
Stanisław Miłosz
7 maja 2010, 15:53
Dziś pelęgniarki z Białego Miasteczka w brody sobie plują (to przenośnia), że dały się tak POdpuścić.
Krzysztof Gołygowski
7 maja 2010, 12:32
 A przepraszam, że w nazwie pominąłe trzy wykrzykniki "!!!"
Krzysztof Gołygowski
7 maja 2010, 12:31
Mój drogi ~gospodarka głupcze, trochę spokojniej, bo przecież za chwilę dostaniesz wylewu, a przecież ja nikomu źle nie zyczę. Otóż wyjasniam Ci, że sformułowanie, że gospodrka polska wygląda na tle Europy najlepiej wziołem z dzisiejszego wydania Rzeczypospolitej. Jeśli Rzeczpospolita kłamie, to ona jest Kłamca, a ja ja tylko cytuję. Z drugiej strony, to że ty twierdzisz, że gospodarka polska ma się fatalnie pod rządami PO, nic mnie nie obchodzi, bo to jest twoje prywatne zdanie. Chyba, że wskażesz mi przykłady ekonomiczne, że za czasów np. PiS normalnemu, a nawet prawemu Polakowi żyło się lepiej. Może pamietasz stojace pod gmachem URM pielegniarki, i stwierdzenie - nikt od nie zjedzenia jednej kolacji jeszcze nie umarł. Na temat honru. To może ocenisz słowa Premiera. Nidgy więcej z takimi ludźmi - to o Leperze. I skonfrontujesz to z czynami. A wtedy porozmawiamy o honorze A przeprasza.   
GG
gospodarka głupcze !!!
7 maja 2010, 11:39
Akurat o Panu Ziobrze wiem, że jako minister sprawiedliwości kierował się w ważnych sprawach dobrem społecznym wcale nie robiąc rozgłosu wokół swoich zasług. Nie robiąc rozgłosu na specjalnej konferencji prasowej oskarżył dr Garlickiego, a potem przegrał w sądzie sprawę o pomówienia. Kiedy wreszcie PObolszewicki trollu przestaniesz zasłaniać się świętym obrazkiem w awatarze? Nie używaj religii do propagandy politycznej!!! Robisz tu propagandę dla PO, to nie udawaj, że się modlisz!!! Wklej sobie Donalda albo Niesiołka z aureolką... PS Pan Ziobro jako minister zajmował się wieloma sprawami i robił w nich sporo dobrego nie zwołując konferencji po każdym dobrym działaniu. Za to w sytuacji, gdy robiono nagonkę na niego, gdy aresztowano wysoko postawione osoby i pewne było, że podniesie się larum w ich obronie - wtedy ujawniał szczegóły na konferencjach, żeby do społeczeństwa przez krzyk postkomuchów przedarł się głos uzasadniający posunięcia prokuratury. Jest więc zupełnie odwrotnie niż się pisze o Panu Ziobrze. Konferencji używał, gdy był atakowany lub gdy chciał bronić śmiałych działań prokuratury. A w sprawach, którymi mógł się chwalić, gdy rozgłos nie był niezbędny dla ochrony sprawiedliwości, nie szukał dla siebie taniego poparcia.
Jadwiga Krywult
7 maja 2010, 10:38
Akurat o Panu Ziobrze wiem, że jako minister sprawiedliwości kierował się w ważnych sprawach dobrem społecznym wcale nie robiąc rozgłosu wokół swoich zasług. Nie robiąc rozgłosu na specjalnej konferencji prasowej oskarżył dr Garlickiego, a potem przegrał w sądzie sprawę o pomówienia.
GG
gospodarka głupcze !!!
7 maja 2010, 10:18
Bezczelny kłamco @krzysztofwr!!! Najpierw napisałeś: A do do gospodarka głupcze: rzozumiem, że będziesz głosował za PO, bo to az jej rządów polska gospodarka wyglada na tle europejskiej najlepiej? podając przy tym nieprawdę jakoby za rządów PO "polska gospodarka wyglada na tle europejskiej najlepiej". Odpowiedziałem jasno i wyraźnie, że polska gospodarka ma się fatalnie za rządów PO i pokazałem jak oszukańcza jest sztuczka z posługiwaniem się wskaźnikiem wzrostu bez pokazywania z jakiego stanu jest to wzrost. Także jasno i wyraźnie odpowiedziałem, że na PO nie zagłosuję. Jakim więc prawem KŁAMCO piszesz Nie odpowiadsz na mój komentarz, tylko wyrazasz swój manifest ideowy.??? Jesteś kłamcą bez honoru!!! Właśnie tacy jak ty wysługują się zdrajcom i malwersantom z PO. Napawacie odrazą. Wstydu nie macie. Dlaczego nie wytłumaczysz się z siania propagandy jakoby za rządów PO "polska gospodarka wyglada na tle europejskiej najlepiej"? Dlaczego zamiast tego czepiasz się Pana Kurskiego i Pana Ziobry? Bo w kwestii gospodarki wszystko przemawia przeciw PO, więc pozostają propagandzistom PO ylko ataki osobiste na opozycję. Akurat o Panu Ziobrze wiem, że jako minister sprawiedliwości kierował się w ważnych sprawach dobrem społecznym wcale nie robiąc rozgłosu wokół swoich zasług.
Krzysztof Gołygowski
7 maja 2010, 09:30
No cóż, gdy rozum śpi, to budzą się upiory. Nie odpowiadsz na mój komentarz, tylko wyrazasz swój manifest ideowy. Czy naprawdę sądzisz, że Kurskiego, czy Ziobrę obchodzi Polska. Jeden i drugi, a tak samo i inni europosłowie, przyjężdzją do Sejmu w każdy piątek, i podpisują listę obecności na posiedzeniach komisju sejmowych, znikaja po 15 minautach, ale biorą kasę za posiedzenia. Słyszałeś może coś o tym? 
GG
gospodarka głupcze !!!
7 maja 2010, 09:23
Chyba nikt nie jest tak naiwny, aby sądzić, że partie obchodzi cokolwiek poza ich interesem partyjnym. Gdyby PO była przeciwko wprowadzeniu Euro, PiS natychmiast byłby za. To nie jest element strategi gospodarczej tylko partyjno-politycznej. Polskę mało kto ma w sercu, ale wszyscy na ustach. Trzeba być slepym i głuchym aby tego nie zauważyć. A do do gospodarka głupcze: rzozumiem, że będziesz głosował za PO, bo to az jej rządów polska gospodarka wyglada na tle europejskiej najlepiej? Względnie dobry stan polskiej gospodarki jest stanem względnie dobrym, gdy porównać wzrost gospodarczy Polski i innych krajów Unii Europejskiej. Ale przecież na dobrobyt gospodarczy składa się znacznie więcej i znacznie ważniejszych czynników niż porównawczy wskaźnik wzrostu. Ważniejsza jest zasobność, bo nawet recesja przy wysokiej zamożności jest lepsza od wzrostu przy tak niskiej zamożności społecznej jak w Polsce. Jest więc oszustwem twierdzenie, że Polska ma się lepiej niż reszta krajów Europejskich. Otóż Polska ze wzrostem ma się znacznie gorzej niż Germania, Galia, Italia czy Brytania w stanie recesji!!! Przestańcie kłamać, że Polsce pod rządami PO dobrze się powodzi!!! Oczywiście, gdybyśmy już nie mieli złotówki, to nawet tego wzrostu z biedy by nie było. Ale posiadanie złotówki zawdzięczamy PiSowi, który odwlekał likwidację narodowej waluty wbrew wszystkim postkomuchom (PO, PSL, SLD itp.). Co do PO, to trzeba przypomnieć, jak oszukała Polaków, że zniesie biurokratyczne ograniczenia działalności drobnych przedsiębiorców, jak zniszczyła przemysł stoczniowy i zbrojeniowy, jak zdradziła tych, którzy liczyli na zmniejszenie niepotrzebnych gospodarczemu rozwojowi podatków, jak oddaje w obce ręce polskie złoża gazu, jak szasta pieniędzmi z podatków na opery i stadiony (jakby nie było lepszych inwestycji)... Prędzej mi kaktus na dłoni wyrośnie niż na tych malwersantów i zdrajców z PO choćby ćwierć głosu oddam!!! Zagłosuję na PiS.
K
krzysztofwr
7 maja 2010, 08:12
Chyba nikt nie jest tak naiwny, aby sądzić, że partie obchodzi cokolwiek poza ich interesem partyjnym. Gdyby PO była przeciwko wprowadzeniu Euro, PiS natychmiast byłby za. To nie jest element strategi gospodarczej tylko partyjno-politycznej. Polskę mało kto ma w sercu, ale wszyscy na ustach. Trzeba być slepym i głuchym aby tego nie zauważyć. A do do gospodarka głupcze: rzozumiem, że będziesz głosował za PO, bo to az jej rządów polska gospodarka wyglada na tle europejskiej najlepiej?
GG
gospodarka głupcze !!!
7 maja 2010, 08:01
Dla zwykłych ludzi wielkie znaczenie ma, czy Polska zostanie wepchnięta pośpiesznie do walutowej strefy Euro kosztem likwidacji waluty narodowej, czy też będzie szansa na wprowadzenie w Polsce waluty unijnej w rozsądnych okolicznościach obok złotówki (dwuwalutowość). Wiadomo, że PO nie zależy na narodowej walucie, a PiS zdecydowanie mniej śpieszy się do euro. Zwykli ludzie muszą wreszcie pojąć, że to wynik batalii międzypartyjnych decyduje o ich codziennym życiu, o tym jakie podatki i jaką walutą płacą, jak te podatki są później wydawane. Niech lekcją będzie grecki chaos spowodowany likwidacją waluty narodowej - tam zwykli ludzie zaczęli rozumieć wpływ polityki na ich codzienne życie, gdy obudzili się z ręką w nocniku... Dla Polaków nie jest jeszcze za późno!!!
Stanisław Miłosz
7 maja 2010, 02:40
Prawda jest taka, że wszyscy politycy bez wyjatku to lodziarze, którzy żerują na szarym człowieku, Prawda jest taka, że to nieprawda. Bywa się politykiem z różnych motywacji. Czasem decyduje o tym przypadek, splot okoliczności na które wpływu się nie ma. W PO jest sporo, jeśli nie większość przyzwoitych ludzi. W PiS bywają czarne owce. O zgrozo, nawet w SLD z pewnością są ludzie o czystych rękach, z ideologią którą wyznają można się nie zgadzać, ale jako ludzi trzeba szanować. Takie uogólnienia dobre są na bazarze lub w pubie. więc nie ekscytujcie się tak, Popieram to wezwanie do trzeźwego oglądu. Tego nigdy za wiele. bo czy to będzie Komorowski, czy Kaczyński, to dla normalnych ludzi nic się tak naprawdę nie zmieni  Człowiek nie tylko chlebem żyje.
K
krzysztofwr
6 maja 2010, 20:06
Prawda jest taka, że wszyscy politycy bez wyjatku to lodziarze, którzy żerują na szarym człowieku, więc nie ekscytujcie się tak, bo czy to będzie Komorowski, czy Kaczyński, to dla normalnych ludzi nic się tak naprawdę nie zmieni 
ET
e tam
6 maja 2010, 19:29
1650tys / 770tys. mówi wam to coś?
R
Rafał
6 maja 2010, 18:28
@Stanisław Miłosz Brawo!!!
Stanisław Miłosz
6 maja 2010, 15:33
Rozumiem moi drodzy, że jesteście zwolennikami PiS-u, stąd wasze oburzenie. Ale prawda jest taka, że w srodowisku inteligencko-studenckim PO niestety nadal przeważa, a PiS stracił wielu swoich wyborców (np. mnie) z powodu swej ubogiej polityki gospodarczej, koalicji z samoobroną, obłudy, "kolesiostwa" i nepotyzmu... itp. Do każdej partii będą się przyklejać lodziarze, i nikt nie jest w stanie wejrzeć takim w duszę, dopiero po działaniu można ich rozpoznać. Różnice polegają tylko na natężeniu - tym prawdziwym, a nie wykreowanym przez tuby medialne - oraz na reakcji partii na te lodziarskie działania. Proszę sobie zatem zestawić jeszcze raz, biorąc na to poprawki, PiS z PO i wyciągnć uczciwe wnioski. Mówię to nie jako zwolennik PiS, a jako zwolennik Prawdy i Sprawiedliwości, czyli istoty katolickiej nauki społecznej.
G
gedeon
6 maja 2010, 15:09
Rozumiem moi drodzy, że jesteście zwolennikami PiS-u, stąd wasze oburzenie. Ale prawda jest taka, że w srodowisku inteligencko-studenckim PO niestety nadal przeważa, a PiS stracił wielu swoich wyborców (np. mnie) z powodu swej ubogiej polityki gospodarczej, koalicji z samoobroną, obłudy, "kolesiostwa" i nepotyzmu... itp. Oczywiście każdy sondaż niesie ze sobą wypaczenie, niezależnie który Deon.pl by wybrał. Może czas dojrzeć i głosować nie patzrąc na sondaże, ale na tego kandydata, który najbardziej odpowiada Waszym poglądom? Ja wybieram Jurka!
P
Polak
5 maja 2010, 18:44
Jakby nie rządziła PO ( można wysnuć taki wniosek z każdej wypowiedzi Komorowskiego, który ciągle przypomina, że zachowano sprawność władzy po 10 kwietnia), to w Polsce po zamachu Smoleńskim rządzili by obcy. Czyżby towarzysze z PO potrafili przekonać towarzyszy radzieckich, żeby nie przejmowali władzy w Polsce, tak jak przekonał ich kiedyś towarzysz generał Jaruzelski?
Stanisław Miłosz
5 maja 2010, 17:59
Apropos sondaży: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=yWvT_as-z3Y&feature=pla%3Cx%3Eyer_em%3Cx%3Ebedded">www.youtube.com/watch</a> :) Onetowa propaganda przestała działać nawet na jego czytelników, czy trolle Platformy miały jakiś egzamin w gimnazjum? Gotowali się, a dziś robili maturę z matematyki: różniczkowali, całkowali, obliczali prawdopodobieństwo szóstki w rzucie dwuścienną kostką, no i ta trygonometria, gdzie sinusoida szczytuje, a gdzie dołuje dla zadanego paramtru X.
SA
Stanisław Andrzej Gumny
5 maja 2010, 14:54
Tak trzymać!
D
drażliwy
5 maja 2010, 14:18
Apropos sondaży: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=yWvT_as-z3Y&feature=pla<x>yer_em<x>bedded">www.youtube.com/watch</a> :) Onetowa propaganda przestała działać nawet na jego czytelników, czy trolle Platformy miały jakiś egzamin w gimnazjum?
P
patio
5 maja 2010, 12:24
Sondaż jest TELEFONICZNY. UWAGA! Fakt jest faktem, że przewaga Komorowskiego topnieje. Widać to po przemyślanych atakach mediów liberalno-lewicowych. Widać po coraz wiekszym zdenerwowaniu Komorowskiego.
D
Dana@
5 maja 2010, 11:39
W sondaże nie wierzę, ale będę głosować na JKaczyńskiego. Nikogo innego- lepszego na podwórku politycznym nie ma!
O
OlaA
5 maja 2010, 11:34
Odpowiedź dla "~.": Chyba mnie nie zrozumiałeś/łaś. Albo ja nie rozumiem Twojej odpowiedzi. Moja wcześniejsza krytyka odnosiła się jedynie do tekstu artukułu, a nie do komentarzy. Także sformułowanie "kopiuj wklej" odniosłam do informacji zawartych w artykule (i w ogóle w artykułach informacyjnych na tym portalu), który zamiast bić na głowę poziomem, szerokością horyzontów i krytycznym patrzeniem, powtardza informacje, które rozprzestrzeniają inne manipulatorskie media. Słowa "wymagam" użyłam natomiast w kontekście "oczekuję". Tak jak od katolickiej uczelni oczekuję, że nie będzie przyznawać honorowego doktoratu pierwszemu proaborcjoniście świata, tak od portalu katolickiego oczekuję, że będzie kierował się poszukiwaniem Prawdy i jej głoszeniem.
RK
Robert Kożuchowski
5 maja 2010, 07:47
Moim zdaniem realnym sondażem będzie liczba podpisów dla kandydatów. Reszta to zwykła manipulacja. A juz sondaż dla TV24 juz zakładał konkretny wynik, aby nawey dodając niezdecydowanych wygrał Komorowski. Zadaję sobie pytanie, czy warto wplatać się propagandę TV24, bo o to chodzi, by rozsiewać te treści wszędzie i za pośrednictwem wszelkich mediów?
.
.
5 maja 2010, 07:27
Olu, kopiuj wklejaj  (możesz jeśli chcesz) dotyczy li wyłącznie komentarzy  użytkowników, którzy mogą wymieniać się linkami; nie ma obowiązku  otwierania i czytania tych linków, a poza tym... Nie musisz, ani ich czytać.  Koleżanko, czegoś nie rozumiesz używając określenia: ...wymagam..
O
OlaA
5 maja 2010, 07:14
Mnie ostatnio denerwują informacje na tym portalu. Takie rzeczy to ja sobie mogę na innych komercyjnych portalach poczytać. Od deon.pl wymagam rzetelności, sprawdzonych informacji, a nie niemal "kopiuj wklej" z innych mediów. A o sondażach przedwyborczych warto przeczytać też to: http://www.bibula.com/?p=21152
NW
nie wzywaj na daremno
5 maja 2010, 06:52
Czemu braciszkowie Jezuici wstydu nie macie, żeby publikować takie oszukańcze sondaże? Dlaczego ani słowa w artykule nie podajecie o niewiarygodności sondaży telefonicznych z powodu łatwości identyfikacji respondentów? Przecież część pytanych przez telefon wie, że można ich zidentyfikować i ze strachu może zatajać, że zagłosuje przeciw rządzącej PO! Poza tm dobór respondentów telefonicznych może być łatwo z losowego zamieniony na tendencyjny. I jeszcze to, że sondaż telefoniczny wyklucza na starcie najbiedniejszych nie posiadającyh telefonów. Czemu braciszkowie Jezuici wstydu nie macie i przyłączacie się z waszym portalem do KŁAMSTWA SONDAŻOWEGO? Dlaczego nie publikujecie razem z kanciarskimi sondażami nagiętymi dla PO, sondaży internetowych, które są bardziej wiarygodne (<a href="http://www.wybory.xaa.pl">www.wybory.xaa.pl</a>)?
.
.
5 maja 2010, 04:46
Były pod którymś z artukułów na Deonie, dobre inforamacje na temat sondażu jako narzędzia socjotechniki (wpływu na ludzi w celu osiągnięcia zamierzonegp celu)  z odnośnikem źródeł...
NM
nocny marek
5 maja 2010, 03:10
Standardowy przebieg manipulacji sondażami. Najpierw kandydat opozycyjny "zyskuje", potem przed samymi wyborami "nagle traci" głosy poparcia. Przerabiane wiele razy. Chyba nikt już w to nie wierzy.  
KP
KINGA P.
5 maja 2010, 02:43
NIE WIERZE W TE SONDAŻE