TVP włączy się w promocję homozwiązków

(fot. Kevin Wong / flickr.com / CC BY 2.0)
KAI / pk

Polska Telewizja Publiczna będzie za darmo emitować 30-sekundowy spot, promujący związki partnerskie o charakterze homoseksualnych i potrzebę ich prawnego uznania. Film ukazuje także miłość lesbijską. Emisja kontrowersyjnego materiału rozpocząć się może jeszcze w tym tygodniu.

Spot "Najbliżsi Obcy" jest elementem kampanii społecznej Popieram Związki, przygotowanej przez Kampanię Przeciw Homofobii. KPH est ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, stawiającą sobie za cel przeciwdziałanie rzekomej dyskryminacji lesbijek, gejów, osób biseksualnych i osób trans (LGBT).

Przesłanie spotu "Najbliżsi Obcy" opiera się na wielokrotnie powtarzanej tezie, że "osoby pozostające w związkach partnerskich, w świetle polskiego prawa są dla siebie zupełnie obce". Ani słowem nie wspomina się o istniejących w polskim prawie i przez nikogo nie kontestowanych elementach ułatwiających życie takich osób, jak np. instytucja wspólnego pożycia.

DEON.PL POLECA

Koncepcję kreatywną spotu przygotowała agencja reklamowa LOWE GGK znana z zeszłorocznej kampanii "Rodzice, Odważcie się Mówić", oraz dom produkcyjny Rochstar Prime Time. Spot wyreżyserowała Karolina Lewicka (Związek Filmowy Konkubinat), natomiast główną rolę w kampanii zagrała Magdalena Bendek.

Zaproponowany TVP spot - jak informuje strona queer.pl - został pozytywnie zweryfikowany przez jej władze i zostanie nieodpłatnie pokazany jako kampania społeczna. W TVP zobaczymy jego skróconą, 30-sekundową wersję. Emisja ta będzie realizowana "za darmo", czyli z pieniędzy przeznaczonych na realizację misji publicznej TVP, pochodzących z abonamentu.

"Telewizja Polska jest nastawiona na propagowanie otwartości i tolerancji, a spot jest przykładem dobrze zrealizowanej kampanii - zarówno pod względem warstwy wizualnej, jak i merytorycznej - która naświetla ogólnospołeczny problem" - mówi w rozmowie z Onet.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik TVP.

Z takim stanowiskiem nie zgadza się Marcin Przeciszewski, członek Rady Programowej Telewizji Polskiej. "Promocja związków homoseksualnych na antenie telewizji publicznej pozostaje w sprzeczności z jej misją, gdyż zobowiązana jest ona na mocy ustawy o radiofonii i telewizji do umacniania rodziny. A tymczasem promowanie związków partnerskich jako prawnej alternatywy dla rodziny, opartej na małżeństwie kobiety i mężczyzny, oznacza osłabienie jej szczególnego statusu w społeczeństwie" - wyjaśnia. Dodaje, że ustawa ta nakłada ponadto na telewizję obowiązek respektowania chrześcijańskiego systemu wartości, w świetle którego praktyki homoseksualne oceniane są negatywnie.

Kampania społeczna Popieram Związki ruszyła w kwietniu. Ma ona za cel zakorzenić w świadomości Polaków przekonanie o rzekomej dyskryminacji osób homoseksualnych w Polsce i przekonywać społeczeństwo do potrzeby zmian w prawie, np. poprzez wprowadzenie w Polsce instytucji związków partnerskich.

"Najbliżsi obcy" zobaczymy w TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Kultura oraz TVP Historia, prawdopodobnie w godzinach 6.00-18.00.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

TVP włączy się w promocję homozwiązków
Komentarze (51)
NW
neobolszewizm w praktyce
30 października 2014, 00:27
Ksiądz-prawnik miażdży homo-spot emitowany w TVP. Ks. Ireneusz Wołoszczuk, prawnik i filozof prawa, sędzia Trybunału Arcybiskupiego w Strasburgu pisze w specjalnej analizie dla KAI: "Zwolennicy rejestracji przez państwo związków partnerskich najczęściej powołują się na prawa człowieka, zasady sprawiedliwości i równości wobec prawa, a także na prawodawstwo Unii Europejskiej zakazujące w Karcie Praw Podstawowych i w Traktacie Amsterdamskim wszelkiej dyskryminacji, w tym także dyskryminacji z powodu orientacji seksualnej. Tymczasem małżeństwo – a przecież związek partnerski ma być czymś bardzo zbliżonym do małżeństwa – wcale nie daje praw obywatelskich, lecz do praw dodaje specjalne przywileje, a więc coś, co wcale nie wynika z konstytucyjnej koncepcji równości wobec prawa, sprawiedliwości społecznej czy praw człowieka, ale ze szczególnej roli rodziny w społeczeństwie. Sam fakt, że ktoś z kimś sypia czy mieszka, nawet przez dłuższy okres czasu, nie jest powodem, aby państwo go premiowało. Do takich przywilejów nie mogą aspirować na przykład mieszkające pod jednym dachem rodzeństwa". CAŁOŚĆ: [url]http://www.pch24.pl/ksiadz-prawnik-miazdzy-homo-spot-emitowany-w-tvp---narusza-fundamenty-panstwa-,31793,i.html[/url]
A
AKAGI
24 października 2014, 18:20
NIE HOMOZWIĄZKI TYLKO DEMONA...
K!
katoliku !
22 października 2014, 16:07
Podpisz petycję do TVP o usunięcie spotu propagującego homozwiązki: [url]http://www.citizengo.org/pl/12495-usuniecie-spotu-propagujacego-homoseksualizm[/url] I już nigdy więcej nie głosuj na POlszewię !
3
3218
23 października 2014, 02:45
Dlaczego strona kwestionuje ważność adresu który wpisuję? 
S
Stan
22 października 2014, 12:02
Promocja środowisk homoseksualnych w telewizji publicznej za pieniadze polskiego podatnika jest skandalem.
M
mus
22 października 2014, 12:14
A na wyborach Stan był ? I na kogo głosował ?
PE
pani Ewa
22 października 2014, 13:01
Wyłączajmy TV w czasie emisji tych spotów. Może też trzeba odłaczyć zasilanie - nie wiem, chodzi o stan, w którym emitujący programy odczują wyrażnie spadek zainteresowań.
22 października 2014, 08:24
Zwiazki homoseksualne zgodnie z nauczaniem wielu biskupów (większosci uczestników ostatniego Synodu) niosą pierwistki dobra. Czmu wiec takie oburzenie, ze TVP przyłacza sie do tego głosu i promuje te pierwiastki na swojej antenie.
Jadwiga Krywult
22 października 2014, 08:39
Nie kłam.
22 października 2014, 09:00
Prosze bardzo - cytat z Deonu: "Nie negując problematyki moralnej związanej ze związkami homoseksualnymi przyjmuje się do wiadomości, że są przypadki, w których wzajemne wsparcie aż do poświęcenia stanowi cenny fundament dla życia partnerów"" Sa pierwiastki dobra w zwiazkach homoseksualistów?
Jadwiga Krywult
22 października 2014, 09:18
W ostatecznym dokumencie Synodu nie ma tego.
22 października 2014, 09:23
No i co z tego ma wynikać, skoro dziś czytam: "Jeszcze przed dwoma laty wszystko to było niemożliwe - tak kard. Reinhard Marx podsumowuje na łamach włoskiego dziennika La Repubblica synod o rodzinie. Jako przewodniczący Episkopatu Niemiec był on głównym rzecznikiem zmiany nauczania Kościoła na temat rozwodników i homoseksualistów. Przyznał on, że na synodzie zrobiono ważne kroki, by w tych dziedzinach pójść naprzód w nauczaniu Kościoła."
BM
br. Michał
22 października 2014, 10:12
Tomek Gdyby homoseksualizm był dobry to w bibli nie było by o tym napisane "...i popoełniali obrzydliwości względem Pana" za sodomie Bóg Zniszczył SODOmę i Gomorę, między innymi. Bóg nie potępia człowieka Ale jego zachowania.
jazmig jazmig
22 października 2014, 11:46
O prawdzie nie decyduje się w głosowaniu, a skład synodu nie odzwierciedla skłdu KK.
jazmig jazmig
22 października 2014, 11:46
Nie ma pierwiastków dobra w homozwiązkach
22 października 2014, 11:53
Naprawdę tak było? Słuchając ojców Synodu, czytajac publikacje na Deonie powoli dociera do mnie prawda, iż wilu uważa casus Sobomy i Gomory za bajkę, fikcję literacką. Przecież obecny wyedukowany, intelektualny swiat jasno głosi, iz zachowania homoseksualne sa prawidłowe. Jak widać po wielu wypowiedzich spora cześc Koscioła takze tak uważa. Pozostaje jedynie drobne pytanie, jak wielu faktycznie wierzących w Objawienie będzie w czasie Paruzji
T
tak
22 października 2014, 16:28
To za co idzie grzesznik do piekła? Pytam, bo nie słyszałem, ani KK nie naucza, że to uczynki idą do piekła.
W
WDR
22 października 2014, 03:42
Marzy mi się (chyba po zmianie władzy na konserwatywną) kampania przeciw zabijaniu nienarodzonych na antenie TVP. Rzecz jasna za darmo. A jak będą protesty to powołać się na obecny manewr TVP. A może już teraz należy się jej domagać? Agnes poniżej ma rację.
Jadwiga Krywult
22 października 2014, 08:39
Należy się domagać, a nie ograniczać się do biadolenia, że inni to i tamto.
22 października 2014, 08:48
 
M
mus
22 października 2014, 12:11
Domagać, to Ty sobie możesz... długo i wytrwale, szczególnie siejąc ferment i zniechęcając do głosowania na jedyną realną alternatywę dla obecnego układu jaką jest PiS. Obłuda jak widać nie zna granic...
H?
hę ?
22 października 2014, 02:09
Wszyscy oburzeni, a ilu z was ludziska na POlszewię głosuje albo olewa i na wybory nie chodzi ? 
.
.
22 października 2014, 03:52
Wyniki wyborów od dawna są fałszowane, jak można być takim tępakiem żeby mieć dostep do netu i tego nie wiedzieć.  Poczytaj sobie coś o fałszowaniu wyborów zamiast łazić po wszystkich forach i powtarzac w kółko to samo jak stary sklerotyk. 
.
...
22 października 2014, 05:01
Kłamią, kradną, być może również mordują, więc byłoby bardzo dziwne gdyby nie fałszowali i uczciwie liczyli głosy, które na drugi dzień mogą ich wysłać prosto do kryminału. Jest za to pytanie czy mamy tak głupią opozycję, że nie zdaje sobie z tego sprawy czy też tak dobrze spenetrowaną przez krety, że nie jest w stanie zorganizować porządnej kontroli choćby nawet w jednym okręgu.
Jadwiga Krywult
22 października 2014, 08:43
Pisiorku, przypominam, że Kluzik-Rostkowska, na którą teraz pomstujecie, niedawno była w PiS. Takie są pisiorki, jak chorągiewki na wietrze. Głosuj na PiS, a pisiorkowy rząd zafunduje takie lewactwo, jakiego jeszcze nie było.
J
jack
22 października 2014, 11:18
Co racja, to racja, trzebaby własną partię założyć, bo żadna z tych na naszej scenie politycznej ani nie zmierza do obniżania podatków i kosztów pracy, ani nie chroni rodziny.
M
mus
22 października 2014, 11:38
POlszewiku Kingusiu, ustawiony kret rozpoznany, na pysk wywalony. Kilku ich podstawionych było, co zupełnie nie dziwi zważywszy na standardy POlszewii. Ale jak widzę, to gorliwej katoliczki Kingusi zupełnie nie zniechęca do popierania wszelakich dewiacji.
jazmig jazmig
22 października 2014, 11:49
Obaj Kaczyńscy zablkowali wprowadzenie do konstytucji zapisów, które uniemożliwiają zabijanie nienarodzonych dzieci. Kinga ma rację, Kaczyński dla władzy jest gotów na każde łąjdactwo.
M
mus
22 października 2014, 11:54
I dlatego spokojnie i z czystym sumieniem, bo głupotą nieużywanym kropek na wybory nie pójdzie ! A nie przyszło do makówki, że nie da się w 100 % wyborów sfałszować ? Nawet w 30% jest to niemożliwe ! A nie przyszło do makówki, że o to właśnie chodzi POlszewii, aby taki skołowany kropek pomnożony przez parę milionów, tak sobie durno myślał i sobie tylko narzekał, a na wybory nie chodził? Co innego sobie żółć na około wylewać - no nie ? 
M
mus
22 października 2014, 12:07
Bo wówczas takie poparcie zablokowało by wprowadzenie możliwego i uchwalonego obecnego prawa ograniczającego ten proceder ! Oczywiście jazmig programowo tego nie chce wiedzieć, bo kocha POlszewię. I już
Jadwiga Krywult
22 października 2014, 12:28
Nikt nas nie przekona, że czarne jest czarne.
T
tak
22 października 2014, 16:33
Czy Pani jest prorokiem? Zna Pani przyszłość> Chetnie posłucham, ale nie przyrzekam , że uwierzę.
.
.
23 października 2014, 02:50
Chodzę na wszystkie wybory debilu, jakim prawem piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia? 
B.
br . Michał
21 października 2014, 23:14
Kochani bracia i siostry trzeba ostro protesować i wysyłąć petycje to zażądu telewizji by zaprzestano promocji dewjacji namawiam do tworzenia petycji i wysyłaniea skarg do zarządu TVP.
Jadwiga Krywult
22 października 2014, 08:40
Petycje z błędami ortograficznymi z pewnością zrobią piorunujące wrażenie.
M
meg
21 października 2014, 21:15
przykre, zwłaszcza, że ze względu na godziny emisji będą też mogły oglądać to dzieci, a takie spoty powtarzane wielokrtonie zapadają w podświadomość, atak na rodzinę przybiera coraz bardziej bezczelne formy :( osobiście nie mam nic do osoób o odmiennej orientacji ale po co od razu robić z tego kampanię, z pieniędzy abonentów? w takim powinni też promować małżeństwa i życie rodzinne
W
world
21 października 2014, 21:09
Świat jest opętany
.
...
21 października 2014, 23:37
Nie "świat" tylko oszalały Zachód i tzw. polski rząd podporządkowujący mu się we wszystkim.
C
chore
21 października 2014, 21:06
Obłęd, obłedem pogania.
MF
Michał Faflik
21 października 2014, 20:58
Już dawno nie płacę abonamentu (bo też zrezygnowałem z TV), a teraz to już musiałbym wyrzucić telwizor, żeby moje pieniądze nie szły na takie cele.
Jadwiga Krywult
22 października 2014, 08:41
Jeżeli nie płacisz abonamentu, to musisz wyrzucić telewizor. Inaczej jesteś oszustem i złodziejem.
jazmig jazmig
22 października 2014, 11:50
Jeżeli ktoś nie ogląda TV, to za co ma płacić abonament?
Jadwiga Krywult
22 października 2014, 12:29
To po co mu telewizor ?
W
WDR
23 października 2014, 04:10
Do oglądania prywatnych zdjęć i filmów? Wypożyczonych filmów fabularnych? Przeglądania internetu? Moja Ciocia czyta deon na telewizorze, bo ma większe litery.
E
emigrant
21 października 2014, 20:36
promowanie zboczencow za pieniadze z abonamentow!"Piekny"kraj  nam Polaczki wyglosowaly!
J
jack
22 października 2014, 11:19
A na emigracji to inaczej jest?
A
a-psik
21 października 2014, 20:01
chcieliście POlszewię to macie
MAŁGORZATA PAWŁOWSKA
21 października 2014, 19:58
Organizacje prorodzinne powinny mieć prawo do darmowej emisji swoich spotłw w takim samym wymiarze czasu.
W
WDR
22 października 2014, 03:39
W tej sytuacji "tylko" to można ugrać.
K
kemot
21 października 2014, 19:45
smutne
A
Anna
21 października 2014, 19:11
Dalej płaćcie abonamenty, podatki itd.